Jump to content

Aburire parbriz climatronic


esk
 Share

Postare recomandată

Salutare! Am o problema de ceva timp: dupa ce folosesc clima (~ 15 min sa zic), ajung la destinatie, opresc masina iar dupa o perioada (pot fi si 2-3 ore), cand plec, daca am clima pe ECON se abureste parbrizul si se simte un aer umed dat de climatronic. Problema apare cand folosesc AC-ul o perioada, iar dupa pornesc doar ventilatia (ECON activ). Mentionez ca filtrul de polen a fost schimbat acum 3 luni de zile si daca imi aduc bine aminte aveam aceeasi problema si inainte sa-l schimb. S-a confruntat cineva cu o problema asemanatoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu l-ai schimbat ori altcineva? Sigur ti l-a schimbat? Incearca sa repeti faza cu filtrul dat afara sa vezi daca se mai abureste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Chiar daca nu este topicul in aria Golf V, cred ca este relevanta discutia.

Se abureste parbrizul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

si eu patesc la fel, mai mult dc intra cinava in masina transpirat,iar climatronicul este pe econ se aburesc geamurile.

asa fac toate.inainte am avut un laguna II la fel facea. filtrul de clima este schimbat din 2000 in 2000km :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica furtunasul pe care se scurge condensul de la AC, daca e sugrumat (partial sau total) umiditatea se intoarce-n habitaclu si face condens pe parbriz in dreptul gurilor de ventilatie de la dezaburire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are legatura nici cu furtunul de condens nici cu filtrul. Problema e generata de utilizarea altfel decit automata. Daca am inteles eu bine, repornirea se face pe "econ" si deci nu e nevoie de racire. Asta inseamna ca afara s-a mai racorit si parbrizul e mai rece decit aerul netratat, umed, statut si incalzit de efectul de sera vehiculat de ventilator. Ca o regula, condensul apare intotdeauna pe partile mai reci la o diferenta de temperatura semnificativa si la o umiditate a aerului favorabila atingerii "punctului de roua".

Modificat de camsonat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu l-ai schimbat ori altcineva? Sigur ti l-a schimbat? Incearca sa repeti faza cu filtrul dat afara sa vezi daca se mai abureste.

Am facut revizia de 150.000 :P la service, unde am schimbat toate filtrele + uleiul si lichidul de frana (am stat langa ei).

Tind sa cred ca nu are legatura cu filtrul de polen. O idee buna este cea cu furtunasul de evacuare de la compresor ... o sa incerc sa-l localizez. Am impresia ca nu se scurge condensul de pe radiator si prinde un miros ciudat de la bacteriile care se formeaza din cauza umiditatii. Auzisem si varianta ca dupa functionarea AC-ului se trece pe cald 2 min special pentru uscarea radiatorului ... dar in cazul asta parca ma scarpin cu mana stanga la urechea dreapta.

@camsonat

Nu se pune problema de racoare ... se intampla si in timpul zilei la 35 de grade, aerul care intra in habitaclu are umiditatea foarte crescuta

Modificat de esk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce selectezi econ? Aerul racit este si mai uscat astfel impiedicind aburirea. Furtunasul de condens daca se infunda, condensul ajunge in habitaclu pe tunelul central. Avind in vedere ca nu ai folosit ventilatia fara filtru de polen, nu avea ce sa infunde furtunasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 35 de grade mi se pare normal sa nu merg pe ECON ... dar ce nu mi se pare normal este ca se abureste parbrizul instant si aerul are un miros ciudat, asta se intampla si daca pornesc masina seara de exemplu, dupa ce in timpul zilei am folosit AC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirosul vine din evaporator care necesita o curatare cu aparate speciale deoarece umiditatea din evaporator este un mediu prielnic pentru ciuperci, bacterii etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Are idee cineva unde este localizat furtunasul de condens ? Am patit si eu la fel si apoi am observat ca mochetele sunt ude...

Later edit : Scuze , am gasit pe alt topic iar la masina era iesit furtunul

Modificat de MariusMKV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul de aer conditionat, pe langa rolul de a raci, ca orice aparat de AC, are rolul si de dezumidificare a aerului. Degeaba cautati furtunul de condens. Daca compresorul de AC nu functioneaza, nu va curge nimic prin acel furtun. Cand climatronicul este pe ECON, compresorul nu functioneaza. Din acest motiv apar si mirosurile neplacute. Sunt cauzate de niste bacterii care se stabilesc pe conductele de la AC care nu au flux de aer.

Va recomand sa stineti climatronicul pe AUTO tot timpul. Compresorul de AC nu va merge non-stop, daca nu este necesar se oprestea automat sau va avea o turatie mai mica pentru a reduce consumul. In schimb nu veti avea geamurile aburite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compresorul racestre ci vaporizatorul.

Si compresorul nu poate sa se invarta mai incet sau deloc la generatia 5 de golf deoarece comanda este volumetrica cu electrovalva, poate doar sa creeze presiune mai mare sau mai mica in instalatie, mai bine zis poate sa comprime mai mult sau mai putin agent frigorific. In rest el se invarte si pistoanele isi afc cursa tot timpul dupa pornirea motorului chiar daca clima e [pe OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am comandat un spray de la ma-fra (ODORBACT OUT se numeste). Inainte sa-l folosesc am scos filtrul de polen ca sa fie mai eficient si vad ca a dat rezultate. Momentan nu se mai simte absolut nici un miros ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat de vreo 2 saptamani ca la folosirea indelungata a Ac-ului mi se aburese o portiune mica de parbriz sub oglinda retrovizoare. Eu totusi cred ca este din cauza umiditatii crescute care caracterizeaza aceasta perioada a anului, deocamdata nu-mi fac probleme, am vazut la cealalta masina a mea cateodata ca se abureste pe afara exact in dreptul gurilor de ventilatie de la parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, cum iti explici faptul ca pe VagCom la Engine ai la compresorul de AC starile Off, Hi si Low?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce canal ca nu am vazut niciodata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu pe de rost canalul, dar pe modulul de Engine in primele 20 de canale vei vedea compresorul. Daca nu ma insel apare si pe modulul de climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Al Bundy, cum iti explici faptul ca pe VagCom la Engine ai la compresorul de AC starile Off, Hi si Low?

Compresorul se invarte tot timpul dar fiind comandat de acea electrovalva, absoarbe maiu mult sau mai putin cuplu, el oricum merge tot timpul la 2% chiar daca nu e cuplat AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut baieti.am si eu o problema si nu ii dau de cap.:| acu ca a dat frigul folosesc climatronicul pe 28-29grade.toate bune si frumoase...pana aici.ajung acasa...parchez masina... cand plec dimineata gasesc geamul aburit pe interior.am intrebat mai multi mecanici si mi-au zis ca e fisurat caloriferul dar eu nu pierd antigel din vas,altii mi-au zis ca e ceva de la recircularea aerului.ca sa inlocuiesc caloriferul...trebuie sa dau tot bordul jos si nu prea am incredere ca dupa ce il monteaza la loc..nu o sa apara "greierasi".oare de la ce poate sa fie?s-a mai confruntat cineva cu asemenea problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit-o si eu iarna trecuta...deocamdata, pentru ca temperatura e inca ridicata nu am mai observat sa se mai fi intamplat...banuiesc ca este normal la o temperatura joasa sa se faca acest condens pe interior pentru ca inauntru temperatura e destul de mare...inainte sa inchizi masina incearca sa lasi un minut o usa deschisa sa se aeriseasca si vezi dc se mai intampla...

Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

Modificat de WVWZZZ
Avertisment verbal.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se intampla la Jetta mea la fel dimineata, ce-i drept nu tot parbrizul.Dupa ce pornesc motorul se abureste de tot si imi trebuie 2-3 minute pentru a-l dezaburi.Am vazut parbrize aburite si la doua audi 2005-2006 cred, din parcarea mea, ceea ce ma face sa cred si eu ca e ceva legat de climatronic.Si eu m-am intrebat cum de alte masini nu au dimineata aceasta "problema", daca se poate numi asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu am aceeasi problema...dimineata mereu am geamu aburit pe dinauntru, iar la temperaturile de acum il gasesc inghetat pe dinauntru...si mai am o problema cu climatronicu, daca merg cu ac-ul si dupa il opresc si trec pe econ mi se aburesc instant geamurile dar asta am observato deocamdata la temperaturi de 10 15 grade...iar dezaburirea nu imi prea functioneaza, de exemplu la temperaturile de acum de -6,-10 grade, am climatronicul pe 23 24 si nu imi dezabureste decat o portiune in dreptul gurilor de aer...iar daca stau pe loc cu climatronicul pornit la aceeasi temperatura vreo 10 15 minute, se mai dezaburesc si dupa ce plec incep usor usor sa se abureasca la loc...nu pot sa inteleg de la ce...sa nu mai zic ca geamurile de pe spate nu le-am avut niciodata neaburite de cand a venit frigul, daca m-ar putea ajuta cineva cu vre-un sfat sunt recunoscator, sau daca s-a mai intalnit cineva din buc cu aceasta problema si ar putea sa ne intalnim sa ii si arat toata problema ar fi super. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Recent am observat si eu la Jetta mea cam acelasi fenomen. Toamna trecuta cand incepusera ploile, mi se aburea instant parbrizul cand ma suiam in masina si cu dezaburirea la maxim + AC de abia reuseam sa il scot la capat dupa cel putin 5 minute de mers. Chiar mi s-a parut ciudat ca dezaburea mai repede pe partea dreapta decat pe stanga. Acum iarna, la frig nu se mai abureste asa rau, dar l-am gasit acum 2 dimineti cu gheata pe interior. Filtrul de polen a fost schimbat in vara trecuta la reprezentanta si ar trebui sa fie ok.

Daca gaseste cineva macar o explicatie, tot e ceva. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, fenomenul e urmatorul: Intrati cu bocancii cu zapada in masina, in scurt timp zapada se topeste si devine apa, intre timp ajungeti la serviciu si parcati masina. Apoi bate soarele cateva ore pe masina, apa de pe covorase se evapora si se condenseaza pe parbrizul rece. Dupa ce nu mai bate soarele pe masina condensul de pe parbriz poate sa inghete.

Cum desigur stiti, la temperaturi mai mici de +4 oC degeaba cuplati aerul conditionat, va arata voua ca e pe AUTO dar de fapt compresorul nu porneste! E ca si cum ati fi pe ECON!

O solutie de a mai reduce umezeala din masina ar fi ca dupa ce ajungeti la destinatie sa lasati usa larg deschisa ~30 sec. Dar asta am mai spus-o pe-aici pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!