Jump to content

Consum ulei


buzud
 Share

Postare recomandată

la masina din semnatura, la 10.000 km de la ultima revizie, mi-a aparut martorul de nivel ulei minim pe bc. la joja, nivelul scazuse pina sub nivelul minim.

am completat cu 250 ml de ulei, si a ajuns din nou la nivelul maxim;

nu am luat-o ca o mare problema, deoarece am mers destul de mult timp pe autostrada cu viteza mare;

fiindca cei 10.000 km de la revizie au fost facuti majoritar in afara localitatii, nu am considerat necesar sa fac revizia, ci sa mai astept pina la 15.000

de atunci am mers mai mult prin oras, si astazi, dupa inca 4500 km, din nou imi apare nivel minim ulei. am completat din nou cu 200 ml.

o scanare cu vag-com-ul i-am facut-o acum 5 zile, si era totul ok; uleiul este castrol txt 505 01.

astept pareri; multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Durpaneus

    6

  • bbogdanmircea

    6

  • buzud

    5

  • ygor

    5

da, foarte constructiv... macar ai fost amuzant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca esti bine-dispus, hai sa vedem daca completarea ce urmeaza te va duce tot la solutia pe care am dat-o mai sus: verifica daca uleiul e imbuteliat in romania, daca da, schimba marca sau cauta ulei imbuteliat pe dincolo (prietenii stiu de ce), si am auzit pe multi care au trecut la alt ulei si la care nu le mai papa; de ex eu ce am folosit nu a papat gram, si mai stiu un seria 3 care folosea acelasi tip de ulei si nu papa gram,

TOATE astea presupunand ca ti-ai verificat macar vizual masina pt eventualele scurgeri, semeringuri, garnituri, fisuri, etc, care e o treaba de bun simt.

Daca nici asa nu merge, du-te la un mecanic bun, si vezi ce-ti spune.

P.S. Pe vag nu o sa-ti dea niciodata ce rotita papa uleiul, oricat te-ai stradui.

DECI, sa recapitulez, dupa ce inspectezi cel putin "ochiometric" masina, si nu ai pete de ulei, cea mai eftina solutie ar fi sa treci pe alta marca de ulei, asa cum am spus in primul post; no, ce zici, tot o gluma ti se pare si asta ? Scuze ca nu de multe ori am timp sa scriu atata, si scriu mai prescurtat, k?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau, credeam ca ai postat in bascalie;

ochiometric am dat tircoale masinii si nu pareau a fi scurgeri, nici pete pe la motor;

nu ma asteptam sa-mi indice vag-ul ce-mi consuma ulei, dar am vrut sa punctez ca nu ar avea si alte probleme care sa coroboreze la consumul crescut de ulei;

acelasi ulei de la acelasi magazin de piese l-am luat de cind am luat masina, si de vreo 40.000 km cit am facut cu ea pina acum nu mi-a mai facut treaba asta; e drept, cind ajungeam sa fac reviziile nivelul uleiului era aproape de minim;

o sa ma uit sa vad unde e imbuteliat;

tu ce ulei folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durpaneus, confirm ce a spus maxu cu privire la marca/tip si "papat" ulei. La primul schimb, am folosit un ulei recomandat de mecanic. Nu comentez acum marca si tip pt ca nu este cazul. Zic doar ca era conform standardelor API/ACEA pentru Audi. Rezultat: 750 ml in 10,000 Km. La urmatoarele schimburi am folosit Mobil Synth S 5W40 de care auzisem ca este mai bun (si nici nu era asa scump ca si Castrol TXT). Rezultat: 300 ml in 12,500 km.

Ciudatenia la tine este ca desi initial ti-a consumat rezonabil, dupa aceea consumul a fost mare. Verifica si pe la turbina...si pe acolo poate sa "pape" ceva ulei (sau sa piarda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca baia de ulei ti sparta, fi sigur ca vag com-u nu o sa-ti zica :); putine lucruri sunt care gasite de vag com ar putea cauza papa la ulei, deci, back to old ways.

verifica si scutul, suie masina sus, bagi capu pe acolo, nu ierta nimik; vezi si busonu de la baia de ulei sa-ti fie prins bine, am un amic de i l-au infiletat la un service facandu-i filet nou, etc; asculta si de colegul Rapier, si el stie ce zice.

Si daca tot e voie, eu am bagat Mobil ESP formula :).

P.S. E un forum pentru a ne putea ajuta intre noi, si ne ajutam pe cat se poate; iar cand e de bascalie, o sa iti dai seama repede ca e de bascalie :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spuneti ulei din romania va referiti inclusiv la cel pus de la reprezentanta?? ca eu de acolo am pus si castrol si aral si consuma 2L / 15.000 km

La mine cauza e mai mult sau mai putin stiuta - conductele de la intercooler sunt cu destul de mult ulei... Deci pierd pe la turbina nu prin alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat pe bidonul cu care am facut cele 2 completari, si apare a fi "manufactured in the eu"; o iau ca nu fiind de prea bun augur.

am tot dat tircoale masinii, dar nu vad semne vizibile de pierdere a uleiului; nici nu prea cred ca as putea sa vad, daca sint scurgeri mici.

spre rusinea mea, nici nu am mai verificat de mult nivelul la joja, dar asta fiindca nu am mai plecat de mult la drum lung; o sa ma duc zilele ce urmeaza sa scot scutul de plastic, sa vad daca nu cumva ar fi pete de ulei pe partea de interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut 50 000 km cu masina din semnatura de cind am cumparato, schimb uleiul la 15 000 km la reprezentanta si folosesc Castrol TXT 505 01.

De la schimb la schimb nu completez cu ulei acesta fiind la nivel maxim si dupa 15 000 km.

Nu cred ca marca uleiului este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durpaneus, confirm ce a spus maxu cu privire la marca/tip si "papat" ulei. La primul schimb, am folosit un ulei recomandat de mecanic. Nu comentez acum marca si tip pt ca nu este cazul. Zic doar ca era conform standardelor API/ACEA pentru Audi. Rezultat: 750 ml in 10,000 Km. La urmatoarele schimburi am folosit Mobil Synth S 5W40 de care auzisem ca este mai bun (si nici nu era asa scump ca si Castrol TXT). Rezultat: 300 ml in 12,500 km.

Ciudatenia la tine este ca desi initial ti-a consumat rezonabil, dupa aceea consumul a fost mare. Verifica si pe la turbina...si pe acolo poate sa "pape" ceva ulei (sau sa piarda)

Confirm ceea ca a spus Rapier intre Castrol si Mobil 1...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot citit topicul despre marcile de uleiuri, si tot nu pot sa spun ca mi-am facut o parere definitiva. treaba ce ma intriga este ca abia acum incepe sa consume ulei; ceea ce ma face sa pun problematica marcii uleiului pe un loc secund; sau poate nu-l consuma, ci il pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca trebuie sa-ti faci prea mari probleme in legatura cu consumul de ulei.Eu stiam ca toate motoarele VW/AUDI PD consuma ulei destul de mult.Am avut si eu un Passat de 131 CP si papa ulei binisor de noua.Dar asta in conditiile cind o "ardeam" rau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam si eu ca ele consuma; si daca nu ma insel nu e doar cazul motoarelor din grupul vag;

pe mine m-a intrigat faptul ca pina acum n-am mai fost nevoit sa completez cu ulei, iar prima oara am pus-o pe seama vitezei ridicate cu care am rulat destul de mult;

insa de atunci am mers linistit, si doar prin oras;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul respectiv isi mai si pierde din calitati daca este plimbat mult la viteze mari si devine mai subtirel ( chiar daca este completat) si atunci devine mai usor digerabil de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
a, si mi se pare ca ar minca mai multicel ulei: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=36699 .

Pai tu nu ai vazut consumul meu de ulei :icon_thumright:

La 1.9 TDI PD AXR consum masurat de service in perioada de garantie 300 ml la 1000km. Raspunsul lor: este un consum normal.

Din experienta mea - consuma mai mult in oras decat la drumuri lungi. (cu conditia sa mergi pana in 3000 RPM); adica 130-140 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mie mi-a papat 0,7 litri la 10.000 km (Castrol Edge 5W40). Ii mai dau si talpa. Intamplator i-am dat jos capacul de pe motor din plastic si tot uleiul asta sau cine stie de cand (am masina din semnatura de un an) era scuipat de EGR in toate directiile si uscat, de parca l-as fi turnat eu cu mana pe deasupra. O sa ma opresc la spalatorie cat de curand si apoi o sa urmaresc sa vad cat de mult curge pe la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cam aceasi problema o am si eu . Cand am adus masiina am facut revizie complecta . In 6000 km nu am complectat ulei deloc , dupa care a inceput sa dispara uleiul si bineinteles sa trebuiasca complectat , in 14k km am complectat cam 1.5 l , am inteles ca ar fi normal cam 1 l la 10000, ceea ce ma deranjeaza este ca 6000 de km nu a consumat aproape deloc .Adevarul este ca o si calc de multe ori :(

Acum urmeaza sa fac din nou schimbul de ulei si sunt curios daca o sa se opreasca din consumat sau o sa o tina tot asa . Uleiul care il folosesc este Mobil 1 5w40 501.

@ Miril si eu am ulei pe la egr , din cate am vb cu mecanicul cam asta e boala lor . Am vrut sa il schimb si a spus ca nu are rost deoarece si cel nou dupa 1 an incepe sa faca la fel. Pe acolo scuipa in functie de cum o calci ( cu cat o calci mai tare , cu atat mai mare presiunea , cu atat mai mult scuipa - sa ma corecteze cineva daca am gresit ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea nu consuma ulei, insa Superbul lui socru-meu, 1.9 TDI 130CP, mananca ulei ... e normal ? Eu folosesc Castrol RS 10W60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Touran 1.9 PD, am la bord 8500km pana acuma si nu mi-a luat gram de ulei, e normal?

La O2 ce-l avusem inainte tot 1.9 PD am bagat dupa primii 6000 km 1 llitru de ulei apoi s-a stabilizat cam la 2 litri de la schimb la schimb(longlife), deci cam 1 litru la 15.000 km.

Din cei 8500km ce i-am facut cu Touranul cel putin 1000km i-am facut "in blana" pe la 180-190 km/h si totusi nici un gram consum. Dupa cate am auzit, la un motor ar fi normal sa pape ceva in rodaj, la mine....pauza, trebuie sa-mi fac griji?

Ar mai fi de mentionat ca e Bluemotion si lucreaza la ture reduse, 180km/h - ~3000 rpm!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Este un adevarat mister consumul asta de ulei se pare si nimeni nu paote diagnostica corect ce si cum...

Pana la urma exista diferenta de uleiuri la aceiasi specificatie? Eu la ultimele 2 schimburi am folosit Castrol Edge 5W40 si mi se pare cam subtirel si il cam consuma motorul, cineva mi-a recomandat Aral cum ca ar fi mai bun si singurul facut in Germania, altii spun de Mobil ca ar fi foarte bun???

Exista uleiuri pentru o uzura mai mare la TDI gen peste 200 000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pote nu-ti consuma mult ulei dar mai scapa prin unele locuri, asa patesc si eu cu motorul meu , umezeste pe la EGR, pe la busonul de alimentare, pe la pompa de tandem etc, daca nu complectezi mai mult de 1l la 10.000 km nui asa mare problema.

Din cate stiu eu nu este ulei special pentru motoare peste 200.000 la VW, daca e motorul PD trebuie sa-i pui ulei special PD, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mai imi papa, dupa 5000 de km parcursi de la schimbarea uleiului incepe sa ciupeasca, iar pana pe la 10 maxim 12.000 de km. cand il schimb, imi mananca cam 4-500 de ml.EGR-ul l-am schimbat, deci nu curge deloc, pe la pompa tandem prin spate daca dau cu mana imi ramane ceva ulei pe mana si probabil ca, mai ciupeste si turbina ceva.Pai nu?! ;) Doar e diesel!Unde ai pomenit motor sa nu pape gram de ulei?Hai sa fim seriosi ca, nu mai suntem copii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc ca poate totusi sunt niste cauze mai "ingineresti" pentru consumul asta de ulei. Poate sunt anumite locuri pe unde in timp sunt scurgeri de ulei. Aici ma gandesc la garnituri semeringuri suruburi slabite etc. Macar astea de le-am rezolva si dup-aia macar stiu ca sau consuma pe la segmenti sau pe la turbina.

Si eu mai am urme de ulei pe la motor ptr ca imi curgea furtunul care intra in EGR, dar l-am schimbat si mecanicul cand l-am intrebat mi-a spus ca motorul meu chiar si cu urmele alea de ulei e curat fata de altele de VW pe care le-a vazut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins de faptul ca este doar o chestiune de timp pana cand orice motor incepe sa pape ulei!Motoarele acestea 2.0 TDI de pe B6 ce pot avea cand ele mananca de la prima tinerete ulei!?

Este adevarat si faptul ca marii maestrii in motoare ar trebui sa stie si sa ne explice si noua,astora mai putin priceputi la inginerie!Evident,daca au si ei idee! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!