Jump to content

Cauciucuri mai mari pe Golf


bbogdanmircea
 Share

Aveti cauciucuri standard sau diferite?  

269 voturi

  1. 1. Pe Golful meu am:

    • Cauciucuri standard
      188
    • Cauciucuri de diametru mai mare
      59
    • Cauciucuri de acelasi diametru dar jante mai mari
      23


Postare recomandată

urspintzer 02

Exista un mare dezavantaj cand pui cauciucri mai mari pe masina,in special cele cu talonul mic.Toate socurile,de la gropi de la denivelari le simti in plin in suspensie.Eu am patit-o pe pielea mea.Am avut cauciucuri pe 16 cu talon de 55.Din pct de vedere al stabilitatii era super,simteai cum se lipeste de sosea,dar cand tebuia sa iau pe sosele patriei mai proaste,si cum acestea predomina,era jale.Si pe langa asta erau si grele

Acum am incaltat-o cu 205/65/15 vara si se comporta super bine.Iarna am 185/65/15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195/65/R15 - Iarna si Vara. Castigul estetic a jentilor pe 16 e mult prea scump pentru mine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am scimbat jantele originale 195/65/15 cu 225/55/16.

post-77148-1286946327_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195/65/R15 - Iarna si Vara. Castigul estetic a jentilor pe 16 e mult prea scump pentru mine .

Corect! +1 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/55/16 - vara

175/80/14 - iarna

Cu rotile de vara castig stabilitate dar pierd la confort exact cum zicea colegul urspintzer 02, iar cu rotile de iarna castig confort dar pierd stabilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt o gramada de Golfuri cu roti pe 17 (inclusiv al meu - 225/45), asa ca nu trebuie sa-ti faci griji ca va avea cineva ceva de obiectat legat de asta. Singura problema este ca talonul este foarte mic si trebuie sa ai grija mare pe drumurile noastre (gauri+borduri si alte d-astea).

Rotile mele de iarna sunt pe 16 (205/55) si diferenta e considerabila, mai ales pe zapada. Aveam varianta de a-mi lua cauciucuri de iarna tot pe 17, dar am vrut totusi un talon mai mare pentru perioada asta a anului.

Asta cu "un plus de stabilitate" e valabila daca mergi cu masina la limita. Ma-ndoiesc ca e cazul, ca doar vorbim despre mersul pe strada, nu la competitii.

Absolut totul depinde de bugetul pe care vrei sa-l investesti in avelope. Gumele mai mari sunt mai scumpe, cum bine au aratat si baietii dinaintea mea. Daca insa te intereseaza un look mai sport, go for it!

Modificat de HF_Integrale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu circuitul e adevarata :) ,dezavantajul mare e ca in SM trebuie sa merg prin HU :) , si in combinatie cu suspensie sport e numai ce-ti poti dori mai mult. Dar asa am acceptat eu in schimbul aspectului estetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) putin offtopic. Daca nu stiti sa apreciati ce este frumos atunci la ce v-ati mai luat golf? daca in cazul de fata era un logan atunci nu merita,dar la golf merita .De cand am jante pe 17" am invatat sa merg mai prudent ca sunt destule gropi canalizari ...inainte aveam pe 15 si nu aveam nici un stres pana cand am luat o groapa in bucuresti cu 120 km la ora si mi sa spart parbrizul!!! si janta nu sa strambat (15") ...

195/65/15 cu jante aliaj iarna,urmeaza un upgrade pe 16

225/45/17 cu jante aliaj vara,as trece pe 16 doar cu jante keskin ;)

Modificat de golf sdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in cartea masinii nu in certificat scrie:

195/65R15 91V

205/55R16 91V

Am avut de multe ori dubii in a schimba rotile de pe 15 pe 16 acuma ca vine iarna nici nu ma mai gandesc dar la vara as incerca trecerea, cred ca oricum nu e semnificativa trecerea ci doar la pret e semnificativa diferenta doar la cauciucuri e de peste 300 RON nu mai zic de jante cat este.

Impresia artistica sa fie la noi ca restul nu mai conteaza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu stiti sa apreciati ce este frumos atunci la ce v-ati mai luat golf?

Sa inteleg ca tu ai ales golf pentru ca e frumos?

Jantele pe 16 il fac tare deosebit si desi sta foarte bine pe curbe cand o fac pe "racerul", e al naibii de enervant cand dau de gropi, taieturi in asfalt, canale, linii de tramvai si tot ce mai vrei tu. Si am schimbat tot ce tine de suspensie si tot nu e mai comoda masina. Si sunt cel mai "maniac" om pe care o sa-l cunosti vreodata cand e vorba de circulat cu atentie si de ferit masina de toate sicanele pomenite anterior. Am fost claxonat de zeci de ori de catre cei care "se plictiseau" in spatele meu pentru ca nu fac parte din categoria celor care dau in gropi cu viteza si cu nepasare.

Asa ca din punctul meu de vedere, al unui om care tine la confort, pentru Golf 4, in tarlaua asta de tara, rotile pe 15 sunt cele mai potrivite.

Si mi-am intarit convingerea dupa ce am vazut doua exemplare cu 130 CP si roti de 15 din fabrica, pt ca mi-am dat seama ca trebuie sa fie suficient de stabile daca producatorul le-a gandit asa.

Daca n-as avea de pierdut mi-as da la schimb si maine rotile de vara pe 16 pentru unele pe 15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Ma bag si eu cu un comentariu, poate se va considera folositor :)

Am cumparat masina din Germania cu jante pe 15" cauciucuri de 195/65 , balon mare => confort sporit.

In vara asta mi-am pus un set de jante OZ Supertourismo 16" 8.9kg/janta cauciucuri Falken 205/55 ZIE. Diferenta e destul de simtitoare, confortul e destul de redus fata de ce eram obisnuit. Denivelarile se simt cam cu 30% mai accentuat rezultand cativa greierasi in plus si scartaitul bucselor bara stabilizatoare si flanselor in urma rigididatii crescute. Insa cum am condus mai sportiv si pun accent si pe aspect... pentru mine sunt mai ok.

Vine iarna si ma gandesc totusi sa imi iau un set de jante de tabla pe 15" cu cauciucuri de iarna si sa rezolv treaba cu suspensia ;)

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan m-am referit mai mult la cei care au jante din tabla ,cei care au audi bmw golf 5 passat samd, si au jante din tabla de zici ca au roti de bicicleta.

Si daca vreti confort sporit v-ati ales gresit masina...voi vreti sa se comporte ca un Touareg ? Golf 4 are suspensii mai rigide si poate fi condusa sportiv iar Passat,Audi este o berlina cu suspensii foarte moi dar nu poate fi condusa sportiv .

Daca vreti confort puneti-va creativitatea la munca si improvizati ...

Pentru Romania noastra e f bun 195/65/15 pentru golf,dar tot nu ai confortul de la alte masini.

Modificat de golf sdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan m-am referit mai mult la cei care au jante din tabla ,cei care au audi bmw golf 5 passat samd, si au jante din tabla de zici ca au roti de bicicleta.

Si daca vreti confort sporit v-ati ales gresit masina...voi vreti sa se comporte ca un Touareg ? Golf 4 are suspensii mai rigide si poate fi condusa sportiv iar Passat,Audi este o berlina cu suspensii foarte moi dar nu poate fi condusa sportiv .

Daca vreti confort puneti-va creativitatea la munca si improvizati ...

Pentru Romania noastra e f bun 195/65/15 pentru golf,dar tot nu ai confortul de la alte masini.

PS. Trebuie sa recunoastem ca scaunele din Golf sunt destul de tari,dati search pe google si sunt destui care confirma asta. Mai merg cumparate alte scaune confortabile ( jaguar peugeot citroen... + amortizoare de limuzina Citroen C5 ) ca sa compenseze cu ce vreti voi,dar deja depasim bugetul :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Haideti sa va sintetizez eu tot ce trebuie legat de 15 vs 17.

In primul rand in talonul nou NU SE MAI TREC tipurile de anvelope deci dpdv al politiei nu sunt probleme. Daca vreti sa stiti ce dimensiuni sunt acceptate pt masina voastra trebuie sa va uitati in CARTEA DE IDENTITATE A MASINII.

Pentru a alege dimensiunea anvelopei trebuie sa va ganditi in primul rand la tipul de condus. Daca nu conduceti agresiv si nu va intereseaza aspectul masinii ramaneti pe 195/65R15. Consumul este mai mic, confortul este mare. Pentru cei care conduc mai sportiv recomand 225/45R17. Eroarea fata de 195/65R15 este infima, de ordinul 0,03% deci nu apar diferente nici la vitezometru si nici la kilometraj. Avantajele sunt reprezentate de grip-ul crescut, stabilitatea excelenta a masinii. Dimensiunea echivalenta pt jante pe 16 ar fi 205/55. In niciun caz nu as pune alta dimensiune, cel putin pe rotile din fata. Pe spate sa zic ca ar merge si altceva dar politiei nu cred ca ii va placea prea tare acest aspect.

Pentru iarna as spune ca 195/65R15 ar fi dimensiunea obligatorie ca sa nu aveti probleme. Talonul e mai inalt, se amortizeaza mai bine toate trecerile peste gheata si nu va veti simti ca pe schiuri. Cu cat anvelopa e mai lata cu atat e mai prost pe timpul iernii. Va pot detalia si motivele daca vreti neaparat dar sunt multe de adus in discutie asa ca ma opresc aici.

Aveti in urmatorul link un calculator care va va ajuta sa faceti diferenta intre diferite dimensiuni plecand de la dimensiunea standard a masinii voastre http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Restul e can-can :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

De curand mi-am cumparat jante aliaj originale VW - Montreal 2, 16" si cauciucuri Vederstein - Sport Trac 3 - 205/55/16 dupa ce am avut o experienta cam neplacuta (din punctul meu de vedere) cu niste jante pe 17 echipate cu cauciucuri MICHELIN PILOT SPORT PS2 - 225/45/17!!! Senzatia e ca parca nu aveam cauciucuri deloc...orice gropita era un ditamai cratetu, directia mergea foarte greu, dar la consum nu sa simtit nimic!!!

Pentru iarna am niste jante de tabla pe 15" si am de gand sa le echipez cu Sawa Eskimo 3 195/65/15!!! Cred ca inelegeti di ce am scris mai sus care is recomandarile mele in materie de dimensiuni !!!

Numai bine si drumuri fara gropi... ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,eu am avut 2 seturi de 195/65/15,unul de iarna pe care il folosesc si unul de vara care sta in garaj.

Pentru vara am achizitionat 4 jante pe 17 si 4 cauciucuri 2 x 225/45/17 si 2 x 245/45/17.

Ca avantaje in favoarea celor pe 17 ar fi:stabilitate,franare,aderenta,dar cred ca la asta contribuie si faptul ca am Continental Sportcontact2.

Ca dezavantaje:Consum crescut cu 1-2L/100Km depinde de stilul de condus,uzarea mai rapida a articulatiilor,confort 0.

Oricum depinde ce vrei de la masina,daca vrei o masina de zi cu zi,care sa consume putin,si sa nu bagi prea multi bani in ea,mergi pe 15,daca vrei o masina mai sportiva indiferent de motor,care sa iti faca placere cand intri intr-un viraj mai strans,atunci mergi pe 17.

Am uitat sa spun,daca vrei ceva intre mergi pe 16 :offtopic:

Modificat de marcos28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Interesant topic. :) Imi plac cei care se jura pe jantele de 14 si 15 si spun ca nimic ce e mai sus nu sunt ok si nu se poate circula cu ele in Romania. Ei bine, se poate.

Am cumparat masina cu roti din fabrica 205/55/16. Masina mergea bine dar era cam moale. Evident, pentru iarna m-am luat dupa altii si am cumparat jante de tabla pe 15. A fost prima si ultima data. In primavara le-am si vandut. A venti vara cu jantele de 18. :) Nimic mai frumos! Masina merge excelent, sta in curbe impecabil, pe autostrada e o placere! Gropi? Sunt, dar asta nu inseamna ca trebuie sa le iei pe toate. Putina atentie nu strica, dar nu a trebuit sa schimb radical stilul de condus pentru ca oricum sunt atent la denivelari.

Nu stiu cum sunt altii, dar eu am masina de sosea si oras. Nu intentionez sa umblu pe camp si prin paduri. Pe unde circul eu se poate circula cu rotile pe 18. Si am umblat in toata tara si am stat 5 ani in Bucuresti. Deci pot sa zic ca am umblat ceva cu ele. Si am si suspensia sport.

Trebuie doar sa vrei.

Concluzia: fiecare face ce vrea. Ar fi bine totusi sa nu mai dati sfaturi de genul: sa nu cumva iti pui roti pe 17 / 18 ca nu stiu ce! Lasati omul sa decida singur. Eventual explicati ce nu v-a placut voua.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am o intrebare! Daca as pune 185/65/R15 in loc de 195/65/R15 ? O sa castig si mai multa tractiune??? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am inteles intrebarea. Gandind logic, cu cat e mai subtire cauciucul cu atat te afunzi mai bine in zapada iar pe gheata ai suprafata mai mica de contact. Personal cred totusi ca e diferenta multe prea mica sa simti efectiv o schimbare. Ti-as recomanda sa mergi pe dimensiunile standard, si anume pe 195. Totusi, sa nu uitam ca in cateva luni de circulat cu rotile de iarna, mai mult de 80 - 90% din timp ai de-a face cu drum uscat si doar temperatura iti da poate batai de cap. Iar pe drum uscat poti prinde chiar viteze "normale", unde conteaza mai mult sa ai cauciucurile mai late sa ai stabilitate mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare avand in vedere ca nu am gasit un topit special pentru problema mea sper sa nu deranjez pe nimeni. Are idee cineva ce model sunt jantele astea? Si cam la ce pret se vand?

post-46613-0-89239600-1291023137_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna tuturor, vreau sa va intreb 205/55/15 merge la masina din semnatura?? mersi...sau pe 15 ce dimensiuni mai late decat clasicele 195 merg??...ceau si mersi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fie roata la fel de inalta (adica sa ai acelasi diametru al rotii) ca si cea de 195/65/15 trebuie sa ai cauciuc 205/60/15.

eu asa am acum pe masina pentru ca le-am gasit ieftine si foarte bune. consumul mi-a crescut cam cu 0,2%.

ceea ce vrei tu, adica 205/55/15 o sa insemne diametrul rotii mai mic, adica garda la sol mai mica, probabil si demarajul putin mai bun, dar nu o sa mai fie viteza din bord aceeasi cu cea reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fie roata la fel de inalta (adica sa ai acelasi diametru al rotii) ca si cea de 195/65/15 trebuie sa ai cauciuc 205/60/15.

eu asa am acum pe masina pentru ca le-am gasit ieftine si foarte bune. consumul mi-a crescut cam cu 0,2%.

ceea ce vrei tu, adica 205/55/15 o sa insemne diametrul rotii mai mic, adica garda la sol mai mica, probabil si demarajul putin mai bun, dar nu o sa mai fie viteza din bord aceeasi cu cea reala.

mersi pentru raspuns...nu tin mortis la 205/55/15, voiam sa stiu pe 15, ce mai merge si mai late decat 195.....am sa ma uit dupa 205/60/15. ceau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!