Jump to content

Compresie la benzinare


Bugtuner
 Share

Postare recomandată

Care e compresie minima de la care putem spune ca benzinarele noastre de G1-G2 se comporta OK. Pentru cele uzuale de 1,6-1,8 cu rapoarte de compresii de 9-10, avem datele in Haynes.

Dar sa fim seriosi, o compresie minima de 7,5 bari, la un motor cu un raport de compresie de 10 mi se pare aiurea. Un 1.8 cu 7,5 bari pe toti cilindri, cred ca merge ca drujba.

Asa din experienta personala a fiecaruia, cam la ce valoare de compresie a inceput deja sa se simta ca la motor trebuie facut ceva?

Opinia mea e ca orice motor normal cu compresia masurata mai mica decat raportul de compresie a motorului e cam gata. Voi ce-ati observat?

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pt 1.6 care e valoarea ideala pt compresie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt al meu de 1.6 RF ideal este intre 9 si 12 (conform Haynes) cu un minim de 7.5 pt functionare (asta din urma mi se pare bizar); am masurat acum 2 luni la motorul asta al meu si cea mai mica este de 11.55 la cald si variaza intre cilindrii cu maxim 0.05; dar cum toata ziua sunt prin service-uri am mai intrebat colo dincolo si am inteles ca deja sub 10 incepe sa se simta ca motorul nu mai e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2e-ul meu avea 10.4:1 raport, masurat la cald avea 14-14-13-14, si papa ulei de il luau toti dracii (semeringuri supape varza) dar mergea ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu :D doar ziceam ca era pubela de ulei motorul ala ..dar cu compresia statea excelent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia la motoarele pe benzina are o valoare maxima de 16 bari, uzual intre 12-14 bari.

Sub 10 bari deja motorul este relativ uzat si mai sant sanse de a-l porni dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si de raportul de compresie !

10.4:1 raport, si trebuie sa ai 14.7 bar / piston...asta calculat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia se masoara la cald. Daca valorile masurate sant mici atunci la rece

ele vor si mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema si nu prea stiu in ce zona sa postez, asa ca bag aici.

De 2-3 saptamani, porneste destul de greu masina cand e motorul rece, in special dimineata.

Dau la automat cateva secunde bune, iar cand da sa porneasca parca e infundat ceva, si daca ii dau acceleratie putin mai tare se inneaca si moare.

De la ce poate fi? bujii, compresie proasta, carburoator infundat, socul cu probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema si nu prea stiu in ce zona sa postez, asa ca bag aici.

De 2-3 saptamani, porneste destul de greu masina cand e motorul rece, in special dimineata.

Dau la automat cateva secunde bune, iar cand da sa porneasca parca e infundat ceva, si daca ii dau acceleratie putin mai tare se inneaca si moare.

De la ce poate fi? bujii, compresie proasta, carburoator infundat, socul cu probleme?

verifica bujiile mai intai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu pornirea la cald, porneste greu la rece nici nu apuca sa aud electromotorul asa de repede porneste dar la cald cu greu motorul este 1.1 FA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se poate masura compresia? doar la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu un manometru special (parca asa ii zice). o poti face si acasa :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se numeste compresmetru, cel din imagine este pentru motoarele pe benzina pentru ambele tipuri de bujii (cu filet mic si cu filet mare) si costa 50 de lei cu tot cu TVA (la mine, la altzii nu stiu)

sper sa functioneze link: http://toya.pl/brand_yato.phtml?page=produ...;page=products#

se deconecteaza fisa centrala, se scot pe rand fisa si bujia la fiecare cilindru la care se doreste masurarea compresiei, se insurubeaza furtunul compresmetrului, se actioneaza cateva secunde demarorul si apoi se citeste compresia pentru ca acul ramane la compresia maxima care o da cilindrul respectiv; pe rand la fiecare cilindru se repeta operatia si la sfarsit se trag concluziile in functie de valorile obtinute si diferentele intre cilindrii

brosko pornirea asta grea la cald a devenit in ultima vreme o problema clasica la benzinarele cu carb se pare; in principiu se datoreaza faptului ca motorul se inneaca cu bezina din cauza functionarii defectuoase a carburatorului - daca tot spuneai in celalalt topic ca se prelinge bezina pe la clapeta de accel eu zic ca cel mai bine si cel mai indicat ar fi sa gasesti un atelier specializat pentru carburatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!