Jump to content

Probleme cutie viteza?


carceacristian
 Share

Postare recomandată

Ce rulmenti trebuie sa schimbi?

1.Vezi ca daca ii schimbi cumva pe aia doi de la diferential, trebuie reglate jocurile permise, backlash parca ii zice. La 02K, nu stiu daca nu cumva si la ceilalti rulmenti se fac aceste jocuri permise, io stiu la 02T, acolo este singurul joc care se pune la punct.

2. Daca vrei sa faci "din doua una" sa ai grija ca pinionul de atac si coroana diferentialului sunt "imperecheate", adica sunt rodate pe banc sa se aseze una cu cealalta. Vreau sa zic daca cumva vrei sa folosesti de la a ta input shaft si output shaft, atunci nu se va aseza pinionul de atac (care e parte a outputshaft) cu coroana de pe diferentialul cutiei de schimb pe care ai luat-o. (adica se va aseza, dar va tine maxim 10-15000 km, din estimarile pe care le-am citit). Cum zici tu, iei doar pinionul de marsarier. Daca la asta pe care ai luat-o, este "barbierit' uita-te si la pinionul de pe output shaft cu care se cupleaza. Pentru ca daca si asta este atins, va trebui sa scoti tot de pe axul respectiv ca sa ajungi la el si sa-l schimbi.

Bafta. Imi pare rau ca nu se gaseste manualul de la cutia ta, la 02T-uri este cel de la Fabia si e 100% explicit.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • carceacristian

    20

  • Swat Cat

    6

  • uglyjamal

    5

  • SSRAZVAN

    4

carceacristian

Salutare,

uglyjamal vreau sa schimb rulmentu de la pinionu de atac,rulmentu de la priza.M-am gandit sa schimb si rulmentii de la grup,dar am zis ca nu are rost,sunt mai buni ca noi:).Faza cu rulmentii de la grup,ca le trebuie reglate jocurile pai ce sa zic....nu pot sa zic decat o poveste, :D.Cand am vrut sa schimb ghidurile de la supape,stiam ca e un fel de procedeu,prin care se scot la cald cu prese.La garaj,aveam un fel de "cui" cu care puteam sa le montez,insa cu ciocanu.Dar am zis sa ma duc la un service,care se ocupa numai cu chiulase,si nu in ultimu rand stiam ca se respecta.A venit omu cu ciocanu si cu un fel de"cui" cum ziceam si eu si le-a schimbat :lol: si uite ca nu s-a fisurat nici chiulasa.Asa si cu astea,rodate nerodate,bag piesele cele mai bune si saluti....trebuie sa mearga.Respect cartile,insa cat sa le respecti?.In general pinioanele toate au o uzura,ca ambele cutii sunt SH,daca stau sa ma iau dupa fiecare pinion,trebuia sa cumpar totul nou.De exemplu pinionu de atac,are un dinte putin ciupit,da ce sa-i fac.E o vorba,astea sunt piesele,cu astea defilam.Mersi pt raspuns...o sa va tin la curent,si o sa mai fac poze. :D

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare baieti,

N-am mai scris demult baieti,si m-am gandit ca era cazu,altfel imi auzeam reclamatii:).Am stat foarte rau cu timpu si...intr-un final,astazi am asamblat cutia.Cealalta cutia de la colegul nostru FRN,avea pinionu de marsarier,pilit bine de tot si mansonu de cuplare dintre a1a si a2a pilit cat de cat(bineinteles ma refer la dinti).Tin pe aceasta cale sa ii multumesc colegului nostru FRN,cutia a fost exact asa cum a zis el.Am luat grupu de le cutia pe care am cumparat-o si l-am montat la a mea.Hai sa bag niste poze.Mare grija cu stransu la suruburi(am dilit vreo 3 filete).Un site folositor,nu fac reclama,dar mi-a fost de mare folos,poate o sa fie cuiva de folos(mai bine nu:) ) http://www.brokevw.com/ .Maine porneste....abia astept sa vad cum toarce motorelu`...nu l-am mai auzit de vreo 2 luni :P

post-9811-1284414657_thumb.jpg

post-9811-1284414686_thumb.jpg

post-9811-1284414696_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

Am pornit masinuta,totul a fost in regula.La inceput nu imi intra aproape in nici o treapta(pana s-a uns cutia),apoi a inceput sa intre in toate.La inceput cand am mers am auzit niste zgomote,dupaia incepea sa caraie in a3a.Intr-un final toate vitezele inafara de a5a merg ok.A5a vad ca imi haraie cand o bag,si imi mai sare din viteza.Da nu-i nimic,am sa dau jos pinioanele si sincroanele de la a5a sa le schimb.Se pare ca le-am imbarligat,cu cutia veche.Oricum am sa o rezolv.Cam asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, mi se pare ca pentru treapa a V-a nu trebuie sa mai dai jos cutia, doar capacul din spate (la 02T sigur e asa, nu sunt sigur la celelalte, da' sunt aproape convins ca si acolo).

;) am gasit o janta cu 50 RON la un atelier din astea, de echilibrare roti, nu a mai trebuit sa caut de nebun la dezmembrari sau la reprezentanta din Constanta, unde am inteles ca o janta de tabla se apropie ca pret de valoarea greutatii ei in metale rare. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Sincer eu va zic ca modelul de cutie 02k e unul dintre cele mai proaste modele acum bineinteles ca la uni nu s-a intamplat defecte in cutie asta este dar dupa parerea mea este inanmisibil sa se retezeze acele nituri nenorocite parca ar fi din plastic.Si eu am avut numai probleme cu cutia si am mai avut parte si de niste meseriasi care mi au montat priza de ambreiaj invers in cutie si altele.Sincer va zic eu am avut-o demontata de 3 ori cu diferite probleme dintre care 2 probleme cu niturile respective.Sper ca pe viitor sa nu mai am necazuri cu ea ca cred ca ii dau foc ca ma exasperat cutia in rest ca masini sunt ok dar la cutie lasa de dorit.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

uglyjamal,am sa incerc sa dau doar capacu de la a5a jos,dar nu stiu daca am loc sa umblu la pinioane.O sa vad,daca nu am sa dau iar cutia jos.Cine face si desface,tot mereu are ce face :D .

:rolleyes: Legat de faza cu parcurile de dezembrari,am patit-o si eu.Cand am avut dauna totala,aveam nevoie de o punte.Bineinteles ca imi trebuia sh.Mi-au cerut 22 mil pe o punte,asta tot undeva prin Constanta,cand o punte completa SH,e 250e.Vorba ta,metale rare :).Bine ca te-ai descurcat intr-un final...

SSRAZVAN,eu zic ca singura problema a cutiile 02K,sunt niturile astea.Dupa vorba romanului"ce face neamtu`,e bun facut" :) ...aici a cam gresit.De aia exista si kitu ala de suruburi pentru grup(la noi costa 4-5mil).Eu nu am mai cumparat suruburile respective,ci am pus grupu SH,tot cu nituri.Eu zic ca niturile,se nenorocesc,atunci cand se abuzeaza de masina,si se dau scartaite de roti.La talpa nu cred ca se duc dracu`.Bine eu am avut si garaju unui var,si nu m-a costat nimic.Nu m-ar speria o alta problema la cutie.Bine asta prin absurd vorbind,ca stiu ca ce am facut,am facut bine,si am si schimbat niste rulmenti.Mai nou,ma tot batea gandu,sa gasesc niste pinioane mai mici de a5a,sa am mai putine turatii in a5a.Insa asta in timp,si bineinteles daca se poate rezolva la bani putini(am sa postez daca fac ceva).Vorba multa saracia omului,hai totusi sa pun niste preturi la reperele pe care le-am cumparat eu,pentru cutie.Poate o sa ii foloseasca vre unui coleg:

-rulment priza:33ron(Inna,Germany)

-semering priza:18ron(Coreteco)

-semering planetara:(11ron Corteco)

-rulment pinion de atac:(35ron,Febi,Germany-cica are acelasi cod cu rulmentu de roata,asta e ala conic)

-rulment arbore secundar-cod 020 311 373 (Inna,Germany)

-rulment arbore principal-cod 020 311 123M(OEM,dar facut in Slovacia,asta fiind si cel mai scump)-140ron

Pun si niste poze,cu kitu cu bolturi,

Hai sa le rupem sanatosi cutiile :D

post-9811-1284963800_thumb.jpg

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian ai dreptate in postul tau si asa sfat am primit si eu ca daca e pe nituri nituri sa ramana dar parca e prea de tot se retezeaza parca sunt din "aluminiu"Eu la ora actuala am tot nituri pe diferential le am inlocuit pe cele retezate cu unele dintr-un material mai moale si pana acum toate bune sper sa fie tot asa.Bafta tuturor cu modelul asta de cutie 02k.

carceacristian tu ai mai scris in postul tau "Eu zic ca niturile,se nenorocesc,atunci cand se abuzeaza de masina,si se dau scartaite de roti.La talpa nu cred ca se duc dracu`" aici ai dreptate si nu prea si de exemplu ia zi mi tu mie iarna cand masina patineaza pe zapada asta fara sa vrei bineinteles aia nu tot un fel de scartaite este si dupa parerea mea acele nituri nu are voie sa se rupa sub nici o forma asta bineinteles daca sunt dintr-un material corespunzator si de calitate dar asta este oricum mia placut postul tau.Stima ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvane,asta nu prea tine de bafta,mai bine le uram sa la rupa sanatosi....:D .Hai sa o luam putin la modu logic:Una e cand scartai o masina vara pe asfalt uscat,alta e cand patineaza iarna pe gheata.Vara,gandeste-te si tu daca scartai masina pe asflat,scoti fum de la roti.Asupra niturilor de la grup,apoi pinioanelor,rulmentilor,apoi planetarele,se exercita o forta de N ori,mai mare,fata de anotipul friguros(iarna),cand forta de frecare,dintre roata si gheata/zapada este de 10.000 ori,cu mult mai mica.

Ca tot veni vorba,azi a ramas blocata in viteza a3a cutia.Se pare ca din cauza reglajului nefacut,de mine la tija furcii de a5a.Intr-un final am reusit sa o scot din viteza,insa mai greu.Nu m-am speriat,dar uite ca un reglaj de 5mm....iti poate creia mari probleme.Sunt foarte sigur ca am pus tot in cutie bine,mai putin cu reglajul respectiv.Asadar,voi sa nu uitati :wacko:

post-9811-1285022735_thumb.jpg

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvane,asta nu prea tine de bafta,mai bine le uram sa la rupa sanatosi....:cool: .Hai sa o luam putin la modu logic:Una e cand scartai o masina vara pe asfalt uscat,alta e cand patineaza iarna pe gheata.Vara,gandeste-te si tu daca scartai masina pe asflat,scoti fum de la roti.Asupra niturilor de la grup,apoi pinioanelor,rulmentilor,apoi planetarele,se exercita o forta de N ori,mai mare,fata de anotipul friguros(iarna),cand forta de frecare,dintre roata si gheata/zapada este de 10.000 ori,cu mult mai mica.

Ca tot veni vorba,azi a ramas blocata in viteza a3a cutia.Se pare ca din cauza reglajului nefacut,de mine la tija furcii de a5a.Intr-un final am reusit sa o scot din viteza,insa mai greu.Nu m-am speriat,dar uite ca un reglaj de 5mm....iti poate creia mari probleme.Sunt foarte sigur ca am pus tot in cutie bine,mai putin cu reglajul respectiv.Asadar,voi sa nu uitati :hainoroc:

Si eu am avut blocata cutia de viteze tot din cauza unei sigurante de la treapta a5a si ma lasat chiar in drumEdestul de naspa mai ales ca la mine nu mai mergea deloc cutia blocata de tot si a trebuit sa o tractez.Am sa iti pun o poza sa vezi despre ce este vorba si te sfatuiesc sa nu o lasi pe a ta asa ca daca se blocheaza de tot e oribil.

post-46557-1285058155_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

Normal ca nu o las asa,asta a fost o greseala,eram grabit,sa vad si eu cum merge troca-trucu :icon_thumright: .Oricum e prima mea cutie pe care o fac,si sunt multumit de reusita,daca nu ma grabeam era super,Stiu ca e oribil,cand se blocase facea ca toti dracii,trageam sa o scot din viteza si cucu(se blocase in a3a).Intr-un final am reusit,sa o scot,m-a ajutat in prieten,in timp ce impingea el de masina,am tras de a3a si s-a deblocat.Si la mine de la a5a,am infiletat tija la maxim si in carte zice sa o infiletezi doar 5mm.Greseala mea.....Florine(Swat Cat),nu arunca cu pietre,glumesc....da e prima mea cutie :icon_thumright:

Mersi baieti...

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Baieti,am dat jos capacu de a5a(fara sa mai scot cutia de pe motor).Am reglat-o la 5mm aceea tija,si gata cu problemele.Cu ocazia asta am schimbat si tamponu de la cutie(cel de pe lonjeron).Acuma intra in viteze foarte perfect.Numai caraie,numai face nimic,merge excelent :Driver: .E la prima tinerete... :wub:

:lol: ,cu ocazia asta am schimbat si amortizoarele fata(cele de spate sunt si ele schimbate).Motorul e facut de mine....cutia la fel,deci numai are ce sa cada.Dupa atatia bani bagati in ea,si cu accidentul(cu dauna totala http://vwforum.ro/index.php?showto...61694&st=20 ),si cu ultimu eveniment cu cutia,pot sa zic ca am o satisfactie mare in suflet,ca n-am dezmembrato si s-a facut tot posibilu sa o salvez...practic e si ea un membru al familiei.

PS:aseara am dus piesele de la cutie in boxe,se uitau toti....ca si la motor,cand am venit mai demult cu chiulasa si cu pistoanele in mana :)

Numai bine,si fara nituri rupte baieti :)

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian o intrebare la tine?La masina din semnatura cutie de viteze model 02k are momente la rece cand intra mai greutz in viteza dupa care intra usor si iar mai greu tot asa face nu persista tot timpul.In cutie nu sunt probleme gen pinioane,sincroane,ambreiajul este schimbat lichid de frana la nivel,aerisire ambreiaj.De la ce poate fi ca ma cam exaspereaza??Si vreau sa te intreb ceva intre pompa de ambreiaj cea de pe cutie si parghia care actioneaza tija din cutie exista cumva vrun distantier ceva ca mie mi se pare ca nu ar face toata cursa,si tija aceea tin cutie e posibil sa se fi tocit mai ales ca la mine a fost montata invers de niste desteptii bine la ora actuala e pusa corect.Am pus o poza sa vezi despre ce vorbesc .Mersi mult :icon_thumright: la a doua poza acea tija (10) are 342mm tu ce crezi ca sar fi putut toci si cativa mm si din cauza aceea sa intre mai greu cateodata??

post-46557-1285613315_thumb.jpg

post-46557-1285613347_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu exista nici un distantier,iti zic f sigur.Daca zici ca ti-au montat tija invers,sa nu iti fi bulit,rulmentu de presiune(din cutie).Chiar am analizat bine,cum calca tija,pe rulment,cu tija pusa corect si incorect,inainte sa montez cutia.Eu mizez pe rulmentu de presiune,totusi tija aia e facuta dintr-un material calumea,nu cred ca s-ar toci ea cu una cu doua.Desfa capacu,de la a5a si verifici si tija,si rulmentu de presiune....cel mai bine,ca asa din vorbe...sa stii ca e usor eu m-am obisnuit :vaidecapulmeu: .Ai FOARTE mare grija,sa nu scoti tija de la furci,ca daca sar de pe pozitie e jale,tre sa desfaci cutia sa le repui,la loc.

Asteptam verdictu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

nu ne`ai zis ce marca de ulei ai bagat in cutie dupa ce ai reparat`o,la vara crek ca voi face si eu o inspectie generala la cutia mea si voi inlocui niturile alea plus alte maruntisuri daca va fi necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
carceacristian

Salutare,

In cutie am bagat ulei Aral EP SYNTH SAE 75W-90,care se vinde la 0.5l per bidon(deci trebuie 4 bidoane in total.Aral bag si in motor,si este foarte ok.Cutia are acum aprox 6000km si nu caraie nu bate,nu nimic,se comporta frumos,singura problema o am ca nu imi merg becurile de marsarier,insa o sa o rezolv eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut din nou, sunt tipul din ploiesti care te-a mai intrebat despre cutie. in sfarsit am dat cutia jos, am crapat-o si am gasit pinionul de marsarier cu dinti sparti. ai idee, as putea gasi doar pinionul de marsarier, la ce pret, sau sa ma orientez catre o alta cutie ? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pai celelalte viteze merg bine?sau doar pinionu de marsarier e praf?vezi ca era cineva pe 4tuning sau pe okazii care avea o cutie de sdi desfacuta ptr piese ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare

odobodo ,poti sa incerci pe la magazine,poti chiar sa iei si ceva aftermarket.Nu stiu preturile,nu ar trebuii sa fie mult,e mic pinionu de marsarier ca dimensiuni.Nu are rost sa iei alta cutie,pentru un pinion,mai ales ca sunt si scumpe cutiile astea,profita astia ca sunt rare,si hai sa umflam pretu.Cu aprox 200e,am facut-o ca noua unde mai pun ca mi-a mai ramas si o cutie pentru piese.

La naiba...decand au schimbat colegii nostri interfata la forum,nici numai stiu sa caut topic-uri. :blink:

Noroc si spor la treaba :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, ma inscriu si eu in lista celor cu probleme la cutia de viteze... sau cel putin asa cred. Asta pentru ca mecanicii nu au gasit altcava in neregula cu masina si singura varianta ramasa e un defect la cutie. Simptomele sunt urmatoarele: la viteze mai mari, de obicei in a 5-a apare o bataie destul de serioasa care se simte in podea atat in stanga cat si in partea dreapta. Daca accelerez mai tare cu pedala in podea nu se mai aude asa tare, cand nu accelerez nu se aude deloc, doar cu pedala la jumatate... s-a schimbat un amortizor la cutie, cel din partea din spate, problema persista... nici un mecanic nu gaseste problema, de obicei cand merg la cate unu nu mai bate asa de tare sau deloc... ceva sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Din cutie nu se produc batai asa mari ca sa le simti in podea, la asa amploare s-ar face cutia praf . Tot ce poti verifica este sa te uiti in jurul motorului-cutiei cit si in jurul esapamentului si sa vezi daca exista urme de lovire intre elementele libere si cele fixe ( caroserie ) . Din ce spui tu e chestie de rezonanta... in privinta tampoanelor, cu o ranguta verifica-le pe rind pe toate sau ridici cu un cric hidraulic motorul si cutia linga tampoane pe rind la fiecare ( un tampon dezlipit nu-l vezi cu ochiul liber fiindca sta presat sub greutate, da la vibratii topaie ... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Poti sa-mi zici unde gasesc acele suruburi care inlocuiesc niturile? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
carceacristian

Salut,

 

 

Vezi ca gasesti la colegul nostru,de pe forum volksman,el vinde asa ceva.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eusaunu, la volksman sigur vei gasi, iti recomand originale.

 

Daca cumva nu iti poate aduce, desi ma indoiesc, poti incerca la reprezentanta.

Din ce stiu, toate suruburile costa undeva la 700 ron, f mult daca consideri faptul ca o curtie sh costa tot cam pe acolo, poate putin mai mult.

 

Personal, altceva decat suruburi originale si desigur noi nu as pune, chiar daca ar fi in stare buna vizual vorbind.



Poti sa-mi zici unde gasesc acele suruburi care inlocuiesc niturile? Multumesc

 

 

Ti-am raspuns mai sus. Ti-am dat quote ulterior in ideea sa te atentioneze, desi e mai vechi postul tau ma gandesc ca inca te intereseaza.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!