Jump to content

Benzina 95CO pe motor 1.6i 16V EURO 4


istef
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am facut o mare prostie. De cand am cumparat masina am bagat benzina CO95 de la OMV pe Golful meu de 1.6i 16V EURO 4 (2001). Am vazut pe un topic vechi ca are de suferit catalizatorul din cauza faptului ca benzina contine sulf. :)

Cert este ca de acum voi folosi numai Super 100 de la OMV care am inteles ca nu are sulf.

Intrebarea mea este ce consecinte negative a avut aceasta actiune criminala a mea asupra masinii. Precizez ca nu s-a aprins niciodata ledul cu noxe (am inteles ca ar fi trebuit sa se mai aprinda; ledul functioneaza) si nici probleme la relanti nu am avut (doar cu Climatizarea pornita se mai balbaia, dar foarte putin). Cum imi pot da seama daca am probleme la catalizator? Cand stiu ca este infundat si ar trebui schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si masina mea este tot EURO 4 si benzina recomandata in carte este cea de 95 aditivata. si eu bag tot de 95 de la OMV sau MOL si la 3-4 plinuri cate un aditiv. din cate stiu si la a ta se recomanda la fel.

in carte scrie ca o benzina cu cifra octanica mai mare se poate utiliza dar nu aduce nici un fel de avantaje ( nici putere, nici consum, nici in functionare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am citit eu despre motoarele EURO 4 este faptul ca benzina nu trebuie sa aiba sulf, nu conteaza cifra octanica. Dar numai benzina de 98 sau 100 nu contine nici plumb nici sulf.

PS: Am uitat sa precizez. Conduc masina cu benzina de 95 din nov 2004 pana acum, adica 10 luni. Again: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat la benzinarie (omv) si mi-au confirmat ce stiam si eu dar nu am vrut sa postez "ca sa ma aflu in treaba" fara sa fiu sigur.

nici o benzina nu contine sulf. sulf contine doar motorina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca pentru 16v-urile noastre (al meu e 1.4 16v) este recomandat 98 sau 95. Uzual e bine sa fie 98 si accidental 95 (completare sau cand efectiv nu gasesti 98).

Sulf are benzina doar daca-i adaugi tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry! Dar e relevant pentru benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry! Dar e relevant pentru benzina?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu inteleg. Acelea sunt benzine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Si in concluzie care sunt benzinele ce le putem baga in motoarele noastre? Ce se recomanda pt 16V EURO 4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Si in concluzie care sunt benzinele ce le putem baga in motoarele noastre? Ce se recomanda pt 16V EURO 4 ?

<{POST_SNAPBACK}>

macaronarii de italieni la toate masinile lor(eu nui suport nici pe ei nici pe masinile lor da cica sunt printre cei mai buni din lume in motoare :lol: )recomanda strict benzina sau motorina de la pompe neaditivate(este interzis aditivarea decat doar daca cere situatia de a curata injectoare etc) cu mersul neregulat de mai sus mai vin si pe la noi si primul lucru care ii intreb e :ati bagat benzina de la omv? bineinteles asa este .deci eu recomand dintre cei mai prosti pe cei mai buni adica lukoil sau inca petrom ... daca nu credeti incercati dupa ce goliti"aditivii omv" sa vedeti ca se schimba mult mersul masinii (nu tot ce e scump si fain e si bun) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: Nu prea mi-e clar de ce-ti faci probleme. Masina fiind Euro 4 are doua sonde lambda, cea de-a doua (de dupa kat) avand strict menirea de a semnaliza o eventuala functionare proasta a acestuia. Din moment ce nu ti s-a aprins becul de noxe atunci kat-ul merge bine si atunci nu inteleg de ce iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s_c: Mersi pentru sfaturi. Nu aveam habar ca exista o sonda dupa catalizator care indica o anomalie a acestuia. Acum m-am lamurit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: Nu prea mi-e clar de ce-ti faci probleme. Masina fiind Euro 4 are doua sonde lambda, cea de-a doua (de dupa kat) avand strict menirea de a semnaliza o eventuala functionare proasta a acestuia. Din moment ce nu ti s-a aprins becul de noxe atunci kat-ul merge bine si atunci nu inteleg de ce iti faci probleme.

<{POST_SNAPBACK}>

@ s_c: la mine s-a aprins becul si era de vina chiar sonda. a doua, cea de diagnoza, de care vorbesti, s-a dus dupa 15000 de km facuti cu benzina romaneasca la 100 mii km totali. am schimbat-o si e ok, nu se mai aprinde becul dar ma intreb: a fost o intamplare sau e benzina proasta? fiind sonda originala ma asteptam sa tina mai mult decat una bosch care zice producatorul ca merge 160 mii. si am auzit mai multi pe forum ca au avut probleme cu sondele....

nu dati cu pietre, poate fi stupida intrebarea, nu stiu daca o benzina proasta poate afecta sonda.... precizez ca pe autostrazi se stingea becul si cum intram intr-un oras se aprindea la loc. eu nu am facut legatura cu asta si tot timpul am crezut ca e in fc de la benzina bagata. mecanicul m-a luminat si mi-a zis ca se stingea cand era masina calcata si se incalzea sonda, incepand sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se incalzeste ... e vorba de catalizator ... acesta functioneaza cand se incalzeste, dar la temperatura de acolo ... se incalzeste in 2 minute de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci care e explicatia ca pe autostrazi (viteza mare) se stingea becul si in orase (viteza mica) se aprindea? e vorba de martorul check. dupa ce am schimbat sonda nu s-a mai aprins...

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg. Acelea sunt benzine

<{POST_SNAPBACK}>

Voiam sa intreb daca sulful continut influenteaza functionarea motorului (din cate intelesesem eu de pe alt topic, cel de EURO 5 de la OMV, doar la motorina este o problema continutul de sulf).

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci care e explicatia ca pe autostrazi (viteza mare) se stingea becul si in orase (viteza mica) se aprindea? e vorba de martorul check. dupa ce am schimbat sonda nu s-a mai aprins...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu inteleg nelamurirea - probabil sonda a doua (care masoara eficienta catalizatorului) s-a defectat. Nu stiu de ce s-a defectat, dar, ca si debitmetrele, sunt oarecum consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead:

da, era defecta sonda (diagnoza facuta si in romania si in belgia, deci nu putea fi altceva) si am schimbat-o. azi dimineata s-a aprins iar becul....

va rog, un clujean cu vag-com personal (Sebica parca avea) pt ca nu mai am incredere in nici un service.

legat de subiect - e sau nu proasta benzina dar daca e iar sonda inseamna ca se "consuma" in 3 mii de km de Romania.

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

lautrec, ce ai mai facut cu chestia asta, cum s-a sfarsit? ca am senzatia ca am aceeasi problema incepand din seara asta.

si daca poti da-mi o idee si de sonda, de unde, cat si model. si normal, ce era cea care s-a terminat dupa 3000km in caz ca tot a 2-a sonda era busita.

multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci care e explicatia ca pe autostrazi (viteza mare) se stingea becul si in orase (viteza mica) se aprindea? e vorba de martorul check. dupa ce am schimbat sonda nu s-a mai aprins...

Ambele sonde cea "pre-cat" si cea "post-cat" aun incalzire individuala tocmai ptr a putea functiona optim si cam de cand pornesti motorul.Daca aceasta incalzire nu functioneaza atunci catalizatorul trebuie incins la cca 350 grade ca sonda sa poata merge.De aceea in momentul cand intrai in oras avand turatii mai mici , cat-ul se racea usor si sonda incepea sa transmita eroarea spre computer.

Ptr a sti daca cat-ul inca mai functioneaza este o optiune in vag-com care iti testeaza viata cat-ului.

L-am incercat pe al meu ( 125.000km) si este inca "vioi".Sonda pre-cat a fost schimbata la 85.000km si cred ca in curand va veni si cea post-cat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ne spui unde putem sa gasim in VAG-COM rutina de testat catalizatorul? As vrea si eu sa il testez dar nu am gasit mare lucru prin VAG-COM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am gasit ;), pe unde este optiunea asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am gasit :blink:, pe unde este optiunea asta ?

Sensorul post cat care este in catalizator are functia de a vedea daca catalizatorul isi face treaba cum trebuie.Mie mi-a testat masina un vietnamez care lucreaza la dealer la VW si a tinut masina turata la cca 2000 rpm pana cand pe ecran a aparut temperatura la care era incins catalizatorul ( 350 grade) si apoi a citit ce spune senzorul post cat.

Despre aceasta fucnctie a VAG-COM este scris cum se utilizeaza in manualul de reparatie al masinii origina VAG.Nu stiu exact in ce module se intra dar voi incerca sa aflu de la tovarasii americani.Pana acum nu mi-am cumparat propriul manual dar cred ca voi comanda unul si atunci voi avea toate informatiile la mana.

Incerc momentan sa vad ce zic americanii si voi posta inapoi procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut

Si eu la masina mea acum 2 zile, dimineata dupa ce a mers masina vreo 5 min (la relanti pt. a se dezgheta) si dupa ce am mai mers vreo 2 min, mi s-a aprins indicatorul de catalizator (de noxe) urmat de indicatorul de EPC.

Am repornit si oprit motorul de mai multe ori dar nimic, pana la urma mi s-a stins cel de EPC dar mi-a ramas cel de catalizator.

Am crezut ca iar mi s-a ars o bobina de inductie (masina pe benzina) dar nu tremura masina si m-am dus la service, m-au testat cu VAG-COm si mi-au zis ca e de la benzina (aparea eroarea ceva de genul: ''Low detection of...'').

Arat ca in ultima perioada am bagat Top 99+ de la Petrom (masina are 33500 Km si e din 2002, iar timp de 1 an am bagat benzina de 95).

Mi-au resetat si mi s-a stins acum indicatorul de cat.

Sa fie sonda lambda post cat, dar ma gandesc ca-mi ziceau cei de la service.

Sa bag benzina peste ce mai am (sub 1/2 de rezervor) sau sa o las sa se termine asta pe care o am?

Sa le multumim celor de la Petrom; nici nu sti de unde sa mai bagi benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat benzina numai de la OMV - Super 100 si nu am avut niciodata probleme cu catalizatorul. Mi se pare ce-a mai serioasa benzina din Rom, in secial ca este produsa in Austria (numai OMV Super 100).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!