Jump to content

capsule avans vacuumatic


Bugtuner
 Share

Postare recomandată

Salut.

Pe toate delcourile din perioada 70-85 ce le-am vazut am gasit doua modele de capsule vacuumatice .

Se pot vedea in poza. Sunt cele cu o intrare (o membrana) si cele cu 2 intrari (doua membrane).

Unde se utiliza un tip si unde celalalt? De ce sunt doua? Ce face unul si nu face celalalt?

Si pe motoarele de broasca si busurii boxer racite cu aer ultimele generatii, apar tot astea doua modele de capsule.

De sa folosim una si nu cealalta?

post-2506-1281872002_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dilema asta o am si eu. si din ce am auzit, cea cu doua membrane ar fi fost folosita doar la unele carburatoare, nu si la injectie. dar o parere avizata este foarte bine venita.

in ceea ce priveste functionarea, din ce am vazut eu, membrana in plus de la capsula cu doua membrane se conecteaza dupa clapeta de acceleratie si intarzie scanteia la depresiuni mari, respectiv relanti sau frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur se foloseste si la injectie cea cu doua membrane. Am o poza din un manual din 77, iar la 1.6 gti EG apare capsula cu doua membrane, si-am mai vazut in multe poze cu motoare originale. De asemenea la acelasi motor apare si capsula cu o membrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danesoctavian
Salut.

Pe toate delcourile din perioada 70-85 ce le-am vazut am gasit doua modele de capsule vacuumatice .

Se pot vedea in poza. Sunt cele cu o intrare (o membrana) si cele cu 2 intrari (doua membrane).

Unde se utiliza un tip si unde celalalt? De ce sunt doua? Ce face unul si nu face celalalt?

Si pe motoarele de broasca si busurii boxer racite cu aer ultimele generatii, apar tot astea doua modele de capsule.

De sa folosim una si nu cealalta?

Cel din partea stanga il folosesc eu la Carburatie!Si stiu mai multi prieteni care folosesc acel model de delcou!

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sapaturi pe net, se pare ca treaba sta asa

Ambele au aceleasi curbe si caracteristici (exceptand regimul de relanti), se pot inlocui reciproc fara probleme. La delcoul cu o membrana, si avansul vacuumatic si cel centrifug maresc avansul dupa niste curbe sa zicem Z. (in functie de turatie si pozitia clapetei de accelerartie)

La delcoul cu doua membrane, setat la acelasi avans static X, in relanti si doar in relanti, avansul va scadea cu 10-15 grade fata de X. In momentul in care se iese din regimul de relanti, avansul sare rapid la X, de unde va urmari aceleasi curbe Z ca si delcoul cu o membrana.

Deci daca setam ambele delcouri la acelasi avans static, in mers normal nu e nici o diferenta intre cele doua. Nu are relevanta daca e montat pe motoare cu carburator sau injectie.

Aceasta scadere a avansului in relantii ar avea ca scop reducerea noxelor motorului in relanti, prin faptul ca micsorand avansul, gazele se incalzesc mai tare si ard restul de CO si noxe emise. Probabil sistemul nu a fost foarte eficient, si oricum au aparut alte metode de depoluare a motoarelor, asa ca delcoul cu doua membrane a fost scos din fabricatie si a ramas doar cel cu o membrana.

Atentie. Avansul static se poate regla usor la ambele modele, daca e cu platica. Daca delcourile sunt electronice, trebuie stroboscop. Sa luam un motor, echipat cu delcoul cu o membrana, Avansul prescris de fabrica e sa zicem ca e 20 grade inainte de PMS.

La delcoul cu o membrana avansul se regleaza cu furtunul de vacuum decuplat, si se avasul se regleaza exact cu valoare statica dorita sau prescrisa de fabricant, adica 20 grade.

La acelasi motorl, daca era echipat cu delcou cu doua membrane, fabricantul prescria avansul la 5-10 grade si trebuia masurat cu vacumurile cuplate la delcou. Aste deoarece acest delcou scade avansul in relanti cu 10-15 grade. iar cand iese din relanti avansul devine 20 grade, exact ca la motorul echipat cu delcou cu o membrana.

Deci desi la acelasi motor se reglau avansuri diferite, avasul era de fapt la fel.

Ca sa pui un delocu in locul celuilalt si sti valoarea avansului pentru delcoul initial, trebuie sa fi atent sa reglezi avansul static la fel, depinde cum vrei sa faci reglajul cu vacumurile cuplate sau decuplate, aduni sau scazi 10-15 grade din valoare pe care o vrei.

Daca ai un stroboscop ce stie sa citeasca avans fata de momentul scanteii, poti masaura exact cat scade avansul in relanti la delcoul cu doua mebrane, si poti folosi valoarea exacta nu cele 10-15 grade.

Functional eu zic sa incercati cu ambele, pentru in regimurile de mers incet, si relati motorul se simte diferit cu cele doua tipuri de delcouri,. Vedeti care va place mai mult sau cum se simte motorul mai bine.

Atentie sa cuplati corect furtunele de vacuum la capsule, mai ales la cel cu doua membrane.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Stie cineva unde pot gasit capsula vacuumatica de pe delcou? La motor de golf 2 1.3 MH ? Am sa revin si cu poza cum arata la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!