Jump to content

Cum testez sondele lambda?


raz3k
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am in posesie un golf 4 BCB - 2003 care de ceva vreme consuma 13-14 in oras, la 5000RPM se duce consumul instant in 50 %... ce sa mai un mic hummer. (pe cand la tractorasu meu se duce in maxim 12 %)

Am incercat sa conduc batraneste, consumu creste, am condus sport consumu creste...

Cine ma poate lamuri cum pot sa testez sondele lambda sau alte componente care pot duce la un asemenea consum?

Am in posesie vag-com 3.11 si multimetru.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lcrm

    8

  • raz3k

    5

  • GABIVVX

    5

  • Moog

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

fara suparare.. daca tu o turezi pana la 5000 cum sa nu consume 14l prin oras :D

ia fa multa frana de motor si schimba treptele pana in 2500rpm si ai sa vezi consum optim :lol:

probleme la sonde apar numai prin erori si prin martorul check engine care sta aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5000 RPM a fost de test, in general e masina prietenei, care merge ca o femeie si are consum mare. Influenteaza spre cresterea consumului lipsa catalizatorului ? Sau spre scaderea lui ?

In plus de asta... bun ma uit in grupul 5 sau cat e, vad valoarea ei ca e undeva intre 0.9 si 1.1 dar cum imi dau seama de cate actualizari pe minut cat timp eu am 2.5 afisari/sec ?

Ma intreb, nu exista ca la diseseluri niste grupuri pe care le pot monitoriza in tr a 3-a si a 4-a din care sa reiasa daca e lesinata sonda (ca prima banuiesc ca e cu problema) ?

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sondele lambda prin teorie masoara gazele care intra si care ies din catalizator, si trimit informatiile catre ECU pentru a face mixul de oxigen si benzina pt consumul optim

la defectarea unei sonde, sistemul intra intr-un program de avarie pentru ca masina sa functioneze, dar consumul nu mai este optim.. cel putin asa scrie in manualul de service golf4

la acei parametri sincer nu stiu, poate au setat alti colegi parametrii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trist e ca nu mai are catalizator(din motive financiare) si tot mult consuma,f. rar da eroarea cu catalytic efficiency below threshold, o sterg si nu mai reapare.

Bujiile sunt schimbate, 3 bobine de inductie schimbate, ma gandeam sa curat clapeta si sa dau prima sonda prin benzina poate mai revine la adevar.

L.E.:

"In ceea ce priveste vizualizarea parametrilor sondei, dupa ce te conectezi cu diagnoza la masina, in meniul ENGINE, CAMPUL 001, a treia casuta este cea ptr. sonda lambda. Dupa ce se incalzeste putin motorul si incepe sa lucreze sonda vei vedea ca in casuta respectiva vei avea o valoare cuprinsa intre 0.5 si 1.5, valoare care in mod normal la 2800 rpm ar trebui sa fie intre 0.9 si 1.1 (mai exact 0,97....1,07 ideal).in functie de valorile la relanti si cea de la 2800 rpm poti sa iti faci o idee despre sonda (cel mai corect se verifica sonda pe osciloscop)."

M-am lamurit, o sa pun in practica si daca e in parametrii revin cu noi informatii.

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...

si eu am motor bcb si in bucuresti cam atat consuma(12%-13%)...recunosc uneori mai ma dau la ea si folosesc destul de rar AC-ul

referitor la sonadele lambda....la mine a fost prima bulita si mi-a aparut in bord check engine...am mers asa cu ea perioada,iar dupa ce am schimbat-o cu una noua, consumul a scazut cam cu

1-1.5%max.

ori avem amadoi o problema cu consumul...ori asta este consumul in Bucuresti...eu cred ca atat consuma motorul asta...la drum intins 5%-6% (imi consuma bine)

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi se pare ciudat este ca in vag-com la Readiness la Engine la Oxygen Sensors imi apare Failed or Incomplete, pe grupul 041 engine le vad rezistivitatea la ambele sonde... prima pe la ~85 ohmi a 2-a pe la 13 ohmi.

Dupa ce am scos mufa cu cele doua sonde, am primit CEL dar a 2-a sonda tot 13 ohmi imi afiseaza cand prima imi afiseaza 0 cum era de asteptat, in plus am eroarea de failed or incomplete din Readiness si la EGR(unde am adaptat dar degeaba).

Sa masor traseul celei de-a 2-a sonda ? Nu inteleg cine constata ca e failed sau ok in Readiness, sau dupa ce valori se uita si constata ca nu e ok.

p.s. cu sonda scoasa nu mai imi consuma 60% in instant la 6000 RPM, acum imi ia 25% si pare ca e mai sprintena.

p.s.2 In grupul 000 casuta 3, am constant 021 si nu se schimba valoarea deloc(cu sondele conectate).

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Consumul ridicat nu cred ca este de la sondele lambda, cel putin la mine nu a fost, le-am schimbat pe amandoua si tot asa imi consuma, plus ca martorul CHECK ENGINE este in continuare aprins in bord.Are cineva vreo idee de la ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Nu stiu la masinile voastre cum e dar la mine nu am check engine-ul in bord adica daca pun contactul el nu se aprinde deloc.Chiar saptamana trecuta am luat un bolovan pe sub masina si m-am bagat sub ea si am vazut ca este in regula sondele cu tot cu fire.Masina e fabricata in 2000 dar acel martor nu este.Stie cineva de ce??Sa fie de la vreo siguranta?Scuze daca sunt off topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie acoperit cu izolir, se mai practica asa ceva sa nu se vada problemele la vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silver fa o diagnoza si vezi ce erori sint...Posteaza-le...checkul nu se aprinde numai de la sonde...

Sau se scoate :) ca nu la toate da eroare de bec ars...

Unii il alimenteaza de la alt bec sa functioneze la pus contactul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut diagnoza dupa ce am schimbat sondele si tot o problema la sonde a gasit vag com-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut va rog sa ma ajutati daca se poate,am un golf4 1.4 16v benzina an fabricatie 2002 am o problema cu sonda lambda dupa catalizator pe care am schimbat-o deja de 4 ori iar iar prima am schimbat-o o singura data in 2007 si de atunci merge fara probleme dar cea de-a 2 sonda nu fac 8000km si imi da rateuri.Mentionez ca alimentez doar de la petrom cu benzina de 95 ca la cea de 99 nu imi permite bugetul.Spuneti-mi daca exista vreo modalitate de a repera aceasta sonda ca eu m-am saturat sa tot cumpar alta noua si sa merg cca 8000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai luat sonde noi?Pe ce producator?Ai luat exact sondele care veneau pe masina ta din fabricatie?Serie vin ....si iti spun ce si cum daca ma ajuti sa imi furnizezi codurile sondelor achizitionate de tine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da le-am cumparat noi pe firma bosch exact sonda care trebuia la anul meu de fabricatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt luate dupa seria de caroserie...ma mira faptul ca nu tin.Alta e problema..posibil o sa trebuiasca sa cureti catalizatorul .Ps,nu conteaza anul de fabricatie..conteaza echivalenta scoasa de bosch dupa codul de original de sonda cu care a fost echipata masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie ajuns la un mecanic,e destul de dificil sa faci lucrarea acasa.Nu sunt sigur ca asta e cauza..dar imi pare ciudat sa te tina o sonda pe bosch sub 8000km.Incearca sa mergi mai vanjos cu masina sa schimbi dupa 2500tura..pe la 3000.Mersul subturat face rau catalizatorului.Cand ti-a scos sonda veche era incarcata rau cu canamina si cu funingine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersul subturat si benzina de proasta calitate(ieftina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa incerc benzina de100 de la omv?

cu seria de la caroserie am sa revin maine ca acum ma duc la job

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! si eu am probleme cu sondele lambda, am un golf 4 1.6 16v AUS. Prima a trebuit sa o schimb pentru ca nu mai incalzea si dimineata cand porneam imi oscila putin relantiul pana se incalzea un minut si dupa ce am schimbato nu am mai avut aceasta problema. Dar nustiu ce sa fac cu cea de dupa catalizator pentru ca inca mi se mai aprinde check engine din cand in cand si la tester mia confirmat ca ea este de vina! Sa o schimb, poate sa se strice altceva din cauza ei? la consum nu am observat diferenta inca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!