Jump to content

Avans motor


Alex_YUM
 Share

Postare recomandată

Cum pot regla avansul unui motor 1.0 cod hz daca nu am camera de vizitare la cutia de viteze deasupra? Motorul este de pe un polo 86c dar stiu ca s-a pus si pe golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu lampa stroboscopica, sau , cu distributia pusa la punct, desfaci suruburile de la delcou, scoti fisa de la bujia 1, cu tot cu bujie..apoi..invarti de delcou, usor, cu bujia la masa, pana da scanteie...in locul unde a dat scanteie, strangi delcoul la loc....atunci este pusa la punct..si ar trebuie sa merga:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia nr. 1 este cea dinspre cutia de viteze ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de Renault (si Dacia), la care cilindrul 1 se afla la volant, toate celelalte autovehicule au pistonul 1 la distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok va multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu o intrebare referitor la reglajul aprinderii:

Sa presupunem ca avem un motor de 1100cc de VW golf, si pe el s-a pus de fabrica carburator solex 31 PIC 7. Are avansul la aprindere de 4-6 grade. Mere perfect. Acuma sa presupunem ca pe acest motor, montez alt carburator cu un difuzor mai mare, poate de alta masina, poate de motocicleta, sau poate ca montez o baterie de carburatoare de motocicleta....este necesar sa modific si avansul aprinderii?...sau el trebuie sa ramana la specificatiile din fabrica....

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul are legatura cu sursa de umplere a cilindrilor si avind un avans vacuumatic montat pe delcou se va modifica practic, avansul se modifica si daca ai un raport de comprimare mai mare sau mai mic si nu numai atit se modifica si daca ai o scanteie mai mica produsa de bobina de inductie sau mai mare deoarece una este sa o produci la 9000volti si alta este sa o produci la 25000volti cat suporta o bujie.

revenind la carburator daca pui 4bucati de la motocicleta prima regula empirica de calcul este sa stii la ce cilindree au servit deoarece trebuie sa fie capacitati asemanatoare.ex de 4carburatoare yamaha de 1000cmc la vw polo de 1000cmc dar mai trebuie sa tii cont de raportul de compresie din motoare si mai poti ajusta apoi jicloarele de benzina si de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

avansul vacumatic obisnuit cu un singur furtunel (asemanator dacie) este folosit doar la pornire. dupa aceea el nu mai are nici un rol...ca cu cat creste in turatie....cu atat forta de suctiune care trece prin el este mai mica datorita faptului ca tot aerul trece prin corpul carburatorului. la turatii mai mari cand e nevoie de avans...intra in lucru avansul centrifugal care da avansul scanteii. Eu pe cati am intrebat (si sunt oameni cu ateliere de reparatii masini si motociclete) mi-au spus ca avansul nu se schimba, sau in cel mai rau caz 1-2 grade.Dar cate o data uzurile la delcou sunt mai mari de 1-2 grade.

Si asta am constatat si eu.Dupa ce am inlocuit carbul original cu o baterie de suzuki, unde tuburile venturi si difuzorul carburatoarelor sunt mult mai mari decat a celui original, si am reglat iara aprinderea, cu alt avans....am constatat dupa un timp, cand am revazut toate reglajele, ca la pozitia initiala a aprinderii (cea de fabrica) functioneaza cel mai bine motorul. Iar cu bateria de carburi noua, umplerea cilindrilor este mai mare.

Intr-o zi o sa merg sa imi reglez avansul cu lampa stroboscopica...si apoi o sa va pot spune mai multe.

Modificat de cristinel_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot regla avansul unui motor 1.0 cod hz daca nu am camera de vizitare la cutia de viteze deasupra? Motorul este de pe un polo 86c dar stiu ca s-a pus si pe golf.

Nu e musai sa ai acea gura de vizitare la cutie sa vezi avansul.

Poti pune lampa sa fie orientata spre fulia de la arborele motor daca ai un semn la ea.

Asa am facut eu la golf 3 motor 1.6. Aveam lipsa vreo 2 grade, am slabit delcoul, am rotit sa am cele 6 grade, am strans si cu asta basta.

Acele 2 grade le-am simtit la primul drum in afara: mi-a scazut consumul indicat pe MFA cu vreo 250 grame/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e musai sa ai acea gura de vizitare la cutie sa vezi avansul.

Poti pune lampa sa fie orientata spre fulia de la arborele motor daca ai un semn la ea.

da...si la mine este tot asa. Am gaura (in cutia de viteze) de vizitare la volant, dar volant nu are nici un semn pe ea. Exista in schimb un semn facut pe fulia din partea opusa volantei si doua semne pe carcasa de la motor. Si cu ajutorul lor voi regla aprinderea dupa specificatiile din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am incercat sa reglez avansul exact la valoarea lui din manual. Adica intre 4-6 grade inainte de PMS. Si m-am izbit de o problema si anume, ca daca motorul merge, uitandu-ma la semnul de pe fulie cu stroboscopul am constatat ca nu il pot regla dupa cum scrie acolo. Fiind nedumert si nestiind daca ce am patit este normal, am incercat altceva. Am oprit motorul, l-am rotit pana cand am pus PME la semn, apoi l-am rotit 5 grade spre inapoi.Am desfacut aprinderea si am rotit-o spre spate cat de mult am putut, si cu contactul pus, am rotit-o incet spre fata, pana cand a dat scanteia la cilindrul 1. Am strans suruburile si chiar daca motorul era rece a pornit repede. Nu am mai incercat cu stroboscopul, deoarece il dadusem inapoi la prietenul meu (de la care il imprumutasem). Acuma....oare am facut corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!