Jump to content

FYI: CABLUL DE ambreiaj - functionare, schimbare, verificare


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Mersi Fain de informatie ! O sa verific daca este acel joc si revin maine cu un raspuns . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal ! Am verificat jocul  acele care trebuia sa fie la cablu . Nu exista nici un fel de joc la mine sta fix . Am incercat sa filmez insa   nu se vede nimic in imagini ! 

 

Ce ar trebui sa fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu este bine dacă stă fix. Este posibil să meargă discul în patinare și strici ambreiajul. Încearcă să repui autoreglorul în functiune: îl blochezi așa cum este, îl scoți din furcă (ai nevoie de a două persoană, am scris în primul post cum se face), apoi prin mișcări alternative ( cu o mâna ții cămașa cu una miezul) îl comprimi la maxim astfel încât să poți pune siguranța aia sub formă de capac. Îl montezi din nou și vezi dacă are joc. Dacă nu vrea pune cablu manual ca este mai sănătos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

de ceva vreme scartie cablu de ambreiaj cand il apas,

l-am schimbat acum 5 ani si am pus original.

Ce sa fac in siatuatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incerci sa iti dai seama ce anume scartaie. Poate e la articulatia pedalei, nu la cablul propriu-zis. Caz in care iei un spray cu vaselina siliconica si ungi pedala.

Daca scartaie cablu, nu prea ai ce sa ii faci, altul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o boală la astea să scârţâie la apăsarea pedalei de ambreiaj. La mine a continuat să scârţâie şi după schimbarea cablului. Am scris pe aici ce şi cum. Asta este, au o anumită vârstă, uzură la unele piese care nu mai poate fi compensată prin ungere ci doar prin schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

imi poate spune si mie cineva cum se regleaza ambreiajul pe cablu cu reglare manuala?

pasi care trebuie urmati, si ce trebuie verificat.

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns, dar eu am acest tip de cablu, si nu cred ca este identic .

cel din imagine este montat invers decat al meu , iar asta nu are arc.

 

 

 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc intreb, pentru ca asa cum este montat nu lasa nici un pic de joc manetei din cutie.

dupa logica mea rulmentul sta in presiune permanent.

ca si simptome

masina pleaca foarte repede, cum ridic piciorul de pe ambreiaj.

agata in trepte(mai mult la rece)

pedala revine sacadat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând prinderea este inversă pentru că acest cablu fără autoreglor s-a pus doar pe lupo cu volan pe dreapta. Pe cele cu volan pe stânga s-a pus doar cu autoreglor (mă refer la echiparea de fabrică). În afară de asta şi construcţia cablului tău diferă de cea originală şi nu poate fi pus decât invers faţă de cel original

Felul cum arată cablul mai diferă de la un constructor la altul, dacă citeşti topicul de la început o să vezi şi o comparaţie făcută de mine.

Codul original pentru cablul cu reglaj manual (pentru maşină cu volan pe dreapta) este 6N2721335B. Dacă dai căutare pe Google după codul ăsta o să vezi atât cabluri cu arc (cele originale) cât şi after market cum ai tu. Ideea este că la tine cablul nu este original. A fost cu autoreglaj şi a fost înlocuit cu unul cu reglaj manual aftermarket.

Dacă ţii neapărat să foloseşti cablu manual, fă-i reglajul ca  la cel original. Ideea este ca atunci când eliberezi pedala să nu rămână furca tensionată (adică să ai jocul ăla de aproape 2cm la pedală) şi să rămână discul în patinare din cauza asta.

 

LE

Acum am văzut ce ai scris ulterior şi aproape că am anticipat problema. Deci: faptul că nu ai joc la pedală ( sau la furcă) înseamnă că rămâne rulmentul în presiune cum ai şi anticipat.

Faptul că intră greu în viteze înseamnă că debreierea nu este completă şi aici drept cauze pot fi probleme la ambreiaj (inclusiv furcă - se poate desprinde furca(mă refer la partea unde vine prins cablul) de ax, rulment).

Dacă revine în hopuri pedala atunci nu are nici asta legătură cu reglarea ci mai curând cu griparea furcii sau a rumentului. Vezi că am mai scris despre problema asta aici pe topic. Încearcă să gresezi în jurul axului furcii unde intră în carcasa ambreiajului (iniţial cu WD40 că este mai penetrant, eu am folosit şi ulei de motor şi acum am în permanenţă vaselină pusă în jurul axului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mutumesc pentru raspuns si te-as mai ruga ceva daca se poate 

unde se gaseste valva erg la aceasta masina ca am cautat-o de am inebunit.

cat despre cablu o sa iau unul cu reglare automata cand voi putea si o sa il inlocuiesc.

multumesc inca o data pentru raspunsurile promte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că are EGR :)

Până iei alt cablu mai slăbeşte-l pe ăsta şi încearcă să degresezi axul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am banuit si eu dar nu eram sigur ( o problema mai putin)

ok o sa iti urmez sfaturile referitoare la cablu .

multumesc mult pentru amabilitate .

o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!