Jump to content

Bat tachetii la pornire - motor 1.9tdi


moosct
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Aproape in toate cazurile cand pornesc masina pentru primele 2 secunde am un zgomot k de "diesel".

Passatul meu este din '99, 1,8 20V ADR.am 220 mii km la bord, cu 90mii facute de mine din Augist 2003.

Daca motorul este cald acest lucru nu se intampla, si chiar si rece la 10% din cazuri totul este normal.

Am schimbat uleiul (pe care oricum il schimb la 3000 km) si filtrul(pe care il schimb la fiecare al 2-lea sau al 3-lea schimb) si nimic.

Din search-ul pe forumul VW Passat World Forum am gasit probleme asemanatoare care erau diagnosticate k fiind o mica problema la intinzatorul lantului de transmisie...

Dupa ce am ajuns sa discut cu mecanicul de la reprezentanta la care imi fac service-ul tipul mi-a spus ca eu am curea(nu lant) de transmisie si ca zgomotul nu vine de acolo.

Acum, (poate mi se pare mie) zgomotul pare putin mai sonor k inainte.

Orice parere este binevenita!

Bugetul inca nu imi permite sa o las o noapte la reprezentanta sa fie diagnosticata si (eventual) reparata, dar daca tre sa fac un sacrificiu atunci il voi face.De aceea as avea nevoie de putina asistenta de la cineva avizat care m-ar putea sfatuii ce sa fac si probabil imi va putea spune cam care ar fi cauza zgomotului.

Tre sa mai precizez ca sunt in Kuwait unde temperaturile sar lejer peste 50 Gr celsius iar masina e condusa cel putin 30 minaproape 50 km ziua la temp mari.asta nu a fost o problema ultimii 90mii km ai mei si chiar 220 km ai masinii.

Cureaua de transmisie si pompa de apa au fost schimbate de mine la 196 mii in februarie anul asta.

Multumesc anticipat pt sfaturi si raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • moosct

    11

  • misuv6

    11

  • C o s m i n

    9

  • semperfi

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

cu putinele mele cunostiinte intr-ale benzinarelor (ma pasioneaza diesel-urile) stiu ca daca dureaza putin la pornire un tacanit asemenator cu diesel-ul este de obicei lipsa de ulei in tachetii hidraulici care se umplu apoi cu ulei. Si ca ar fi normal. Daca persista atunci e buba, altfel nu. Ii rog pe cei mai avizati sa ma corecteze daca este cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa "bata" vreun injector care ramane blocat vreo secunda sau doua...la fel ca andREI...parerea mea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil tachetii.

Btw de ce schimbi uleiul la 3000 km?

<{POST_SNAPBACK}>

Shimb uleiul la 3000 km pt ca aici e foarte cald...noaptea nu scade sub 35 gr celsius iar ziua adesea temperatura sare de 50 gr celsius(temperatura aerului) iti dai seama in ce conditii se conduce.

Plus de asta e ieftin...fac un plin cu 350 mii lei...adica ceva in jur de 6500 lei litru de benzina iat pe un schimb dau 250 mii sau 350 mii cu filtru

folosesc ulei Made In Kuwait dar nu am avut nici un fel de problema pana acum...inafara de asta.. :) (ma refer la probleme legate de ulei)

Cam asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a picat o fisa !!! :

Ce filtru de ulei folosesti?

Filtrele originale au un fel de valva care opreste sau diminueaza efectul de scurgere a uleiului inapoi in baie si implicit si scurgerea din tacheti. Incearca un filtru original next time (daca nu folosesti deja);

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a picat o fisa !!! :

Ce filtru de ulei folosesti?

Filtrele originale au un fel de valva care opreste sau diminueaza efectul de scurgere a uleiului inapoi in baie si implicit si scurgerea din tacheti. Incearca un filtru original next time (daca nu folosesti deja);

<{POST_SNAPBACK}>

Ma gandisem si eu sa incerc un filtru original..asa k sa mai elimin din posibilitati!

Ideea e buna, multumesc mult:va voi tine la curent cu evolutia dupa ce voi schimba filtrul...peste cam 3 saptamani.

Merci mult inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu iti recomand sa schimbi filtrul la fiec schimb ulei,desigur e costisitor,dar...makar la 2 schimburi nu la 3.

Da-ne si noua niste benzina si mot la 6500 lei/litru ca aici se speculeaza ca pana la sf anului o sa ajunga de vreo 9 ori mai mult decat la voi..

:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu iti recomand sa schimbi filtrul la fiec schimb ulei,desigur e costisitor,dar...makar la 2 schimburi nu la 3.

Da-ne si noua niste benzina si mot la 6500 lei/litru ca aici se speculeaza ca pana la sf anului o sa ajunga de vreo 9 ori mai mult decat la voi..

:rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

v-as da si voua ceva benzina...da din pacate...si daca as reusi sa o aduc fara sa platesc vama tot ar fi scumpa.

voi incerca sa schimb filtrul la 2 schimburi...

Un filtru la reprezentanta "original" nu e chiar atat de scump...aproximativ 185 mii lei.Cat e la voi?

Merci de sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

495.000 LEI (lei vechi) = aprox 17$ :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

495.000 LEI (lei vechi) = aprox 17$ :wacko:

<{POST_SNAPBACK}>

ce filtre de ulei folosesc astia acasa?

Mecanicul meu(liber profesionist) foloseste ceva nemtesc...unul care merge si la Mercedes...si nu mai stiu exact daca astia la reprezentantza folosesc MANN sau altceva.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce filtre de ulei folosesc astia acasa?

  Mecanicul meu(liber profesionist) foloseste ceva nemtesc...unul care merge si la Mercedes...si nu mai stiu exact daca astia la reprezentantza folosesc MANN sau altceva.

  Merci!

<{POST_SNAPBACK}>

Pe al meu scrie MHO Germany si pe cutie "Made in Germany". Luat de la Porsche Bucuresti Nord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin cu o completare in carcasa suportului de filtru de ulei care vine prinsa pe blocul motor este o supapa care este special pusa acolo ptr a tine uleiul in partea de sus a motorului. o solutie ar fi sa schimbi aceasta supapa care o gasesti numai la vw .multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru sfaturi , inca o data.

Peste 2 saptamani schimb filtrul iar luna viitoare sper sa pot sa ma duc la reprezentanta sa vad ce e de facut.

Pana atunci sper sa nu se intample nimic rau.

Pe iarna ma gandesc sa schimb tipul de ulei, sa merg cu ulei sintetic...Castrol, cel recomandat de reprezentanta.

Va voi tine la curent!mMultzumesc mult inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta mea de benzinar:

daca ar fi bataie din tachetii, ar trebui sa bata si cand e cald motoru.

posibil sa fie de la uzura cuzinetilor.

din cauza uleiului made in Kuweit, care banuiesc ca este "gros", adica cu vascozitate mare gen 20w50. deci nu ai ungere buna la pornire "la rece", ceea ce a ras cuzinetii.

o alta cauza de ras cuzinetii poate fii mersul cu motor over-heated (inteleg ca ai schimbat si pompa de apa, ai avut probleme cu racirea?).

sigur trecerea pe un ulei full-sintetic (expl. Castrol RS 10w-60) va fii benefica pt. motorul tau (daca nu este prea tarziu). in plus acesta i-si pastreaza mult mai bine proprietatile la temp. inalta si-l poti schimba la intervale mai mari.

nu raspund la provocarea din titlu, vis-a-vis de diesel! B)

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta mea de benzinar:

daca ar fi bataie din tachetii, ar trebui sa bata si cand e cald motoru.

posibil sa fie de la uzura cuzinetilor.

din cauza uleiului made in Kuweit, care banuiesc ca este "gros", adica cu vascozitate mare gen 20w50. deci nu ai ungere buna la pornire "la rece", ceea ce a ras cuzinetii.

o alta cauza de ras cuzinetii poate fii mersul cu motor over-heated (inteleg ca ai schimbat si pompa de apa, ai avut probleme cu racirea?).

sigur trecerea pe un ulei full-sintetic (expl. Castrol RS 10w-60) va fii benefica pt. motorul tau (daca nu este prea tarziu). in plus acesta i-si pastreaza mult mai bine proprietatile la temp. inalta si-l poti schimba la intervale mai mari.

nu raspund la provocarea din titlu, vis-a-vis de diesel!  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc mult pentru ajutor si interes.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni cu "zgomot ti Diesel" dar asta e un mod de a face lumea sa inteleaga mai exact tipul de zgomot.

Te-as ruga , daca ai timp, sa imi spui si mie ce sunt cuzinetii.

Mie imi plac masinile si mi-au placut de mic numai ca nu am pre fost interesat de motor pana nu am avut passatul.

Asta s-a intamplat acum 2 ani.Toate cunostintele dobandite despre cum merge un motor si cum se invartesc rotitele sunt in limba engleza.Daca ma pui sa vorbesc romaneste despre motor ..m-ai pierdut.

Acum stiu ca suna ciudat...dar asta e...

sa aflu ce inseamna tacheti...mi-a luat ceva...

Voi incerca sa aflu ce sunt cuzinetii...

Ce sa zic, mai multe opinii despre uzura tachetilor, sau uzura unei valve din ..."cam chain tensioner" care ramane fara ulei in timp ce motorul se odihneste,,,si care pana se umple iar cand repornesti motorul(treaba care dureaza 2 secunde) ar fi diagnosticul dat de baietii de pe passatworld forum .

Eu intreb de ceva terminologie in limba engleza sa ma pot duce cu temele facute la reprezentanta(cand oi avea bani) sa nu se apuce sa imi schimbe aia acolo juma de motor pt o treaba mai mica si sa ma taxeze la greu.

Si in plus sa stiu cat de serioasa e buba...sa nu cumva sa cada altceva pe langa sa ajung de mai bine arunc masina in mare decat sa ma apuc sa o repar.

Multumesc inca o data pt tot si mai vorbim!

Iti doresc un TOUAREG TDV 10! DIESEL!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

  Iti doresc un TOUAREG TDV 10! DIESEL!

<{POST_SNAPBACK}>

sa de Domnul!

arborele motor are niste paliere pe care se monteaza biela de la piston (n pistoane = n biele = n paliere = 2xn cuzineti).

intre biela si arbore se monteaza cuzinetii (2 buc. de biela), ca un fel de garnituri dar metalice care imbraca acea portiune/palier al arborelui.

deci cuzinetii sunt niste jumatati de cerc (de aia se pun 2) metalice de 3-4 cm latime si cativa mm grosime.

sper sa nu gresesc, ultima data cand am vazut un cuzinet era acu 12-13 ani pe dacia-mi.

o poza/desen ar fi mai sugestiva, daca are cineva.

ideea este ca daca aceste garnituri metalice = cuzineti se uzeaza, se face joc intre arbore si biela si clantane motoru la pornire pina se face ungerea.

sper sa ma insel ca diagnostic. nu de alta dar ca sa-ti schimbe cuzinetii chiar tre sa-ti dea partea de jos a motorului jos, nu mai pun la socoteala daca tre sa-ti rectifice si arborele motor.

la aceasta operatie cred ca manopera costa mult mai mult decat piesele (cuzinetii).

succes si sa ne spui si noua ce diagnostic a avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, motorul de 1.8 are si curea si lant.

Tacanitul poate fi cauzat de faptul ca lantul nu este bine intins.

Mai departe sunt doua posibilitati:

-lantul trebuie schimbat=>ai scapat usor, lantul e ieftin

-trebuie schimbat intinzatorul=>destul de scump, fiind hidraulic costa in jur de 100+ E.

Din pacate lantul e putin probabil sa fie uzat, ramane deci varianta a doua.

Oricum, e clar ca trebuie sa faci o tura pe la service.

Sa ne spui si noua ce a fost pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totce spuneti voi e plauzibil.Si eu sper ca problema sa nu fie chiar asa de gogonata incat sa trebuiasca desgacut motorul si schimbat pe acolo...intrucat m-ar costa probabil mai mult decat face masina...si sper sa fie ceva mai putin "serios".

Va voi tine la curent cu diagnosticul, numai ca nu voi putea ajunge la "medic" decat luna viitoare, asa ca pana atunci conduc mai putin si ma rog sa nu se agraveze situatia.

Oricum vreau sa trec pe ulei sintetic si sa folosesc filtru original dar oricum am de gand sa o duc la service.

Acum, eu unul am o relatie destul de buna cu mecanicul care a avut grija de masina mea pana acum si sper sa fie sincer, si sa nu incerce sa ma "goleasca " de bani.

Multumesc pentru sfaturi si explicatii.

Va voi tine la curent si indata ce voi afla exact diagnosticul voi scrie un TOPIC cu ce am facu si ce mi s-a intamplat, pt ca restul de posesori sa nu faca la fel si sa se fereasca pe cat posibil de aceste mici neplaceri.

Drum Bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o alta cauza de ras cuzinetii poate fii mersul cu motor over-heated (inteleg ca ai schimbat si pompa de apa, ai avut probleme cu racirea?).

Ba din contra...

Cand am luat masina, un timp biunicel a mers cu ...apa...in sistemul de racire...adica 100% apa si 0% "coolant" si completam nivelul la 3 -4 zile.Dar pe bord acul nu mi-a depasit limita de 90 Gr C

Dupa un timp mi-am dat si eu seama si mi-am cumparat "coolant" si am bagat 50% Dar si in conditiile astea tot trebuia sa completez cam la saptamana.

-

-

-

Aici, cu masinile e cam ciudat, vezi tu...aici nu poti avea o afacere fara sa fii asociat cu un kuwaitian care ar detine 51% din capital.

Asadar, toate reprezentantele sunt detinute de kuwaitieni. Dar si asa, sunt numai anumite familii care detin reprezentantele de masini, adica tip monopol, si daca ai o familie care detine mai multe reprezentante, e ok dar nu vei gasii 2 familii sa detina aceiasi reprezentanta.

Anul trecut , familia care detinea VW, Audi, Porsche a vandut (o parte din afacere)licenta altei familii care aduce VW ,Audi, Skoda, Seat dar nu si Porsche. (astia au Lamborghini).

Acum deci sunt 2 "reprezentante"

Eu am facut ceva lucrari la prima da nu mi-a placut( a trebiut sa schimb"throotle valve" (imi pare rau nu stiu exact denumirea in romana)...pur si simplu nu mi-a placut cum m-au tratat.

Acum in primavara am dat pe la noua reprezentanta si am intalnit un tip tare de treaba care m-a indrumat si m-a sfatuit ce si cum sa fac.Chiar imi spunea ca anumite lucruri pot fii facute si de mine...in fine

Cand am ajuns la al doi-lea si l-am rugat sa imi faca si mie un diagnostic "Bumper to Bumper"...tipul mi-a spus cam tot ce trebuie facut si ...pentru ca nu am avut nici un jurnal al masinii si nu am stiut cand a fost(sau DACA a fost )schimbata cureaua de transmisie..."T-Belt" am hotarat sa o schimb.

Atunci mi-au schimbat si pompa de apa, asta vis a vis de intrebarea ta referitor la "de ce" am schimbat pompa de apa.Asa mi-au spus ei ca e bine sa fie schimbata o data cu , cureaua de transmisie, si la fel sfatuiesc si baietii de pe "PassatWorld forum".

Dupa lunga introducere...vreau sa iti spun ca am schimbat pompa de apa in acelasi timp cu "T-Belt in februarie..deci "iarna"

De ce "Iarna"?..tre sa fac o alta paranteza...aici iarna inseamna minimum 5 gr C

..si asta noaptea si dimineata devreme pt ca ziua sunt 18 - 24 gr C.

E...tipul imi schimba pompa de apa( apropos, imi aratase ca avea mici scurgeri pe dedesupt...asta am putut vedea dupa ce am folosit "coolantul" "original" pt ca ramanea pata...cum spuneam), imi schimba pompa de apa in plina "iarna"... si ma vezi plecand dimineata pe la 6 de acasa sa merg la servici.Incalzeam motorul 4-5 minute si o stergeam. Acul nu apuca sa imi ajunga la 90, iar daca mergeam cu 120 asu mai mult chiar imi cobora acul si cate-o data cadea de tot.La inceput m-am speriat ca am probleme cu senzorul de temperatura...dar daca mergeam cu 80 ...10 minute..mi se incalzea motorul la loc.

in scurt timp a venit caldura incet , incet ...dar nu a trebuit sa completez apa pana in iulie.

Te gandesti ca aici in aprilie sunt temperaturi de peste 30 Gr C lejer.

racirea e super, unde mai pui ca am un radiator...probabil dublu decat cel normal...voi posta niste poze daca e cineva interesat.Asta am vazut in vara can l-am vazut pe al lui taica-miu(isuzu trooper) si am facut ochii mari la cat de mic e...

ma gandesc ca daca imi aduc masina acasa sa trebuiasca sa schimb radiatorul.

cam asta e poveste cu racirea...merge struna si nu tre sa completez decat la 2-3 luni...

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

maestre, cuzineti de biela.

nasol...

teoretic trebuie desfacut rectificat viblochenul la R1 si cuzineti noi R1.

practic baga in ulei un flacon intreg de 250ml de bisulfat de molibden

de la "liqui-molly". ajuta mult, dar nu rezolva ci doar amelioreaza.

ar mai putea fi uleiul neadecvat, motiv pt care se dezamorseaza

tachetii didraulici daca motorul sta 10-12 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maestre, cuzineti de biela.

nasol...

teoretic trebuie desfacut rectificat viblochenul la R1 si cuzineti noi R1.

practic baga in ulei un flacon intreg de 250ml de bisulfat de molibden

de la "liqui-molly". ajuta mult, dar nu rezolva ci doar amelioreaza.

ar mai putea fi uleiul neadecvat, motiv pt care se dezamorseaza

tachetii didraulici daca motorul sta 10-12 ore.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc mult felix,

Sper doar sa nu pice ceva mai nasol si nici treaba asta sa nu coste prea mult.

Inca nu imi permit sa merg la "doctor" dar sper in noiembrie sa pot.

Pana atunci voi trece pe ulei sintetic saptamana viitoare cand fac schimbul si ...sa dea Domnul sa nu pice ceva de tot.

Multumesc mult inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Multumesc mult felix,

Sper doar sa nu pice ceva mai nasol si nici treaba asta sa nu coste prea mult.

Inca nu imi permit sa merg la "doctor" dar sper in noiembrie sa pot.

Pana atunci voi trece pe ulei sintetic saptamana viitoare cand fac schimbul si ...sa dea Domnul sa nu pice ceva de tot.

Multumesc mult inca o data!

ce ai rezolvat cu zgomotul ?

nu a mai aparut nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... eu ci zgomotul meu...hehe

Nu am rezolvat nimic inca cu zgomotul meu...insa masina merge bine...atat cat poate merge un passat din 99 cu 249k km la bord.

Am facut multe de atunci...dar recitind cele spuse de voi ..pare sa fie cat de cat serioasa traba.

Am schimbat bucse de atunci...am schimbat CV-joint pe stanga...destul de curand va trebuii sa o schimb si pe dreapra, am dat cam tare peste un "speed bumper" si mi-am facut o gaura in baia de ulei..(noroc ca am un prieten bun si am sudat-o..nu era crapata..ci gaurita)si am remediat situatia...

Ce e comic este ca , atunci cand mi-a cazit ce mi-a cazut de la planetara..CV Joint( si m-am dus cu ea la doctor l-am rugat pe tip sa verifice si problema desctisa de mine aici.Am lasat masina peste noapte a pornit-o dar nu a reusit sa auda sunetul...

M-a taxat pentru diagnostic..sau .."noise check"...dar nu mi-a spus nimic...

...tin sa spun ca vara nu prea se aude...si folosesc acelasi tip de ulei....am incercat in iarna sa merg pe sintetic insa nu mi s-a parut mai bun..in fine...

De cateva luni nu prea mai merg cu masina..adica nu mai merg cum mergeam(peste 100km/zi) dar asta nu e un motiv sa o ignor.

Ultima patanie cu astia de la reprezentanta de aci a fost cand, in iunie am mers sa imi verifice o problema la indicatorul de temperatura a motorului, ca nu se mai ridica acul. Cineva de mult(in 2003) imi spusese ca senzorul de temperatura imi da "faulty" pe VAG-com..dar pana acum nu imi facuse probleme racirea sau afisajul.Am mers eu acolo am spus ce ma doare, au tinut-o baietii o zii iar a doua zi mi-au zis ca tre sa schimbe senzorul..(ma asteptam),...termostatul(banuiam...poate)...dar si ..."engine oil cooler"..ceea ce mi s-a parut destul de mult atata timp cat piesa respectiva era pe undeva in jur de 130 Euro

...am schimbat si suportii motorului si cutiei....

In fine am platit 500 euro pe piese...si 250 Euro pe manopera...si stupoare..........a doua zii la fel...indicatorul nu imi arata nimic....

M-am intors la ei cu o falca-n cer si cu una in pamant...si am ...nu am facut nimic..dupa 20 min imi aduce masina si imi spune ca a fost o mica problema de contact....

Oare sa fii fost o problema de contact tot timpul...??? :D

Acum ce sa zic...nu e rau ca am schimbat ce am schimbat si nu imi pare rau ca am facut-o.

Sper sa fie ok!

Sper ca a doua parte a topicului nu a fost "Off topic" prea mult...??? poate ar fi trebuit sa o scriu la rubrica Reprezentante?...

In fine ... nimic cu zgomotul...si nici probleme din acest punct de vedere.

Modificat de moosct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Reinviu acest topic cu o problema identica. Am un passat 1.8 din '99 cu motor ADR.

La pornirea rece se aude acelasi zgomot ca cel descris mai sus, dureaza 1... 2 secunde si nu reapare decat dupa o pauza de 6...10 ore de la ultima pornire. Din cate cunosc, zgomotul este produs 99% de tacheti. Nu stiu ce filtru de ulei are deoarece am masina de putin timp si nu am apucat sa-i fac schimbul de ulei si filtru.

Am sa revin cu noutati dupa schimb ulei+filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!