Jump to content

Benzina 95CO pe motor 1.6i 16V EURO 4


istef
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am facut o mare prostie. De cand am cumparat masina am bagat benzina CO95 de la OMV pe Golful meu de 1.6i 16V EURO 4 (2001). Am vazut pe un topic vechi ca are de suferit catalizatorul din cauza faptului ca benzina contine sulf. :(

Cert este ca de acum voi folosi numai Super 100 de la OMV care am inteles ca nu are sulf.

Intrebarea mea este ce consecinte negative a avut aceasta actiune criminala a mea asupra masinii. Precizez ca nu s-a aprins niciodata ledul cu noxe (am inteles ca ar fi trebuit sa se mai aprinda; ledul functioneaza) si nici probleme la relanti nu am avut (doar cu Climatizarea pornita se mai balbaia, dar foarte putin). Cum imi pot da seama daca am probleme la catalizator? Cand stiu ca este infundat si ar trebui schimbat?

te rog frumos sa imi spui cat combustibil consuma masina ta.tocmai am luat un g4 pe benzina si cred ca ia cam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arat ca in ultima perioada am bagat Top 99+ de la Petrom (masina are 33500 Km si e din 2002, iar timp de 1 an am bagat benzina de 95).

Daca motorul corespunde Euro4, este clar ca ai procedat gresit, benzina de 95 Euro4 are doar Rompetrol si se numeste Euro Plus, cat despre cea de la Petrom si anume top 99+, vreau sa spun ca pana anul treut prin noiembrie pe siteul lor aceasta benzina nu indeplinea normele Euro4, avea continut de sulf de 150, acum se pare ca au modificat fisa tehnica si coresp. Euro 4 continut de sulf 50.Desi poate parea paranoia eu am avut grija sa pun numai Euro 4, la inceput alimentam si eu cu 95 de la OMV dar din ce am citit am inteles ca nu era bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul corespunde Euro4, este clar ca ai procedat gresit, benzina de 95 Euro4 are doar Rompetrol si se numeste Euro Plus, cat despre cea de la Petrom si anume top 99+, vreau sa spun ca pana anul treut prin noiembrie pe siteul lor aceasta benzina nu indeplinea normele Euro4, avea continut de sulf de 150, acum se pare ca au modificat fisa tehnica si coresp. Euro 4 continut de sulf 50.Desi poate parea paranoia eu am avut grija sa pun numai Euro 4, la inceput alimentam si eu cu 95 de la OMV dar din ce am citit am inteles ca nu era bine.

Ce inseamna benzina de 95 Euro 4?

Am inteles totusi ca Top Premium 99+ de la Petrom ar fi de 98.

Sa aiba sulf benzina 99+ de la Petrom?

Eu credeam ca benzina de acum fara plumb nu are totusi sulf, ca sulful dauneaza catalizatorului.

Deci, pana la urma, OMV super 100 sau echivalentul ei de la Rompetrol?

E ciudat ca o masina cum e G4 (cu aparitie in 1997) si in specificatiile careia spune ca merge si cu benzina de 95 cat si cu benzina de 98 (fara plumb bineinteles - scrie aceste specificatii atat in manual cat si pe interiorul usitei de la benzina), trebuie sa mearga cu benzina de 98... De ce nemtii nu au scris clar ca trebuie folosit numai combustibil de 98? Tot o eroare de-a lor sa fie?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nemtii nu au scris clar ca trebuie folosit numai combustibil de 98? Tot o eroare de-a lor sa fie?...

La masina ta, pe usita de la rezervor e un abtibild pe care scrie 98/95?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de modelul motorului: unele masini vor minim 98 altele 95. Spre exemplu masina mea vrea minim Super 98 (codul motorului AZD).

Masinile care au specificatia Euro 4 trebuie sa foloseasca cobustibil ca adeare indiferent de cifra octanica (95, 98). Mai mult, daca la masina mea cere minim 98 (si cum este si euro 4) va trebui sa folosesc minim 98 dar sa fie si pt euro 4. O benzina euro 4 trebuie sa aiba concetratie scazuta de sulf altfel dauneaza catalizatorului.

Prin urmare am ales sa folosesc Super 100, ca si-asa in romania calitatea benzinei lasa de dorit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina ta, pe usita de la rezervor e un abtibild pe care scrie 98/95?

Da, scrie 98/95. Am cod motor BCB si e tot Euro 4.

Logic n-ar trebui sa o deranjeze benzina fara plumb de 95. Chiar in manual scrie ca merge cu benzina de 95 dar are o usoara reducere de putere.

Asta ar insemna ca trage mai greu cu cea de 95 dar n-ar trebui sa strice sonda lambda sau catalizatorul.

Deci, cand mi s-a aprins indicatorul de noxe si cel de EPC, asta trebuie interpretat tot ca o problema de G4?

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scrie 98/95. Am cod motor BCB si e tot Euro 4.

Logic n-ar trebui sa o deranjeze benzina fara plumb de 95.

Dupa logica mea, ar trebui sa bagi numai 98 si doar accidental 95 (de exp, cand nu gasesti 98)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...indpost&p=86363

intre timp au mai aparut cateva tipuri de benzine. cititi specificatiile de pe site-urile oficiale.

in plus fata de ce era acum 6 luni au aparut combustibili euro 5 care au continut de sulf 10ppm

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scrie 98/95. Am cod motor BCB si e tot Euro 4.

Logic n-ar trebui sa o deranjeze benzina fara plumb de 95. Chiar in manual scrie ca merge cu benzina de 95 dar are o usoara reducere de putere.

Sincer eu nu cunosc nici o benzina de 95 care sa fie cu concentratia de sulf scazuta pt motoarele euro 4.

Si eu iti recomand ca si cc_seat, pt binele catalizatorului tau, foloseste minim 98, dar neaparat pt euro 4.

Gandeste-te ca daca se duce catalizatorul te usureaza de vreo 40 milioane.

later edit: se pare ca benzina de 95 de la MOL respecta standardele euro 4.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu nu cunosc nici o benzina de 95 care sa fie cu concentratia de sulf scazuta pt motoarele euro 4.

Euro Plus fara plumb cu CO 95 de la Rompetrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna benzina de 95 Euro 4?

Am inteles totusi ca Top Premium 99+ de la Petrom ar fi de 98.

Sa aiba sulf benzina 99+ de la Petrom?

Eu credeam ca benzina de acum fara plumb nu are totusi sulf, ca sulful dauneaza catalizatorului.

Deci, pana la urma, OMV super 100 sau echivalentul ei de la Rompetrol?

E ciudat ca o masina cum e G4 (cu aparitie in 1997) si in specificatiile careia spune ca merge si cu benzina de 95 cat si cu benzina de 98 (fara plumb bineinteles - scrie aceste specificatii atat in manual cat si pe interiorul usitei de la benzina), trebuie sa mearga cu benzina de 98... De ce nemtii nu au scris clar ca trebuie folosit numai combustibil de 98? Tot o eroare de-a lor sa fie?...

Toata benzina are sulf e drept unele in concentratie redusa.Benzina de 95 Euro 4 inseamna ca indeplineste cifra octanica de 95 iar continutul de sulf corespunde normei Euro 4 adica 50.OMV super 100 coresp. Euro5 si are CO 100 deci nu are echivalent la Rompetrol dar nici nu ai masina cu motoar Euro 5 asa ca nu e cazul sa dai bani pe o benzina asa scumpa (nu zic ca nu e buna !).Motorul meu de pe octavia 2 1,6 MPI Euro4 cere 95/91, deci regula este 95 si numai in cazuri de urgenta 91 (nici nu cred ca mai exista asa ceva), deci daca aplicam la tine rezulta ca trebuie sa pui de 98 si Euro 4. Cat despre top99+, am mai postat undeva ca anul trecut in fisa ei tehnica scria ca are concentratia de sulf 150 deci Euro3, iar anul acesta au modificat fisa (se poate vedea pe siteul lor ) si coresp. Euro 4 cu 50.

Eu alimentez cu cea mai ieftina solutie pentru masina mea, si anume Rompetrol Euro plus de 95.

later edit: se pare ca benzina de 95 de la MOL respecta standardele euro 4.

Pe site-ul Mol nu pomeneste nimic de asa ceva :

,,Carburantul MOL Tempo Plus 95 este destinat in special autovehiculelor cu motoare de ultima generatie, ce respecta standardele EURO 3. MOL Tempo Plus 95 poate fi utilizat pentru orice tip de autovehicul din generatii mai vechi."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...indpost&p=86363

intre timp au mai aparut cateva tipuri de benzine. cititi specificatiile de pe site-urile oficiale.

in plus fata de ce era acum 6 luni au aparut combustibili euro 5 care au continut de sulf 10ppm

M-am interesat azi si la Rompetrol si mi-au zis (nu mi-au aratat in scris) ca:

- benzina standard fara Pb - este de 95 si Euro2;

- benzina Euro plus fara plumb (parca asa se numeste) - este de 95 si Euro3;

- benzina Super 98 - este de 98 si Euro 4.

As mai vrea sa stiu ceva ca sa stau linistit:

Este necesar sa ma mai duc la service ca sa-mi testeze catalizatorul si cele 2 sonde (cu Vag Com-ul)?

Asa cum am mai scris saptamana trecuta, intr-o dimineata mi s-au aprins indicatorul de cat. (noxe) si cel de EPC. Am fost la service, mi-au zis ca este de la benzina si mi le-au resetat. De atunci nu mi s-au mai aprins.

Ce sa fac? (in ultima vreme folosisem Top 99+ de la Petrom)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat azi si la Rompetrol si mi-au zis (nu mi-au aratat in scris) ca:

- benzina standard fara Pb - este de 95 si Euro2;

- benzina Euro plus fara plumb (parca asa se numeste) - este de 95 si Euro3;

- benzina Super 98 - este de 98 si Euro 4.

Nu este corect, intereseaza-te la alte statii.

Corect este asa :

- benzina standard fara Pb - este de 95 si Euro3;

- benzina Euro plus fara plumb (parca asa se numeste) - este de 95 (97 dupa unii) si Euro4;

- benzina Super 98 - este de 98 si Euro 4.

Aceste specificatii apar in fiecare luni, parca in evenimentul zilei cand se comunica pretul carburantilor pe saptamana in curs la Rompetrol.

Uite si aici (mai vechi dar cred eu edificator):

http://www.infonews.ro/article3986.html

Modificat de snaemih
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verific sau nu cat.-ul si sondele lambda cu Vag-Com-ul?

Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!