Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Pacat. Trebuia sa faci adancimea hexaonului de 46 mm,asa erai sigur ca nu mai ai probleme.15 mm e prea putin,dar daca e facut bine tot te mai duce 100 mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PENTRU CEI CARE SUSTIN REVENIREA LA POMPA DE ULEI ANGRENATA DE LANT:

1.motoarele 2.0 sunt prevazute cu orificii de ungere pentru lant  ??? 

2.in timp spanul de la patina unde se duce???

3.nu din cauza spanului de la patina ,lant si roti dintate (care blocheaza pompa de ulei) s-a renuntat la lant odata cu noile motoare 2.0 TDI ?

4.transmisiile pe lant nu sunt galagioase???

5.debitul de ulei de la 1.9 e acelasi cu cel de la 2.0 ???

6.cat costa toata modificarea? 

 

Succes tuturor! 

 

  1. Nici motoarele de 2.0 nici cele de 1.9  nu au prevazute astfel de orificii pentru ca pompa si pinionul sunt in baia de ulei. :tuktuk:
  2. Patina e fabricata dintr-un material plastic tocmai ca sa nu produca span; :icon_thumright:
  3. Nu. Citeste topic-ul am mai explicat de cel putin 2 ori de ce s-a renuntat la pompa de ulei de 1.9 si s-au montat acei arbori de echilibrare. Foloseste functia Search cu incredere!  ;)
  4. Transmisiile pe lant sunt galagioase daca le compari cu transmisiiile pe curea; fata de transmisiile cu roti dintate nu e mare diferenta. Asadar nici aici nu e nici un castig. :icon_thumleft:
  5. E mai mare. Ca si la punctul 3 iti recomand functia SEARCH din nou. Raspunsul il gasesti si pe forum ca am explicat personal cum e si cu debitul si cu presiunea.
  6. Raspunsul e tot functia ... SEARCH!  -Am scris toti cat ne-a costat. :rules:

In plus nu trebuie sa fii asa pornit impotriva acestei solutii. Nimeni nu te-a fortat sa faci conversia, nici pe tine si nici pe altcineva. Eu si cei care am facut-o, am explicat insa de ce e ce a mai buna solutie, si nu oricum: cu argumente tehnice bazate pe date concrete si pe documentari personale realizate cu mult truda. Personal imi doresc sa nu afli niciodata ca de fapt noi am avut dreptate...

 

SUCCES si tie... mai ales la Search!  :D

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul ovtudor eu zic sa nu iti mai bati capul sa explici de atatea ori. Cine este interesat cu adevarat si intelege in mod sigur a citit tot topicul.

Si nu mai incercati sa veniti cu argumente faea sa stiti cum arata pompa in sine, si incercati sa intelegeti ca noi punem o pompa care a functionat ani de zile si nu revenim la nimic.

Cum a zis si colegul ovtudor nu va doresc sa aflati prin ce am teecut unii dintre noi probleme caee daca ai fi citit topicul ati fi vazut ca noi mai aveam putin si faceam motorul praf, si colegul ovtudor chiar a patit-o din cate am inteles. Eu unu am avut noroc si am scapt cu o turbina si cuzineti.

Spor la search si citit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ai drepate: degeaba te chinui, ca bine cu forta nu se poate face da' cel putin sa fie documentati si sa nu zica pe urma ca nu au stiut. Pentru corectitudine eu personal nu am patit-o, doar masina mea la proprietarul dinainte, care a schimbat motorul in garantie. Oricum imediat ce am aflat de problema asta n-am mai avut liniste pana nu am gasit solutia si inca o data trebuie sa le multumesc colegilor care au popularizat-o si pe acest forum: SK_Highline, Bibi1411 si ceilalti. Acuma sunt mult mai linistit: stiu ca pot sa plec oriunde in lume si pe orice anotimp fara sa am nici cea mai mica emotie ca poate raman cu copilul in masina inghetat sau mai stiu eu pe ce coclauri prin Europa, noaptea si fara semnal la telefon. Vrea cineva sa se bage la o asa aventura?!  :screwy: :screwy: :screwy:

P.S.: Iar norocul de care vorbea colegul Bibi inseamna cam 2000 euro mai putin in buzunar dar partea trista e ca si daca ai inlocuit totul NU ai rezolvat problema definitiv deci trebuie sa fii pregatit ca poate sa cada din nou peste ceva timp- nu stii cand, e ca ruleta ruseasca!

Modificarea pe mine m-a costat cam 250 Euro si tot cam atat am luat pe pompa de ulei care era in stare foarte buna asa ca pot sa spun ca am rezolvat problema gratis dar mai ales DEFINITIV.

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PENTRU CEI CARE SUSTIN REVENIREA LA POMPA DE ULEI ANGRENATA DE LANT:

Inainte de a da jos modulul de arbori de echilibrare documentati-va de ce a fost pus pe toate motoarele actuale, si ce urmari sunt.

Acesta este fabricantul lor  :http://www.shw.de/cms/en/about_shw/

Incercati sa nu va intoarceti la dacia 1300 cu carburator!!!

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Balancer Shaft (arbori echilibrare)

Arbori de echilibrare sunt mai frecvente la motoarele cu patru cilindri în linie, care, datorită design-ului lor asimetrie, au un al doilea vibrații ordin inerente (vibreaza la de două ori turația motorului), care nu pot fi eliminate, indiferent cât de bine componentele interne sunt echilibrate. Această vibrație este generat, deoarece mișcarea biele într-un motor chiar și-ardere in linie cu patru cilindri nu este simetrica pe parcursul rotației arborelui cotit, astfel, o anumită perioadă de rotație a arborelui cotit, pistoanele descendent și ascendent nu sunt întotdeauna complet opus în lor accelerare, dând naștere la o forță verticală net inerțială de două ori în fiecare revoluție a cărui intensitate crește quadratically cu RPM, indiferent cât de strâns componentele sunt potrivite pentru greutate. [2]Motoarele plat cu patru cilindri în configurație boxer au pistoanele lor s-au opus pe orizontală, astfel încât acestea sunt în mod natural echilibrate și nu suportă complexitatea plus, costurile sau pierderile prin frecare asociate cu arbori de echilibrare (deși ușor compensate de pistoane introduce un cuplu balansoar).Problema creste cu deplasări mai mari de motoare, deoarece cilindrica mai mare este realizat cu o cursă a pistonului mai lung, ceea ce crește diferența de accelerare sau de către un alezaj mai mare, ceea ce mărește masa a pistoanelor. Se poate folosi atât tehnici pentru a maximiza capacitatea motorului. În toate cazurile, amploarea creșterilor vibrații inerțiale. Timp de mulți ani, doi litri a fost privit ca limita "neoficial" de deplasare pentru o productia in linie motor cu patru cilindri, cu zgomot, vibrații, și asprimea (NVH) caracteristicile acceptabile.Conceptul de bază are o pereche de arbori de echilibrare se rotesc în sensuri opuse la de două ori viteza motorului. Greutăți excentrice fel de dimensiuni de pe aceste arbori sunt dimensionate și eliminate, astfel că reacția inerțială a contra-rotație lor anulează în plan orizontal, dar adaugă, în plan vertical, oferind o forță net egal cu 180 de grade, dar out-of-faze cu vibrații doilea ordin nedorită a motorului de bază, anularea astfel. Implementarea efectivă a conceptului, cu toate acestea, este suficient de concret pentru a fi brevetat. Problema de bază prezentat de concept este în mod adecvat de sprijin și de lubrifiere parte rotație la viteza de două ori motorului la care de-a doua vibrații ordinea devine inacceptabilă.Există o dezbatere cu privire la cât de mult puterea de arbori de echilibrare gemene costa motorul. Cifra de bază dat este de obicei în jur de 15 CP (11 kW), dar acest lucru poate fi excesivă pentru pierderile de frecare pure. Este posibil ca acest lucru este o eroare de calcul derivată din utilizarea obișnuită a unui dinamometru inerțial, care calculează puterea de accelerație unghiulară, mai degrabă decât măsurarea efectivă a cuplului starea de echilibru. 15 cp (11 kW), apoi, include atât pierderile prin frecare actual precum creșterea inerție unghiulare ale arborilor rotativi rapid, care nu ar fi un factor la turație constantă. Cu toate acestea, unele proprietarii modifice motoarele lor prin eliminarea arbori de echilibrare, atât pentru a recupera o parte din această putere și pentru a reduce complexitatea și posibilele zone de rupere pentru utilizare de înaltă performanță și curse, cum este de obicei (dar fals) crede că netezimea furnizat de echilibru arbori poate fi atins după scoaterea lor de echilibrare atentă a componentelor piston ale motorului. 

Sursa : Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Balance_shaft 

Traducere cu google.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare articolul! :coffee_lol: Adica in traducerea asta... :biggrin:

Colegul EExcalade tu nu citesti ce scrii?! :tuktuk:  Adica in mod sigur nu cred ca intelegi! Si nu mai veni cu tot felul de informatii false sau trunchiate pe care le gasesti pe internet. Din nou iti recomand functia "search" pentru ca am explicat in mai multe moduri ce rol are echilibratorul Lanchester si care apropos a fost inventat de Frederick Lanchester care era englez- vezi ca scrie pe pagina indicata de tine in referinta - aia de la SHW sunt din Germania.

Tot pe pagina aia scrie ca arborii de echilibrare consuma cam 15 CP(11 kW) din puterea motorului si in continuare:

"Nevertheless, some owners modify their engines by removing the balance shafts, both to reclaim some of this power and to reduce complexity and potential areas of breakage for high-performance and racing use, as it is commonly (but falsely) believed that the smoothness provided by the balance shafts can be attained after their removal by careful balancing of the reciprocating components of the engine."

 

care intr-o traducere relativ corecta (si fara Google...) ar suna cam asa: 

 

"Cu toate acestea, unii proprietari modifica motoarele prin indepartarea arborilor de echilibrare, atat pentru a recupera puterea cat si pentru a reduce complexitatea acestora si posibilele zone de defectare, pentru cresterea performantelor si pentru utilizarea la curse, deoarece in general se crede (in mod fals insa) ca finetea pe care o asigura arborii de echilibrare in functionare poate fi obtinuta dupa indepartarea acestora prin echilibrarea si balansarea atenta a celolalte componente ale motorului."

 

Pai asta am tot spus si noi toti, da' cine sa CITEASCA?! SEARCH e functia!

Si-apoi e si putin off-topic: noi vorbim aici despre pierderea presiunii de ulei ca si defect nu sustinem ca arborii de echilibrare sunt ceva rau. Dimpotriva! Dar daca in cazul asta trebuie indepartati ca sa scapam de alte probleme atunci nu avem de ales...

 

Deci inca o data spor la Search si la CITIT!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare articolul! :coffee_lol: Adica in traducerea asta... :biggrin:

Colegul EExcalade tu nu citesti ce scrii?! :tuktuk:  Adica in mod sigur nu cred ca intelegi! Si nu mai veni cu tot felul de informatii false sau trunchiate pe care le gasesti pe internet. Din nou iti recomand functia "search" pentru ca am explicat in mai multe moduri ce rol are echilibratorul Lanchester si care apropos a fost inventat de Frederick Lanchester care era englez- vezi ca scrie pe pagina indicata de tine in referinta - aia de la SHW sunt din Germania.

Tot pe pagina aia scrie ca arborii de echilibrare consuma cam 15 CP(11 kW) din puterea motorului si in continuare:

"Nevertheless, some owners modify their engines by removing the balance shafts, both to reclaim some of this power and to reduce complexity and potential areas of breakage for high-performance and racing use, as it is commonly (but falsely) believed that the smoothness provided by the balance shafts can be attained after their removal by careful balancing of the reciprocating components of the engine."

 

care intr-o traducere relativ corecta (si fara Google...) ar suna cam asa: 

 

"Cu toate acestea, unii proprietari modifica motoarele prin indepartarea arborilor de echilibrare, atat pentru a recupera puterea cat si pentru a reduce complexitatea acestora si posibilele zone de defectare, pentru cresterea performantelor si pentru utilizarea la curse, deoarece in general se crede (in mod fals insa) ca finetea pe care o asigura arborii de echilibrare in functionare poate fi obtinuta dupa indepartarea acestora prin echilibrarea si balansarea atenta a celolalte componente ale motorului."

 

Pai asta am tot spus si noi toti, da' cine sa CITEASCA?! SEARCH e functia!

Si-apoi e si putin off-topic: noi vorbim aici despre pierderea presiunii de ulei ca si defect nu sustinem ca arborii de echilibrare sunt ceva rau. Dimpotriva! Dar daca in cazul asta trebuie indepartati ca sa scapam de alte probleme atunci nu avem de ales...

 

Deci inca o data spor la Search si la CITIT!

 

Sursa : Wikipedia https://en.wikipedia.../Balance_shaft

Traducere cu google.

Postarea nu era pt tine ovtudor.Ci era o informatie generala pentru cei ce vor sa renunte la arbori de echilibrare. Nu te mai baga ca....

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Game over!!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate D@ny. N-ai cu cine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Am schimbat preventiv imbusul cu pricina  si cam asta este uzura lui la 93k km.

post-25047-0-23272200-1374951244_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te sperii,dar dupa ce se  pune ax nou, in 80% din cazuri se strica hexagonul din axul de echilibrare.Staii cu ochii pe bord si opreste motorul imediat ca sa salvezi turbina.

Daca ai probleme eu sunt la Bacau,te pot ajuta.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce s-ar strica mai repede priza daca se schimba axul, cu unul nou? Care este legatura, cauza-efect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Axul nou este din material mai dur decat axul vechi.

2.Axul nou are muchiile ascutite fapt care ajuta la rotunjirea hexaonului in interior.

3.Majoritatea mecanicilor nu cauta cauza defectiunii.Nu se desface pompa de ulei care poate fi usor gripata din cauza uzurii.

4.Nu se verifica diametrul hexagonului din interior care nu trebuie sa depaseasca 6.2mm.

In 80 % din cauze dupa schimbarea axului se rotunjeste hexaonul in interior.

Vorbesc din experienta de 10 ani a unor amici de la reprezentanta.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce s-ar strica mai repede priza daca se schimba axul, cu unul nou? Care este legatura, cauza-efect?

 

 In pozele atasate se poate vedea diferenta de uzura( din pompa de ulei ) dintre un motor cu lant si unul cu roti dintate. In cele mai dese cazuri intalnite de mine ,stricarea axului si al  hexagonului interior e cauzat de spanul produs de lant si de patina acestuia. Dar si de uleiurile de proasta calitate sau de reviziile care nu se fac la timp.(max 15 mii km.)

Deci, daca se schimba axul de 77mm si pompa este gripata ca cea din imaginea atasata , in scurt timp se va strica si hexagonul din interiorul arborelui de balansare.

In alta oridine de idei, putem zice ca pompa gripata a fortat axul de 77 mm pana s-a rotunjit???

 

Si nu uitati ca si kit-ul de lant(lant,roti dintate,intinzator) se schimba la un anumit nr de km.

Stima!

post-74110-0-82323400-1375039543_thumb.j

post-74110-0-54310800-1375039581_thumb.j

post-74110-0-63470300-1375039757_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg: daca pompa este gripata cum se prelungeste "viata" daca se merge cu imbusul uzat insa se scurteaza imediat daca se schimba imbusul cu unul nou. Nu se rotunjeste la fel de repede, indiferent de uzura imbusului?

Eu tot nu inteleg: daca pompa este gripata cum se prelungeste "viata" daca se merge cu imbusul uzat insa se scurteaza imediat daca se schimba imbusul cu unul nou. Nu se rotunjeste la fel de repede, indiferent de uzura imbusului?

Adrian- pompa ta este pe lant sau pinioane?

Dupa cele expuse stau putin pe ganduri: masina are 140.000 km, pompa pe pinioane si m-am gandit ca sapt asta, cand schimb uleiul, sa verific si imbusul si eventual sa il schimb, costa doar 25 ron ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot pe pinioane sunt si am gasit si imbusul tocit si interiorul mancat in balansor. Asa ca l am sudat.

O fi bine o fi rau... nu am sesizat vreun zgomot/tremur nelalocul lui. E drept ca am mers si putin cu ea.

Va tin la curent ...

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa mea e pe pinioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg: daca pompa este gripata cum se prelungeste "viata" daca se merge cu imbusul uzat insa se scurteaza imediat daca se schimba imbusul cu unul nou. Nu se rotunjeste la fel de repede, indiferent de uzura imbusului?

Eu tot nu inteleg: daca pompa este gripata cum se prelungeste "viata" daca se merge cu imbusul uzat insa se scurteaza imediat daca se schimba imbusul cu unul nou. Nu se rotunjeste la fel de repede, indiferent de uzura imbusului?

Adrian- pompa ta este pe lant sau pinioane?

Dupa cele expuse stau putin pe ganduri: masina are 140.000 km, pompa pe pinioane si m-am gandit ca sapt asta, cand schimb uleiul, sa verific si imbusul si eventual sa il schimb, costa doar 25 ron ...

Daca dai baia de ulei jos verifica si pompa de ulei.Ai de desfacut doar 4 suruburi.Pompa vine doar pe original si costa in jur de 700 ron.Axul vechi e din material mai moale decat arborele de echilibrare.De asta in prima faza se duce doar axul de 77mm.Axul nou e din material mai dur decat arborele de echilibrare si are muchiile ascutite ceea ce ajuta la rotunjirea hexagonului din interior.Daca nu e uzat imbusul nu il schimba !!! Daca in interior hexagonul e de max. 6.2mm si la mana nu are dect foarte purin joc , e mai bine sa il intorci  invers.Imbusul din fabrica are gauri cu filet la ambele capete (pentru extragere),cel nou nu.Intreaba un mecanic de la reprezentanta sa vezi ce iti recomanda.

Eu tot pe pinioane sunt si am gasit si imbusul tocit si interiorul mancat in balansor. Asa ca l am sudat.

O fi bine o fi rau... nu am sesizat vreun zgomot/tremur nelalocul lui. E drept ca am mers si putin cu ea.

Va tin la curent ...

Nu vreau sa te ingrijorez dar imbusul sudat se rupe indiferent daca ai pus imbusul original sau unul mai dur.

Staii cu ochii pe bord si opreste motorul imediat ca sa salvezi turbina.

Daca se rupe te pot ajuta cu refacerea hexagonului si adancirea lui pana la 46 mm (model 2010)

Pompa mea e pe pinioane.

Mecanicul ti-a verificat interiorul pompei de ulei???

Macar s-a invartit axul  pompei la rece?

Era sa uit.Atentie la montarea ansamblului de arbori de echilibrare.Se pune la semne .Ca si distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atrag si eu atentia la remontarea ansamblului, se pare ca la mine l-au montat gresit si acum am ceva vibratii mai pronuntate, care se simt si in timpul acceleratiei. Deoarece nu m-am despartit in conditii amiabile de mecanic, nu ma mai duc la el sa-mi regleze ansamblul ci caut o rampa si o cheie dinamometrica :). Prefer sa fac singur operatiunea. Nu este foarte complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atrag si eu atentia la remontarea ansamblului, se pare ca la mine l-au montat gresit si acum am ceva vibratii mai pronuntate, care se simt si in timpul acceleratiei. Deoarece nu m-am despartit in conditii amiabile de mecanic, nu ma mai duc la el sa-mi regleze ansamblul ci caut o rampa si o cheie dinamometrica :). Prefer sa fac singur operatiunea. Nu este foarte complicat.

Nu poti regla ansamblul de arbori decat daca dai baia de ulei jos,tragi motorul la semn,si apot tragi ansamblul la semn.

Aceleasi vibratii le au si cei care renunta la acest ansamblu de arbori de echilibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am renuntat la minunatul ansamblu si nu am nici un fel de vibratii. Masina merge perfect: trage mult mai bine si raspunde mai bine la acceleratii. Parca sunetul motorului e mai "plin" da' in rest nu am sesizat nici o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Atrag si eu atentia la remontarea ansamblului, se pare ca la mine l-au montat gresit si acum am ceva vibratii mai pronuntate, care se simt si in timpul acceleratiei. Deoarece nu m-am despartit in conditii amiabile de mecanic, nu ma mai duc la el sa-mi regleze ansamblul ci caut o rampa si o cheie dinamometrica :). Prefer sa fac singur operatiunea. Nu este foarte complicat.

Nu poti regla ansamblul de arbori decat daca dai baia de ulei jos,tragi motorul la semn,si apot tragi ansamblul la semn.

Aceleasi vibratii le au si cei care renunta la acest ansamblu de arbori de echilibrare.

 

Sunt mai pronuntate la cei cu ansamblu pus prost decat la cei fara.

 

Pentru punerea la punct ai nevoie de o cala speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! E nevoie de cala de fixare din imaginea atasata.Cine are nevoie sa-mi scrie ca am eu .

post-74110-0-10024100-1375265831_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!