Jump to content

Kodiaq - discuții generale


Bogdan VW
 Share

Postare recomandată

Pentru viata de zi-cu-zi mai mult ca sigur este de ajuns motorul de 1.4. Ca or sa te depaseasca unii sau ca nu simti tu cum fuge masina de sub tine cand treci de tiruri si ajungi sa te simti complexat (daca ai probleme de incredere in tine), probabil ca nu o sa fie de ajuns nici motorul de 2.0 280cp. Pentru mersul normal de om normal este de ajuns motorul de 1.4. Cei cu loganul de 0.9l si 90cp ar trebui sa nu mai circule pe strazi pentru ca nu bifeaza cai putere minimi? Sa fim seriosi. Iti faci treaba, ai sisteme moderne de siguranta, spatiu in masina si portbagaj, garda la sol pentru borduri si un 4x4 pentru cand e ceva zapada sau ploua. Indeplineste destul de multe criterii.

Modificat de Jaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane de vazut daca statistica vanzarilor va confirma (sau nu) rationamentul de mai sus. 

In plus, chiar sunt curios cati dintre sustinatorii 1.4-ului vor fi dispusi sa "faca plata". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511: stiu ce zici. Din pacate, unii dealeri nu inteleg ca ei isi formeaza piata. Altii inteleg si aduc la TD motoare variate pe acelasi model de masina, tocmai pentru a permite unui posibil cumparator sa vada daca o anume motorizare i se potriveste sau nu.

Pe scurt, daca ar la TD un Kodiak TDI150 si un Kodiak TSI140, cred ca sunt destui care ar alege benzina dupa TD. Dar, pe review-uri si vorbe multi nu au incredere sa "se arunce".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este o mare meteahna a importatorului mai mult. Dealerii cumpara masinile de drive-test de la PoRo si vor sa le si vanda dupa cateva luni. De asta aduc doar cele mai populare motorizari. Aici ar putea sa intervina PORO si sa aduca macar la nivel central cateva motorizari mai exotice iar dealerii sa aiba posibilitatea de a partaja aceasta flota pentru drive-test. O astfel de organizare exista de exemplu la Renault.

Fun fact: anul trecut am vrut sa testez o Octavia 1.4 TSI si primul drum l-am facut la PB Vest. Acolo, un domn vanzacios mi-a explicat foarte serios ca 1.4 TSI este un motor de nisa / performanta si ca ei aduc la TD doar 1.0 TSI.  In ritmul asta cred ca vorm avea la TD doar Kodiaq 1.4 125 CP.

 

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate 1.4 tsi se va mai gasi ca masina TD, dar 2.0 tsi in niciun caz. Mai pui pe langa si mentalitatea de la noi ca suv=diesel si ca benzina sa va vinde foarte greu la momentul revanzarii si ajungem iar la batranul 2.0 tdi, in special cel de 150 de cai care va detine mai mult ca sigur peste jumatate din vanzari.

Eu sunt curios daca problemele de la ateca vor fi valabile si aici, gen alegi niste scaune cu memorii sau alta optiune si ajungi sa primesti masina in 7-8 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doc Morelli: vezi, daca intrebai, te ajutam. In Brasov au fost la TD O3 1.8TSI DSG si O3 1.4TSI M6. Deci, se poate. De asta unii dealeri vand de rup, iar altii, se plang ca nu merge piata. Tocmai de asta, in business park-ul in care lucrez exista o multinationala care are flota de O3 1.8TSI DSG. 

@mihai.onu94: pana la urma s-au rezolvat si la Ateca, vezi cazul colegului @ToniM, care a bifat toate "restrictiile" si tot isi primeste repede masina :) 

 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Asta este cel mai bun motiv sa te muti la Brasov :) 1.8 TSI la TD inseamna respect pentru client. In Bucuresti un singur dealer avea 1.4 TSI. Si se pregateau sa il vanda :( 

PS. Ce dealer avea 1.8-ul ? Poate mai exista si vin la un TD.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca sunt mai multe motive sa te muti in Brasov :) , nu doar dealerul de Skoda. Asta cu dealerul si service-ul e "bonus de stil" :) 

E un singur dealer Skoda in Bv, se numeste Delcar. 1.8TSI-ul s-a vandut. La fel si 1.4TSI. Urmeaza probabil versiunile face-lift la TD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi la cooperativa avem flota de O3 1.8TSI 4x4 DSG :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Noi avem flota de Passat Highline 2.0 TDI, Superb cu acelasi motor si Octavia RS! :D Doar ca de anul asta s-a dat directiva din US, fara motoare mai mari de 120 CP :) 

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu: subscrie si multinationala de US, "unde-mi pierd tineretile, trece viata pe langa mine, etc" :P cu flota de Jetta 1.6TDI, in ideea de restrictie la 120CP

@vdragos: ce aroganta, a fost musai sa fie DGS6, nu ? :) 

Hai ca suntem OT...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca toata lumea este perfect de acord cu ce ai scris tu mai sus. Nimic nou sub soare: orice masina de duce din A->B. Si eu cand aveam Otcit care facea suta in 13.x mi se parea ca fuge foarte bine (si chiar o facea la vremea respectiva) si puteam merge absolut peste tot (avea si garda la sol mai mare decat Kodiaq-ul asta de exemplu :))

Urmarind acelasi principiu, am putea foarte bine cu totii sa ne luam aproape orice masina 1.2 TSI si ar fi (arhi !) suficient. Dar ghici ce ? Lumea e mai pretentioasa in zilele noastre, mai vrea si altceva in plus (ma refer strict la motorizari acum) pentru fun, siguranta, comoditate, relaxare, etc. Se numeste ...progres. In cazul de fata sigur se va vinde foarte bine si 1.4 4x2 pentru oras si drumuri rare pe afara pentru o familie. Desi este o masina mare prin oras, iar pentru familii cu siguranta un MPV ar fi poate o varianta mai buna din multe puncte de vedere. 

So..unii si-ar lua 1.4 TSI 4x2/4x4, poate chiar si 1.2 TSI daca s-ar pune pe ea. E alegerea fiecaruia, subiectiva, deci buna pentru cei in cauza.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF: Tizule, sunt de acord cu argumentul cu MPV. Asta ar fi alegerea rationala a unei familii. Dar, pentru ca traim intr-o lume guvernata de marketing si consumerism (ca sa nu zic mofturi :P), toti taticii si mai ales toate mamicile trebuie sa-si duca ai lor copii la scoala din colt musai cu SUV-ul, pentru ca altfel nu se simt in siguranta si nu duc o viata aventuroasa si plina de descoperiri a junglei de beton din jurul lor - citam din cateva reclame pe tema SUV-urilor - asta ne baga pe gat marketingul.

Va mai amintiti reclama aia la Infiniti FX45 ? "Fii lup, nu ciobanesc german" :) Asta e treaba...

SUV-urile sunt segmentul cu cea mai accelerata crestere si nu pare sa se domoleasca, de asta toata lumea "baga carbuni" pe subiect, in timp ce MPV-urile sunt cvasi inexistente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate am vazut prin vest, se poarta totusi break-urile, la noi insa daca ai masina de familie care nu e SUV nu ai valoarea necesara.

In ideea in care Superb Combi cu pdg si 4x4 cred ca ar rezolva 99% din nevoile reale. Nu stiu daca nu are chiar mai mult spatiu in portbagaj.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kodiaq e mai scurt cu ~16cm decat Superb 3 Combi si are portbagajul cu ~100l mai mare (versiunea 5 locuri).

Preturile pentru 1.4TSI 150CP, 4x4, Manual, Ambition sunt apropiate in jur de 27.000Eur. Cu exactitate vom stii cand vor aparea preturile la Kodiaq si in Romania.

La preturi apropiate... de ce ar lua cineva Suberb 3 Combi in detrimentul Kodiaq?

Modificat de DanRe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar lua datorita comfortului superior pe autostrada, a vitezelor de croaziera mai mari si a consumului mai scazut.

Tocmai m-am intors din concediu din Auskia cu Superbul si il apreciez ptr comfortul la autostrada si tinuta de drum. 

Am vazut un Kodiaq pe strada in apropiere de Salzburg :) Nu arata extraordinar de frumos din pacate...

 

OT: Ca masina de mers la ski si plimbare am folosit noul Mercedes e220d combi de 2 litri si 195 de cai cu 9 viteze auto. Concluzia dupa 6 zile este de bani aruncati pe geam. Este cu 10% mai buna ca Superbul si asta strict estetic dar pretul este cu 100% mai sus. Nu degeaba taximetrele din Salzburg au inceput sa se imparta intre Skoda si Mercedes. Acum 20 ani imi amintesc ca erau 90% Mercedes E si C 

Totul a culminat cand mi-a aparut clepsidra specifica de asteptare, in mijlocul ecranului :lol. La VAG inca nu am vazut asa ceva...

 

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care e diferenta de confort pentru ca nu am mers cu nici una dintre ele, deocamdata doar ma informez.

Viteza maxima e la 215 la Superb vs 197 Kodiaq.

Consumul declarat e cu 1L mai mare la Kodiaq (extraurban) si cam 2L in oras.

Intr-adevar superb-ul arata mai bine.. dar e o chestiune de gusturi.

Modificat de DanRe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbesc de viteza maxima ci de cum se simte/se asaza la drum la o anumita viteza gen 130kmh. Zgomotul la vant e mai mare la un SUV datorita formei de dulap. Turatia si zgomotul la SUV ar treb sa fie mai mare datorita cutiei mai scurte adaptate un pic catre offroad. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot vorbeam de 1.4 tsi pe kodiaq. Raman la parerea mea, pt 90% oras si 10% vacanta gen mers la mare si munte, 1.4 tsi e de luat in calcul.

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant de optimist testul. Pentru mine cel puțin, vizând 2.0 TSI, nu poate să fie decât un semn de speranță. Însă decisiv va fi momentul în care mașina va putea fi testată pe viu.

Am totuși o altă nedumerire: în pozele de prezentare de la O3, interiorul bej era... bej. Adică păstra tenta gălbuie care trăda cafeniul de la origine. În prezentarea de mai sus, ca în multe altele, interiorul bej pare mai mult un derivat de alb (2-3 tonuri mai închis). Până la urmă câte variante de interior sunt?

Și încă o întrebare: în prezentarea celor de la Autogefühl, culoarea din poza atașată este "lava blue"? Aceeași culoare cu cea din clipul de mai sus, la care face referire mihai.onu94?

kodiaq_ext.jpg

octavia_int.jpg

kodiaq_int.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor: cred ca masina langa care sta Thomas e Pacific Blue, acel albastru nemetalizat. E prea inchis si mat pentru Lava Blue, care are o tenta de verzui in el

Cat despre interiorul bej, nu te baza pe poza de configurator, cea din viata reala va fi cea corecta, adica poza de mai sus.

Cu siguranta ca vor fi doar 3 nuante: negru, bej si native brown de la L&K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci interiorul bej va fi de fapt o nuanță de alb? Asta e chiar bine, cel gălbui (care chiar există - cel puțin la O2) nu-mi plăcea foarte tare.

Pe partea de culori nu cred să fie "Pacific Blue" (culoarea "ministerială" :)). Ar fi trebuit să fie mai închis, mătuit și fără reflexiile metalizate din detaliu.

2017-02-01 (2).jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea in poze/video este lava blue. Asa se vede cand nu e soare. :)

Legat de interiorul deschis la culoare: este foarte elegant si frumos dar cred ca e crunt cu intretinerea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai greu de întreținut însă eu nu-mi fac probleme. În afară de echipamentul de scufundări, condus uneori cu neoprenul pus și deloc uscat (dar scaunul protejat cu o minunată pungă de PVC), ceva echipament de pescuit, intrat cu ea în zone cu praf (alb ;))... deci în afară de situațiile astea, altele nu se mai regăsesc la mine.

Oricum, dacă nu ești mulțumit de interior, poți opta gratuit pentru schimbarea lui. În maxim 3 luni. Și în altă lume, firește. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer la 25.000 E cu dotari minime de bun simt eu mi-as lua un 1.4 TSI 4x4. La 9.8s pentru 0-100 eu zic ca se misca decent, nu iti trebuie nu stiu ce pentru un condus relaxat cu familia, oricum nu asta e scopul unui  4x4.

Si nu cum se zice aici pentru 90% in oras si 10% in afara.  Nu iti iei SUV pentru oras. Dar asta e mentalitatea in Romania (no offence). 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Skoda Kodiaq - discuții generale
  • vdragos a închis acest topic
  • Bebeee a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!