Jump to content

Probleme cutie viteza?


carceacristian
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

O cutie SH pe la noi trece in jur de 350-400e, deci zic ca merita sa o faci pe a ta, daca e doar de la nituri si ai scapat cu carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • carceacristian

    20

  • Swat Cat

    6

  • uglyjamal

    5

  • SSRAZVAN

    4

De ceva timp am anumite probleme cu masina din semnatura, simptomele sunt urmatoarele : uneori la plecarea de pe loc la prima miscare a rotilor se aude un trosnit, precizez ca nu are legatura cu ambreiajul, dupa ce cuplez prima treapta ..cand pleca roata atunci trosneste putin, apoi in mers la viteze mai mici simt cam acelesi zgomot dat repetat similar cu cel de la capul de planetara din curbe doar ca face asta pe drum drept sau in usor viraj stanga, apoi mai am ca o smucire ..exemplu in orice treapta accelerez mai brusc, iau repede piciorul de pe acceleratie si smuceste parca anasamblul cutie motor traman pe loc si caroseria o ia inainte , si cu cat accelerez mai brusc cu ata smuceste mai rau uneori dand impresia ca se rupe masina in 2.

Bun , vizita la service, verificare amanuntita, toate bucsele o.k, suporti motor o.k, constatare : am un joc destul de mare in grupul din cutie, chiar invartind de roata sus pe elevator se aude din cutie un zgomot urat.

Acum ca-s lamurit ca-i cutia de vina , ce.mi recomandati? mecanicii spun ca daca vor desface cutia e ca o loterie, probabil bafta sa schimb 2 piese ieftine ,sau ghinioncu  pinioane macinate insemnand piese+manopera duble ca pret fata de o cutie Sh.

Intreb daca sa-i mai fac o constatare, cat mai pot merge cu masina asa ,ce cod ce cutie am si daca s-ar potrivi de la alta motorizare?

Scuze pt postul cel lung, dar am vrut sa expun problema de la inceput cat mai clar.



am uitat sa va spun ca ,, cutia merge f bine, fara probleme, nu caraie, intra usor in toate treptele.

Modificat de andrei007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si scuze pentru intarziere

Am rezolvat usor si ieftin problema cu niturile de la grup la tipul din campia turzii care se ocupa cu reparatii la cutii de viteze

100ron nituri si 150 ron pinion de mers inapoi preturi accetabile dupa parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog , un sfat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie second în cazul în care eşti sigur că-i din cutie. Cu a ta să zicem că ai noroc şi cauza o reprezintă nişte piese ieftine, dar dacă nu ţi-o repară ca lumea şi după un timp ai probleme iar ce faci? alţi bani, altă distracţie. Dacă problema este la grup atunci nu prea cred să aibă treabă cu schimbatul vitezelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am probleme la schimbatul treptelor, doar la plecarea de pe loc se aude un trosnit( de 2 zile nu-l mai am, am dat cu wd40 la bucsele de la bara stabilizatoare) , in schimb pe elevator se sinte acel joc in cutie la miscarea rotilor , este o cursa destul de mare si la miscarea staga dreapta a rotii in cutie cloncane ceva...intradevar sunt niste tolerante in cutie, exact cum sunt la planetara.

Acum mai am o ...nelamirire:

Am avut pe masina bucse pline de bascula( cele de Cupra), toata perioada cat am avut bucsele pline aveam puternice vibratii in toata caroseria in turatii mici, tind sa cred ca bucsele pline merg bine la benzina, la diesel am mai vazut persoane cu probleme, ei am schimbat bucsele pline pt ca nu mai suportam trepidatiile acelea, mi-au comandat baietii in service bucse bascula normale cu 2 aripioare, cum am pus bucsele au disparut trepidatiile, insa a aparut acest joc al masinii la accelerare... accelerez ,cum iau piciorul de pe acceleratie cum smuceste. Azi m-am uitat sub masina si bucsele sunt puse bine( la semn). Ma gandesc sa incerc modelul cu 4 aripioare ,par mai fixe, probabil scap de acest joc. Astfel am exclude uzura exagerata a cutiei.

Modificat de andrei007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să ştii că un joc este oricum atunci când roteşti de roată înainte-înapoi şi se aude şi un sunet ca un cloncănit. Acum depinde cât de mare este acest joc şi cam cum este sunetul (dacă nu este metalic pare oarecum ok). Jocul ăsta pe care-o obţii la roată nu este chiar aşa concludent pentru că aici se adună jocul planetarelor plus cutia, sunetul la fel. Cel mai bine ar fi să se desfacă planetara dinspre cutie şi să se rotească direct de priza de prindere, aşa scoţi planetarele din schemă. Fă un filmuleţ să vedem, poate are cineva o părere mai avizată.

Şi încă ceva: înainte să ajungi să dai cutia jos, mai mergi la un service, două să mai ceri păreri.

Mai poţi încerca ceva, dar cu foarte mare atenţie. Suspenzi o roată, asiguri celelalte roţi cu pene, pui şi un butuc sau capră lângă cric, porneşti, bagi în viteză şi eliberezi uşor ambreiajul. În felul ăsta se învârte numai roata liberă şi este solicitat diferenţialul că ăsta este rolul lui. Înregistrezi şi pui aici, pot face o comparaţie cu sunetul de la a mea pt că am nişte înregistrări făcute aşa. Apoi şi la cealaltă roată. Dar atenţie mare că o faci pe răspunderea ta, la mine nu s-a întâmplat nimic dar nu pot lua în calcul situaţii neprevăzute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Am facut si eu asa ceva, am tras bine frana de mana inainte si eram cu piciorul pe ambreiaj in caz de...

am facut asta ca sa verific echilibrarea rotii. am dat pe loc in a 3-a pana pe la 90km/h si s-a aprins si abs-ul. intr-adevar si la o cutie buna, joc si sunet este cand misti roata si e in viteza, acum depinde ce joc si ce sunet.

 

bine de stiut ca e de la bucsele pline vibratia, la mine se simte cand e putin subturata si o calc mai putenic, dar nu podea. nici nu am corelat asta cu schimbul bucselor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, am si eu o problema la un VW Polo 9N3, 1,9 TDI din 2007, agata rau treapta a 3-a daca ma grabesc la schimbarea treptelor, sunetul este identic cu incercarea de a schimba fara sa debreiz, daca fac pauza din a 2-a in a 3-a nu agata, la alta treapta nu am probleme.

Cineva mi-a spus ca ar putea fi de la cablurile de la schimbator insa cred ca ar fi trebuit sa agate si in treptele 1 si 5 ca sunt tot catre inainte la schimbare,

probabil ca un sincron e problema.

 

Astept pareri.  Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, problema e la sincron

pot incerca mai intai cu inlocuirea uleiului ,. vezi ca la repr gasesti un ulei special pentru problema asta. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am vb la un service unde am mai reparat la firma o cutie de viteza si a zis ca e de la frana unui sincron sau cam asa ceva si ca daca cuplez cu pauza pit merge si ani asa fara sa se întâmple ceva, si cred ca pana la vară asa voi merge pentru ca cei care desfac cutii au tarife mari rau, ezte posibil ca manopera sa coste dublu sau triplu comparativ cu piesele.

Modificat de Vrabie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. parerea mea este ca am o problema la cutia de viteza la Crafterul din dotare. Chestia este ca in treapta 6 la 2000rot/min am o viteza de doar 80km/h si am facut comparatie cu alt Crafter si el  in aceasi situatie avea 100km/h. Diferenta intre cele doua este: una este duba inchisa si a mea prelata, motorul este de 2.5tdi 100kw dar una euro 5 si alta euro4. cel de la care am cumparato mi-a spus ca a luat cutia de pe un crafter ce urma sa fie luat de lesing inapoi. M-am uitat pe cutie si se vede se suruburile care o prinde de motor ca s-a umblat pe acolo. Exista ceva reglare la cutie sa o restrictioneze? Va multumesc anticipat de pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera raporturile finale la grup sau/si la treptele de viteze

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o alta intrebare daca se poate. La VW Crafter senzorul care citeste viteza se afla pe cutie sau pe grup? Ce fel de grup trebuie sa folosesc ca sa fac sa "fuga" mai tare duba? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina are ABS, nu ai senzor de viteza dedicat. 

Si nu te mai gandii la chestii de astea, ca nu e asa simplu sa modifici. Cel mai usor caz ar fi de inlocuit puntea spate, ca la VW nu vin pinioanele de la grupul conic separate.

 

da-mi seriile de sasiu la ambele craftere si iti spune care sutn diferentele intre ele.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!