Jump to content

Just an ordinary Golf ?


TurboDIesel

Postare recomandată

By Complete chip Iasi : 

 

Imi face placere sa anunt ca singura conversie de acest gen, cunoscuta mie, cel putin, s-a produs in atelierul CompleteCHIP Iasi. "Pacientul" supus interventiei a fost un Golf 4 ASZ, care ne-a mai calcat pragul in trecut, dorinta proprietarului fiind aceea de a transforma masina intr-o veritabila masina potenta, insa utilizabila zi cu zi. Fata de vechea configuratie in care masina folosea o turbina GTB2260VK, configuratie in care tot noi am realizat modificarea software, utilizatorul a optat pentru un turbo mai mic, GTB1756VK, intreaga mecanica a masinii a fost refacuta si vechile interventii mecanice care nu ne apartineau au fost corectate, cireasa de pe tort reprezentand-o conversia la respectivul tip de turbo amintit cu tot cu actuator electronic, pilotat 100% de catre electronica OE, EDC15P. Concluzia finala a fost ca la o cantitate injectata mai mica fata de vechiul soft si boost cu 0.2bar inferior vechii configuratii, puterea rezultata fost cu 3CP mai mare, semn ca imperfectiunile mecanice au fost inlaturate.

Astfel, prin atenta modificare in softul EDC15 a parametrilor de comanda pentru presiunea turbo, locul N75-ului clasic a fost luat de catre actuatorul electronic cu care a venit turbina, controlul presiunii turbo facandu-se acum cu precizie de ceas elvetian, dupa cum se vede in filmul de mai jos:

http://www.youtube.com/watch?v=q4Z0QvLkiGY

Masina a "scos" 215hp aproape fara fum, cum se vede in filmul de mai jos:

http://www.youtube.com/watch?v=co28t2qBqZU

Softul implica dezactivarea debitmetrului si utilizarea senzorului MAP in gestionarea limitarii de fum - adica popularul MAFLESS. Rezultatul complet in fisa dyno atasata. 

Rezultatul nu reflecta potentialul maxim al masinii, ne-am oprit aici intrucat aceasta a fost dorinta clientului, ba mai mult acesta ne-a cerut doar 200cp, insa l-am convins ca nivelul de boost si de IQ la care lucreaza in prezent masina este SAFE pt exploatarea zilnica.

Link către comentariu

multumim...dupa 2 saptamani de munca hardcore si o cheltuiala pe masura am primit si rasplata :cheers:

Link către comentariu

Ai putea detalia de unde te-ai aprovizionat cu materialul pentru modificari ? De pe siteul pe care l-am pus mai sus sau din alta parte ?

Tu ai si un motor pretabil la asa ceva ... banuiesc ca din AXR nu se poate scoate mai mult de 150 CP doar din turbina, intercooler, soft, evacuare si ambreiaj...daca nu sunt secrete bineinteles.

 

Spre rusinea mea lucrez la ECU de diesel dar nu prea inteleg ce a scris pe acolo tipul de la Complete Chip, am inteles ca VNT nu mai este controlat prin Vacuum ci printr-un stepper presupun ?

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

215hp...wow, felicitari! iar la capitolul fum sta excelent (ca una stock)

nici nu vreau sa ma gandesc la suma cheltuita, probabil ai dublat valoarea de piata a masinii :D

Link către comentariu

Poate am ratat postarea - insa la un LSD nu te gandesti - deja atata putere si cuplu ar trebui puse cum trebuie pe drum.

Link către comentariu

Asta era si intrebarea mea, banuiesc ca nu vrei sa mergi tare doar in linie dreapta cu ea ?

Ce modificari ai facut ca si suspensie, frane, ambreiaj etc ?

Link către comentariu

@bogdanmircea piesele sunt comandate la magazinele de tuning din RO...si multe facute custom... de exemplu pe darkside nu gasesti kit anulare egr care sa mai aiba si cut-off...noi am luat un egr stock am scos de pe el tot ce tinea de egr si am pastrat doar cut-off`ul

la axr e la fel de simplu: injectoare de ASZ , turbina mai mare (astea sunt piesele principale pentru modificare) apoi ce mai ajuta: un intercooler mai mare, nu neaparat frontal ca sa se taie din bara, se gaseste IC care vine in pozitia celui original, la evacuare e simplu ori scos catalizator si finala ori doar catalizator ori nimic insa ajuta daca ies gazele mai usor...si desigur un soft...tot ce am enumerat eu aici costa max 1000 de euro

geometria turbinei este controlata de un motoras cu impulsuri de la n75

@Muale eu am vrut 200 ca sa nu fortez ambreiajul insa e safe si putin mai puternica la stilul meu de condus...masina, ca mecanica e facuta ca sa duca mai mult insa dupa cum am precizat s-a schimbat scopul masinii.

costurile... :sick:

@mad_kat nu am nevoie de LSD in primul rand pentru ca e doar un golf variant cu punte pe spate si nu pot sa ii cer prea multe si in al doilea rand merg 95% in oras.

@bogdanmircea detalii despre piese pe paginile anterioare...

Link către comentariu

Recapitulare(ce s-a facut la masina):

suspensie: arcuri Eibach pro-kit , telescoape Koni str.t , flanse + rulment lemf , palarii arc oe

suporti/tampoane motor : stanga , dreapta si anti balans pe lemf

frana: discuri fata spate , placute fata spate,  conducte fata spate, lichid frana, toate pe ate

distributie+accesorii: conti + ina + hepu + fulie alternator ina

directie: lichid servo oe, unghiuri , burduf planetara oe

ambreiaj: kit complet sachs + semering palier

revizie: ulei ravenol , filtre mann, senzor baie topran , ulei cutie ravenol

 

Modificari:

turbina gtb1756vk controlata electronic, suport pe bloc

galerie evacuare custom

galerie admisie passat(inversa)

egr custom (a ramas doar cut-off`ul)

refacut traseu IC + admisie 

retur ulei custom inox

oil catch can custom

evacuare cap coada inox 

refacut panou vacumuri

Detalii: s-au refacut filete unde era cazul , garnituri noi peste tot , suruburi, prezoane, piulite, saibe noi puse cu pasta blocare , curatat motor si anexe , gresat+reglat timonerie, furtune motorina noi, etc.

Poze:

ylhr.JPG
oei8.jpg
o8vm.jpg
e3hv.jpg
73cd.JPG
skzv.jpg
fntu.jpg
p4dy.jpg
81kd.jpg
3okl.jpg
u477.jpg
ih7m.jpg
mhll.jpg
4qhp.jpg
eweg.jpg
muj9.jpg
 
Link către comentariu

felicitari pt masina....se vede ca este vorba de pasiune si sunt sigur ca rezultatele sunt pe masura

 

bafta in continuare,banuiesc  ca nu te opresti aici.....

Link către comentariu

hmmm...ar trebui o demonstratie,un test de potenta,ceva...poate chiar un test comparativ ;)) :P :)

Link către comentariu

@Laur multumesc

@lucyyy multumesc , mai are nevoie de o revopsire si pe urma de rezolvat cateva detalii... o sa vad daca o sa mai am resurse pentru ea

@Paul ce ganduri murdare ai, las ca ne auzim noi :D

@Ionut la Sleep daca il stii, oricum te sun zilele astea pentru un odorizant si iti dau detalii 

Link către comentariu

Felicitari pentru treaba pe care o faci, ai o masina de nota 10, nu are rost sa incep cu laudele ca stii ca sunt multe si mari :D

 

Spune-mi te rog, ce fel de bujii folosesti pentru o masina cu asa multe modificari? Eu caut sa imi iau bujii si nu stiu de care sa iau, vreau ceva mai bun...

Link către comentariu

Imi place ce ai facut din motorul asta.

Este de apreciat ca ai pastrat clapeta de shut-off - am intalnit pe multi care tot modificand elimina/pierd din vedere acest foarte important aspect.

 

Cu diferentialul nu sunt 100% de acord - chiar daca are punte rigida pe spate, se poate alerga foarte bine pe viraje (stiu cat alerg cu a mea doar de aprox 110cp) - si nu cred ca te vei "abtine" cu atata putere si cuplu ;)

Link către comentariu

@redline1619 multumesc ; bujiile ajuta la diesel doar la pornire in rest nu influenteaza cu nimic mersul motorului...eu le-am schimbat prima data la revizia anterioala si am pus Beru; poti alege intre Bosch si Beru.

@mad_kat mecanicul a zis ca nu se atinge de masina daca nu punem clapeta cut-off :)) am avut experienta cand turbina a luat-o pe ulei si cu ajutorul lui am salvat motorul;

ai dreptate cu diferentialul insa eu nu stiu daca ies de 5 ori pe an din oras si cand o fac merg linistit :P

Link către comentariu

WoW...bravo...felicitari!!! sa nu scoata ea pic de fum... :icon_thumleft:

Zi si mie te rog...cum e cu catch can-ul?cam cat ulei aduna el?uleiul colectat banuiesc ca il arunci sau cum?:)

Link către comentariu

fara fum ca sa fie safe :D

am sa verific la 5000 de km ca in cateva sute de km de cand il am nu are rost si am sa fac filmulet...uleiul colectat se arunca desigur.

Link către comentariu

teoretic daca fctionarea motorului e buna,la 5000 km,ulei in catch can ar trebui sa fie in jurul valorii de 100ml...chestia asta e influentata f mult si de exploatarea cat si intretinerea motorului.Deci la TurboDiesel nu ar trebui sa fie deloc :))

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!