Jump to content

Cauciucuri mai mari pe Golf


bbogdanmircea
 Share

Aveti cauciucuri standard sau diferite?  

269 voturi

  1. 1. Pe Golful meu am:

    • Cauciucuri standard
      188
    • Cauciucuri de diametru mai mare
      59
    • Cauciucuri de acelasi diametru dar jante mai mari
      23


Postare recomandată

bbogdanmircea

Salutare.

calculare castig cauciucuri

Dupa ce am citit pe site-ul de mai sus mi-am zis ca ar fi o idee dupa ce se consuma cauciucurile pe care le am acuma 195/55 R15 sa incerc niste cauciuri cu diametru mai mare.

Motivele mele ar fi:

-garda la sol care creste cu 2 cm de la 15 inchi la 16 inchi ceea ce chiar m-ar ajuta

-vitezometrul o sa arate exact viteza (el arata normal cam cu 5 km m mult)

-creste putin final gearul deci ar trebui sa scada f putin si consumul

Ca si dezavantaje ar fi:

-stresul mai mare pe servodirectie?

-consum de fapt mai mare?

-probleme daca ma opreste politia si nu am cauciucurile din talon?

-alte probleme legate de rulare?

Voi ce parere aveti si ce cauciucuri folositi pe Golf-urile voastre?

Ati ramas la standard sau ati facut modificari?

Ca si balon nu as pune mai mic de 55 mi se pare mult prea dur

O idee ar fi cauciucuri 195/65 R15 care aduc o crestere putin mai mare decat 205/55 R16 dar au balonul mai mare deci probabil sa se simta la mers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Pe golf standard (nu editii sport) au fost puse 75/14 (cred ca latime de 185 si numai pe variantele de 1,4 sau 1,6 benzina am vazut), 195/65/15, 205/55/16.

Pe 15 amortizeaza mai bine fiind talon mai mare. pe 16 e stabilitate mai mare avand latime mai mare si talon mai mic.

Alegerea ta..

Modificat de kvaleroo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

balon mic + latime mare de calcare = vei simti fiecare pietricica si damburi pe care nu le-ai simtit pana acum.

personal cred ca pe golf un maxim de 205/55/16 e ideal

ideal de fapt e 195/65/15 pentru ca sunt cele mai uzuale si cele mai ieftine :lol: eu am dat 180 lei bucata pe Matador Elite3 nou noute, DOT feb 2010

avantajul cauciucului mai lat si balon mic este acela de stabilitate mai buna in curbe la viteza mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit la unii colegi 205/60/15, ma batea si pe mine gandul, insa e mai greu de gasit anvelopa de dim asta, e ceva mai scumpa din ce-am vazut, plus ca nu e trecuta in talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In opinia mea, daca pui cauciucuri cu diametrul mai mare creste solicitarea pe planetare. Nu o sa mai ai acelasi demaraj si va creste si consumul. S-ar putea si suspensia sa se aseze altfel. Nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi da mai bine masina cu jante de 16 si cauciucuri mai late :S.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am avut 175/80/14 si le-am schimbat cu 195/65/15 pe fata si 205/65/15 pe spate. Constatari: stabilitate mult mai buna, acelasi consum, frana mai buna, arata mult mai bine rotile pe masina, dar iarna cam patineaza la plecarea de pe loc cand zapada e mai mare (anvelopa lata + motor usor). Dimensiuni mai mari nu cred ca ar fi optime pt un stil de condus normal si motorizare 1.4i.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca o sa castigi 2 cm trecand de la 195/65/R15 la 205/55/R16 ?

Eu am 205/55/R16 pe rotile de vara si 195/65/R15 pe cele de iarna.

Din punctul meu de vedere, Golf 4 este o masina rigida. Imi place confortul si subiectiv vorbind, luand in considerare drumurile patriei, puterea motorului si stilul de conducere, mai mult de 195/65/R15 n-as pune pe masina. Daca as avea ocazia sa schimb rotile de vara pe 16 cu unele pe 15, as face-o fara sa ma gandesc prea mult.

Scenarii in care la golf 4 as opta pt roti de 16 sau mai mari:

- imi place sa abordez virajele intr-o maniera sportiva

- am un motor de peste 115 CP, am un stil alert de condus si imi place sa merg cu o viteza mult peste cea legala in afara localitatilor sau pe autostrazi si am nevoie de o mai mare stabilitate si o mai buna franare

- tin prea mult la aspectul masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

castigul de 2 cm e trecand de la 65 R15 la 65 R16

By the way care sunt dimensiunile trecute in talon?

Pe mine cel mai mult ma intereseaza o garda ceva mai mare la sol si cum s-o obtin in modul cel mai elegant.

Nu vreau inaltatoare.

Calculul e destul de simplu:

raza65r15 =(7.5+0.65*7.5)*2.54 = 31.4325

raza65r16 =(8+0.65*8)*2.54 = 33.5280

raza55r16 =(8+0.55*8)*2.54 = 31.4960

raza65r16-raza65r15 = 2.0955 cm castig garda la sol

raza55r16-raza65r15 = 0.0635 cm dar probabil ca arata mai bine si pe 205 ai oleaca de stabilitate

din pacate vad ca sunt cam rare 65r16 si eu cred ca am 65r15 asadar... :biggrin:

vad ca pe 16 nu prea se gasesc cauciucuri cu balon de 65 asa ca...vreo sugestie de dimensiune care sa se gaseasca si sa mareasca garda la sol cu 2 cm?

vad ca 195 65 r15 sunt de departe cele mai ieftine ca si dimensiune niste 70 r16 sunt cu peste 1 milion mai scumpe la bucata...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In talon am:

195-65-R15 indice T

205-55-R16 indice H

Avanatajele dimensiunii 195-65-R15 sunt pretul si diversitatea (multi producatori si multe modele).

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie ca voi atunci cand spuneti ca ati castiga 2 cm garda la sol nu ii chiar asa. Se castiga 2 cm la diametrul rotii, ceea ce inseamna ca raza rotii se mareste cu 1 cm, iar roata fiind prinsa in centrul ei masina se va inalta doar cu 1 cm in loc de 2 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

se castiga 2 cm la raza deci 4 cm la diametru

deci se poate pune si 55 R16 fara castig la garda la sol dar cu un castig de sportivitate balon m mic

la pret vad ca sunt comparabile cu 65 r 15

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparabile? Exemple oarecare:

Michelin Energy Saver

--- 195/65/R15 - 285 RON

--- 205/55/R16 - 362 RON

Diferenta per bucata: 77 RON.

DUNLOP SP SPORT 01

--- 195/65/R15 - 91V = 270

--- 205/55/R16 - 91W = 340

Diferenta per bucata: 70 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Bine zis Boogie. La 16 iti iei 4 cauciucuri cand la 15 la aceeasi bani iti iei si unul nou pentru dezerva. Dat fiind faptul ca avem drumurile care le avem, 16 este deja destul. Oare daca e asa de bine pe 16-17-18 de ce aproape toti avem cauciucurile de iarna pe jante mai mici cu balon mai mare? Cu cat sunt cauciucurile mai subtiri, cu atat socurile preluate de caroserie sunt mai mari (Amortizoare, bucse, arcuri, pivoti etc)

Si eu imi doresc Santa Monica sa zicem pe 17, dar daca adaug si suspensia sport care este ridicata la inaltimea normala a masinii numai ca este un pic mai rigida, as putea spune ca voi simti si frunzele de pe sosea. 16 este la fix, nici prea prea nici foarte foarte. Stabilitate, franare foarte buna dar zgomot de rulare mai mare decat pe 15.

Iarna, 15 si mult noroc :)

Numai Vine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am setul de iarna 175/80/14 pe spate si 195/75/14 pe fatza

iar setul de vara 195/65/15, e cel mai bun duo :D

iar pe T5 am 2 seturi numai de 16, dar e si mult mai multa forta si greutate decat golful, si merge ca tancul prin zapada

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Oare daca e asa de bine pe 16-17-18 de ce aproape toti avem cauciucurile de iarna pe jante mai mici cu balon mai mare? (...)

Pentru ca pe jantele mai mici se pun cauciucuri mai inguste si ele "taie" mai adanc in stratul de zapada si ai sanse mai mari sa ajungi la asfalt.(cred :D )

Eu de iarna am pe 175/80/R14, iar de vara 205/55/R16. Mai mult de 16 nu as merge, mai ales ca drumurile sunt cum sunt si nici motorul nu e unul "musculos". :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caldura degajata - topirea zapezii e direct proportionala cu presiunea aplicata. Daca e cauciuc mai ingust, presiunea pe zapada e mai mare, de unde probabil un comportament mai bun pe zapada. Pe de alta parte la cauciucurile mai late, crampoanele sunt mai inalte santurile mai adanci, deci se strange mai multa zapada in adancituri, care ar putea ajuta la o aderenta mai buna. Depinde de temperatura zapezii si de cata apa e in zapada. Pe gheata depinde in cea mai mare masura textura cauciucului.

Asta cred asa gandesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Kavaleroo nu vrem sa ajungem la pilotaj :D. 1% dintre noi ies iarna cu termometrul sa masoare temperatura zapezii apoi intra in garajul propriu unde au service de roti si isi pun cauciucurile adecvate, mai moi, mai tari, cu crampoane cu caneluri etc. sa faca o tura rapida pana la munca. Vorbim strict de rentabilitatea acestora, avantaje dezavantaje pe strazile patriei.

PS: Gandesti corect, dar ca un pilot de curse nu ca un romanas cu buget limitat care tine un set de cauciucuri 3 sezoane apoi le vinde pe forum :lol:

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

eu am pus pe golful meu de 90 cp 215/55/16

initial am avut 195/65/15

se simte diferenta la stabilitate

nu imi pare ca trage mai greu ca inainte cert este ca masina e mult mai asezata

se simt mult mai putin anumite denivelari in mod profesional realizate de societatile care cocheteaza cu administratorul drumului

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

225/45/17 -vara

195/65/15 -iarna

-recomand anvelope late si cu talonul mic-pt vara

-iarna se folosesc anvelope inguste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 195/65/15 de iarna pe masina ( asa am cumparato din germania) intentzionez sa le las asa pentru sezonul de iarna , iar pentru vara intentionez sa imi cumpar 205/55/16 pe janta de aliaj, si pentru aspect si pentru stabilitate etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

intrebare de baraj unde se gasesc pana la urma dimensiunile acceptate pentru masina mea?

cum se cheama respectiva hartie?

am gasit e in cartea masinii :vwrullz:

asadar fata/spate avem:

195/65R15 91H

205/55R16 91H

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare de baraj unde se gasesc pana la urma dimensiunile acceptate pentru masina mea?

Pe interiorul capacului de la rezervor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asadar fata/spate avem:

195/65R15 91H

205/55R16 91H

Mai ai si de 17 posibilitate numai ca RAR-ul nostru nu stie si trebuie sa mergi la reprezentanta sa-ti dea de acolo hartie cum ca se poate.

Sau din lista asta :icon_thumright:

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!