Jump to content

Bat tachetii la pornire - motor 1.9tdi


moosct
 Share

Postare recomandată

La passatul meua apare un zgomot interesant la pornire lMa rece si tine cateva secunde. (5-10 sec.)

Ma poate ajuta cineva ce ar fi cauza??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • moosct

    11

  • misuv6

    11

  • C o s m i n

    9

  • semperfi

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 years later...

Readuc la viata topic-ul cu o nedumerire.

In speta este vorba de un B5.5 AVF 1.9TDI.
Daca la alte motoare filtrul de ulei e capsat si are in el cel putin o valva/supapa unisens care sa tina uleiul in filtru, la mine filtrul cand trebuie schimbat vine doar "miezul" care nu are asa ceva.

Intrebare: unde se afla in cazul meu acea supapa care ar trebui sa tina uleiul in filtru?? as dori sa incerc schimbarea ei... Intreb pentru ca, dupa 2ore de stat oprita, masina la pornire tacane aprox 2sec (tacanitul specific cauzat de tacheti, pana la amorsare). Stiu ca acel tacanit ar trebui sa se auda doar dimineata, sau dupa perioade lungi de nepornire. Gresesc?

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti destul de aproape de adevar. Supapa mentionata de tine se afla in suportul filtrului, adica acel corp mare de aluminiu ce sustine si racitorul de ulei.

La toate motoarele 1.9tdi e la fel filtrul/suportul.

Insa din cate stiu, supapa nu se poate schimba. Eventual mesterit ceva la pastila ca sa inchida perfect. Parca mai am acasa suportul ala demontat, sa fac o poza supapei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, la mine filtrul ulei se demonteaza prin desfacerea partii exterioare (un capac plastic) si extragerea "miezului" din hartie. Nu am modelul capsulat... Nu stiu daca am fost coerent, ca sa ma intelegi :))

LE: am inteles abia acum ce ai scris tu. Se pare ca sunt eu mai berbec.

Modificat de misuv6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... :D

Supapa se vede acolo presata de arc. Nu mai retin daca e singura din corp:

 

953614.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu as putea schimba acel suport cu totul? Ai idee, e scump??

Sau , in alta ordine de idei.. E ok ca dupa 3-4 ore, la pornire sa apara iar tacanitul (1-2sec) ?

Multumesc mult si pt poza si pt raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este ok, sa apara acel zgomot.... in timp atat de scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ok si e destul de dificil de rezolvat problema. Tin minte ca la vechiul motor am pus tacheti si cuzineti la axa cu came noi, din acelasi motiv. Degeaba. tot la fel tzacanea si dupa.

Deci am dedus ca doar supapa aia e vinovata.

 

Suportul e destul de scump. Asteapta-te la preturi incepand cu 200E. Codul 045 115 389 E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfffff.... La mine tacheti si axa au fost verificate, sunt ok. Ramane acea supapa. Am sa incerc sa o curat la urmatorul schimb de filtre. Sunt mai mult ca sigur ca ea este responsabila, cum sunt sigur si de prezenta uleiului in camera de ardere - din cauza filtrului carter de pe capacul superior... 2 probleme care cauta rezolvare...

Va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca este posibil sa iti tzacane "fluturele" de pe axul pompei tandem. exact cum tzaneau la motoarele clasice afn avg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba. E din tacheti. Dar vina nu e neaparat a lor, cum spuneam mai sus.

Doar la 2.5tdi e bug-ul cu tzacanitul ala si se manifesta tot timpul, nu doar la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb cu un prieten care are piese auto, piesa este 496RON cu tot cu filtru de ulei. Soncer. Nu stiu ce sa fac, suma fiind semnificativa.

As incerca sa o curat in prima faza, cumva, se poate? Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum o problema nu vine niciodată singura, astăzi a trebuit sa chem iar platforma. Pentru a doua oară într-o săptămână. Aveam și eu acel țăcănit la tacheti. Nu grav dar deranjat. Mă pregăteam sa o rezolv zilele ăsta dar astăzi a pus capac. Zgomotul a dispărut pentru un timp apoi a reapărut, mai accentuat. La un momentdat, s-a simțit ca și Cum ceva a agățat la motor. S-a auzit o trăsnit, un nor de fum alb în spate și motorul s-a oprit. Aveam cam 120 la ora. După ce am tras pe banda de urgenta am văzut ca îmi curge antigelul. Fără ulei în el. Doar antigel și atât, o balta sub mașină. Idei? Păreri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tinand ca s-a si oprit in mers, si curge doar antigel posibil sa iti fi cedat pompa de apa.

pana nu te apuci de demontat nu ai de unde stii. dupa ce s-a oprit ai mai incercat sa o pornesti? martori aprinsi in bord ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa e noua, cu distribuția. Are 6000 de km. Nici un martor în bord în afară de acel stop uriaș de la apa. E la doctor, mâine dimineață intra în operație. Nu am încercat sa o mai pornesc ca am zis sa nu stric ceva. Mă gândeam sa nu se fi rupt ceva înăuntru și sa îmi fi lovit în blocul motor sau în chiulasa. Tachetii sunt zgomotoși de ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum te intreb si eu, bataia de tacheti tu o auzi si la cald. Ce ulei folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cald se auzea mai slab. Am folosit valvoline pana la ultimul schimb, când I-am băgat motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am mai sters un ulei de pe lista "asta da"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima concluzie, cel mai probabil a cedat un cuzinet și biela a lovit blocul motor.... Mâine când se desface aflu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dureros.... in functie de valoarea pagubei, trebuie sa decizi daca optezi pentru reparatie sau motor SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primele PD-uri, axa cu came/tachetii erau destul de rezistente. Problemele apar din cauza uleiului prost sau neschimbat la timp.

Iti dau exemplu concret.

Eu am avut ATJ de 115CP pe Passat din 2000, caruia i-am schimbat tachetii si cuzinetii axei cu came (aveam eu un pitic, nu ca ar fi fost uzate). L-am mai tinut vreo 30.000km si am schimbat motorul cu un ARL.

Vechiul motor din 2000 l-am dezmembrat.

Un vecin are A4 B6 din 2005, 1.9TDI. Idiot de meserie, a mers putin fara ulei dupa ce i-a spart baia, apoi a mai uitat sa-i schimbe uleiul la timp... si cand masina avea 5 ani si ~180.000km, axa praf si tachetii sparti.

I-am pus axa de pe vechiul meu ATJ care facusera aproape 300.000km fara probleme si tachetii ce tocmai ii schimbasem.

A facut cu piesele 4 ani (~100.000km) si le-a facut praf dupa acelasi reteta (schimbat uleiul dupa bunul plac, fara a tine cont de cei 15.000km).

 

Nedumeriri? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mașina de doi ani. La 10000 de km schimbam uleiul +filtre motor+ ulei și filtru cutie. Rar am trecut de 10000 km și nu cu mai mult de 1000 de km. Din păcate masina a intrat în țară în 2004 și a avut 6 proprietari înaintea mea....

@florin, probabil ca o sa îmi aduc ceva din germania și pe asta o sa o dezmembrez. În doi ani am băgat mai mult de 2000 de euro doar în piese și manoperă, asta fără sa pun la socoteala ultimele 4 luni, alternator+fulii+egr+curățat turbina+doua electrovalve undeva pe circuitul de vacuum. Deja devine prea dureros :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema descrisa de mine, posibilitatea scurgerii uleiului din filtru intr-un timp foarte scurt.

Cosmin, amabil fiind a postat o poza (din nou multumesc!)

Acum. Postez eu unansi imi cer scuze pt calitatea pozei, displayul laptopului era ciudat si nu puteam sa surprind mai clar. Este o schita din elsa. Am rugamintea sa imi precizati care e acea supapa "vinovata" pt golirea filtrului de ulei...... Eu nu am gasit niciuna!

Multimesc!!

post-123275-0-90790900-1412352645_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!