Jump to content

Eticheta ulei Mobil schimbate de la an la an?


cezarsv
 Share

Postare recomandată

Nu stiu care e treaba dar pe mine incepe sa ma enerveze cei de la Mobil. Folosesc 10w40 si in fiecare an am ''bucuria'' de a gasi bidonasele de ulei cu eticheta si denumirea schimbata. Acum 2 ani era Mobil Semi Synthetic 10w40, anul trecut Mobil Super S .... iar anul acesta Mobil 2000 x1 10w40. Acuma ce sa zic e safe sa mai completez cu ulei dintr-un bidon 10w40 semi synthethic 2000 x1 peste Mobile Super S 10w40, mentionez ca deja am achizitionat un bidonas, iar cu primele doua tipuri am pus de un fel peste altul si nu s-a intamplat nimic daca tine eu bine minte. O fi o chestie de marketing iar uleiul sa fie exact la fel?

mobil-1-10w-40-super-s-turbo-diesel-5-litres-584-p.gif

a fost inlocuit de

Mobil%20Super%20X1%202000%20B.jpg.jpeg

Vad ca ambele au aprobare VW 505.00

Eu zic totusi ca e acelasi ulei iar totul tine de marketing sa te oblige sa schimbi uleiu sa nu mai pot completa... sau sa-ti faci stoc.

Mai astept pareri.

Modificat de cezarsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fostul Mobil Synt S 5W40 acuma a devenit Mobil Super 3000 5W40. Ambele au normele VW 502.00/505.00

post-37459-1282742285_thumb.jpg

post-37459-1282742294_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce ziceti e safe sa completez cu 10w40 Super 2000 x1 peste vechiul 10w40 Super S?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, pentru motorul tau pe benzina NU ai nevoie de norma VW 505.00, care este pentru SDI, si TDI non-PD.

Pentru motorul tau pe benzina ai nevoie de oricare dintre urmatoarele norme (aprobari) VW:

- VW 502.00 (asta se gaseste in general pe full sintetic 5W40, 5W30, 0W40, 0W30)

- la ce vrei sa bagi tu, adica 10W40 semisintetic ai urmatoarele norme: vechea VW 500.00 si VW 501.01. Mobil Super S si Mobil Super 2000 sunt ambele aprobate de aceste 2 norme.

- sau cea mai noua norma de benizna VW 504.00 (aici majoritea fiind full sintetice de vascozitate 5W30)

In concluzie e OK si se pot amesteca. Pentru mai multe detalii poti da o privire aici si aici pentru a vedea in general toate normele VW. O alta descriere a normelor o ai aici dintr-un PDF de la Titan Fuchs.

Drive safe! :P

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha merci deci e ok sa completez asa, alea care sunt pentru diesel scrie diesel intr-un colt si la fostu super S si la Super s2000 x1 scrie DIESEL intr-un colt.

Eu folosesc de 2 ani mobil 10w40 si sunt destul de multumit. Zici ca nu e bun asta pentru masina mea? Am vazut pe net ca sunt destul de multi care folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea care sunt pentru diesel scrie diesel intr-un colt

Nu neaparat sa stii. Exista si uleiuri pe care scrie Diesel si daca te uiti la norme pe spatele bidonului o sa fi uimit ca au scris pe ele si norme pentru benzina. Exemplu:

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40:

Specifications / Performance

VW 505 01

VW 505 00

VW 502 00

Meets Ford WSS-M2C917-A

ACEA A3/B3/B4

API SL/CF

VW 502.00 inseamna ca i-l poti baga in motor pe benzina. Oricum nu m-ar lasa sufletul sa i-l bag intr-un motor pe benzina stiind ca majoritatea celor ce i-l cumpara i-l baga in TDI PD, aceasta fiind prima lui indicatie de utilizare si este special proiectat pt TDI PD.

Zici ca nu e bun asta pentru masina mea? Am vazut pe net ca sunt destul de multi care folosesc.

Acuma ca sa iti raspund la ultima intrebare... Poti folosi ce vrei tu atata timp cat respecta normele! Asta e regula de aur! Nu zic ca e cel mai bun sau ce e cel mai rau fiindca la branduri parerile sunt foarte diverse si impartite.

Unii zic sa exista diferenta intre diferitele brand-uri care au aceleasi norme, compozitie (adica full sintetic, semi sintetic sau mineral) si vascozitati. Diferentele constau in zgomotul motorului (care este un semn subiectiv) sau modul cum/durate in care i-l consuma motorul (care e un semn obiectiv ca se vede pe joja). Termenii astia sunt din medicina... ce sa ii faci... defect profesional ca aplic termeni medicali aici. ^_^

Utilizarea unei anumite marci de ulei tine de alegerea fiecaruia. De exemplu alternativa de la Castol pentru ce bagi tu ar fi Castrol Magnatec 10W40 care respecta de asemenea normle VW 500.00/ VW 505.00. Mai sunt inca alte cel putin 10-15 alternative...

Eu am folosit Castrol Magnatec 10W40 (semi sintetic) acum 2 ani si acum, de un an am trecut pe Castrol Magantec 5W40 (full sintetic). In general 10W40 se baga la masini cu motorul uzat fiindca 5W40 l-ar "papa" mai repede. Nu eu am pus 10W40-ul ci cei de la service gandindu-se ca masina mea are ceva KM (124.000 km pe ceas la vremea respectiva). Observand ca intre schimburi nu consuma am trecut pe 5W40 fiindca nu se justifica alegerea lui 10W40 in acest caz. Oricum un 5W40 protejeaza mai bine la pornirea la rece in special iarna decat un 10W40 si e de preferat un full sintetic in fata unui semisintetic.

Ca sa afli si alte pareri te poti uita si la topicul Se Pot Amesteca 2 Uleiuri De Motor?, daca se pot amesteca doua uleiuri cu aceeasi specificatie.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun si explicativ ultimul tau post de mai sus, iti multumesc. O sa mai continui asa cu 10w40 asta o perioada si poate o sa trec si eu la 5w-40 daca zici ca-i mai recomandat, mie mi se pare destul de ok si asta doar iarna e mai galagios pana se incalzeste motoru ca-i mai gros putin

Vad ca asta super s 2000 si pt diesel numai.

Eu foloseam pe TDI ceva ulei Texaco Havolin si ala era si pt diesel si pt benzinare.

SUPER2000-DIESEL-10W-40.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. De aceea sunt forumurile sa ne documentam si sa invatam. Ce ti-am zis mai sus este este din propria experienta ce am acumulat-o in ultimii 3 ani. In plus m-am si documentat cititnd tot ce se paote in privinta uleiurilor de motor.

Intr-adevara e cam chinuitor iarna pentru un motor sa i-l pornesti la -20/-25 de grade cu 10W40 in el. Uleiul ala la temperatura aia e de vascozitatea mierii si iti dai seama ca nu prea protejaza deloc; rolul sau principal fiind de a proteja motorul impotriva uzurilor. In schimb vara e OK la folosit 10W40-ul pe canicula, mai ales pe distante lungi si la turatie mare... ^_^

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No sa mai repet prostia sa-l mai pornesc la -25 de grade... mi s-a infundat epuratoru cand au fost frigurile astea crunte in Moldova desi l-am mai pornit si alta data si nu s-a intamplat nimic dar s-a strans mizerie acolo si a facut si dop de gheata, dar l-am dus l-am curatat si s-a rezolvat, o singura data patisi doar... acu mai completez asa si poate in iarna cand vin frigurile ii bag un 5w40 si gata.

Modificat de cezarsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!