Jump to content

motoare undersquare&oversquare


Nem0
 Share

Postare recomandată

Cum spunea si IZO, EG-ul putea sa urce foarte bine in ture, si cu ceva carburi, iesea ceva frumos.

Avantajele unei curse mai mici este ca viteza/acceleratia pistonului scad , datorita deplasarii mai mici, implicit, pierderile interne ale motorului.De aici si posibilitatea lui de a urca mai mult in ture.

Un dezavantaj ar fi ca se inchinge mai repede, pt ca caldura se concentreaza pe un cilindru mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nem0

    24

  • iZOTOPE

    14

  • MK16V

    7

  • masist

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

:) Reteta :

una bucata bloc (EZ )

4 bucati pistoane 16v (KR)

una bucata arbore (EG)

4 bucati biele (EG)

o chiulasa 16v

injectie electronica

si o cutie 2Y / FM

----------------------------

daca le amestec pe astea ce imi iese??

PS sigur ca mai sunt niste secrete ..la reteta asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EG-ul ar trebui honuit ca sa intre pistoanele de 16v, apoi nu stiu daca boltul de la capul pistonului de 16v intra in biela de la 1.6 :P apoi in ceea ce priveste chiulasa, are 2 scurgeri de ulei pentru ca are tacheti hidraulici, 1.6 EG are o singura scurgere, desigur ai putea sa blochezi cu sudura in aluminiu a 2-a gaura de la chiulasa si apoi sa faci un plan...apoi nu mai tin minte daca EG-ul are stropitori de ulei in spatele pistoanelor ...

ce incerci tu sa faci e strutzo-camila si numa te chinui...

ia o axa de 288 sau 304 grade de la PIPER sau SHRICK, arcuri mai tari la supape, si niste tacheti mecanici de alfa romeo, am zis ca au pastila pe dedesubt si poti sa-i dai mortul in ture ca nu sare pastila :sick:

o sa ajunga fericit pe la 8000-8500 rpm cu cutia FM o sa faca treaba buna, o sa manci pe paine un 16v kr :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eg-ul nu are squirtere

dar foloseste bloc EZ de golf 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocurile de 1.6 de mk2 sunt la fel ca cele de 1.8 de mk2, la fel fara squirters :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg pistoanele de 16v pe biele de EG fiindca difera boltul. Poate s-ar putea adapta cumva daca schimbi bucsa de la biela, dar oricum e inutil fiindca o sa obtii o compresie de tot rahatul (in jur de 7.5:1).

Nu te mai gandi la subtilitati de astea gen motor patratic/suprapatratic etc fiindca sunt altele mult mai importante care conteaza. KR nu e patratic, iar cele de 2000 cu atat mai putin si merg foarte bine, poti sa scoti destul din ele, cu atat mai mult cu cat au fost gandite de vw asa.

Daca vrei sa faci 16v din EZ baga internele de kr, dar e cam aiurea sa te chinui atat, mai bine pui direct kr.

Daca vreci sa faci treaba serioasa baga interne de 2000, alezezi si pui piese noi si ai motor aproape ca nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un vw oversquare.....kinky

mie imi place undersquare. de ce? pt ca e mai eficient.

Totul se rezuma la forma camerei de ardere. Daca nu e compacta si e plata, atunci expansiunea exploziei o sa fie lenta, deci nema putere/cuplu/consum. Uzura pana la 6-7000 de ture e acceptabila, daca ai motor mai jmecher o rezolvi din tolerante sau din raportul biela/cursa, dar nici asta prea mic ca ai impingeri laterale, prea mare si nu ai loc. La turatie mare ....came mari....deci compresie mare.... deci pistoane d`alea ascutite.....si ajungem iar la o camera de ardere proasta. Dar la undersqueare efectul asta e mai domolit.....dar nu ai supape atat de mari si trebuie inclinate la unghi mai mare... dar iar trebuie piston ascutit..... pfuai, complicat rau....si sa nu intram in came si canale de admisie si evacuare.

Ce incercati voi sa faceti este sa reproiectati un motor. Un motor poate fi cel mult si foarte greu inbunatatit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg pistoanele de 16v pe biele de EG fiindca difera boltul. Poate s-ar putea adapta cumva daca schimbi bucsa de la biela, dar oricum e inutil fiindca o sa obtii o compresie de tot rahatul (in jur de 7.5:1).

Nu te mai gandi la subtilitati de astea gen motor patratic/suprapatratic etc fiindca sunt altele mult mai importante care conteaza. KR nu e patratic, iar cele de 2000 cu atat mai putin si merg foarte bine, poti sa scoti destul din ele, cu atat mai mult cu cat au fost gandite de vw asa.

Daca vrei sa faci 16v din EZ baga internele de kr, dar e cam aiurea sa te chinui atat, mai bine pui direct kr.

Daca vreci sa faci treaba serioasa baga interne de 2000, alezezi si pui piese noi si ai motor aproape ca nou.

e diferenta? intre boltul de 1.6 si cel de 1.8?? nu gasesc imagini cu ambele ..stiu cum ii cel de 1.6 dar cel de 1.8 nu am apucat sa il studiez..

iar cu compresia nu se stie pana nu reusesc sa fac masuratorile si sa calculez... tu de unde stii ?? ca e 7.5:1

KR si cel de ABF , etc ...stiu ca e simplu ...dar mai sunt niste mici avantaje la 1.6 .. impozit mic , asigurare mica, greutate mica, ushor de trecut in acte....etc

si plus sunt sigur e tre sa fie vreo smekerie cu motorul asta patratic ...nu degeaba au bagat in veyron asa ceva ..:icon_cool:

oricum ...deaia e tuning sa incerc sa modific ceva ...prea multe KR-uri, ABF-uri,1.8T ...etc :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un vw oversquare.....kinky

mie imi place undersquare. de ce? pt ca e mai eficient.

Totul se rezuma la forma camerei de ardere. Daca nu e compacta si e plata, atunci expansiunea exploziei o sa fie lenta, deci nema putere/cuplu/consum. Uzura pana la 6-7000 de ture e acceptabila, daca ai motor mai jmecher o rezolvi din tolerante sau din raportul biela/cursa, dar nici asta prea mic ca ai impingeri laterale, prea mare si nu ai loc. La turatie mare ....came mari....deci compresie mare.... deci pistoane d`alea ascutite.....si ajungem iar la o camera de ardere proasta. Dar la undersqueare efectul asta e mai domolit.....dar nu ai supape atat de mari si trebuie inclinate la unghi mai mare... dar iar trebuie piston ascutit..... pfuai, complicat rau....si sa nu intram in came si canale de admisie si evacuare.

Ce incercati voi sa faceti este sa reproiectati un motor. Un motor poate fi cel mult si foarte greu inbunatatit.

un stroker in masura de cuplu iti manca ceea ce zici tu mai sus, am stroker si stiu ca la 2600-3200 rpm are un cuplu de mori.

pentru cox inca imi sustin ideea si punctul de vedere cu un EG modificat, e motor patrat, are si cuplu si putere, plus urca rapid in ture daca e setat cum trebuie, si e capabil sa urce linistit pana in 8500-9000 rpm fara probleme, plus ai si cuplu indeajuns de mare pt el :))

lasand offtopic-ul, ideea e sa lamurim omul sa faca un motor cat mai ok si sa venim cu sfaturi constructive.

mai exista si groove technique, mai multe detalii cu un google si ai sa vezi ca rezolvi absolut orice problema legata de camera de ardere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog nu mai posta intrebari la intamplare, am creeat acest topic pentru cu totul alte discutii. Rezumati-va la descrierea din titlu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exista si groove technique, mai multe detalii cu un google si ai sa vezi ca rezolvi absolut orice problema legata de camera de ardere

Nu am spus ca ai probleme cu camera de ardere, ci doar ca este mai ineficienta.

Nu stiu ce este groove technique si nici nu am gasit nimic pe google. Da-mi te rog mai multe informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pfufff...gata am citit tot:

Nu sunt de acord. O sa incerc sa las conspiratiile la o parte si o sa abordez problema doar din punct de vedere tehnic.

Turbionarile in camera de ardere sunt inventate si folosite de cel putin 50 de ani. Apar sub diferite rezolvarii, de la opel twinport, pana la bmw valvetronic, sau cine mai stie ce complicatiuni cretine au mai aparut. Problema e ca un motor de 2l, deja de la 7000rpm are in admisie viteze supersonice si nu mai ai timp sa invarti gazul, iar daca l-ai invarti ar arunca toata benzina pe pereti. Si nu vad de ce s-ar incerca o atomizare mai buna atat timp cat injectorul e la ciclu maxim si admisia la velocitate maxima, e perfect. A, la sub 3000rpm o turbionare este foarte binevenita, pentru cuplu si consum, cam ceea ce face si omul din articolul respectiv (intre 2-3000rpm), nu a pomenit nimic de puterea maxima. Oricum se vede dupa porturile antireversie cu carbon ca omul e pro.

Dar rezolvarea aia sincer nu imi place, e prea complicata. Pentru tuning de nivelul nostru exista rezolvarii mai ingenioase. Am una de care sunt foarte entuziasmat, dar imi trebuie 16v, nu 20 si o masina pe care sa pot sa imi bat joc fara stres. In curand ma bag si eu la un golf2....negru :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog, tipul acela a studiat mult motoarele cu combustie interna si precizeaza ca grooves sunt pentru a mari eficienta motorului cu combustie interna, si nu vorba de amestecul din admisie ci momentul exploziei in camera de ardere, daca ai studiat putin camera ai sa vezi ca nu e pe toata suprafata pistonului, de aceea foloseste groove-urile ca sa imprastie explozia si pe partile "neexploatate", in fine e o teorie mare la asa ceva, ideea e ca mai scoate ceva eficienta, sunet redus, consum redus si ca poti sa-ti setezi relanti-ul pe la 500rpm fara probleme (asta citind pe alte forumuri (vw) unde au incercat asa ceva) ...

revenind la problema topicului:

EG, chiulasa refacuta, axa de 288 chiar si un 304, arcuri supape, tacheti de alfa, daca mai usurezi si volantul si reusesti sa ascuti vibrochenul, vernier reglabil, fulii de aluminiu, si o pereche de webbere, garantez ca o sa rupa mucu la foarte multe masini fie ele si forced induction :vaidecapulmeu:

cel mai important lucru in motor sport : raportul putere greutate :blink:

cum un mk1 usurat nu depaseste 700kile chiar si cu 1.6 eg stoc e un adversar pe masura :huh: daca mai e si modificat sa urce usor in ture o sa fie poket roket :(

si acum un exemplu de stroker cu carburi si axa cu came :)

http://www.youtube.com/watch?v=NknCBsffiSA

Head is a Eurospec Sport custom cast non-xflow head that was then ported over. Lifters are an alpha style which allow for additional lift in the cam. The cam was a schrick 340.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsc0332v.jpg

dsc0521c.jpg

chiulasa de 16v are o gaura ... blocul EG nu o are...deci am luat un bloc tot de 1.6 cu gaura si pun o chiulasa de 16v , din pacate ..fata de EG care e patratic 79.5mmx80mm asta imi iese un pic oversquare

si anume 81mmx80mm ..noul bloc are toate internele de EG doar ca o sa pun pistoane de 16v , ca cele de EG sunt mai mici cu 1,5mm diametru, decat diametrul cilindrului de la noul motor...

deci o sa obtin un tot un EG doar ca o sa aiba alte pistoane mai mari putin :)

si din cele 2 motoare de mai sus io scot :

unul cu 81mmx80mm ( bore x stroke)

ca in figura alaturata :)

dsc0332d.jpg

Uploaded with ImageShack.us

..simplu , nu ma complic cu " grooves" si alte modificari la chiulasa sau motor ... incerc sa scot un motor "mai" patratic cu 16v

diferenta este ca .. 1,8 16v KR este un motor undersquare.. asta este oversquare ...spre patratic :D

si am banuiala ca o sa fie un pic mai bun ca si KR-ul asta "minunat"

aaa si din fericire o sa pot face si teste intre KR si EZ ..cand ii gata ..il iau pe fratimiu la un set de probe , el avand KR :)

mentionez : la KR o cutie 2Y si la EZ-ul meu o cutie FM ..care cred ca sunt aprox la fel ...

si o sa vedem ce iese ..

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca sa zicem reusesti sa pui o bucsa ceva si sa pui pistonul de la kr pe biela de la EG, sus o sa ramana mult pana la chiulasa, avand in vedere ca inaltimea blocului de 1.6 EZ este identica cu inaltimea de la 1.8, iar cu biela si vibrochenul de la EG ai doar 80mm cursa, 1.8-ul are 86.4 mm cursa si pistonul ajunge aproape de planul blocului (la 1.8 daca se rupe distributia strambi valve, la 1.6 daca se rupe distributia valvele nici nu ating pistonul, asta ca sa-ti faci o idee), nu stiu exact cat este overlap-ul pistonului de kr fara de unul de 8v, dar sigur difera, oricum o dai compresia la motorisca ce vrei sa o faci tu o sa fie prea mica degeaba are 16v daca o sa aibe 7.5:1 raportul de compresie :)

2y-u are final drive 3.67, FM-ul are 3.89, 16v kr cu FM si bine reglat o sa dea mucu la strutzocamila ta :)

exista o MARE vorba :

THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca sa zicem reusesti sa pui o bucsa ceva si sa pui pistonul de la kr pe biela de la EG, sus o sa ramana mult pana la chiulasa, avand in vedere ca inaltimea blocului de 1.6 EZ este identica cu inaltimea de la 1.8, iar cu biela si vibrochenul de la EG ai doar 80mm cursa, 1.8-ul are 86.4 mm cursa si pistonul ajunge aproape de planul blocului (la 1.8 daca se rupe distributia strambi valve, la 1.6 daca se rupe distributia valvele nici nu ating pistonul, asta ca sa-ti faci o idee), nu stiu exact cat este overlap-ul pistonului de kr fara de unul de 8v, dar sigur difera, oricum o dai compresia la motorisca ce vrei sa o faci tu o sa fie prea mica degeaba are 16v daca o sa aibe 7.5:1 raportul de compresie :lol:

2y-u are final drive 3.67, FM-ul are 3.89, 16v kr cu FM si bine reglat o sa dea mucu la strutzocamila ta :P

exista o MARE vorba :

THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT

hmm...:RO flag: MK16V zice ca o sa creasca compresia ...initial eu am zis ca scade si bag o turbina, el m-a contrazis ca o sa creasca...acum tu imi spui ca o sa scada...cum am zis si io initial...

incep sa ma enervez si sa fac EG-ul :D

cum ai ajuns tu la concluzia ca o sa am raport de compresie de 7.5:1 ?

KR-ul lu fratimiu are 2Y ... eu am FM ..ce vine pusa pe motorul... ??!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa creasca compresia cand pui o biela si un vibro pentru cursa de 80mm, intr-un bloc despre care ti-am zis ca, chiar daca e de 1.6 (EZ) ca dimensiune este identic cu unul de 1.8, intre 1.6 si 1.8 la mk2 difera doar pistoanele/bielele si vibro, pe langa chiulasa ca na majoritatea sunt pe carburator :icon_thumright:, iar cursa la 1.8 este de 86.4 :beerchug: de aia zic, nu stiu cat o sa urce combinatia de biela de EG + vibro de EG si piston de KR .

sa nu mai zic ca EG-ul are camera de ardere in piston si nu in chiulasa prin urmare biela de la EG poate sa fie mai mica si ca aia de 1.6 EZ, pistonul de EG avand scobitura destul de mare.

eu ti-am zis, fa EG-ul pt ca are mult potential, si sti ca merge totul perfect.

tu daca pui chiulasa aia de 16v pe blocul de 1.6 o sa mai ai foarte multe de adaugat: pompa de ulei de 16v, fulii de 16v, aprinderea de 16v, squirtere-le pentru ulei, ca o sa se incinga motorul ala de numa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca sa fiu un pic mai concret vreau sa obtin :

1.6l 16vT cutie FM injectie electronica

da scuze ..n-am fost atent ..e un pic mai greu ...avand in vedere ca din 2 motoare fac unu.. si am gandit mai multe vaiante ..deaia am incurcat

daca bore 81mm x stroke 74,4mm -- si dupa ce il modific bore 81mm x stroke 80mm --motorul se comprima!

..se pare ca va trebuii sa fac niste teste practice ..si dupa ce il asamblez sa vad ce iese ..sunt multe de luat in calcul ..:icon_thumright:

Vad ca ai editat postul asta si ai fost de acord ca ii cresti compresia dupa ce faci alezajul ala. Nu e tot acelasi lucru daca vrei sa comprimi un volum de aer X intr-un spatiu mai mare sau mai mic, nu? In spatiul mai mic se comprima mai mult, gazul devine mai dens, presiunea exercitata de piston la PMS(compresia) creste, sau cum sa mai zic. Despre asta vorbeam. Acum tu ai trecut la alte cote, este vorba de altceva. Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum din chiulasa de 16v nu poate lua prea mult, ca sa compenseze spatiul ramas cand e pistonul sus, deci compresia tot scazuta o sa fie :)

apoi, un 1.6 16v sa zicem si compresie de 10:1 (in cel mai fericit caz daca scoate compresia asta) un 125cp va avea

iar ca sa comprime motorul pe care vrea el sa-l faca, daca vrea sa mearga pe simplu aspirat, va trebui sa ia din suprafata blocului lucru ceva mai greu :lol: si care cere foarte mare precizie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateva poze despre ceea ce vorbeam :icon_thumright: ca sa se inteleaga :)

post-3007-1280231362_thumb.jpgpost-3007-1280231369_thumb.jpg

post-3007-1280231376_thumb.jpgpost-3007-1280231384_thumb.jpg

post-3007-1280231400_thumb.jpgpost-3007-1280231412_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si un EG desfacut ca sa vezi cum si ce e pe acolo, referitor la pistoane/biele/chiulasa/vilbrochen

post-3007-1280235925_thumb.jpg

post-3007-1280235930_thumb.jpg

post-3007-1280236009_thumb.jpg

post-3007-1280236018_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ar fi ca "piston compression height" este mai mica la 16v decat la EG, bielele avand aceeasi lungime, asadar o sa ai o compresie foarte mica.

si daca iei din bloc ca sa mai maresti compresia, o sa iti scada avansul de la axele cu came, din cauza ca se apropie fulia de la axa de cea de la arbore.

ca sa rezolvi problema asta o sa iti trebuiasca o fulie reglabila, alti bani, alta distractie...

post-39233-1280264019_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!