Jump to content

Probleme viteza I la Seat Leon


andrei11111
 Share

Postare recomandată

Am o problema la schimbarea vitezelor,in special la trecerea din marche arriere in treapta I.Se intampla uneori sa agate la scoaterea din marche arriere si daca incerc sa trec apoi in treapta I, nu intra deloc sau intra deosebit de greu.

A mai intalnit cineva situatia asta, cam ce-ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km ai cu ea!?Daca este noua...se mai intampla..pana se mai lasa cutia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine inca "agata" cand bag viteza I ... dupa doi ani ... Nu s-a "lasat", cel putin nu in privinta asat. Se poate rezolva din timonerie (trebuie o vizita la service). La mine ca sa nu agate duc schimbatorul pana la capat in stanga si apoi revin spre dreatpa 1 cm ... dupa care inainte :blink: (asa merge mult mai usor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex,cam ce-ar insemna "timonerie", este complicat de facut si cu rsicuri?

Sau e o operatiune rapida si sigura?:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este o problema comuna la toate modelele VAG. Patesc si eu la Ibiza.Patesc si altii la Golfuri polo etc. Asa este constructia cutiei. Mai este un topic cu tema asta pe undeva.

Modificat de cipi2ooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul timoneria de care vorbesc eu se refera la reglarea unui surub ce se afla in capatul tijei dintre schimbatorul de viteze si cutia de viteze. Adica este vorba de o operatiune simpla. Nu vad nici un risc ;)

Cu toate astea ... eu n-am facut-o inca :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cateodata patesc cand bag in marsarier... E super enervant, nu imi intra, lumea se uita siderata (ma refer la cei din masina ;)) dar face atat de rar, incat daca m-as duce la service s-ar uita la mine cu compatimire... ceva gen "saracul baiat, are probleme cu capul :). Asa ca m-am obisnuit. Mentionez ca de fiecare data cand se intampla masina este oprita, nu e in miscare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cateodata patesc cand bag in marsarier... E super enervant, nu imi intra, lumea se uita siderata (ma refer la cei din masina ;)) dar face atat de rar, incat daca m-as duce la service s-ar uita la mine cu compatimire... ceva gen "saracul baiat, are probleme cu capul :). Asa ca m-am obisnuit. Mentionez ca de fiecare data cand se intampla masina este oprita, nu e in miscare.

<{POST_SNAPBACK}>

... ai incercat sa mai calci inca o data ambreiajul? ... daca si atunci agata atunci chiar este din timonerie ...reglajul ei nu este greu deloc si dureaza 5-10 minute. Eu l-am facut la Metrotehnica dupa ce din exces de zel ma apucasem sa sterg praful pe la motor si modificasem aranjamentul parghiei care intra in cutia de viteze de se dusesera toat vitezele mult in dreapta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, chiar nu am incercat sa mai calc odata ambreiajul... De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, cred ca totusi asta fac sa ies din "criza", dar probabil o fac instinctiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cateodata patesc cand bag in marsarier...  Mentionez ca de fiecare data cand se intampla masina este oprita, nu e in miscare.

<{POST_SNAPBACK}>

Sa nu te superi dar am ris o buna bucata de timp. Mi-ai adus aminte de un banc, pe care-l scriu mai jos (sa nu rid de unul singur).

Un tip isi ia un Mercedes ultimul ragnet, nou nout de la reprezentanta. La 2 zile de la achizitionare se intoarce la reprezentanta ca i s-a stricat cutia de viteze. Masina e verificata pe rampa, asa era cutia varza, i se schimba cutia + scuzele din partea firmei. Pleaca omul peste 1 saptamina revine cu aceeasi problema.Se verifica, cutia varza ,cei de la reprezentanta iar isi cer scuze specificind ca asa ceva nu li s-a mai intimplat si se apuca sa schimbe cutia. In acest timp tipul de la reprezentanta intraba: Spuneti-ne si noua cum s-a manifestat masina?

Soferul: Domnule eu stau in Pitesti si lucrez la Bucuresti. Cind plec la serviciu intru pe autostrada si bag viteza. Da-i 1-a , da-i a 2-a, apoi a 3-a,4 , 5 si cind ajung la 180Km/h ii dau si R de la racheta domnule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, chiar nu am incercat sa mai calc odata ambreiajul... De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, cred ca totusi asta fac sa ies din "criza", dar probabil o fac instinctiv...

<{POST_SNAPBACK}>

S-a mai discutat undeva pe forum acest aspect...este o chestie de asezare a sincroanelor in cutia de viteze drept pentru care trebuie sa apesi inca o data ambreiajul ( asta nu inseamna ca ai o problema cu cutia de viteze, de cele mai multe ori fiind un lucru normal mai ales cand treci din vit. 1 in marsarier sau invers).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am problema asta la a mea. E drept e cutie cu 6+1 trepte. Dar nu am avut nici un fel de comportament ciudat pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum eu am specificat ca masina era pe loc deoarece stiu ce sunt sincroanele, cum functioneaza cutia de viteze etc., tocmai pt. a nu crea confuzii, sau a nu ajunge ca in acel banc spus mai sus. :blink: Oricum marsarierul nu are sincron, dar ideea e ca in situatia aceea schimbatorul de viteze pur si simplu nu vrea sa intre, de parca e un dop acolo, zici ca nu as apasa pe el. Il apas, dau sa introduc in marsarier si parca e o bariera acolo, un obstacol. Apoi cred ca totusi instinctual mai apas odata ambreiajul si atunci intra, asortat cu o injuratura :blink: Dar, repet, acest lucru tare neplacut se intampla foarte rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patit-o si eu, iar asa cum zice Alex este necesara reglarea unui surub ce se afla in capatul tijei dintre schimbatorul de viteze si cutia de viteze, doar ca la service n-au reusit s-o rezolve chiar asa usor. Pana la urma, dupa reglaj a mai agatat 2 zile si s-a "asezat" cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, este primul meu post aici, si speram sa spun ceva de bine :D . Patesc si eu chestia asta si este destul de frustrant pentru ca nu am patit la nici o masina de la dacia 1310 incoace. Am mers cu Cielo, Renault, Focus, Logan :screwy: si la toate intra in viteze vara probleme.

Pe langa faptul ca intra destul de greu in treapta 1, se intampla sa intre greu si in treapta a 2-a, in a 2-a parca intra din doua bucati, trebuie sa ghidez eu maneta pana la capat. In treapta a 3-a, a 4-a si a 5-a aproape ca nu intra deloc cand masina stationeaza, asta nu ma deranjeaza ca nu o sa plec de pe loc cu a 4-a.

In mers merg ok treptele 3,4 si 5, doar cu a 2-a am probleme. Mi s-a intamplat de vreo 4 ori sa imi sara din viteza in a 2-a si a 3-a la un sant sau trecere mai denivelata peste liniile de tramvai.

In plus, mi se pare ca face un zgomot destul de mare timonieria, si parca maneta are si un joc cand e in viteza.

Masina are 800km facuti doar in oras. La service mi-au zis ca mi-au reglat-o ca in fabrica si ca aproape toate cele cu motor de 1.6 au problema asta :beerchug: si ca la cele cu motor 1.9TDI intra mult mai usor ... wtf? Se poate regla astfel incat sa imi intre cu "un deget"? E posibil sa fie de la uleiul din cutie? Mi-a zis cineva si de varianta asta ...

Edit: inca ceva dupa ce incerc sa o bag in viteza 1(sau a 2-a) cu masina stationata si motorul pornit, si imi opune rezistenta, tinand piciorul pe ambreiaj in continuare o scot si o bag iar, intra mult mai usor.

Masina este un Leon 1.6 16v 105CP.

Thx for reply

Modificat de Muffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o masina ca a ta luata acum 3 saptamani(1900 km)..dar nu am nici-o problema de acest gen..imi intra in viteza..cu "un deget"..trebuie sa recunosc ca mai face cateodata..figuri..in marsarier..dar rar!

Iar acel mic joc il am si eu...mie mi-au pus..ca este din constructia cutiei..care este pe parghii...si nu pe curea!

Modificat de Havoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prefer sa am mici probleme cu marsarierul..si sa mearga celalalte bine..:beerchug:!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, e prima data cand postez si va salut pe toti. Si eu am o problema asemanatoare la cutia de viteze, cateodata imi agata in treapta 1, pur si simplu imping in ea si nu ma lasa sa duc mai departe maneta dar daca calc inca o data ambreajul atunci intra :lol: , am observat ca treaba asta nu-mi face decat pe loc si cand e destul de incalzit motorul, oricum am fost cu ea la SEAT in Craiova si cei de acolo mi-au spus ca o sa ma lase ambreajul si ca o sa trebuiasca sa-i schim kitul de ambreiaj, ei au zis ca mi-au mai reglat si timoneria dar nu e nici o diferenta, vroiam sa va intreb daca ati mai intalnit asa ceva si daca puteti sa-mi dati cateva sfaturi inainte de a-mi procura un nou kit de ambreiaj. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salutare, e prima data cand postez si va salut pe toti. Si eu am o problema asemanatoare la cutia de viteze, cateodata imi agata in treapta 1, pur si simplu imping in ea si nu ma lasa sa duc mai departe maneta dar daca calc inca o data ambreajul atunci intra :soare: , am observat ca treaba asta nu-mi face decat pe loc si cand e destul de incalzit motorul, oricum am fost cu ea la SEAT in Craiova si cei de acolo mi-au spus ca o sa ma lase ambreajul si ca o sa trebuiasca sa-i schim kitul de ambreiaj, ei au zis ca mi-au mai reglat si timoneria dar nu e nici o diferenta, vroiam sa va intreb daca ati mai intalnit asa ceva si daca puteti sa-mi dati cateva sfaturi inainte de a-mi procura un nou kit de ambreiaj. Mersi

asa e la toate... boala lor...dupa ce te obisnuiesti nu iti mai dai seama..

si +..... DACA AVETI PESTE 100 000Km SCHIMBATI ULEIUL DIN CUTIE....... eu la 170 miii am scos uleiul negru si cu namol... ff urat..

+se simte mai bine cand intra in viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara dragii mei.

Probleme cu intratul in viteza am intalnit pina acum doar la motoarele pe benzina deoarece la ele constructorul a adoptat un sistem de timonerie bazat pe tije deci din cauza acelor tije care sa zicem se deregleaza intra greu in viteza. La motoarele diesel timoneria e bazata pe cabluri si are o functionare mult mai usoara asa ca ..... cei care au motoare pe benzina incercati sa va obisnuiti cu schimbatul vitezelor, daca uzina nu reuseste sa o faca credeti ca un service va reusi? eu zic ca nu dar ... spor la cautari si timp pierdut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!