Jump to content

Kodiaq - discuții generale


Bogdan VW
 Share

Postare recomandată

Nu e nici o eterna discutie. Este vorba despre platforma compententa si dotari de bun simt vs margelute, sticlute si briz- briz pentru "salbatici"...End of OT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minute în urmă, edi10000 a scris:

Din pacate, generatia urmatoare de Touareg va fi tot pe platforma MQB. S-au dus vremurile cand modelul era la aceeasi clasa (minus finisajele) cu Q7 si Cayenne.

Nici gind. Va fi pe platforma MLB cu motoare longitudinale. MQB nu primeste motoare longitudinale si nici V6. Deci aceeasi platforma ca si la Q5, Q7, Cayenne.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as lua strict din pricina capabilitatilor si platformei, nu din cauza dotarilor. Nu ne-am nascut in scaune de piele si climatizate totusi. Ce pui pe Kodiaq ca dotari sunt chestii care sunt doar good-to-have, nu must din pctul meu de vedere. Dar da, ai dreptate, deja este un topic in care subiectivismul intervine puternic si difera perspectivele in functie de conditii/situatii variate. Pana una alta suntem pe topic de Kodiaq nu de versus.

Modificat de Jaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polonia pare chiar OK, cumva am reușit să scad la 38,5k de la 41k (Slovacia). Mă rog, posibil să fi omis eu ceva p'acolo, traducerea de la Google nu e chiar "la fix" așa că am mai și interpretat. Oricum, tendința este încurajatoare sper să n-o stricăm cu cine știe ce corecție de inflație sau preț de lansare.

Mutarea livrărilor către jumătatea anului e de bun augur pentru mine, leasingul la O3 se încheie abia în decembrie. :P

Cât despre comparații cu alte modele sau mărci, sunt benefice atât timp cât vom compara dotări similare dar și TCO. Altfel vom întreține iluzia că o mașină mai răsărită (să spunem un VW) ar fi la fel de ieftină precum o Skoda (tot vorbeam de Kodiaq) și o să ne lovească lipsa de logică a VAG în acest caz.

Știu (și sunt de acord) că o parte dintre pachetele de dotări propuse de Skoda sunt "fix pix" dar nici VW nu e o mașină care să merite cumpărată doar pentru siglă. Nu are sens să intrăm în polemică pe mai departe. Las la o parte faptul că la Touareg, din ce văd, nu există motorizare pe benzină. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, vdragos said:

Nici gind. Va fi pe platforma MLB cu motoare longitudinale. MQB nu primeste motoare longitudinale si nici V6. Deci aceeasi platforma ca si la Q5, Q7, Cayenne.

 

http://www.automarket.ro/stiri/despartirea-de-q7-si-cayenne-a-treia-generatie-vw-touareg-vine-in-2017-si-74005.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Dacă informația va fi confirmată, Volkswagen va utiliza pe Touareg platforma modulară MQB, aceeași pe care sunt construite Golf, Passat și Tiguan, demonstrând astfel flexibilitatea pe care o are această bază de producție. "

Astazi am citit un material intr-o revista mult mai serioasa - (straina) care zicea exact ce am afirmat mai sus.

http://www.motorauthority.com/news/1029617_2018-vw-touareg-spy-shots

http://performancedrive.com.au/2018-volkswagen-touareg-spotted-adopts-mlb-platform-video-0512/

 

Si etc.

Si o imagine si date tehnice "pe bune" de la biroul chinezesc de patente :)

http://autotimesnews.com/news/declassified-design-the-next-generation-volkswagen-touareg/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa privim si dintr-un alt unghi:

- Daca judecam strict ca off-road machine - clar Touareg rulz. Dar, ca sa iei un Touareg de off-road ai nevoie de echipare Terrain Tech care se pune doar pe V6-le de 262 cai si are pret pornire 50k eur. Pachet Terrain Tech-4XMotion: diferential central cu control electronic al blocarii,scut de protectie, diferential spate blocabil, computer de bord Premium ,capacitate rezervor marita la 100 litri. Fara asa ceva eu nu as baga masina asta in off-road, adica fara diferentiale blocabile si scut de protectie. Nu intra in banii astia suspensia pneumatica - sa zicem ca e moft. 

- Mountain-ul cu 204 cai e gandit mai mult ca sa contracareze X5-ul in 4 clindri de 2L si are avantajul V6 over 4L.

Si totusi, cine isi ia Touareg sa-l bage la zapada, noroaie, padure ? Nici la 40k, nici la 50-60k, decat daca esti pasionat.

Si daca nu iti iei Touareg ca sa-l bagi in off-road, acolo unde e net superior Kodiak-ului si il freci doar in oras si la mall, atunci de ce ai lua un Touareg in loc de Kodiak ?

- Motor mai mare: consum mai mare, taxe foarte mari

- Asigurari mai mari

- Intretinere mai scumpa

Ma intorc la intrebarea: doar pentru sigla ?

La fel (de fapt chiar mai bine) iti vei duce copiii la scoala/in concedii in Kodiak, la fel se va duce "pisi" la Mall/Salon/Sala cu ea - doar ca aici va fi compatimita ca nu are Evoque sau GLE Coupe :) 

Caci daca nu e doar pentru sigla, nu vad de ce nu ai lua un Kodiak in banii aia si sa te bucuri de mai multe dotari in aceiasi bani. In fond, pe bordura la Mall/ Ikea la fel te urci si cu Kodiak si cu Touareg. Pierzi puncte la "impresia artistica" - de acord. Dar si cu Touareg pierzi puncte la aceeasi impresie in fata celor cu X5. Si aia pierd in fata celor cu Q7. Si aia in fata celor cu Cayenne. Si aia in fata celor cu Bentayga. Get my drift ? 

Exceptand V6-le, electronica la fel de repede se va duce in cap si in Touareg. Sau isi inchipuie cineva ca sunt facute sa tina o viata ? Cine vrea SUV pentru o viata trebuie sa-si ia un G Klasse din anii '90, cu un V8 benzina. Alea tin o viata. Dar costa... Partea buna e ca imediat vor fi vehicule istorice.

P.S. Pe aici dieselistii se plang (inclusiv eu) ca le consuma mult in oras si ca face multe regenerari. Dar cate regenerari isi va face si cat va consuma la frecat prin oras un V6 de 3000cmc, care va merge 90% din timp cu motorul/uleiul rece ? Cam ce se intampla cu fiabilitatea legendara a V6-lui dupa 3-4 ani de stil din asta ? La 15-20k anual - cat face un om average - o sa ajunga destul de repede ingenuncheat si V6-le, cu toata frumusetea lui. 

 

47 minutes ago, kthor said:

Las la o parte faptul că la Touareg, din ce văd, nu există motorizare pe benzină. :huh:

Era un 3.2 V6 benzina, dar nu cred ca se mai importa, din lipsa de cerere, suntem piata de diesel. Am o cunostinta cu asa ceva, e delicioasa masina, dar o tine de "extraurban" si si-o asuma cu tot ceea ce implica, pentru ca si-o poate permite...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In configuratorul pentru noua Octavia de la noi (recent introdusa) pentru Carre Connect si Info Online 3 ani pretul este 428 eur in conditiile in care pentru toate celelalte tari e gratuit la Kodiaq daca selectezi si navigatia!!! oare asa va fi si la Kodiaq? Configuratorul RO pentru noua Octavia este varza: poti selecta optiuni identice si le adauga pe ambele la pretul intreg (exemplu Adaptive Cruise control) si fara sa indisponibilizeze optiunea identica.

 

In modul Offroad de la Kodiaq acest sistem influenteaza si tractiunea rotilor? are diferential blocabil?

Padelele DSG de pe volan schimba doar intre treptele de viteza sau si intre modurile neutru, parking, etc. Intreb pentru ca nu am condus niciodata un dsg. Sunt utile? cei ce le au le folosesc pentru schimbat manual?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yanq Padelele de pe volan schimba doar treptele de viteza la toti producatorii, de asta sunt trecute si ca optiune suplimentara de multe ori. De celalalte treburi, selectat P,R,N,D,S si schimbat treptele de viteze manual se ocupa maneta principala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/24/2016 at 11:28 AM, yanq said:

are diferential blocabil?

o simulare de diferential blocabil. EDL - electronic diferential lock, cu ajutorul franelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, andrei_221 said:

o simulare de diferential blocabil. EDL - electronic diferential lock, cu ajutorul franelor

Multumesc. Intre timp am gasit explicatii mai in detaliu aici despre optiunile inglobate in Kodiaq  - "electronic differential lock XDS+", acel + insemnand ca actioneaza si pe rotile din spate...

https://media.skoda-auto.com/en/Pages/Kodiaq.aspx

Sunt anumite aspecte importante privind limitarile tehnologiilor inglobate:

- Front assist e activ intre 5 - 210 km/h oferind 4 niveluri de atentionari insa City Emergency Brake e activ doar intre 5 - 34 km/h.

- Lane Assist activa doar pana la 65 km/h...

- Blind Spot Detection e activ de la 10 km/h pana la viteza maxima.  Sa inteleg ca la o plecare de pe loc cu incadrare pe banda risti sa nu te atentioneze?!

Modificat de yanq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pana la 10 km/h inca sunt activi senzorii de parcare si de asta nu e activ Blind spot.

XDS+ nu are legatura cu faptul ca actioneaza si pe spate. ORicum EDL exista pe ambele punti daca sunt motrice.... 

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e diferenta pe care am gasit-o pe net cautand xds vs xds+ in vreo 3 locuri diferite.

Top Gear: "XDS is the electronic differential system you’ll find on a GTI, only here, the ‘plus’ bit brings the rear axle into play 4WD. "

 " "Plus" acts on the rear to help turn-in in dynamic situation, also acts on the front under braking(as in no power applied). Previously XDS only works under power and only on the drive wheel."

Modificat de kthor
Folosirea nejustificată a citatului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din descrierea de acolo , XDS+ nu are legatura cu tractiunea ci cu franarea selectiva a rotilor pentru viraje, etc

Toate 4x4 de la VW au avut dintotdeauna diferential blocabil din frane pentru tractiune. Inca de la Golf 4, in sus. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DSG7  600nm, stie cineva ce cod exact are? e in mediu uscat sau umed?

De garda la sol de doar 18,7 cm ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dq500 si e cu 500nm. doar ca cutia asta nu e pusa pe kodiaq ci dq381.

Ambele sunt dsg umed. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe pagina oficiala scrie de 600 nm "The new 7-speed dual-clutch transmission is making its debut at ŠKODA. It is a variant that has been designed for powerful engines with torque of up to 600 Nm"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca in viitor Kodiaq va avea si motorul de 240 CP care vine cu Dq500 umed. Deocamdata motorizarea cea mai puternica este cea de 190 CP care vine cu Dq 381.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am mai "sapat" un pic pe net si, pe diferite site-uri, sunt indicate 2 DSG-uri:

- pentru motoarele de 1.4 DSG6 DQ250

- pentru motoarele 2.0 DSG7 DG500

Cei ce afirma ca la 2.0 ar fi Dq381 sunt contrazisi prin faptul ca respectiva cutie suporta pana la 420 nm iar Skoda in prezentari spune ca va fi de 600 nm.

http://www.skoda-suv.ru/tekhnicheskie-kharakteristiki-skoda-kadiak

http://all-test-drives.com/3718-skoda-kodiaq.html

http://www.motor-talk.de/news/der-tschechische-riese-mit-sieben-plaetzen-t5797548.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule, citeste ce am scris ca nu e nici o contradictie. Dieselul de 2.0 TDI de 190 CP (400 Nm) are Dq 381 iar motorizarea de 240 CP (500 Nm) are Dq 500. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vorbesti de o motorizare care nu este deocamdata pe kodiaq (nu este mentionata nicaieri). E evident ce informatiile oferite de ei in brosurile tehnice existente (cu referire la cei 600 nm)  sunt pentru cutiile aferente motorizarilor deja disponibile...

DSG-7 (DSG DQ500) este mentionata in mod expres la 2.0 TSI 4x4 DSG (320 nm)...

Modificat de yanq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dq 500 (ambreiaj umed) suporta pana la 600 Nm. Si nu este deloc evident ca se refera la motorizarile deja disponibile, pot aparea in nomenclator peste 1- 2 ani. Uite, de ex. pe Golf 7 facelift se vorbeste despre noile motoare de 1.5 Tsi si Tdi si noua cutie de viteze in 7 trepte desi ele (si cutia) nu sunt disponibile in acest moment in ofertele tehnice.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu asta. Nedumerirea mea legata de afirmatia ta este de ce sa puna pe un motor 2.0 TSI 4x4 DSG (320 nm) o cutie Dq 500 ce suporta 600 Nm iar pe 2.0 TDI 190 cp de 400 nm o cutie dq381 ce suporta doar 420 nm? E la limita!

Modificat de yanq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ai citit undeva gresit. Dq 500 nu se ofera pe motorul de 2.0 benzina, este o cutie dedicata pentru diesel. Pe motorul amintit de tine este DSG6.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Skoda Kodiaq - discuții generale
  • vdragos a închis acest topic
  • Bebeee a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!