Jump to content

Bilstein B16/PSS10 vs Sachs racing coilover


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Luni (9 august) am avut ocazia sa testez noua suspensie reglabila de la Sachs racing pe Hungaroring fara voia mea :)) . Mai exact, cu o saptamana inainte de eveniment am luat o groapa care mi-a afectat arcurile fata de la B16 si intrucat nu au avut cum sa soseasca asa repede altele noi am imprumutat aceasta suspensie de la Sachs. Coiloverul Sachs are o calitate a executiei similara cu vestitul B16/PSS10 iar reglajul duritatii este mai fin si anume 20 de pasi fata de 10 la Bilstein. Am apucat sa testez suspensia atat pe Hungaroring cat si pe cei 1600km pana acolo si inapoi. Concluzii :

1) Pe strada

- Sachs (setata la duritate 10/20 pe fata si spate) este mult mai rafinata si absoarbe mult mai bine denivelarile drumurilor noastre. Am fost surprins de comfortul suspensiei avand in vedere rotile de diametru mare si cu talon foarte mic.

- Raspunsul directiei este aproape la fel de bun ca la Bilstein B16

2) Pe circuit

- Sachs (setata la 15/20 pe fata si 10/20 pe spate) s-a comportat decent pentru o suspensie cu arcuri complet progresive dar nu la nivelul unui B16

- Desi duritatea era la 15/20 iar suspensia era setata aproape de inaltimea maxima (mai putea fi coborata vreo 5-6cm), rotile frecau in aripa in anumite viraje in care frana violenta era urmata de viraj foarte strans (una din cauze poate fi si faptul ca masina mea are 170kg peste un GTI stock datorita sistemului audio)

Concluzia finala : Coiloverul Sachs este o suspensie deosebit de rafinata pentru drumuri denivelate, cu un comportament sportiv si control al ruliului mult peste suspensiile stock de GTI. Pentru genul de persoana care merge foarte mult in oras si din cand in cand conduce sportiv pe drumuri de munte, consider aceasta suspensie ca fiind peste B16. Pentru genul de persoana care merge des pe circuit si are nevoie sa stoarca ultimul strop de performanta din masina, B16 este cu siguranta alegerea mai buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant review-ul, cred ca Sachs-ul ar face treaba mai buna pe Paltinis, Cheia, este o optiune de luat in seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam greu sa faci diferita comparati la diferite niveluri de duritate..... fiecare firma isi seteaza liniaritatea nivelurilor dupa cum vor ei

adica era mai relevant cu setare maxima sau minima a celor 2 tipuri de amortizoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar daca se face un test out of the box asta era metoda cea mai corect, dar cred ca fuscobal stie foarte bine suspensia precendenta sachs-ului, asadar pare in masura sa compare in acest fel.

Bun review !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gg fusco!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Bilstein am incercat cam toate duritatile de la 3 la 10. Pe Sachs am mers cu 10/20 pe strada (fata + spate) si 15/20 pe fata + 10/20 pe spate la Hungaroring. Chiar si la duritate 15/20, Sachs e ceva mai moale decat Bilstein la 3/10. Asta s-a reflectat si in faptul ca roata freca in aripa cu Sachs pe viraje luate in forta la aceeasi inaltime ca Bilstein. Bilstein are atat dampingul cat si rebound-ul foarte agresiv ceea ce face aceasta suspensie neiertatoare pe drumurile noastre. Cu siguranta in 90% din timp mi-ar fi mai bine cu Sachs ! Un aspect foarte important pentru ambele suspensii este reglajul foarte usor al duritatii. Daca virezi rotile fata la maxim, poti strecura mana printre aripa si roata pana la partea inferioara a amortizorului unde este tija de reglare !

PS : Presiunea a fost la rece de 2.1-2.2 bar si ajungea pana la 2.4 bar dupa o runda pe circuit (am avut azot in cauciucuri, cu aer s-ar fi dilatat si mai mult)

post-73-1281909616_thumb.jpg

post-73-1281909649_thumb.jpg

post-73-1281909675_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut!

ce imi recomanzi daca vreau sa schimb suspensia stock la GTI,

fara a pierde nimic din performanta actuala (daca se poate chiar sa castig) dar sa imbuntatesc confortul pt mersul de zi cu zi:

- Koni FSD cu arcuri stock

- Sachs coilover

- altele

la sachs stiu ca mai coboara masina, care desi aduce un plus evident nu ma prea incanta ca si asa ma destule probleme cu drumurile, mai ales iarna,

de asta ma gandeam la koni FSD; dar nici nu as vrea sa pierd la comportartament in viraje/frana/etc, sa ramana cel putin la nivelul de stock

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eibach Pro sau Sport system, depinde ce vrei mai mult de la ea, Pro system e o suspensie sport, dar foarte rafinata, cea din urma fiind strict orientata spre sportivitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu mergi pe pista, eu te sfatuiesc sa ramai la suspensia stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce spune Rex. Dintre cele 2 testate de mine, Sachs inghite destul de bine denivelarile orasului dar cu inaltimea reglata pe maxim, tot coboara garda foarte mult (n-am inteles de ce au gandit-o asa) iar cu Bilstein poti regla garda chiar si mai sus decat stock dar este foarte dura si vei simti orice imperfectiune a drumului ca un soc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt. raspunsuri;

din acest motiv ma gandeam sa pun koni fsd, care nu coboara garda - dar nu stiu daca aduce intr-adevar un plus fata de stock, sau ce plusuri/minusuri are.

Am citit ca ca supapa deschide pe denivelari mai mari/gropi, pe cand la cele mici e mai dura ca stock. In plus nu stiu daca la un mers sportiv aduce intr-adevar un plus pe viraje, aderenta la plecare, franare, etc. fata de stock.

Poate eventual combinate cu niste arcuri H&R, care am vazut ca sunt mai confortabile decat eibach - dar iarasi in aceasta combinatie coboara masina cu cca. 3cm

Daca cineva a avut ocazia sa testeze koni fsd vs. stock sau are vreo sugestie astept cu nerabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic daca tot faci o investitie... fa-o calumea... ca suspensia ta stock nu e foarte slaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Passat 2.5 TDI

Salutare. O intrebare pentru cunoscatori. Exista cumva printre voi fosti sau chiar mai bine, actuali utilizatori-posesori de Bilstein B 12 ??? A sosit momentul sa imi schimb amortizoarele la masina mea, un Passat Variant 2.5 TDI 4 Motion, si eram curios daca stie cineva ceva despre aceasta suspensie... alegerea va fi facuta intre un kit B 12 si 4 amortizoare simple B6 cuplate cu arcurile stock ( dar care cred ca sunt cam lasate din ce vad eu .. pentru ca am o garda la sol f joasa fara sa fi umblat la suspensii vreodata.. masina a venit din fabrica cu " suspensii sport " si are amortizoare de culoare rosie si inca nimeni nu a reusit sa imi explice daca aceste suspensii sport implica si o garda la sol mai mica - si daca da .. cu cati cm - fata de o suspensie normala ). Orice imput e binevenit, cu atat mai mult daca vine din partea unor fosti sau actuali posesori de B12 sau B6. Multumesc anticipat.

Modificat de Passat 2.5 TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!