Jump to content

motoare undersquare&oversquare


Nem0
 Share

Postare recomandată

Discutii despre ce inseamna undersquare si oversquare, potential, caracteristici, puteri obtinute, etc, totul despre ele.

Intrebarea mea era ce avantaje are un motor patratic ...fata de variantele ( oversquare si undersquare)

am un 1.6 EG care are diametrul pistonului de 79.4 mm si cursa de 80mm - 1588cm3

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nem0

    24

  • iZOTOPE

    14

  • MK16V

    7

  • masist

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

stiu ca la motoarele undesquare -- obtii un cuplu mare dar uzura motorului e mare din cauza cursei pistonului care e mai mare( lunga) decat diametrul acestuia

iar la motoarele oversquare -- obtii mai multi Cp si uzura e mica pt ca diametrul pistonului ii mai mare ca si lungimea cursei acestuia, dar iti scade cuplul

cele doua variante au avantaje si dezavantaje ...eu sunt curios la motoarele patratice ce se intampla??? care e rap Nm- Cp???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pe net g3 facut de vw cu motor serie A59 1.999 cm3 bore 86mm X stroke 86mm - care dezvolta cam 270cp si 360Nm ..asta sa fie efectul motorului patratic??

baga mare tati, sa consume banzina cat mai repede : D

e pt weekend.. :251:

masian de zi cu zi ..e 1.9tdi 12-13l/100km in oras.. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti aici destul de multe informatii.

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit cam tot pe net... ms oricum

speram sa fie cineva care sa se priceapa si la mecanica ...si poate ca a si incercat sa faca un motor patratic..dar :banghead:

..mie mi se pare intresant ..daca cei de la vw au facut veyron-ul cu un motor patratic...

o sa ma "joc" io si va spun ce a iesit .. oricum EG -ul de la gti e patratic dar pacat ca e 8v ...asa ca sunt curios ce iese daca ii pun inca 8v ..o mica imitatie oettinger :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ar trebui sa iasa bine, randamentul motoarelor patratice este foarte bun. Dar tu ce proiect vrei, o masina de strada cu care sa parcurgi multi km sau una de curse? Practic depinde foarte mult de ce cutie pui, ce sistem de alimentare si inca o multime de detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca sa fiu un pic mai concret vreau sa obtin :

1.6l 16vT cutie FM injectie electronica

da scuze ..n-am fost atent ..e un pic mai greu ...avand in vedere ca din 2 motoare fac unu.. si am gandit mai multe vaiante ..deaia am incurcat

daca bore 81mm x stroke 74,4mm -- si dupa ce il modific bore 81mm x stroke 80mm --motorul se comprima!

..se pare ca va trebuii sa fac niste teste practice ..si dupa ce il asamblez sa vad ce iese ..sunt multe de luat in calcul ..:icon_thumright:

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica il decomprimi daca ii maresti cilindreea? Raportul de comprimare e influentat de marimea camerei de ardere, concret, cu cat micsorezi camera de ardere, cu atat compresia o sa fie mai mare. Cilindreea=volumul de aer spalat de piston in cursa sa de la PMI la PMS, raportul de comprimare este raportul dintre volumul maxim si minim ocupat de fluid in motor. Concret, banuiesc ca tu vrei sa alezezi un bloc de 74.4 la 80.95 ca sa ii poti baga pistoane de 1.8, ca sa vezi daca poti face chestia asta ar trebui sa masori intai distanta de la boltul pistonului pana in capatul de sus al pistonului(fundul pistonului) si sa vezi daca sunt comparabile dimensiunile. Daca forma pistonului de 74 este identica cu forma pistonului de 80.95, atunci practic i-ai marit compresia, prin faptul ca speli un volum mai mare de aer si il comprimi intr-un acelasi spatiu. Nu stiu daca experimentele astea merg fara calcule inainte, au mai incercat si altii si au fost tare dezamagiti de rezultatele obtinute. O conversie de alezaj care stiu sigur ca functioneaza este de la 1.8 la 2.0L, cu chiulasa de 16v, in rest sunt doar povesti pescaresti.

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare asa ca de la unul care nu prea are tangente cu mecaninca :) : Se poate aleza asa mult? (fara efecte secundare...critice sa zicem) de la 74.4 la 80.95?

nu devin peretii prea subtiri si fierbi OO cu apa in 5 minute de la pornire?

..as I sayed...e doar o curiozitate de necunoscator...

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am incercat, insa cred ca fizic e posibil alezajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca este vorba de 77.4 nu 74.4 si nu ar fi problema de ~3-4mm la alezare....

sa inteleg ca se sare peste EG si se trece pe bloc de 1.6 de golf 2 pentru a putea adapta chiulasa 16v?

Modificat de o_kh3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am incercat, insa cred ca fizic e posibil alezajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vb de 77.4mm si e vb de cursa cilindrului ...diametrul e de 81mm si da e vb de un motor de 1.6 de pe golf 2, deci nu se alezeaza nimic...doar se schimba niste bilele

motorul de g2 are 81mm diam pistonului si 77.4 mm cursa, iar eu nu fac decat sa modific cursa la 80mm, adica se comprima un pic :)

ma gandeam ca daca din 1.6 8v EG au scos 110 cai ...poate din 1.6 16v ies mai multi :D

adica oettinger-ul are la baza EG si au pus 16v ..eu avand cilindri mai mari si tot 16v ...daca ala avea 160 cai .. poate scot si io macar atat :(

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu avea 160 de cai...

Oettinger Engine

- Max Power: 136bhp at 6500rpm, Max Torque: 160Nm at 5500rpm

- Max Engine Speed: 7500rpm, Capacity: 1588cc

- Compression Ratio: 10.5:1

- Description: Double over head cams, 4 valves per cylinder in 240 V, 30mm inlet and 27mm exhaust valves, specific inlet manifold (with equal length runners) and exhaust manifold, 79.5 mm bore x 80mm stroke, Mahle pistons, balanced crankshaft and flywheel, 2-piece oil sump with windage tray, Bosch K-Jetronic fuel injection (note different location of components), specific distributor, alternator pulley, brackets, etc

- Each engine is individually marked on the cylinder head cover, cylinder head and cylinder block which is a modified EG one.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ai dreptate 136cp .. am gresit randul...e dar eu am alte piese , care provin de la diferite motoare 1.6 - 1.8 - 2.0l :)

deci e posibil sa scot cat ABF -ul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu EG-ul nu prea ai ce face , pt ca nu merge cu chiulasa de 16v .

Cum as vedea eu ca ai putea decomprima ar fi sa iei un arbore de 1,6 (de mk2 cu cursa de 77,4) si sa-l folosesti pe un 16v .

Calculasem intr-un timp cat ar veni dar nu ma gasesc xls-ul.

- daca nu iti place teoria!!! Modificat de knox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EG-ul nu-l folosesc ca nu are a 2 a gaura de racire cu ulei si nu pica 16v pe el..am alt bloc de g2

de 1.6

vreau intai sa incerc sa vad daca comprim motorul ..cum se comporta fara turbo...

daca nu e nimic deosebit ..atunci il decomprim si bag turbo

desi ash prefera fara...turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot citasi din oettinger... :))

Poate te-ar interesa si modificarea facuta de oettinger si pe un KR ...AKA 2000 E/16

text1e.jpg

text2r.jpg

text3n.jpg

text4.jpg

1modifiedk.jpg

2modified.jpg

81919341.jpg

77760462.jpg

gtispecialg22000e1602.jpg

textul l-am salvat mai demult de pe undeva sub forma de poze de aia e asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ce vrei tu sa faci este un kr cu cursa mai mica, respectiv de 80mm, nu? pentru asta tre sa rezolvi cumva cu bielele, si cred ca cele de 1.6 de pe mk1, respectiv EG nu se pupa cu pistoanele de 16v, dar e doar o banuiala, nu stiu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se poate si asta ..dar de la 1 august sunt in concediu ..si incep sa desfac si sa testez...

desi nu vad de ce nu ar merge bielele de EG pe pistoanele de 16v...

vw are obiceiul sa amestece piese cand face ceva...f rar se apuca sa faca ceva special pt vre-un proiect

deci nu cred ca s-au stresat ei sa faca alt sistem de prindere la biele ...sau sa le modifice...

ce vreau eu sa mai aflu ...blocul de TD 1.6 e mai rezistent ca blocul de 1,6 benzina???

adica stiu ca la benzina e compresie de 10:1 la diesel stiu ca e in jur de 20:1, adica blocul de TD ar rezista mai bine la o turbina decat ..cel pe benzina??

Modificat de Nem0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu de ce te chinui sa faci din EG un 16v... ia pune pe chiulasa de la EG niste supape ceva mai mari, apoi un port and polish, si port match la galerii, tachetii de alfa romeo (au pastila pe dedesubt nu pe deasupra cum is cei originali, plus sunt mai usori), arcuri mai tari la supape, axa de 288 de la piper, vernier reglabil, niste serpisori, si clapete de acceleratie de la 1.8 8v sau 1.8 16v (sunt mai mari), injectoare noi de alama de mercedes(sunt modele ceva mai vechi de aveau CIS) si ai sa vezi cum dai mucu la kr/9a/1.8t stoc all day long ^_^

plus pastrezi raportul putere greutate ;) avand in vedere ca 1.6-le e un motor usor, kr-ul e mult mai greu :D

EG-ul e un motor cu foarte mult potential, CIS-ul de pe 1.6 EG are mai mult debit decat cel de pe 16v KR!! ;) sau daca nu-ti place CIS, pune-i niste carburi de FZR1000 sau niste webbere de 45 :) plus urca in ture foarte mari cu modificarile de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca EG-ul ii bun...dar eu nu fac EG cu 16v...ci un alt motor..ca EG-ul nu suporta chiulasa de 16v..

plus ca am 3 motoare acasa de 1.6l EG, FN, EZ :) si 2 cutii una FM si una 2Y( care este pe KR de pe golful negru )

si V6-le la care am sistat lucrarile din cauza impozitului ...ca eu asta voiam un G1 V6 quattro , adica inca vreau ..dar prea multe impedimente..:P

asa ca din astea 3 motoare vreau sa scot o copie a Oettinger-ului..doar ca putin mai puternic

valoarea ce o urmaresc ii 200cp..consider mai mult decat suficient

si ce urmaresc ar fi 1.6 16vT :D

PS ...am o skoda 1.9 tdi 115cp si 1.500kg ...si atinge 220km/h ...

daca un golf are 600-700kg si 200cp ... atinge ??:D

DAR CE VREAU EU ..E SA AFLU CAT MAI MULTE DETALII DESPRE MOTOARELE PATRATICE (BORE=STROKE) ADICA AVANTAJE , DEZAVANTAJE, DE CE SUNT ASA SPECIALE ,ETC

Cele "normale" oversquare si undersquare imi sunt cunoscute...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre motoarele patratice nu stiu cat sunt de speciale, dar EG-ul este special pentru ca are camera de ardere in piston. ceea ce nu stiu si as vrea sa aflu este daca varianta oettinger avea camera de ardere tot in piston, sau au mutat-o in chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e in chiulasa, pt ca avand chiulasa de 16v ..asa ar trebuii ..

dar avand in vedere ca are pistoane de EG ..cu ardere interna..:icon_thumright:

buna intrebare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai rasfoit internetul si se pare ca oettingerul are pistoane tipice de 16v, deci probabil ca magia lui consta in faptu ca este patratic.

Modificat de masist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!