Jump to content

Tablou sigurante


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

poti sa te legi cel mai usor de plusul de la casetofon si atat.. cum pui contactu porneste.. atat.. dar ai grija sa fie pe detectorul tau pe 12v ca daca nu e trebuie sa mai folosesti surse intermediare.. sau te legi cu adaptorul lui direct pe plusul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am cautat dar nu am gasit nimik despre cele 3 sigurante de pe baterie ? ce rol eu ele, si de cat ar trebuii sa fie ? intreb asta, pentru ca la mine, prima siguranta (de la stanga la dreapta) imi pare a fi arsa, si nici nu are valoare inscriptionata acolo pe slot, toate 3 ar trebuii sa fie de 30, asa este inscriptionat.....eu am masina de o luna, si nu ma pricep deloc....ce ar trebuii sa fac, sa pun o siguranta in locul ei de 30 ? cat este inscriptionat ? sau sa pun una de aceeasi valoare cu precedenta, care repet, pare arsa ?

mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mai revin cu o completare......cum spuneam si mai sus, prima siguranta care este arsa, am vrut sa o inlocuiesc, si cand am pus o siguranta noua.....surpriza, au inceput sa se invarta ventilatoarele alea 2 din fata motorului, precizez ca nu era pus contactul....ce poate sa insemne asta....stie cineva ? a mai patit cineva asa ceva ? nestiind ce inseamna am scos rezistenta, si am lasat-o tot pe aia arsa. pana ma lamuresc cum sta treaba.

scuze pentru double post....nu am reusit sa editez primul post

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

MeHigh_

In imaginea de mai jos se vede toata cutia de sigurante de pe baterie .

post-7729-1182798501_thumb.jpg

Acolo sunt 8 sigurante care " raspund " de :

1- S162 - 50 A - bujii ( la motoarele diesel ) ;

2- S163 - 50 A - Contact ;

3- S164 - 40 A - ventilator racire motor ;

4- S176 - 110 A - interior ;

5- S177 - 110 A - daca alternatorul este de 90 A ; sau

----------- 150 A - daca alternatorul este de 120 A ;

1a- S180 - 30 A - ventilator racire motor ;

2a- S179 - 30 A - supapa ABS ;

3a- S178 - 30 A - pompa hidraulica ABS .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult mult de tot aryes, este clar ca rezistenta aia in poza ta este 1a, este de la racire motor, sunt novice de tot pentru ca am masina de o luna, deci pot sa inlocuiesc rezistenta aia linistit si sa las sa se invarta ventilatoarele alea pana obosesc, mi-a fost teama ca imi consuma bateria, ce zici, pot sa stau linistit si in privinta asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o intrebare. Cu motorul pornit si cald, asta insemnand cel putin 10 km parcursi, si lasat motorul la relanti si aerul pornit nu porneste cel de la radiator ? Nu de alta dar cel de la clima ar trebui sa merga cat clima e pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MeHigh..

si eu am gasit siguranta 1a- S180 - 30 A - ventilator racire motor arsa.. ciudat e ca s-a incins acolo foarte tare si s-a cam topit plasticu pe langa..

partea proasta e ca la mine siguranta e ok si am tensiune pe ea dar ventilatoarele nu pornesc nici sa le bati..

am facut diagnoza la masina si nu imi mai da nici o eroare dar.. sunt curios de ce nu imi merg ventilatoarele. ma gandesc acum la termocupla dar....

am deschis o discutie pe tema asta.. nu stiu inca care e raspunsu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
deci pot sa inlocuiesc rezistenta aia linistit si sa las sa se invarta ventilatoarele alea pana obosesc, mi-a fost teama ca imi consuma bateria, ce zici, pot sa stau linistit si in privinta asta ?

Daca e arsa trebuie neaparat schimbata acea siguranta .

Cat priveste ventilatoarele ... lasa-le sa se invarta ca de-asta au fost concepute . :P

Pe caldurile astea daca nu-ti merge ventilatorul la racire si-ti consuma bateria ( asa cum gresit crezi ) bateria va fi ultima ta problema , fata de celelalte pe care le poate produce nefunctionarea ventilatorului . :))

Nu de alta dar cel de la clima ar trebui sa merga cat clima e pornita.

Cand pornesti clima TREBUIE sa porneasca AMANDOUA ventilatoarele .

Daca nu se intampla asa ... ai o problema . :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa am vreo problema, cel de la radiator porneste imediat dupa ce opresc masina. Daca pornesc clima cu motorul la relanti pornesc ambele ventilatoare. Acum e bine cum m-am exprimat ? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok....o sa ma duc chiar acum la masina sa pun rezistenta, si stau langa ea sa vad cam cat are de gand sa se invarta ventilatorul, acum masina nu are motorul cald, deci nu cred ca ar trebuii sa se invarta mult timp

mersi mult inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
si eu am gasit siguranta 1a- S180 - 30 A - ventilator racire motor arsa.. ciudat e ca s-a incins acolo foarte tare si s-a cam topit plasticu pe langa..

partea proasta e ca la mine siguranta e ok si am tensiune pe ea dar ventilatoarele nu pornesc nici sa le bati..

Esti sigur ca ventilatorul este ok ? :))

Daca s-a incins siguranta si sa topit plasticul asta inseamna ca termocupla a cuplat dar motorul de la ventilator n-a pornit . Nu ? :))

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incerca sa-i dau curent direct de la baterie sau un 12V de la un transformator sa vad daca se invarte :)) Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Asa as face si eu dar doar dupa ce i-as scoate alimentarea existenta . :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa scot mufa si pun direct pe el..

totusi eroarea de la air flap imi da de gandit, mai ramane sa le dau cateva ciocane al ventilatoare (pot fii blocate, oxidate)

altceva?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit, am fost la masina, am pus siguranta noua, precizez ca motorul a fost rece, de cateva ore nu a fost nici macar pornita masina, si ventilatoarele au inceput sa se invarta, am stat vreo 5-7 minute, inca nu s-au oprit, am pus contactul, sa dau si eu drumul la radio intre timp, au inceput sa se invarta si mai tare, am stat cred 15 minute, si inca nu s-au oprit, acuma nu ar fi normal ca sa se opreasca la un moment dat ? repet....motorul a fost rece, cat se pot invartii....am senzatia ca se vor invartii toata noaptea :lol:

any ideas ? chiar asa mult trebuie sa se invarta ? si e normal daca pun contactul sa inceapa sa se invarta si mai tare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
chiar asa mult trebuie sa se invarta ? si e normal daca pun contactul sa inceapa sa se invarta si mai tare ?

Da , daca ai climatronicul ( sau AC-ul ) pornit . :lol:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu tine, dar este oprit AC-ul, chiar m-am uitat la chestia asta, ca mi-a trecut prin minte ca poate de aia nu se mai opresc, nu ar trebuii sa aiba in senzor , pe undeva care sa spuna ca motorul a ajuns la o temperatura optima, si se pot oprii ventilatoarele ? acuma numai speculez, ca habar nu am cum functioneaza, si revin la baterie :lol:, cred ca sunt obsedat de cand am uitat pozitile si am ramas fara curent......daca se invart asa mult, trebuie sa ia curent de undeva nu ?

am vrut la un moment dat sa poresc motorul, dar cand am vazut ca se invart si mai tare, mi-a fost si teama sa mai pornesc :lol:

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
totusi eroarea de la air flap imi da de gandit

Tu ai verificat suportul sigurantei ?

Acela care zici ca s-a topit ?

Siguranta isi mai face rolul ?

Nu cumva atunci cand s-a topit acel suport s-au departat clemele din soclul sigurantei ?

S-ar putea ca siguranta sa intre in locasul ei dar sa nu aibe contact cu clemele metalice si sa nu ajunga curent la ea .

de acord cu tine, dar este oprit AC-ul,

Daca se invart si acum , mergi si scoate-i siguranta . :lol:

S-ar parea ca termocupla e stricata si de-aia se invart ventilatoarele nonstop .

Cel care a pus siguranta arsa acolo stia el ce face . :lol:

A montat-o sa fie la numar pana vinde masina si .... gata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Cel care a pus siguranta arsa acolo stia el ce face . " ............exact la asta m-am gandit si eu acum, al dracu nenorocit, dar pana una alta eu ce-i fac ? trebuie sa merg in service nu ? ce ar putea avea? cine este de vina, o fi scumpa reparatia ?

mersi mult aryes pentru promtitudine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu acum nu mai dau vina pe siguranta.

cred ca la mine problemele pleaca de la: termocupla (electrocupla), ventilatoare blocate, air flap (aici imi mai dadea erori)..

o sa caut dar momentan o las asa ca nu am chef de reparatii pe la masina :lol:

o sa schimb oricum termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste ventilatoarele de la radiatoare din fata, se pot vedea cu VAG-COM-ul. Avea unul caruia ii mergea tot timplul ventilatorul de racire radiator(avea ceva probleme la electrica 80-90% incarcare), iar VAG-COM-ul dadea eroare pe engine ceva de genul "... cooler fan 1 ... short to +" nu mai stiu exact. Oricum ideea este ca cele 2 ventilatoare se numesc "cooler fan" 1 respectiv 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Hremus: nu ai idee cam cat costa reparatia la cele 2 coolere, cred ca si la mine e aceeasi chestie, sau macar presupun ca e la fel, o sa merg oricum zilele astea sa vad ce se intampla.

Si sunt curios, daca le mai las asa o perioada, se poate intampla ceva ? in fond coolerele alea, racesc motorul cand sta pe loc, ca in timpul mersului oricum se invart, nu ?

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca nu au curent cum sa se invarta?.... in timpul mersului se raceste motorul fiindca datorita mersului circula aer prin radiatoare fara a mai trebui sa fie impins de ventilatoare, dar uneori, daca este foarte incins motorul si foarte cald afara, pornesc ventilatoarele si-n mers. evita sa mergi cu masina pana nu repari problemele ca risti sa supraincalzesti motorul si poti sa ai mari, mari probleme (in cifre vorbind)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am rezolvat cu respectivele cooler fan-uri, dar pana una alta, vreau sa intreb, daca totusi pun siguranta, si ele incep sa se invarta, chiar si in timpul mersului......nu ar trebui sa fie nici o problema nu ? iar cat stau pe loc, scot eu siguranta, ca sa nu raman fara curent, asta ca solutie provizorie evident, daca procedez asa credeti ca ar fi vreo problema ?

deci in mers, las siguranta conectata, fan-urile se invart non stop, si cand ajung la destinatie scot siguranta, dupa ce se raceste eventual motorul un pic ? este posibil sa fac vreo prostie ? sa se defecteze coolerele, de la prea mult " efort" sa zicem ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti merg tot timpul chiar si cu motorul rece clar ai probleme cu termocupla. A ramas blocat pe inchis si iti alimenteaza cu curent ventilatoarele tot timpul. Termocupla ar trbui sa fie undeva pe radiatorul de racire. Vezi ca trbuie sa ajunga niste fire de la ventilator unde va la radiator (in dreapta jos cum te uiti din fata masinii).

Daca nu merg atunci ar putea fi mai multe cauze. Ori siguranta, ori locasul sigurantei topit (cum a mai zis cineva mai sus), ori un fir intrerupt, ori in cel mai rau caz ventilatorul.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!