Jump to content

VW GOLF MKIV GTI - TUNING


PiltZu

Postare recomandată

UPDATE:

Imi pare rau ca nu am mai dat nici un semn de viata dar timpul nu prea imi permite din pacate "comoditati" :P ...de cand nu am mai scris multe am mai facut si patit la masina! :)

#1 Daca tot am zis ca o sa tin mult si bine masina (imi place la nebunie cum merge, cum arata...m-am indragostit :icon_thumleft: ) am zis ca de ce sa imi bat joc de banii mei asa ca dupa aproape 2 ani de cercetari si documentatii am facut marele pas si anume sa imi montez o instalatie de LPG BRC SEQUENT 24 PLUG&DRIVE cu rezervor toroidal de 60 Litri (in locul rotii de rezerva), fiind prima instalatie EURO 5 din lume si la ora actuala cea mai performanta si laudata de toti. Dispune de un ECU LPG care lucreaza in corelatie cu ECU BENZINA (citeste date de pe toti senzorii masinii si trimite datele elaborate, la fel ca si ECU Benzina). Caii s-au pastrat (nu se simte diferenta), trecerea de pe benzina pe LPG NU ESTE SESIZABILA si se poate face transferul apasand un buton (in nici 2 sec trece de pe LPG pe BENZAINA sau invers). TOATA instalatia este "camuflata", in compartimentul motor unde NU SE VAD componentele acesteia, duza de alimentare este langa busonul de benzina, afisajul combustibilului este in locul brichetei (se poate trage capacul si nu se mai vede) iar rezervorul este in locul rotii de rezerva.

Instalatia a costat CU TOTUL ~3200 Lei si a fost pusa la Buzau-Vernesti la baietii de la PRO-Gaz (cel mai mare centru de instaltii LPG BRC din RO si singurul autorizat de BRC cred, celalate centre sunt autorizate prin ei din cate am ainteles) care pot sa va spun ca au facut o treaba extraordinara (am venit cu masina la 10 dim si am plecat la seara, nu m-au lasat sa plec pana nu a fost totul calibrat la PERFECTIE), foarte incantat de ce au facut, nota 20+. Am garantie 5 ani pe ea parca, este omologata.

Consumul pe LPG e mai mare cu ~1l fata de cel pe benzina, astfel:

PE BENZINA: 8-8,5l/100km (MIXT) x 4.6 Lei/Litru = 39.1 Lei/ 100km

PE LPG: 9-10l/100km (MIXT) x 2.2 Lei/Litru = 19.8 Lei/ 100km

=> FAC APROX DE 2X MAI MULTI KM CA SI PE BENZINA, IESIND UN CONSUM MIXT PE LPG ECHIVALENT BENZINA LA 5 LITRI/ 100KM MIXT!!!

Astfel eu cu un plin de LPG ~45 Litri (99 Lei) fac in medie 420-480 km (variaza in functie de urban-exterior, am pus ca pt un MIXT, daca merg toti km inafara trec de 500km, daca ii fac toti in oras ajung spre 400km). Oricum asta e din ce am putut observa pana acum (si nu am de mult instalatia), in timp pot spune mai exact!

Practic acum merg moca! :lol: :blah_:

Pentru nestiutori sau carcotasi: - LPG-ul nu dauneaza motorul, MAI DEGRABA IL PROTEJEAZA, arderea este COMPLETA => nu apar depunderi si uleiul isi pastreaza proprietatiile mai mult timp; gazul nu spala pelicula de ulei ca si benzina => ungere mai buna; gazul este preincalzit de instaltia de apa a masinii si abia cand se ajunge la temp de ~70-80 grade trece pe gaz - asta ca sa nu apara detonatii care acestea afecteaza in zeci de mii de km motorul (mai repede apar pe benzina care e lichida decat la gaz gare e...gaz :) ) - de aici pornid si mitul ca LPG-ul strica motorul (asta in cazul istalatiilor antice, improvizate) etc. etc. etc. Daca vreti sa dezbatem acest subiect va invit pe TOPICUL ACESTA sau sa discutam in PRIVAT, oricum NU PE ACEST TOPIC VA ROG (conform regulamentului).

!!! POZE IN CURAND !!!

#2 Din pacate am observat (cand am dat roata jos) ca pivotii nu erau schimbati, astfel am luat TEAPA ROMANEASCA, am dat pivotii la schimbat (pivoti pe care am dat 68 ron bucata) la un service de cartier, am pelcat de acolo (deoarece aveam ceva treaba), am ridicat masina cand a fost gata si, surpriza mea acum...pivotii neschimbati. Nu stiu daca pot face aici "reclama" la service-ul care ma tepuit dar daca stiti un topic pe care pot sa il anunt sa stie toti de el va rog sa imi spuneti...

Am verificat si cealalte piese si sunt schimbate (norocul meu ca le-am schimbat in alt service).

Asadar va trebui sa schimb din nou pivotii! :(

#3 Am avut o "ciupitura' pe parbriz (in partea dreapta - pasager - chiar pe marginea geamului) si cand am dat cu lichid de parbriz mi-a crapat parbrizul in 3 directii (nu e mult extins doar cca 30-35cm dar mi-i ca o sa se extinda mai mult)

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Felicitari pentru curajul de a-ti monta GPL pe masina, mai ales pe vremurile astea de criza si cu preturile astea mari la carburanti. Stai linistit ca stiu pe cineva la mine in Rm sarat care are un service de montat GPL si are montat pe o Ocavia 1 de 1,8T instalatie de Gpl de mai bine de 200.000km si fara reparatii capitale la motor, decat consumabile si mai am un prieten cu un Mk4 cu motor de 2.0i si are gaz de mai bine de 100.000km si masina merge foarte bine, s-a tras de ea si a fost destul de alergata si nu a bagat deloc bani in ea, sg inconvenient este parca nu mai trage cum tragea cand a luat masina.

Cat mai multi km fara evenimente nedorite.

Link către comentariu

Si eu zic ca esti un curajos. Insalatia aia ti se v-a amortiza doar dupa 8000 km care banuiesc ca o sa ii faci imediat. Eu daca as face multi km mi-as lua un diesel fiindca nu imi plac compromisurile. Drive safe! :icon_redface:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu

Multumesc Auras! :icon_redface:

Multumesc Vol...m-am pliat dupa timpurile in care traim! ;) Dar nu am facut nici un compromis: aceeasi cai, consum la jumate, uzura mai mica... ;)

Off-topic:

si mai am un prieten cu un Mk4 cu motor de 2.0i si are gaz de mai bine de 100.000km si masina merge foarte bine, s-a tras de ea si a fost destul de alergata si nu a bagat deloc bani in ea, sg inconvenient este parca nu mai trage cum tragea cand a luat masina.

Depinde de la instalatie la instalatie (marca), unele se pot seta mai bine si mai usor decat altele. Daca curba de gaz (acceleratie in toate turele, in toate vitezele in diferite sarcini etc.) nu corespunde graficului (curbei) de benzina atunci apar discrepante si la calutzii de sub capota (acolo unde nu a fost setata bine, sau deloc). Daca e bine setata (la mine au durat -fara exagerare- jumate de zi setarile respective) emuleaza exact conditiile de raspuns pe benzina, de acolo si consumul mai crescut pe gaz, pentru a compensa. Instalatia care o am eu este si adaptativa, "invata" oarecum singura acolo unde nu a fost setata (daca este cazul) avand printre cele mai sofisticate softuri de la toate instalatiile pe LPG (inclusiv de la BRC), tot secretul sta in soft si in gestionarea care o face, informatiile sunt culese (si apoi trimise daca e cazul) de toti senzorii de pe masina si elaborate in cele 2 computere (ECU LPG si ECU BENZINA) care lucreaza impreuna pentru performante optime!

E ceva deosebit, zic eu! :P

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
  • 3 months later...

Foarte frumoasa si dotata masina. Sa ai parte de multi km fara probleme.

Ma bucur ca nu sunt singurul care spun ca o instalatie GPL nu inseamna o masina lenesa care consuma mult.

Link către comentariu
  • 3 months later...

@rudolf.s nu suntem singurii care gandim asa, in italia majoritatea GTI-urilor au intalatii de LPG BRC, in ro stiu mai multi care au facut investitia asta si iti spun din propria experienta (ca am trecut deja de 10.000km pe GAZ) ca a fost o afacere, mai ales cu criza asta si pretul benzinei, merg mai eftin decat cu un 1.9TDI, aceeasi cai, mai ecologic et,

@T E N N Y daca te uiti mai atent il vei vedea :blah_:

@lau03 multumesc, sa dea Dumnezeu! :icon_thumright:

Link către comentariu

whoau ce bine arata Racheta si dotata nu gluma :) ...chestia cu LPG ul este arhicunoscuta afara :rolleyes: si e ff ok,cunosc pe S3 pus si e f ok :icon_cool:

Link către comentariu

Foarte tare treaba cu GPL-ul. Eu intelesesem ceva cum ca pe motor turbo GPL-ul nu ar fi recomandat. Ce-i drept, nu m-am documentat pe tema asta mai mult.

Link către comentariu

Da de unde pe turbo este foarte recomndat, impus de necesitate => datorita comnsumului :))

Pe FSI nu prea se intelegea bine, dar acum au rezolvat-o...mai nou LPG-ul nu se intelege cu motorizarile mai noi gen TFSI etc.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Salut!Spune-mi te rog cati km ai facut si cum se comporta masina cu instalatia de gaz?Multumesc!:D

Modificat de one_only
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Pai, am cam trecut de 15.000km pe gaz ma apropii de 20.000, ce pot sa iti zic decat ca merg LA JUMATE de pret, cu aceeasi calutzi si fara nici un incident sau problema in legatura cu instalatia de gaz (si repet a nu stiu cata oara pentru cei care nu cunosc, INSTALATIA EURO 5 BRC SECVENTIALA NU AFECTEAZA IN NICI UN FEL MOTORUL 1,8T!!!). De cnd mi-am pus-o nu a trebuit reajustata, schimbat ceva la ea sau schimbate alte piese la masina datorita intalatiei (asta daca e bine instalata si setata intr-un service specializat).

ACUM VIN CU UN UPDATE:

In data de 7.05.2011 am adus urmatoarele imbunatatiri + consumabile:

- SCUT METAL (cel de la Odorheiul Seuiesc)

- RADIATOR NOU

- TERMOCUPLA NOUA

- SPALATA INSTALATIA DE RACIRE CU SOLUTIE SPCIALA

- ANTIGEL NOU - (antigel G12+++ cumparat de la reprezentanta)

- ULEI MOTOR - ARAL (Made in Germany)

- CELE 4 FILTRE (ULEI, AER, CLIMA, CARBURANT) MANN

- ROTI DE VARA + ECHILIBRAT + REFACUT DIRECTIA

Astfel am rezolvat problema anterioara (care am expus-o in posturile de mai sus), problema cu fluctuatiile de temperatura (uneori supraincalzirea motorului la 105 chiar 110 grade) care le aveam anterior (datorita radiatorului care era infundat)!

Curand o sa revin si cu fotografii cu piesele! :Driver:

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Multumesc de raspuns!Ma gandesc serios sa imi montez si eu o instalatie de tipul asta pe masina si eram curios sa aud parerea unui posesor cu acelasi motor ca al meu :D

Link către comentariu

Nu mai astepta ca astepti pe banii tai, de ce sa nu mergi la fel de bine pe jumate de bani! :icon_thumright:

In ro stiu multi cu motorizarea asta si cu gaz (1.8T sunt pritre cele mai "blindate" motoare, nu ai cum sa il strici cu gaz). Iar pe dincolo sunt foarte foarte multe masini pe gaz (in special in Italia - aici pot sa confirme si alte persoane).

Link către comentariu
  • 2 months later...

In data de 16.07.2011, la ~192.000km (am patit belele astea imediat dupa ce am schimbat uleiul filtrele si scutul prin MAI - apoi masina a fost trasa pe dreapta in garaj-service aproximativ 2 luni pana cand am rezolvat problemele, asta dat lipsei de timp, fonduri etc.) am schimbat urmatoarele:

- SENZORUL SERVO, POMPA SERVO, GARNITURI SERVO, CASETA DE DIRECTIE NOUA (cu garantie 24 luni) + CAPETE DE BARA NOI, TIJELE DE LA CASETA DE DIRECTIE NOI, BURDUFE + COLIERE NOI, CAPETELE DISPRE CASETA (nu stiu exact cum se numesc, dar in ele intra tijele casetei de directie si se afla sub burduf din cate am inteles) si bineinteles CURATAT SISTEMUL DE SERVO.

In mare parte a fost datorita lichidului servo care isi pierduse complet proprietatiile (probabil era de cand a iesit din fabrica masina, ori era alceva decat cel OEM pt ca era portocaliu deschis si in manual scrie neaparat verde) si a unor piese uzate (pompa + caseta) astfel ca am schimbat prima data pompa de servo (deoarece se auzea un vesnic "zzzzzzz" mai tare decat de obicei - la inceput crezusem ca e de la ulei, dar nu a fost asa) impreuna cu garniturile de la servo (pe unde mustea putin ulei) + ulei servo de la reprezentanta. Nu am mers nici 5 km si a puscat caseta de directie pe partea dreapta (explicatia ar fi fost uleiul de servo nou nout cu proprietati foarte bune si caseta deja uzata - lipsea burduful de pe partea dreapta si se vedea ca e de multa vremea asa pe unde intrase deja mizerie), astfel ca am schimbat si caseta cu tot ce trebuie + sezorul de servo ca sa fie totul ok. :)

- PARKTRONIC (SENZORI DE PARCARE)

POZA CU CASETA DE DIRECTIE:

pozu.th.jpg

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!