Jump to content

Probleme / discutii aer conditionat semiautomat / Climatic / AC


godaro
 Share

Postare recomandată

@WTony: Trebuie sa mergi la o firma specializata si sa incarci intalatia de clima cu freon. Asta este cea mai de "easy" problema. Se poate,din pacate si mult mai "hard". http://vwforum.ro/index.php?showtopic=46311

Modificat de cilianutop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    13

  • 63kry

    9

  • F l o r i n

    4

  • gabriel20

    4

Salutare tuturor.

Problema mea se manifesta prin faptul ca masina nu mai baga caldura. Golf v 2,0 SDI. Practic baga un pic, dar daca dai drumul la ventilator, incepe sa se raceasca.

Astazi dimineata am observat urmatoarele: cu contactul pus, daca ma joc la butonul de reglare temperatura,cand schimb de la 18 la 22(si invers) se aude(dc e liniste) cum o clapeta cu actionare electrica face o cursa. De la 22 la 26 si inapoi nu se aude nimic. La sfarsitul cursei se aude de 3-4 ori ori si un pacanit mic(ca si cum ar face un reglaj pas cu pas sau ca si cum ar ajunge la capatul cursei si ar mai vrea sa se duca si nu are unde).

Mi-e cam frica sa desfac consola centrala(ca banuiesc ca pe acolo sunt parghiile) din pricina greierilor care pot aparea.

Vreau ceva pareri.

PS : am verificat caloriferul prin desfacerea furtunelor, apoi am bagat apa si nu a curs nici un pic de mizerie, deci nu cred ca e el de vina, practic comanda e de vina.

E posibil sa fie vreo siguranta? Eu nu cred mai ales ca de la 18 la 22 merge.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cred ca este foarte mult de munca si trebuie dusa la service, nu? Probabil ca trebuie dat jos tot bordul si ajund la instalatia de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicidecum, maxim 1 ora de lucru pentru cine cunoaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Al Bundy pentru raspunsuri.

Imi poti spune te rog daca esti sigur ca e motorasul ala? Eu am identificat 3 posibile probleme:

1: comanda din buton nu functioneaza-practic cititorul ala (cred ca este acceasi tehnologie ca la mouse, adica o roata dintata si un senzor) sa nu mai citeasca bine pozitia rotitei

2. clapeta sa intampine o greutate la inchidere/deschidere (praf sau ceva strans pe axa pe care se roteste)

3. motorasul.

Crezi ca pot face operatiunea singur fara ajutor de specialitate? Poti sa-mi dai cateva detalii ce trebuie sa demontez in afara de ce e aratat in schita atasata de tine

PS: mi-a ramas martorul de airbag aprins; adica se stinge o sec dupa care se aprinde iar-mentionez ca am scos fiecare siguranta din tabloul din bord.Am vreo posibilitate sa sterg eroarea fara Vag-Com?

Modificat de 63kry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA sa fii convins care e problema ai nevoie de o diagnoza, la fel si pentru a sterge eroarea de la airbag.

Comanda functioneaza OK, ansamblul motoras are ianuntru un potentiometru care e defect sau cu praf in el (dupa curatare o sa mei merga 3-4 luni in cazul fericit ) si unitatea de clima nu stie pozitia clapetei.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am reusit azi sa desfac motorasul. Are inauntru un motoras, 5 pini (doi dintre ei intra intr-un "ceva" care banuiesc ca inverseaza sensul dce rotatie). Mai are 3 pini pe care intra curent, dar nu gasesc nici un potentiometru. Eu tind sa cred ca potentiometrul este in spatele selectorului de temperatura (rotita de temperatura) de pe consola centrala;

Practic motorasul nu face cursa completa (mi-am dat seama pentru ca are pe carcasa lui un "semicerc" din plastic care limiteaza cursele lui).

Imi poate spune cineva sigur daca problema este din motoras? Eu zic ca el nu primeste destul curent ca sa ajunga la capatul cursei. NU as vrea sa il cumpar degeaba (cred ca si costa ceva vreo 300 lei) si dupa aceea sa-mi dau seama ca este vreo componenta de la selectorul de temperatura.

Va multumesc.

Modificat de 63kry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa motoraselor o vezi in blocurile de masura de pe climatronic.

Acei 2 pini intra in motoras si nu in el se face schimbarea de sens ci o face unitatea de climatronic, si pe cele 3 fire sunt capetele potentiometrului si cursorul, cel care se misca. Pune o poza cu el desfacut sa-ti explic la fata locului, sa zic asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am atasat poza cu motorasul.

Spune-mi te rog ce ar trebui sa curat si daca esti sigur ca achizitionand unul nou rezolv complet problema

PS: am rupt urechea lui de sus . Cred ca se tine si in 2 nu?

post-18767-1284095693_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca ai eroare pe motoras trebuie curatat potentiometrul care se afla sub discul alb din cercul verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Va rog ajutati-ma cu o idee.

Am schimbat motorasul. El face cursa completa (cum ar fi la un ceas de la ora 22 la ora 2:00 ) cand umblu la potentiometru. Cand dau drumul la ventilator motorasul revine in pozitia 0:00. Practic pe clapeta intra jumatate rece, jumatate cald. Cand inchid ventilatorul motorasul revine la ora 2:00.

Mie mi se pare ciudat ajustarea asta a clapetei cand dau drumul la ventilator.

Cine stie daca este normal? Eu nu cred pentru ca radiatorul arde , dar practic daca intra jumate cald, jumate rece nu am caldura in masina.

Va rog cateva pareri pana ajung cu ea la scanat.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE:

Am fost la reprezentanta Skoda din Pitesti. Problema reclamata: "nu merge caldura si atentie, am schimbat si motorasul V68"

Dupa 4 ore de asteptare, masina a intrat la standul de electrice unde a stat max 10 minute.

Dupa alta ora, am primit factura, am platit o "setare de baza" - 80 ron si am primit masina.

Nu am facut mai mult de 300m ca m-am intors cu ea in acelasi stadiu: masina nu baga caldura decat 2-3 minute dupa care baga aer cam ca cel de afara

Deci,cum v-am spus m-am intors.Au bagat-o din nou pe tester si surpriza: mi se spune ca masina nu are nimic! Toate sunt ok pe tester, deci masina nu are nimic! WOW!

Bun...imi cer banii inapoi motivand ca nu setarea de baza a fost cauza problemei mele, si masina tot nu baga caldura.

Dupa vreo cearta de vreo ora cu directorul de service si cu reprezentantul tehnic, mi se promite ca se va lua o decizie privind returnarea banilor. Ultimele motive invocat de ei din discutia noastra:

1. " inginerul e plecat in CO si tehnicianul doar atat se pricepe" - si atentie sunt la o reprezentanta a unui service de renume.

2. "da dvs de ce nu ati testat masina si intai ati dat banii" - pai mai nene reprezentantul tehnic te pune sa platesti si abia dupaia iti inmaneaza cheile...

Oricum mi-au returnat banii. Dar eram curios..voi ati patit asa ceva?

Si va rog dati-mi o idee ce sa mai fac cu caldura. Ganditi-va ca un forumist tremura in fiecare dimineata ....

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce nenorociti, daca as avea putere as inchide toate adunaturile astea cu nume de "service auto"...javre ordinare...scuze de off dar pe astia nici opc-ul nu-i mai dovedeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa ce ai schimbat motorasul tot nu baga rece, eu zic ca s-ar putea sa fie de vina radiatorul de interior. Da jos motorasul si misca de clapeta pe care este prins si vezi daca asa iti baga cald...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Se pare ca problema s-a rezolvat. Am fost la un service si mecanicul a venit in mana cu un senzor de temperatura ...ca o lamela nu niste trasee electrice pe ea. Ceva asemanator am mai vazut sub bord, in partea soferului, in traseul de recirculare aer si dupa ce dai jos ventilatorul din partea pasagerului.

A desfacut si in bord ceva( in consoal centrala pe la casetofon pe acolo) si in partea pasagerului intre filtrul de polen si consola.

Din etka mie imi pare a fi "temperature ssensor evaporator" ; este posibil? stie cineva la ce foloseste?

Cert este ca acum caldura merge, (chiar si fara acest senzor)iar motorasul nu se mai misca in momentul in care dau drumul la ventilator, ci ramane in pozitia disctata de selectorul de temperatura.

Toata afacerea va costa cam 400 ron din care 120 costa acest senzor.

Cum vi se pare de plauzibil? Ati mai intalnit asemenea caz??

@horia 1983: cu clapeta "blocata" baga cald de te da afara. De fapt acum ea sta in pozitia buna, fara sa ma fie afectata de pornirea ventilatorului.

Modificat de 63kry
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la fabie am mai intalnit problema asta, fiind defect acel senzor nu comanda cuplarea compresorului de AC>

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

AM rezolvat problema.

Senzor temperatura defect, cod 1k0907543E, se afla in lacasul sigurantelor din bord.

Se pare ca acesta inregistra o temp de 80 de grade fata de celalalt de la picioare care indica 23.

Cost total: 120 lei piesa si restul pana la 400 manopera.

CAm mare ce-i drept, dar doar astia au stiut sa-mi spuna care e problema.

post-18767-1285755364_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Am aceiasi problema. Pe partea stanga primesc aer cald iar pe partea din dreapta aer rece. O sa incerc si eu rezolvarea prin schimbarea senzorului de temperatura.

Mersi 63kry

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu rezolvi nimic prin schimbare senzor temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am si eu aceasi problema,pe partea stanga jos la picioare baga aer cald si pe partea dreapta baga aer rece.

Daca mut pe recirculare baga in amandoua parti cald,cel putin asa cred.

Daca stie cineva carei problema sa ne ajute cu niste sfaturi,va rog frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura defect, cod 1k0907543E, se afla in lacasul sigurantelor din bord.

Se pare ca acesta inregistra o temp de 80 de grade fata de celalalt de la picioare care indica 23.

Pana la urma cati senzori de temperatura sunt pentru ca eu stiam decat de cel de pe climatronic care se afla in mijlocul buntonului de setare a ventilatiei care masoara temperatura din interior masurand spectru infrarosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Am aceiasi problema. Pe partea stanga primesc aer cald iar pe partea din dreapta aer rece. O sa incerc si eu rezolvarea prin schimbarea senzorului de temperatura.

Mersi 63kry

a aparut si la mine fenomenul asta. cum ai rezolvat pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi inainte de asta, fa o diagnoza si vezi daca apre vre-un cod de defect. daca nu, intra in MVBs de pe Climatronic si vezi ce indica senzorii de temperatura stanga, dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza nu pot sa ii fac momentan. Si nu stiu cum sa intru in MVB, poate ma poti indruma cumva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Probleme / discutii aer conditionat semiautomat / Climatic / AC

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!