Jump to content

motoare undersquare&oversquare


Nem0
 Share

Postare recomandată

cel mai simplu si util ar fi sa faci eg-ul cum ti-am zis mai sus, o sa-ti aduca un mare zambet pe fata cand o sa-l auzi pe la 8000-9000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nem0

    24

  • iZOTOPE

    14

  • MK16V

    7

  • masist

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu are cum sa creasca compresia cand pui o biela si un vibro pentru cursa de 80mm, intr-un bloc despre care ti-am zis ca, chiar daca e de 1.6 (EZ) ca dimensiune este identic cu unul de 1.8, intre 1.6 si 1.8 la mk2 difera doar pistoanele/bielele si vibro, pe langa chiulasa ca na majoritatea sunt pe carburator :icon_thumright:, iar cursa la 1.8 este de 86.4 :D de aia zic, nu stiu cat o sa urce combinatia de biela de EG + vibro de EG si piston de KR .

sa nu mai zic ca EG-ul are camera de ardere in piston si nu in chiulasa prin urmare biela de la EG poate sa fie mai mica si ca aia de 1.6 EZ, pistonul de EG avand scobitura destul de mare.

eu ti-am zis, fa EG-ul pt ca are mult potential, si sti ca merge totul perfect.

tu daca pui chiulasa aia de 16v pe blocul de 1.6 o sa mai ai foarte multe de adaugat: pompa de ulei de 16v, fulii de 16v, aprinderea de 16v, squirtere-le pentru ulei, ca o sa se incinga motorul ala de numa :)

Cursa la EZ e de 77.4mm nu e de 86.4mm!!! adica e mai mica ca si la EG (80mm)

deci cursa fiind mai mare pistonul ajunge mai sus decat normal si compresia e mai mare..fiind si volumul mai mare ( standard 81x77.4 modificat 81x80 ) , o sa am un volum mai mare, comprimat si mai mult , datorita faptului ca pistonul urca putin mai mult ...tind sa cred ca o sa am compresie mai mare de 10:1 .. si nu mai mica ... izo :)

daca esti in TM hai sa discutam live :D

mai am putin pana sambata si ..abia astept sa vad practic ...

Daca nu iese ..

problema ar fi ca "piston compression height" este mai mica la 16v decat la EG, bielele avand aceeasi lungime, asadar o sa ai o compresie foarte mica.

si daca iei din bloc ca sa mai maresti compresia, o sa iti scada avansul de la axele cu came, din cauza ca se apropie fulia de la axa de cea de la arbore.

ca sa rezolvi problema asta o sa iti trebuiasca o fulie reglabila, alti bani, alta distractie...

bielele nu sunt egale EZ are 77.4 mm si EG are 80mm compresia e mai mare decat normal

nu tre sa iau din bloc, ci sa am grija nu loveasca pistonul in supape, ca io ii maresc cursa la piston cu 2.6mm... de la 77.4mm la 80mm

Dar toate astea se vor rezolva cand o sa masor componentele si incerc sa le asamblez....o sa iau net cu mine si va tin la curent cu ce se intampla..promit ca o sa fie si poze cu fiecare etapa...daca iese :P

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca de la EZ o sa folosesti doar blocul, daca vrei sa faci 16v, trebuie sa iei pistoanele de la kr...

iar bielele nu au cum sa aibe 80mm la EG... poate te referi la cursa...

ma rog, o sa vezi tu la fata locului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa la EZ e de 77.4mm nu e de 86.4mm!!! adica e mai mica ca si la EG (80mm)

deci cursa fiind mai mare pistonul ajunge mai sus decat normal si compresia e mai mare..fiind si volumul mai mare ( standard 81x77.4 modificat 81x80 ) , o sa am un volum mai mare, comprimat si mai mult , datorita faptului ca pistonul urca putin mai mult ...tind sa cred ca o sa am compresie mai mare de 10:1 .. si nu mai mica ... izo :)

daca esti in TM hai sa discutam live :D

mai am putin pana sambata si ..abia astept sa vad practic ...

Daca nu iese ..

bielele nu sunt egale EZ are 77.4 mm si EG are 80mm compresia e mai mare decat normal

nu tre sa iau din bloc, ci sa am grija nu loveasca pistonul in supape, ca io ii maresc cursa la piston cu 2.6mm... de la 77.4mm la 80mm

Dar toate astea se vor rezolva cand o sa masor componentele si incerc sa le asamblez....o sa iau net cu mine si va tin la curent cu ce se intampla..promit ca o sa fie si poze cu fiecare etapa...daca iese :P

blocul EZ prin constructia lui este identic cu unul de 1.8 ( GX, RP...etc) ti-am zis de vreo 5 ori ca difera biele/vibro/pistoane, inaltimea blocului fiind aceeasi, tu degeaba pui bielele de EG de 80mm, ca pistonul tot nu o sa ajunga sus pana la suprafata blocului, ramane spatiu, deci compresie scazuta. apoi din pozele pe care ti le-am pus cu cele doua pistoane, distanta de la bolt la suprafata pistonului este diferita de la 16v la EZ, deci iara modifica compresie...

acum sa o luam ipotetic: la blocul de EZ daca ar fi sa ii pui biele/vibro/pistoane de 1.8 GX de exemplu care are o cursa de 86.4, pistonul ar urca pana sus la suprafata blocului, buuun ... acum tu pui acelasi cap de la piston dar vibro si biela de la EG ( e doar un exemplu sa-ti arat ca de mult o sa scada compresia) o sa ramana sus 6.4mm cand pistonul este sus de tot si nu mai iau in calcul scobitura din piston, => o compresie foarte mica :)

da fatza de 1.6 EZ poate o sa maresti compresia, SO WHAT?, tot nu-l poti compara cu un KR :)

pistoane de EZ

post-3007-1280295820_thumb.jpg

piston de 16v KR

post-3007-1280295828_thumb.jpg

trebuie sa vezi daca au aceeasi distanta de la boltz la suprafata de sus.

is tare curios daca o sa iasa ceva din acel motor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

izo ,

daca nu iese . . o sa fac EG-ul... si te sun sa imi dai retzeta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat azi sa desfac EZ-ul...

si am gasit ceva ciudat :)

019nm.jpg

stie cineva de ce e asa, ax-ul??

a si am facut un mic test ... deocamdata ..totul decurge perfect

bielea de EG e mai groasa si nu intra pe arborele de la EZ :P

..AM INCERCAT chiulasa DE 16V PE EG ..

025pz.jpg

Uploaded with ImageShack.us

MAINE DESFAC EZ-UL...SI O SA AM SI UN REZULTAT PRIVIND COMPATIBILITATEA + COMPRESIA :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arbore EG in bloc EZ ...se potriveste perfect ...

005azn.jpg

chiulasa de 16v ..perfect ..

astept pistoanele de 16v...ca sa asamblez motorul...

am vb sa fac bucsele de pe bila de EG la dimensiunea bielei de 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

schimba cineva cu mine ...

pistoane EG cu 16V??? :frigbaitata:

p140811imagelarge.jpg

in functie de pistoane...ash fi preferat unele de 16v ..dar ..

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi imprumuta si mie cineva un piston de 16v .??? pt un test ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios cat o sa tina...

cat despre gaura de scurgere ulei, ai putea sa o astupi si sa faci planul la chiulasa...desi nu este cea mai buna solutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!