Jump to content

Montarea unui motor transversal, ca motor longitudinal


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Ideea e urmatoarea: intr-o caroserie cu motor longitudinal (Passat B5/B5.5, Audi A4, etc...), se poate monta un motor care anterior fusese montat transversal intr-o alta masina (Golf4, Bora, Audi A3, etc...)?

Si aici ma refer la motorul "chel", fara turbina, galerii, suporti accesorii, ambreiaj, etc...

Diferitele tipuri de motoare 1.9 TDI PD (atat longitudinale cat si transversale) sunt pregatite pentru oricare tip de amplasare? Au gaurile infiletate gata turnate in bloc urmand sa fie folosite cele corespunzatoare, sau cele transversale pot fi montate doar transversal (respectiv cele longitudinale doar longitudinal), neavand alte gauri de prindere decat cele specifice acestui tip de amplasare?

Unii spun ca toate blocurile de 1.9 sunt oarecum "universale", altii spun ca nu se poate face aceasta schimbare.

Evident, cum am mai spus, turbina, galeriile, ambreiajul, baia de ulei si toti suportii de accesorii raman cele ale masinii primitoare.

Are cineva informatii concrete, eventual imagini despre asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite un exemplu bun:

golf IV - 1.9TDI Ajm - eu

Passat b5 - 1.9TDI Ajm - a avut un var de al meu.

Fiind AJM ambele, nu are cum sa difere de la o platforma la alta, decat prin suporti si anexe, dar motorul in sine este identic.

Iar AJM este identic cu AUY si ATJ dpdv al componentelor. Acum ramane de vazut compatibilitatea cu motoarele de generatie mai noua.

Banuiesc ca vrei sa faci un update la ARL de 150 sau la cel de cupra de 163. Pentru ca la cel de 131 este diferenta prea mica de putere si cheltuiala/munca mult prea mare ca sa se renteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de un ASZ (echivalent ca motor cu ARL). Eu am ATJ. Despre AJM stiu, s-a montat si longitudinal (passat B5, audi A4) si transversal (golf 4, bora).

As face schimbarea pentru varsta si numar de km. Iar ASZ din cate stiu e acelasi cu ARL (inclusiv injectoare), doar turbina mai mica.

Ma intereseaza compatibilitatea cu galeriile si suportii ce mai vin montati pe blocul motor. Prinderea volantei pe vilbrochen stiu sigur ca e aceeasi.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, da, merge. Prinderile sunt identice pt ca blocurile difera f. putin intre motoare. In mod sigur baia de ulei difera intre longi si trans. Aici s-ar putea sa ai probleme, mai ales daca ai nevoie de degajari pt punte, etc.

Chiulasa s-ar putea si ea sa difere... nu stiu.

Insa legat de motor, NU - intre ASZ si ARL diferente exista, si sunt semnificative. ASZ e 131CP (daca nu ma insel) iar ARL e sigur 150. Difera bloc, biele, pistoane, cuzineti, arbore.... asta numai la motorul scurt.

Personal, nu as lua un motor care a fost exclusiv montat transversal pe o masina longitudinala. Te poti lovi de probleme stupide gen baie de ulei. Si, tot personal, ARL e cam singurul pt care merita efortul. Nu e simplu sa schimbi motorul si oare... merita? Un motor de 10 ani ingrijit poate fi mult mai bun ca unul de 5 abuzat.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, baia precis va ramane cea de ATJ. Probabil si pompa de ulei.

Pretul, functionarea si istoricul motorului ASZ in discutie m-au convins oarecum sa fac asta. Vedem daca se va si infaptui.

Dar pana atunci trebuie sa aflu toate detaliile despre (in)compatibilitati.

Despre diferenta ASZ-ARL, chiar acum ma uit in ETKA si vad urmatoarele:

- bloc motor - acelasi cod: 038 103 101 AB

- chiulasa - acelasi cod: 038 103 265 GX

- arbore cotit - acelasi cod: 038 105 021 K

- biele - acelasi cod: 038 198 401 D

- cuzineti - acelasi cod: 038 105 701 A (semi-cuzinet superior) si 038 105 701 B (semi-cuzinet inferior)

- pistoane - acelasi cod: 038 107 065 EL

- ax cu came - acelasi cod: 038 109 101 R

- supape - acelasi cod: 038 109 611 B (admisie) si 038 109 611 F (avacuare)

- pompa de ulei - acelasi cod: 038 115 105 D

- racitor de ulei - acelasi cod: 038 117 021 B

- kit distributie - acelasi cod: b 038 198 119 A

- injectoare - acelasi cod: 038 130 073 AL sau 038 130 079 BX

Diferentele intre ASZ si ARL sunt cum am spus: galerii (admisie + evacuare), turbina si soft. Motorul in sine este identic. :)

Revenind la subiect, mai ramane de aflat daca blocul motor la exterior este identic (are aceleasi gauri de prindere pentru suporti) atat la motoarele transversale cat si la cele longitudinale.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze ai dreptate. Difera numai suruburile de la chiulasa. Mi-au ramas chestii de pe vremea cand comparam BXE cu ARL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, una logica nu avizata, e ca daca blocul motor avand acelasi cod are gauri de prindere pt ambele variante de motor, in functie de orientarea pe masina. Ca si sfat ar fi daca poti pune doua masini cu motorizarile mai sus mentionate una langa cealalta si sa faci comparatia, sau sa dai o fuga pana la Porsche si sa vorbesti cu un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, te-ai interesat si de partea legala? Ce omologari sunt necesare?Modificari in acte etc? Te intreb din curiozitate, pt un prieten care are un Golf SDI si e tentat si el sa schimbe motorul cu un TDI.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecerea de la SDI la TDI e mai complicata. Sunt tipuri diferite de motor. Trebuie facut si test de fum (in jur de 3000 de ron), drumuri, acte, o gramada de bani. Ceva detalii am gasit si aici.

La mine e mai simplu, fiind in esenta acelasi motor, fara modificari la montare. Oricum, e ca si rezolvat. Doar detaliile tehnice mai raman de clarificat.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, mersi Cosmin si succes la transfer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si am aflat si ceea ce ma interesa: blocurile sunt identice ca si dimensiuni si pozitia gaurilor de prindere.

Asadar abia astept sa ajunga motorul la mine si sa ma ocup de transfer.

Va dura ceva timp, dar cand va fi gata va voi impartasi impresiile. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine, dar daca schimbi motorul cu unul de alt tip, nu trebuie sa schimbi si ecu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intereseaza-te si la RAR cu omologarea, pentru ca tipul nou de motor nu s-a montat din fabrica pe caroserie si s-ar putea sa platesti omologare individuala si alte minunate teste, care nu sunt foarte scumpe dat atarna la buzunar.

Nu se poate sa pastrezi blocul de motor de ATJ ?

Astfel ai scapa de toate grijile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu omologarea am rezolvat.

Nu vreau sa ma bag in noul motor. Vreau sa-l montez asa asamblat de mana de inginer neamtz.

Daca pui motor din aceeasi generatie (EDC15 in cazul meu) nu trebuie alt ECU. Fizic ele sunt la fel. Doar ca se scrie in el soft de Passat (in cazul meu va fi un AVF modificat) care va sti sa citeasca presiune mai mare si din MAP (limitat din fabrica in mod diferit pentru puteri diferite). Nu merge soft pentru ECU de Audi, Golf, sau alt model de VAG deoarece sunt diferente de comunicatie cu alte componente ale masinii si rezulta o gramada de erori.

Deci daca montezi motor ARL pe Passat B5/B5.5, categoric nu poti pune soft de ARL. Poti pune doar un soft de AVF (cel mai puternic motor de 1.9tdi montat pe Passat) modificat dupa bunul plac sa se ridice la performantele unui ARL. Evident cu o turbina si un intercooler pe masura.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacat sa desfaci motorul. Mama ce DIY o sa iasa...cel mai tare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma roade altceva :D. Daca Cosmin a dus un ATJ de la 115 cp la 165, ASZ-ul probabil il va ridica la 180+. Mai pastrezi combinatia de chip + powerbox?

Cred ca va fi unul dintre cele mai tari B5-uri...ever :D. Putere cat pe un passat b5.5 2.5 v6 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum ma va limita ambreiajul.

Deocamdata sistez proiectul pentru ca proprietarul inca mai cocheteaza cu ideea de a repara masina. Sa speram ca nu.

Sa fie intr-un ceas bun si sa iasa un Passat deosebit! :D

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pana la urma mi-a suras norocul si masina va fi a mea. Mai dureaza in jur de o luna pana reusesc s-o aduc, dar important e ca e adjudecata.

Deci motorul merge montat fara probleme, urmeaza sa pun macar un VNT17 cu pozitionare de motor longitudinal, dar as prefera sa pun o turbina mai mare, adaptata pentru evacuarea de B5. Vom vedea ce variante ar fi.

De asemenea voi monta si MAF-ul, MAP-ul si toti senzorii ce exista pe noul motor, voi pune tubulaturi mai groase pentru admisie si va trebui sa fac rost de un FMIC potrivit.

Cam asta ar fi in linii mari ceea ce sper eu sa iasa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia astept sa vad ce racheta faci din B5-ul tau. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Saptamana aceasta imi ajunge motorul (cu masina cu tot :P ). Saptamana viitoare e rezervata pentru inlocuirea motorului.

O sa va tin la curent. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,

de curiozitate, ce profesie ai tu ?...

nu de alta, dar am vazut ca stii ce spui in posturi si modificarile pe care vrei sa le faci presupun si pricepere, nu numai curaj... asta daca nu sint indiscret!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...

Sunt licentiat in Electronica si in Drept. Dar am ani buni petrecuti printre masini si motoare.

Iar cand esti pasionat de ceva... poti face orice. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Aceeasi concluzie la care am ajuns si eu:

VW are not gonna spend millions developing a pd engine, to go into x y z model cars, then decide they will make another cast so they can fit the exact same engine the other way around into a passat not finacially viable.

Multumesc pentru link. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, electronica la scoala, mecanica din pasiune... combinatia ideala; succes cu modificarea !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!