Jump to content

VW GOLF MKIV GTI - TUNING


PiltZu

Postare recomandată

Buna tuturor!

Demult mi-am dorit sa fac o prezentare la bolidul meu dar mi-a lipsit cu desavarsire timpul necesar; dar in sfarsit am reusit asa ca "here it goes"...masina mea:

VW GOLF MK4 GTI

AN: 2001 (sfarsit)

Motorizare: 1.8 Turbo (Benzina)

CP: ~220 (215-220 cu aproximatie)

Turbina: K03S (cea de 180CP)

COD MOTOR: AUM (150CP STOCK)

KM: 179.000 km

CONSUM:

140620101305.th.jpg

140620101306.th.jpg

140620101307.th.jpg

Asta ca sa distrug mitul de masina "monstru mancator de benzina si bani", adevarat la mers destul de LEJER (foarte regulamentar :) ) - 7.8l/100/km pe o medie de 1384km cu viteza medie de 32km/h (peste jumatate din km - cu aproximatie ~60-70% din km sunt fatuti inafara orasului in Romania). Dar totusi, se poate dom'le sa consume si putin dar poate sa te duca si in faliment, depinde cat de greu ai piciorul! :D

Mai jos am sa punctez (cu mare detaliu) DOTARILE/TUNING/IMBUNATATIRILE care sunt in momentul de fata pe masina:

I. DOTARI DIN FABRICA (STOCK):

- FARURI R32 (- cu 2 semnaliari)

- XENON (faruri cu lupa si xenon original din fabrica)

- SPALATOARE FARURI

- JANTE 16" OEM (jante OEM originale VW Golf MK4 VR6)

- TRAPA ELECTRICA

- GEAMURI ELECTRICE FATA-SPATE

- OGLINZI ELECTRICE HELIOMATE INCALZITE

- OGLINDA CENTRALA (sofer) HELIOMATA CU FUNCTIE ANTI-ORBIRE

- BORD COMPUTER

- INTERIOR DIN PIELE SI SCAUNE SPORT RECARO (ORIGINAL DIN FABRICA)

- INCALZIRE IN SCAUNE

- VOLAN "TIP GTI" DIN PIELE IN 3 SPITE + PACHET SPORT (SCHIMBATOR DE VITEZE + MANETA FRANA IMBRACATE IN PIELE)

- PACHET MAHON (CONSOLA CENTRALA+USI+SCHIMBATOR+SCRUMIERA)

- CLIMAtronic

- 6 AIRBAG-uri

+ alte extrase mai putin importante ca si ABS-ESP, INCHIDERE CENTRALIZATA, ALARMA FABRICA etc.

II. DOTARI AFTERMARKET (TUNING-IMBUNATATIRI):

- PLEOAPE FARURI FK-AUTOMOTIVE

- GRILA FARA SEMN FK-AUTOMOTIVE + LITERE ORIGINALE GTI

- PROIECTOARE LED IN BARA(aici multumiri speciale colegului MirceaTeodor)

- DISCURI CERAMICE VENTILATE

- SISTEM DE FRANARE BREMBO (ETRIERE BREMBO - vopsite visiniu metalizat care dau foarte bine)

- ?CHIT ambreiaj SPORT (nu pot sa confirm sau infirm, nu am vazut piesele, asa sustine cel de la care am luat masina, se simte putin diferit ambreajul dar nu comentez)

- FOLII AUTORIZATE LLUMAR

- STOPURI TUNING FULL LED FK-AUTOMOTIVE

- GARDA SPORT (ARCURI+TELESCOAPE)

- FLASH TUNING

- INJECTOARE MAI MARI (din cate am inteles sunt de Audi TT 386cmc, ceva de genu)

- NAVIGATIE MARE COLOR MFD + INTERFATA VIDEO DIETZ (upgrade de la o navigatie MCD care era stock pe masina)

- AERISIRI DE BORA (aerisiri iluminate)

- COTIERA DIN PIELE MODEL GOLF 5 (nu este cea originala de Golf 5)

- PRAGURI METALICE (cromate) PT. GOLF (aici multumesc din nou colegului MirceaTeodor)

- STERGATOARE AERO (fata+spate)

+ ca masina a mai venit cu un FILTRU AER SPORT care l-am dat jos + o tentativa de BLOW-OFF (care scapa copresie-presiune) care am dat-o jos.

Din cate am inteles (de la colegii vwforum) e o versiune mai rara de GTI (dupa extrase)...ramane sa testam afirmatia :D

NOTA!: Pentru carcotasi, diferenta dintre un AUM de 150CP (al meu) si un AUQ de 180CP este doar de soft, turbinele fiind la fel (K03S) iar la motor piesele sunt practic identice cu doar cateva variatii de se numara pe degete :) ! Si da, se simte flash tuningul prin timpi mai buni de acceleratie (de intrare a turbinei de la "low rpms"), demaraje mai puternice, grafic de acceleratie mai bun etc. simtindu-se diferenta de cai pe langa un alt GTI de 180CP STOCK.

Daca imi permit moderatorii vreau ca acest topic sa urmareasca evolutia masinii mele in timp, deoarece am planuri mari pentru aceasta! :)

Astfel vreau sa urmaresc pe langa partea de TUNING a masini si partea de TEHNICA facand acest topic ca si o "carte service" a masinii daca imi permite-ti comparatia...NU DISCUT SAU COMENTEZ DETALIILE TEHNICE IN ACEST TOPIC (conform regulament) le enumar (eventual cu linkul unde este dezbatuta problema respectiva)! Multumesc pentru intelegere!

III. TEHNIC AM ADUS URMATOARELE "IMBUNATATIRI":

Dupa ce am cumparat masina si pana in prezent am facut cateva operatiuni "de rutina" pentru intretinerea masinii:

- ULEI (Castrol 5W40 Magnatec) + FILTRU ULEI MANN

- ULEI CUTIE (MOBIL1)

- LICHID DE FRANA NOU

- FILTRU AER MANN

- FILTRU BENZINA MANN

- FILTRU CLIMATRONIC MANN

- SET DE 4 BUJII NGK (de care specifica VW)

- GARNITURA CAPAC CULBUTORI

- CURATARE INJECTOARE IN BAIE SONICA

- COMPLETARE FREON (+ulei + solutie de contrast)

- CURATARE CLAPETA ACCELERATIE (+ adaptare vag)

- SHIMBAT CORP FLEXIBIL EVACUARE (+ sudat in argon)

- INLOCUIRE TOTALA A SIGURANTELOR DIN PANOU

+ multe alte operatiuni care nu mi-i le mai aduc aminte acum sau sunt mai nesemnificative...

In urma unei PROBLEME LA ROATA DREAPTA am schimbat urmatoarele:

- TOATE BUCSELE SUSPENSIE FATA (3 perechi de bucse)

- PIVOTII

- CAPATUL DE PLANETARA DR. (plus completarecu vaselina teflonica si verificare la celalalte 3 capete de planetara fata) + BURDUF PLANETARA

- BUCSELE DIN CAPAT DE LA TELESCOP + RULMENTI

- RULMENTI ROATA

- CAPETELE DE BARA

- BURDUFURILE DE PE CAPETELE DE BARA - dinspre caseta (cred ca am zis corect sper)

In urma unei PROBLEME CU RACIREA MOTORULUI am schimbat urmatoarele:

- SONDA TEMPERATURA (senzorul G2-G62) impreuna cu un DIY (click pentru topic)

- TERMOSTAT

- TERMOCUPLA (senzor temperatura radiator)

- ELECTROVENTILATOR

- ANTIGEL G12+++

- SISTEMUL CURATAT CU SOLUTIE SPECIALA

Am si poze cu majoritatea pieselor care le-am schimbat dar nu are nici o relevanta sa le pun asa ca o sa ma rezum numai la cele cu maisna:

->EXTERIOR<-

SLIDE SHOW PLAYER: http://img265.imageshack.us/slideshow/webp...id=hpim8175.jpg

hpim8175.th.jpg

hpim8182.th.jpg

hpim8189.th.jpg

hpim8242.th.jpg

hpim8247.th.jpg

hpim8259.th.jpg

hpim8266x.th.jpg

hpim8269.th.jpg

hpim8297.th.jpg

hpim8380i.th.jpg

->INTERIOR<-

SLIDE SHOW PLAYER: http://img825.imageshack.us/slideshow/webp...id=hpim8317.jpg

hpim8317.th.jpg

hpim8325.th.jpg

hpim8333.th.jpg

hpim8338.th.jpg

hpim8343.th.jpg

hpim8347.th.jpg

hpim8348.th.jpg

hpim8352.th.jpg

hpim8358.th.jpg

hpim8361.th.jpg

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

foarte frumoasa masina si dotata in acelasi timp

cati mai multi km fara incidente

beck

Link către comentariu
foarte frumoasa masina si dotata in acelasi timp

cati mai multi km fara incidente

beck

foarte frumos , totusi acele stopuri nu prea vin bine...

Modificat de AUL
Link către comentariu

Va multumesc baieti! :icon_confused:

Un "of" mic am si eu pentru stopuri, am vrut sa iau pe negru dar erau niste module in ele defecte (care "paralizau" multe becuri) si mi-i le-au schimbat cu altele pe argintiu. Ata e...Asta sa fie cel mai mare defect la masinii! :P

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Si interiorul cu lemn :icon_confused:... nu prea..

Link către comentariu

Ce poti sa zici la o asemena masina just BIG WOW... scaunele sunt dementiale de motor nu mai vorbesc....

Sa o stapanesti sanatos cat mai multi km si ZERO incidente de orice fel.

PS Stopurile le poti face cu un lac fie Negre fie Rosi fie Albastre.

PS2 Poate reusesti sa scapi de ornamentele aceelea care imita lemnu sa treci pe unele gen aluminiu sau sa le imbraci cu folie de carbon 3D sau orice altcea doar "lemnu "ala nu sper sa nu te supere ultimul sfat.

In rest masina e de vis.

Link către comentariu

Adevarul e ca a fost proasta alegerea pachetului lemn pe o asemenea masina...dar eu m-am obisnuit cu el, simplu, nu il bag in seama, il ignor si nu ma mai deranjeaza! :icon_confused:

Ce-i drept imi place la nebunie pachetul de aluminiu (ca si pe R32), cand gasesc un pachet complet (care sa imi inlocuiasca toate componentele de lemn) o sa il achizitionez! De colantat nu prea ma incanta ideea deoarece vreau sa las:

- INTERIORUL CAT MAI ORIGINAL (sa nu il "stric" cu nimic tuning fata de ce este original VW)

- EXTERIORUL - INCLUSIV MOTOR SI PARTEA TEHNICA - FULL TUNING DACA SE POATE :P (ma tenteaza un tuning cat mai amplu si de bun gust)

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

cand ziuceam de colant ma refeream doar la partile de "lemn"

daca cauti pe ebay cred ca vei gasi si cat de cat ok ca si pret

Link către comentariu

Masina e super dar am 3 puncte care nu sunt pe gustul meu: e pacat sa acoperi farurile atat de frumoase cu pleoape cu decupaj, stopurile pe crom (mai sunt modele cu leduri cu aspect de original care dau mai bine), grila (as inlocui-o cu cea din plastic fara sigla). Jantele sunt frumoase dar cred ca merita mai mult masina. Legat de pachetul interior aluminiu R32, este 200 si ceva de euro, eu am ales sa le vopsesc si au iesit destul de bine. Mi se pare cam piperat pretul prntru asa ceva. Succes si nu te apuca sa ii pui kit din fibra, sa fie umflata etc. Incearca sa folosesti accesorii cat mai calitative chiar daca si pretul va fi putin mai piperat, dar stii cum e; calitatea se vede si mai ales se simte in timp. ;)

Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos, imi place interiorul, mai putin lemnul. :rolleyes:

poti pune o poza cu franele? sunt curios cum sunt discurile ceramice si cum au incaput franele brembo cu jantele astea.

ce suspensie ai? unde e facut chip tuningul?

Link către comentariu

Nu e nici un Brembo sub jantele alea, Bogdan :rolleyes: . Sunt etrierii pe care ii avem si noi iar discurile cred ca sunt de 288mm nici macar 312mm, ramane cam mult loc intre etrier si janta sa fie de 312mm.

Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

poate tu,toni, ai de 288 :)

si eu cred ca nu sunt brembo..dar eram curios sa vad poza.

nu stiu sa se fabrice discuri ceramice pt 288..dar poate iar, gresesc eu :rolleyes:

Link către comentariu

Foarte dotata masina si foarte potenta, dar cum au zis colegii de mai sus recomand schimbarea pleoapelor ori cu unele fara decupaj de semnal, ori sa nu le mai pui deloc, ori cea mai tare varianta un Bad Boy Look finut.

La triple foarte simplu te duci la o firma de colantat si le ceri sa le imbrace in colant fumuriu transparent si ai rezolvat problema si e si reversibila chestia(am avut asa ceva la ex Mk5-ul meu).

Recomand sa cauti si alte jante ca astea nu avantajeaza deloc garda la sol a masinii si nici nu sunt prea aspectuoase.

As schimba si grila fara emblema cu una din plastic, in genul celei originale dar fara emblema(doar cu dungile alea).

Referitor la ornamentele de interior ai putea foarte simplu sa le colantezi sau sa faci cum a facut circoloco ca i-au iesit foarte bine si e varianta cea mai ieftina.

Iar pe viitor recomand un kit simplu de Gti ED 25 ca e mai finut ca ala de R32 si mai rar pe la noi.

Link către comentariu

Nici mie nu mi-ar placea cu pleopele alea , dar gusturile nu se discuta,ar merge un bad-boy :biggrin:

In rest numai de bine,scaunele alea sunt suuuper.

Link către comentariu

Multe din modificari erau deja existente pe masina, doar ici-colo am mai intervenit eu...

Asa am luat masina cu pleoapele deja lipite pe faruri. Grila am pus-o eu "provizoriu", vreau neaparat un bad boy look (prelungire de capota din tabla), asftel voi elimina si pleoapele si probabil si grila.

Suspensia este, cred H&R (arcuri rosii), o sa ma uit cand am ocazia si revin cu completare daca am gresit pentru ca nu mai stiu exact.

Discurile si etrierele nu se vad asa bine de jantele actuale, trebuie neaparat sa schimb jantele... :))

Etrierii cica sunt brembo - franele (conform ex-proprieterului), iar pe discuri se vad clar ventilatiile - doturile, o sa revin cu o poza sa vedem despre ce este vorba!

Softul se face simtit pe masina dar este o enigma de la ce firma e (am avut ocazia sa iau masina cu foarte multe modificari unele detalii fiindu-mi comunicate verbal de fostul proprietar, altele nu - uitate sau neimportante pe moment...).

De colantat stopurile nu prea ma incata ideea...desi ma incanta ideea sa colantez masina total, deoarece nu imi place de nici un fel culoarea ALBASTRU METALIZAT, din punctul meu de vedere este o culoare foarte banala si obositoare. Poate atunci se va schimba lookul masinii si se vor preta mai ok stopurile la "noua masina" :)

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

daca nu scrie mare cu alb pe rosu BREMBO, nu sunt brembo. poate doar...facuti de brembo pt VW...dar ma indoiesc ca niste etrieri BREMBO ar intra sub jantele alea. etrierii de Cupra R din 2001 nu intra sub jante de 17" decat cu distantieri...trebuie minim 18"...

iar discurile alea nu sunt ceramice.cam asa arata un disc ceramic:

http://www.systemst.com/images/case-studie...ost-install.jpg

sau asa:

http://www.performance-cafe.com/images/R8_..._Brakes_LRG.jpg

ce ai tu sunt probabil discuri sport cu striatii sau gauri...dar ma indoeisc ca sunt ceramice...pt ca alea ceramice sunt f scumpe si nu prea se gasesc masini cu frane pe 288 care sa le foloseasca.

la audi RS6, kitul de frane ceramice costa ~14 000e...

Link către comentariu

Salve Cristi, faian jucarie ai tu :icon_thumright: azi ai venit acasa prin alba? mi se pare ca ne`am intalnit pe la BCR

Link către comentariu

@Bogdan_wrc Probabil ai dreptate, pot sa nu fie ceramice (vad ca cele ceramice sunt cu tenta mai "gri", ale mele nu sunt asa) dar dupa cum am vazut AICI nu sunt ca si cele originale de 1.8T, mai repede ca si primul si al 3-lea model din topic dar cu perforatii iar etrierul seamana cu cele din acele poze.

Cand o sa mai desfac roata de pe masina voi face niste poze sa elucidam misterul, cert e ca nu sunt "standard" GTI! :lol:

@GabiAB pe moment sunt in AB, cred ca ne-am vazut, apropo, sa imi dai si mie un prv cand se mai fac intalniri in Alba (ziua. ora, unde etc.)...

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Scoate o roata, fa o poza si vei afla ce ai pe masina ;). Nu-ti ia decat 10 min

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos Cristi! Interiorul e mortal. Pielea schimba tot aspectul! :biggrin: Mi-as fi dorit si eu un asa interior.

Link către comentariu

Felicitari pentru GTI! :hainoroc: Interiorul este frumos desi lemnul la o masina sport nu vine bine. Eu zic sa iei in calcul si colantarea. Colegul Yce2K si-a colantat interiorul si a iesit foarte bine. Legat de exterior, pentru gusturile mele, este dezamagitor. Grila, pleoapele, stopurile, jantele... vin ca nuca in perete. Sunt ferm convins ca daca ai reusi sa le inlocuiesti vei schimba radical look-ul masinii. Vis-a-vis de suspensie vroiam sa-ti spun ca oricum masina are o suspensie mai sport decat variantele normale, cu 1,5/2 cm mai coborata.

PS: sa nu uiti de pedalele de TT. Sunt un must pentru o masina ca asta!

Bafta !

Link către comentariu

Multumesc Vol de aprecieri! :)

@Bestie Garda (TELESCOAPELE + ARCURILE ) sunt sport SIGUR, cand am schimbat bucsele din capat de la telescop au venit date jos telescoapele + arcurile si scoase bucsele cu presa de arcuri. Pe ambele scria H&R din cate imi aduc aminte (arcuriile fiind rosii). Si "ochiometric" se vede garda mai coborata si intr-adevar garda originala de GTI este mai coborata ca si la celalalte golfuri.

La exterior mie imi place grila asta FK, stopurile la fel (desi le peferam pe negru) iar in loc de pleoape (care nu au fost ideea mea) prefer un bad boy look! :D

Ce parere aveti, merge o colantare ca ma deprima culoarea albastru metal...ce culoare ar merge la colantare? (eventual daca ar fi 2 culori cum sa le dispun)

Iar inainte de colantare ma gandeam la "mici retusuri" ca si:

- bad boy look (prelungire capota din tabla) - astfel elimin pleoapele si posibil sa schimb si grila (daca nu se potriveste)

- clean look (eliminarea tuturor bandourilor)

- eliminare incuietoare portbagaj + sigla VW

? - shaved doors (eliminarea manierelor usi spate) ? - ma bate gandul dar nu ma lasa sufletu (nu sunt hotarat 100% ca ar fi ok)

- prelungiri discrete de spoiler fata-spate

- praguri discrete

- eleron

Iar de jante nu mai zic, OBLIGATORIU trebuie sa fac ceva in acest sens! :)

Modificat de PiltZu
Link către comentariu

Mai bine strangi bani si o vopsesti. Colantarea este o treaba pe termen scurt dupa parerea mea ...

Link către comentariu
@Bogdan_wrc Probabil ai dreptate, pot sa nu fie ceramice (vad ca cele ceramice sunt cu tenta mai "gri", ale mele nu sunt asa) dar dupa cum am vazut AICI nu sunt ca si cele originale de 1.8T, mai repede ca si primul si al 3-lea model din topic dar cu perforatii iar etrierul seamana cu cele din acele poze.

Cand o sa mai desfac roata de pe masina voi face niste poze sa elucidam misterul, cert e ca nu sunt "standard" GTI! :biggrin:

Discul poate fi unul aftermarket. din fabrica vine cu discuri ventilate (ca si cum ar fi 2 discuri unite spate-n spate), dar NU cu stratii sau gauri.

Link către comentariu

daca vopseaua ei e in stare buna n-are rost sa o vopsesti. pune-i colant ce culoare vrei tu, ca e foarte usor reversibil in caz ca te plictisesti de culoare sau nu iti place cum iese. bine, si vopseaua o poti schimba daca nu iti place cum a iesit, dar la pret de 5 ori mai mare.

mie personal imi place foarte mult cum arata golf 4 gti de culoare rosie, imi plac culorile tari . in nici un caz nu are rost sa o faci gri sau negru mat care sunt cele mai comune

Modificat de mihai20
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!