Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

POmpa a fost montata corect la loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JohnnyCiorobea

sa sti ca mai trepideaza si de la ambreiaj...BLB de la audi de exemplu...la semafor trepideaza...( AUDI A4 2006 2.0TDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa nu fie pompa montata pe punct. Asa a facut de la inceput sau dupa cei 1600 km a aparut simptomul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Aceeasi problema am avut si eu cu pompa de ulei care mi a cazut in mers, dupa care mi a cazut turbo.

Cand am dat ansamblul babansier jos am constatat ca nu imbusul era tocit ci locasul din balansoar, deci dupa parerea mea (nu sunt expert), cred ca nu e suficient sa verifici doar axul. e posibil ca axul sa nu prezinte urmas de uzura dar sa existe probleme in ansamblul balansoar cum am patit eu de exemplu.

Drep urmare se poate reconditiona balansoarul prin marirea gaurii de intrare a axului de la 15 mm la 40 mm si inlocuirea lui cu unul de 100 mm (cel vechi are 73 mm).

Am vorbit cu o firma din Bacau care mi-a spus ca fac asemenea modificari.

E o varianta sau mai bine caut un ansamblu la dezmembrari (fonduri insuficiente). 

Va multumesc.

passat variant 2006 motor 2.00 TDI 140 CP 3C ACBMPX0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata plec spre c-lung Moldovenesc.In profil gasesti nr . de telefon.Suna-ma daca poti si voi opri sa-ti arat rezolvarea pe original eventual un ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

 

S-a rezolvat pana la urma!

Am desfacut echilibratorul si intradevar a fost cum a zis inginerul, inbusul nu era stricat in echilibrator.

Metalul echilibratorului l-a "mancat" pe cel al tijei.

Asa ca am cautat in stanga si in dreapta si am gasit o tija inbus de 6,9mm de sr bucegi(camion roman pe benzina v8).

A fost subtiata la 6,1mm(cea originala are 6.0mm), apoi frecata manual de mine pe o piatra de polizor pe toate laturile(cam o ora) pana a intrat fix, cu degetul, pana in capat.

Masina are deja aproape 1000km.

Inca se asteapta piesa de la tess....

tocmai ce s-au facut 20000km

inventia rezista :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu atentie si am parul maciuca ! Am cumparat de 2 luni un passat b6 din 2010 cr 140 cp motor CABA masina are acum 190 de mii km reali , credeti ca ar trebui sa o duc la cineva sa desfaca pompa sa se uite la acea tije ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CR nu au probleme cu pompa de ulei.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am un passat B6 din 2005 am 165.000 km si m-am lovit de aceeasi problema ( cu pompa ulei ) adica pinioanele si intinzatorul s-au uzat si lantul batea plus  pompa propriu-zisa a prins ceva impuritati si avea uzura in interior. Am citit tot topicul, am capul mare deoarece; am incercat sa rezolv problema pe sistemul vechi adica pompita noua, inbus nou, lant nou,intinzator nou, pinioane noi. Intinzator,lant,pinion mic,pompa am gasit noi noute, pinionul cel mare nu reusesc a-l gasi.

Varianta II: sa schimb tot sub-ansamblul ( balansieri,pompa,pinioane SH ) insa mecanicul nu stie cum sa bage pinionul cel mare pe vilbrochen.

Varianta III: Sa risc si sa pun o pompa de 1,9 precum colegii de mai sus.

Astept sugestii si eventual un ajutor ( de unde gasesc pinionul cel mare pt varianta lant ? )

Sau de unde cumpar subansamblul pt varianta cea noua mai aproape de jud Olt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta cu 1.9 nu prezinta nici un risc si este mai degraba o rezolvare permanenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul nu stie cum sa schimbe pinionul de pe vilbrochen



adica scos cu presa sau incalzit ;apoi cel nou la fel ;cum sa fie sigur ca nu se misca



ar fi vrut sa aduc vilbrochen cu pinion montat



ar fi fost bine ca, colegii care au facut modificarea sa scrie un cod motor 1,9 pentru ca toate piesele sa se potriveasca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arborele cotit e identic atat la motoarele de 1.9 cat si la 2.0 asa ca poti pune de la oricare are sistemul pe pinioane pentru ca si blocul motor este la fel. Difera doar alezajul pistoanelor dar asta n-are treaba cu arborele.

Pinionul se incalzeste cu o lampa de gaz sau cu un inductor si se depreseaza de pe arbore cu o presa. La rece nu o sa mearga fara sa stricati arborele. Atentie cum puneti presa ca sa nu spargeti blocul motor in partea inferioara! Pentru imbunatatirea accesului se poate demonta si primul palier de la arborele cotit.

Pinionul nu se asigura cu nimic pentru ca este montat cu strangere pe ax-adica diametrul interior al acestuia este cu cateva sutimi/zecimi de milimetru mai mic decat cota arborelui si din cauza asta se monteaza la cald. Cand piesele se racesc se strang si nu le mai poti misca nici sa vrei!

De montat e simplu: incalzesti pinionul pentru roata de lant si o sa intre fara nici un efort. Trebuie sa fii atent insa la pozitia de montaj a acestuia pentru ca pe o parte gulerul e mai mic si cred ca o sa frece lantul de blocul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti .mam hotarat sa schimb sistemul pe lant cu sistemul pe pinioane. AM gasit ansamblul de pinioane SH si doream sa cumpar pinionul de pe vilbrochen nou.Problema este ca la magazin vanzatorul nu-mi gaseste codul pinionului mare. Poate sa-mi spuna cineva un cod?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul este 03G105212C.

Problema e ca nu vine decat pe original. Acuma nu mai stiu cum e da' cand m-am interesat eu, era cam 300 RON. Nu vreau sa fac relama nimanui da' incearca pe Autokarma sau si mai bine la UNIX. Sigur vor sti cum sa-l aduca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intra pe  onauto.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva modificarea cu pompa de 1.9 tdi la codul motor BKP? Mie mi-a spus cineva ca si-a pus pompa de 1.9 si ca dupa 3 luni ii tot aparea mesajul low oil pressure si nu avea destula presiune de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai faza e urmatoarea: cand treci de la pompa cu arbori balansieri la pompa simpla, trebuie sa astupi o gaura din bloc prin care e legat suportul celor 2 arbori la circuitul de ungere sub presiune. Daca nu faci asta, vei avea permanent pierdere de presiune de ulei pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Eu am facut modificarea pe BKP si merge perfect. Codul de motor nu are nici o legatura pentru ca blocul e identic la toate motoarele- fie ca sunt de 2.0 sau 1.9- difera doar alezajul cilindrilor, am mai spus asta si mai inainte. Daca a pierdut presiunea dupa un timp atunci sigur nu a obturat gaura aceea de ungere cum trebuie. Obturarea se face cu un surub dupa ce se fileteaza gaura in mod corespunzator si pe o lungime de cel putin 10mm, deci NU prin introducerea fortata a unui cep. Cauta post-urile mele si o sa gasesti si cateva poze pentru a localiza cu precizie orificiul respectiv. In rest forum-ul contine toate informatiile necesare. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am inteles, dar mi s-a spus ca presiunea va fi ok dar debitul va fi mult mai mic la pompa de 1.9. Ma poate lamuri cineva daca e asa sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot la bkp am facut modificarea si nu am nici o problema si ma apropiu de 11 000km de cand am schimbat. Eu unu nu cred ca e nici o modificare la debit si preziune, parerea mea. Poate te lamureste un coleg mai priceput,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tot gandesc si eu ce sa fac... Mie asta mi-a spus cineva ca e debitul mai mic si uzura apare in partea de sus a motorului pe la axele cu came in timp... Acuma nici eu nu sunt mecanic si nu stiu ce sa zic daca e asa sau nu?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Pai e putin cam ilogic ce spuneti voi in legatura cu presiunea si cu debitul si dupa parerea mea e un "diagnostic" pe principiul "mi-a spus mie doi vecini".

     In realitate treaba sta in felul urmator: pompa de ulei (atat cea de 2.0 cat si cea de 1.9 ) este o pompa cu roti dintate cu dantura interioara deci este e o pompa volumica. Principala caracteristica a acestui tip de pompe este ca au caracteristica de debit constanta adica debitul furnizat de acestea este intotdeauna constant si nu depinde de presiunea din sistem.

     A doua proprietate importanta este aceea ca astfel de pompe nu genereaza presiune, ci vehiculeaza volume elementare de fluid iar presiunea apare ca o rezultanta din cauza rezistentei hidraulice a sistemului in care e montata- in cazul nostru motorul, care e acelasi, nu?! Deci in concluzie nu poti sa ai presiune daca nu ai debit!

     Un al treilea aspect este ca in mod obligatoriu un sistem echipat cu astfel de pompe volumice trebuie prevazut cu supapa de siguranta pentru ca fluidul este practic incompresibil si poate sparge motorul daca presiunea depaseste o anumita valoare. In cazul nostru aceasta supapa limiteaza presiunea undeva pe la 5 - 6 bari - daca gresesc valorile rog colegii sa ma corecteze, am scris repede fara sa verific.

     In ceea ce priveste comparatia intre cele doua sisteme trebuie inteles ca pompa originala este montata printr-un angrenaj multiplicator care cred ca e 1:3 adica la o rotatie a arborelui cotit pompa se roteste cam de 3 ori si in felul asta din baia de ulei este preluat un anumit volum si introdus in motor. Din acest motiv si pompa este mult mai mica, pentru ca altfel supapa de siguranta ar sta tot timpul deschisa si nu si-ar mai face functia. Pompa de 1.9 este aproape de 3 ori mai mare iar angrenajul are raportul de transmisie cam de 1:1 deci debitul ar trebui sa fie cam acelasi la final. Cu toate astea dupa parerea mea presiunea in sistem este mai mare pentru ca diferentele de dimensiuni si raportul de transmitere asigura un debit superior in comparatie cu varianta cu arbori de echilibrare. Toate cosiderentele legate de presiune expuse pana acum se refera la regimul de relanti bineinteles, pentru ca peste 1000 sau 1500 de ture presiunea creste oricum peste valoarea de refulare a supapei de siguranta si deci nu mai conteaza ce pompa ai.

    Cu alte cuvinte pe baza argumentelor constructive expuse mai sus, cred ca presiunea in motor e mai mare la pompa de 1.9 in comparatie cu cea asigurata de pompa originala.

     Nu in ultimul rand sistemul asta este montat pe motorul BKD care e tot de 2.0 are 2 axe cu came si injectie Bosch, motor cu care au fost echipate un numar restrans de Skoda Octavia si VW Golf.

     Imi cer scuze pentru post-ul extrem de lung dar am vrut sa explic putin principiul de functionare ca sa nu va mai lasati pacaliti de tot felul de pretinsi "mecanici" care isi dau aere de experti dar in realitate sunt doar niste umili "schimbatori de piese" care nu inteleg nimic din mecanica.

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot vorbeste de uzura, mecanicul "meserias" trebuia sa stie ca prima componenta care va "simti" lipsa debitului de ulei este turbina, pentru ca acolo uleiul are si rol de fluid de racire nu numai acela de ungere. Ca sa nu mai vorbim ca la 3000 rpm axul cu came al motorului se roteste cu aceeasi turatie la 90 de grade iar turbina se roteste cu peste 11000 rpm la 250-300 de grade. Ghici care e mai solicitata?

De cand am facut modificarea nu mi s-a intamplat niciodata sa se impiedice turbina, nici macar un Limp Mode ocazional, chiar daca am fortat-o de cateva ori si peste 4500 rpm numai ca sa vad ce poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovtudor m-ai convins!!! Am sa ma interesez de piese si trec si eu la pompa clasica de 1.9. Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere!

Vezi intr-un post al meu anterior ca e lista acolo si pretul orientativ.

Cauta un mecanic priceput si Spor la... Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!