Jump to content

Aeroterma spate da numai cald


raz3k
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am un amic care detine un T4 si din cate vad ii baga la aeroterma spate numai cald, indiferent de cat invarte de buton. Aeroterma functioneaza dar nu stiu pe ce principiu trimite semnalul electronic din bord si unde comanda.

Pe scurt trebuie desfacut corpul de sub ea sau e vreo alta clapeta activata electric pe undeva pe la motor care taie/lasa antigel in furtunele care ajung in radiatorul de la mijloc?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e climatronic sau sistemu clasic cu buton ? daca e sistemul clasic in momentul in care dai drumu la caldura da drumu si in spate in momentul in care inchizi el continua sa bage s-ar putea sa fie ori robinetul stricat ori a sarit camasa de la cablu de la locul ei si nu mai functioneaza corect, doar aerotermele au comanda separata , in cazul in care nu are A/C o sa dea aerul la temperatura din masina

Modificat de andrei_c123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de modelu bordului exista si varianta numai cu aer cald!

mai sunt si cele cu ac care au niste robineti la motor unele nu au !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spate gura de aer din podea eu stiu ca doar aer cald baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are panoul normal ca la golf 4 si mai sus mai are 2 butoane ... unul de reglaj temperatura (dar mai mic ca dimensiune) si unul de reglaj viteza aeroterma spate. Ambele butoane au mufe nu fire mecanice. Indiferent de cum le invartim doar cald baga.

p.s. are aer conditionat.

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
e climatronic sau sistemu clasic cu buton ? daca e sistemul clasic in momentul in care dai drumu la caldura da drumu si in spate in momentul in care inchizi el continua sa bage s-ar putea sa fie ori robinetul stricat ori a sarit camasa de la cablu de la locul ei si nu mai functioneaza corect, doar aerotermele au comanda separata , in cazul in care nu are A/C o sa dea aerul la temperatura din masina

imi cer scuze daca am intrat unde nu trebuie,dar am avazut ca te pricepi si as avea si eu citeva intrebari in legatura cu un t4,as dori sa ii schimb apa din sistemul de racire cu antigel si as vrea sa stiu cit intra in total,tin sa precizez ca are aeroterma si in spate(este fara ac),si cum fac sa scot toata apa din motor si aeroterma spate!

O adoua intebare ar fi cit ulei si ce tip mi-ar trebui ca sa schimb uleiul in cutie tot la t4 este un 1,9td 5okw abl cutie 5 trepe,multumesc si imi cer scuze daca am deranjat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la data de 6/96 se foloseste antigelul G11-A8C se recunoaste dupa culoarea verde , dupa data de 7/96 se foloseste in serie antigelul G12 (TL-VW 774C sau TL774D) recunoscut si dupa colarea rosie.mare atentie G11 si G12 nu trebuie amestecate

ca observatie toate masinile pana la 6/96 pot fi trecute pe G12 , mai bun dupa parerea mea ca G11.Pentru schimbare trebuie golit sistemul umplut cu apa curata lasat sa mearga maxim 5minute pentru a clati circuitul , se goleste , se umple cu antigel si se aeriseste

cantitatea necesara de umplere este de aproximativ 10.8 litri

la cutia de viteze se da pana la 11/94 aproximativ 3l iar dupa 12/94 2.5l , se umple pana la muchia inferioara a gauri de umplere , iar dupa 12/94 trebuie sa fie cu 5-15mm mai jos decat buza inferioara a gauri de umplere

pana la 11/94 se recomanda uleiul GL 4 SAE 80 iar dupa 12/94 ulei sintetic G50 SAE 70w90 , producatorul il alegi singur(norma apare scrisa pe spatele bidonului de ulei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult!pt a schimba uleiul la servo directie tot la aceasta masina este necesar spalarea instalatiei si daca da cu ce se spala inainte de reumplere?cit ulei imi trebuie,ce tip?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei hidraulic VW-G002000 , un litru iti ajunge sa speli o data instalatia si sa o reumpli , instalatia o speli cu ulei curat dupa ce in prealabil a fost golit uleiul vechi , lasi sa mearga vreo 10 minute motoru si in acest timp invarti de cateva ori volanul ca sa plimbe uleiul peste tot si tinut volanul un pic pe capat de cursa pentru ca pompa sa debiteze debitul maxim , dai jos uleiu pui ulei curat si gata

daca faci operatiunile acasa singur la cutia de viteze o sa ai nevoie de un hexagon de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei hidraulic VW-G002000 , un litru iti ajunge sa speli o data instalatia si sa o reumpli , instalatia o speli cu ulei curat dupa ce in prealabil a fost golit uleiul vechi , lasi sa mearga vreo 10 minute motoru si in acest timp invarti de cateva ori volanul ca sa plimbe uleiul peste tot si tinut volanul un pic pe capat de cursa pentru ca pompa sa debiteze debitul maxim , dai jos uleiu pui ulei curat si gata

daca faci operatiunile acasa singur la cutia de viteze o sa ai nevoie de un hexagon de 17

multumesc mult,inca o data pt sfaturi!!!O zi buna sa ai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna,

am si eu de curand un VW T4 din '96 fara AC si problema este ca ventilatorul aerotermei spate nu porneste decat in treapata 4; cred ca este undeva un reostat care regleaza treaptele de viteza ale ventilatorului; ma poate ajuta cineva cu localizarea acestuia (daca este asa cum baniesc eu)? este situat in bord sau undeva in aerotema de sub masina?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un "reostat" este sub masina exact pe unitatea de aeroterma de sub podea. Se vad conectate pe partea cealalta fata de ventialtor senzorul G154 si o mufa cu 3 pini ce duce la o cutiuta.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare.Eu am un Caravelle cu aer conditionat dar nu are gurile de aerisire in plafon.Are doar gurile din podea,cea pt sirocou si cealalta pt aeroterma.Ar trebui sa bage aer rece pe cea de la aeroterma in cazul in care pornesti AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, prin aeroterma din podea trece numai antigelul de la motor, nu si circuitul de AC

ar trebui sa ai bi-zonica, si sa ai fantele de aerisire in tavan pentru AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cata_VW Trebuie neaparat sa ai gurile de ventilatie in plafon si vaporizatorul pentru spate care se afla in partea dreapta a portbagajului dupa un panou detasabil.

Pentru spate aer conditionat eu am vazut doar la versiunile cu dublu-climatronic. Se ofera ac pe spate si in cazul sistemelor clasice cu, comanda manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu din nou, pe T4 nu s-a pus decat dublu climatronic si cu, comanda pentru spate, in rest are AC pe fata, iar aproape toate T4-urile (de persoane) au aeroterma pentru aer cald in podea.

la T5 s-a pus AC manual si cu, comanda pentru spate, un climatic (adica AC semi-automat) si la comanda de ventilatie pentru spate trece si freonul pe acolo, astfel ca iese aer rece, dar totusi nu e la fel de eficient ca dublu-climatronicul care e pentru mofturosi :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista T4 cu ventilatie pe spate in tavan (doar ventilatie, fara AC pe spate) - in general astea nu au avut din fabrica deloc AC, nici pe fata.

Cele cu AC manual baga rece de obicei numai prin bord, exista si instalari after-market a celu de-al doilea vaporizator dar mai rar, asa cum exista si T4 Multivan 1.9 cu AC din fabrica (numai pe fata), dar sunt asa de rare ca se bat si nemtii pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am un polo 1.4 tdi din 2002 9N si am o problema cu ventilatia. dupa ce apa imi ajunge la temperatura normala daca vrea sa bag aer rece de afara imi baga aer fierbinte, si daca vreau sa cuplez AC nu imi merge. cineva mi-a zis ca ventilatorul de la radiator trebuie sa mearga incontinuu si al meu ba se opreste ba porneste. am facut presiunea, am schimbat freonul, am schimbat si chestiuta aia in 3 picioruse de reglare/comutare a presiunii...nu pot sa-mi dau seama de la ce e. cand am adus masina din germania, prin zona de munte cand aerul era ree afara, am vrut sa bag caldura si imi baga aer mai rece ca afara, fara ca AC-ul sa fie pornit, inghetam in masina...si in + consumul e uluitor de mare, in jur de 6.5 % mixt :( poate ajuta cineva? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la t4 robinetul de aer cald de la aeroterma spate se face prin magnetoventil electric situat pe conducta care iese din chiulasa langa locul in care este situata bateria sub servo frana si primeste comanda de la un releu din bord (156)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu am gasit nimic despre dublu climatronic la T4.

Am probat saptaminile trecute instalatia de AC si functiona fara probleme, dar astazi cand am avut caldurile de aproape 30 grade afara si soarele batea in masina de mai mare dragul, am pornit AC , a inceput sa sufle rece si pe fata si pe spate, am mers asa cu el timp de 10-15 min, dupa care l-am oprit.

Dupa alte 10-15 min cand am incercat sa il pornesc din nou ca sa ma simt bine :-) a inceput sa sufle numai aer fierbinte de afara.

Am incercat sa il opresc si repornesc, si pe Econ si pe Auto si aceleasi simtome - tot aer fierbinte de afara.

Ce ar putea sa fie, ca de perdut freonul asa repede ma indoiesc ca s-ar fi intamplat.

Culme este ca nici nu imi arata nici o eroare pe afisaj la climatronic.( in sensul ca nu clipeste de cateva ori la pornire)

La dublu climatronic modelul din 97 ce combinatie de taste ar trebui sa incerc pt test?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag  com  ..  sau  service aer conditionat  cel mai probabil  ai pierdut freonu   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a pierdut freonul, astazi a functionat perfect toata ziua, nu stiu ce ar putea sa fie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai presiune (  desi e posibil sa fie  mica  si daca e cald cald porneste pana pierde de tot freonul ) mai poate fi   bobbina la compresor  releu  sau comnada ( butonu sau climatronicu ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri a fuctionat toata ziua, astazi aproape la fel, a pornit fara probleme si la 30 de grade, si baga rece asa cum ar trebui.

Tind sa cred ca este o comanda sau releu ceva.

Sper sa nu imi mai faca probleme.Daca mai apare ceva va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aceasi problema am si eu. Maine dau o fuga la service si vin cu amanunte despre rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!