Jump to content

Buton frana de mana


mishuxviii
 Share

Postare recomandată

salutare la toata lumea! am si eu o problema cu butonul de la frana de mana, masina din semnatura, din cate stiti el e argintiu, la mine acum e mai mult alb decat argintiu, s-a cojit acel strat argintiu si se vede foarte urat, as vrea sa stiu daca se gaseste la vanzare ca piesa oem, sau trebuie sa cumpar toata maneta de frana de mana, daca nu ca ultima solutie la dezmembrari, si daca stie cineva cum se schimba, m-ar interesa macar sa stiu cum sa-l dau jos de acolo, cum se demonteaza. as vrea sa stiu daca a mai intalnit cineva aceasta problema si cum a rezolvat-o? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine butonu a iesit pur si simplu tragand de el.La fel era cojit si la mine.A durat 1 minut.Cand am pus noul buton,eu am pus pe margine o bucata ffff subtire ~1mm de buretel,ca sa nu mai tacane la denivelari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si piesa separata nu gasesti de cumparat. Doar la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste butonul ca piesa separata dar cu tot cu tija si arc si costa in jur de 20 de lei. Codul il gasesti in ETKA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai

avem rugamintea sa ne dai si noua codu, nu toti au ETKA

thanx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e?

asa ceva am gasit eu in ETKA la o cunstiinta

post-9400-1283693093_thumb.jpg

Modificat de joky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste si butonul separat: 1J0 711 323 D 2zz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si stie cineva cum se demonteaza cel vechi? se trage pur si simplu de el si iese, sau trebuie demontat tot plasticul de pe acolo inclusiv cotiera? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal se demonteaza de tot maneta, se scoate imbracamintea de plastic, dupa care se schimba tija cu buton cu tot. Are o piedica de plastic ca un clips si iese. Asa am schimbat unui prieten, dar vad ca mai sus spune un coleg ca a schimbat doar butonul. Your choice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine iese butonul tragand de el.

Modificat de puricele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspunzandu-i lui mishuxviii,butonul iese cu putina insistenta si o manusa medicala(sa nu alunece pe buton).Dupa cateva incercari ar trebui sa iasa.La mine a durat vreo 5 min de insistenta.Celalalt era o "donatie" de la un amic.La dezmembrari au cerut 20ron(in zona Iasi),momentan demontandu-l pe cel uzat si curatandu-l fff bine,apoi vopsit cu negru.Donatia a fost un bonus,pt ca aducea nota originala franei de mana inapoi.Ca sa nu mai "tacane" in mers,am pus pe capatul care se infige un burete de la etansat usile in casa,pe care anterior l'am subtiat cu cutter-ul,pana a ramas la o latime de max 2mm,si inalt cat sa nu impiedice butonul din miscarea sa inainte-inapoi.Mult noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor, zilele astea o sa incerc pe la piese auto sa vedem daca pot sa-mi aduca numai butonul, si va tin la curent daca am reusit sau nu sa-l schimb :( si cum, as prefera si sper sa iasa tragand de el, sa nu fie nevoie sa demontez ce e p'acolo, ca sincer nici nu ma pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost la magazin, am comandat butonul, numai butonul, codul pe original, ca numai asa vine, este cel precizat de marius, si este bun, m-am dus cu codul scris pe foaie, l-au mai verificat si baietii de la magazin cu ajutorul talonului, maine ajunge, pretul este 25 ron... deci urmeaza sa-l ridic si bineinteles montarea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La masina din semnatura este cam acelasi lucru ca la Mk4. Cand am luat masina am luat-o fara acel buton(era lipsa) dar cu mecanismul interior functional, doar ca trebuia sa bag un deget ca sa deblochez frana de mana.

Ieri mi-a venit butonul in cauza, cost 23 lei pe original, am scos plasticul care acopera farana de mana si surpriza nu reusesc deloc sa desfac butonul acela si am vazut ca are un fel de clips dar nu se desface deloc, adica nust cum sa il fac sa se lase in jos catelul ala de metal care il tine blocat.

Intrebarea este daca butonul(bine in cauza a venit cu tot cu tija si cu arc) se scoate prin tragere inspre in afara din gaura lui sau cum ca nu stiu cum sa apuc de el sa il scot afara, la mine butnul cromat fiind lipsa.

Astept mai multe detalii de la cei care au facut operatia asta ca sa pot sa schimb maine si eu butonul respectiv cu tot cu tija aia de plastic cu care vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit si cu alte detalii si poze, azi am incercat iar sa scot butonul cu tija si arc de la frana de mana si nu am reusit, am incercat toate variantele posibile(fara a demonta bratul de fier).

Va rog sa imi spune-ti cum sa procedez, am incercat inclusiv sa ridic cateii aia de fier crezand ca ii dau voie sa iasa si nimic.

Mentionez ca la mine in poza a -2 a este butonul nou cu tija si arc, iar cel existent pe masina are lipsa doar capul cromat(pentru asta il schimb, restul mecanismului fiind functional)

Am incercuit cu rosu catelul ala metalica care nu-mi da voie sa scot afara tija si arcul.

Tot ceea ce am citit mai sus nu se aplica si nu merge sa trag de buton cromat sau sa desurubez la el ca la mine e lipsa si vreau sa il schimb cu tot cu tija.

post-11369-1287151560_thumb.jpg

post-11369-1287151570_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am comandat si eu butonul(27 lei),a venit impreuna cu tija si arc.Nu am reusit sa-l scimb complet,dar nici nu a fost necesar.Am tras putin mai tare de butonul vechi care a iesit fara tija, asa ca am tras la fel butonul nou jos de pe tija si l-am pus in locul celui vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept mai multe detalii de la cei care au facut operatia asta ca sa pot sa schimb maine si eu butonul respectiv cu tot cu tija aia de plastic cu care vine.

Ai citit si mai sus ? :))

Normal se demonteaza de tot maneta, se scoate imbracamintea de plastic, dupa care se schimba tija cu buton cu tot. Are o piedica de plastic ca un clips si iese. Asa am schimbat unui prieten, dar vad ca mai sus spune un coleg ca a schimbat doar butonul. Your choice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am revenit si cu alte detalii si poze, azi am incercat iar sa scot butonul cu tija si arc de la frana de mana si nu am reusit, am incercat toate variantele posibile(fara a demonta bratul de fier).

Va rog sa imi spune-ti cum sa procedez, am incercat inclusiv sa ridic cateii aia de fier crezand ca ii dau voie sa iasa si nimic.

Mentionez ca la mine in poza a -2 a este butonul nou cu tija si arc, iar cel existent pe masina are lipsa doar capul cromat(pentru asta il schimb, restul mecanismului fiind functional)

Am incercuit cu rosu catelul ala metalica care nu-mi da voie sa scot afara tija si arcul.

Tot ceea ce am citit mai sus nu se aplica si nu merge sa trag de buton cromat sau sa desurubez la el ca la mine e lipsa si vreau sa il schimb cu tot cu tija.

Multumita colegului @Inginerul care mi-a explicat cum se da mansonul jos, am reusit sa schimb tija cu buton cu tot, e o operatiune mai hard-core dar se poate rezolva. Schimbarea doar a butonului nu va scapa de zdranganelile ocazionale. Ca sa continuati montajul de la pasul lui @Auras, trebuie data frana de mana jos de pe masina(se poate da jos doar desuruband cele 3 suruburi/piulite dupa ce scoateti consola centrala). Catelul incercuit cu rosu discutat in postul quoute-at gliseaza prin tija de plastic; ca tija sa iasa trebuie ca si catelul sa o poata lua inspre directia unde se afla butonul, iar ca acest lucru sa se intample trebuie data jos siguranta laterala in forma de "C", data frana de mana maxim sus, gasita o pozitie in care catzelul de jos care blocheaza pozitia sa poata sa ajunga peste dinti(pentru asta a trebuit data siguranta jos) si teoretic ar trebui sa iasa afara.

Toate se intampla dupa ce scoateti artileria grea si taiati/distrugeti lamela blocanta din directia butonului. Credeti-ma ca e un material foarte dur.

Daca aveti intrebari va stau la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! stie cineva cum pot sa reglez si eu frana de mana la o bora? ca sa tina cat de cat trebuie sa trag maneta foarte sus. multumesc

Modificat de costynel_b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub scrumiera din spate ai o piulita, starngi de ea pana tine frana de mana la 6-7 dinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Toate se intampla dupa ce scoateti artileria grea si taiati/distrugeti lamela blocanta din directia butonului. Credeti-ma ca e un material foarte dur.

O mica precizare, intrucat tocmai am schimbat si eu tija cu totul. Daca nu doriti sa recuperati tija veche nu e nevoie sa taiati lamela aceea. In cazul meu, neavand ce face cu tija + butonul vechi, am rupt (cu o surubelnita) partea din spate a tijei (in zona catelului incercuit cu rosu). Am scos tija mutilata, am curatat zona de resturi si am indoit lamela blocanta in sus, astfel incat sa pot introduce tija noua si sa poata si catelul culisa in decupajul care ii este destinat. Dupa asta am indoit lamela din nou la 90 grade si cam asta a fost tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Da, este o operatiune ce necesita multa munca, rabdare, scule, forta si timp :)

Ca sa subliniez pasii importanti, din ceea ce s-a zis mai sus:

  • se scoate partea de plastic a consolei centrale ce inconjoara frana de mana - 4 suruburi torx
  • se scoate afara materialul ce inconjoara frana de mana, cu forta si putina rotire pentru a iesi din clipsuri
  • se scoate afara frana de mana, cu totul - cele 3 piulite de 13 si se scot toate piesele posibile de pe ea
  • se dezdoaie urechea dinspre buton (cea marcata cu albastru in poza atasata)
  • se scoate tija (directia inspre buton)
  • se pune tija noua in sens invers, ca apoi urechea marcata cu albastru sa fie indoita inapoi si se urmeaza pasii inapoi.

PS: Eu nu am taiat / stricat nimic. Ce am dezdoit am indoit inapoi la cum era.

Spor la schimbat!

post-3759-0-12330200-1335262340_thumb.jp

Modificat de twilight
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Topic vechi, dar totusi am nevoie de un sfat, cu ce ar fi mai bine sa lipesc butonul inapoi ? Cu poxipol sau cu super glue ? Acum il am in torpedo deoarece a inceput sa iasa cand las frana de mana, eventual pot sa bag ceva burete pe langa el sa nu se mai miste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!