Jump to content

Imi omoara bujiile


BARO
 Share

Postare recomandată

Salut

va supun atentia unei probleme cu care ma confrunt.

sunt posesorul unui mk1 1.6 75 cai benzina din 80.

la intervalul de 500-800 km motorul incepe sa balbaie sa dea rateuri sa intrerupa etc.

chestia asta mi s-a intamplat a cincea oara.

prima oara am crezut ca e din alimentare benzina si respectiv carburator.zic ba nu baga pompa si se blocheaza. dupa ce am vazut ca baga normal zic e carburatorul (un pierburg-solex 1 b) se blocheaza cuiu pontou sau inunda. da nimic carburiciul calumea.

dupa asta iau aprinderea. ia nene da scanteie? .da frate e calumea. si motoru tot balbait.

un amic care ma mai ajuta la masina zice: ia schimba ba bujiile (care la randul lor au fost probate exterior si care pareau ca dau scanteia normal).

surpriza dupa ce schimb bujiile motorul merge rotund .

deci ce poate sa fie de-mi omoara bujiile in halu asta????????am incercat tot felul de marci la bujii da rezultatul e acelasi= dupa cam 500 km trebuie schimbate. repet inca o data- bujiile verificate exterior par a functiona dar bagate in motor nu functioneaza corect.

ieri am bagat bujii dastea subtiri pe cheie de 16 cu 4 plozi poate astea nu mai fac asa.

eu suspectez instalatia electrica. care a mai patit asa ceva si cum a rezolvat-o ca in ritmul asta imi fac abonament la o fabrica de bujii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat...

zici...ca amestecul e OK? 100%?

nu ajunge prea mult ulei in camera de ardere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat...

zici...ca amestecul e OK? 100%?

nu ajunge prea mult ulei in camera de ardere?

Bujiile "omorate" verifica-le cu lera distanta la plot.

Intrebarea urmatoare e..... SE DUC TOATE?

Eu nu cred; motorul se balbaie, si cand se duce 1-2 asa ca, veriifca si ce e pe bujiile, "omorate" - culoare, ulei, miros a benzina, dar verifica si distanta plotului. Tine-ne la curent, sau ia leg cu mine, si incercam prin tel. (ai detaliile la profil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred ca este din cauza uleiului asta pentru ca in mod normal dupa ce curat bujiile tot prost merge. si nu mananca ulei !nu am mai completat de nu mai stiu cand!

bujiile nu sunt anclasate sau pline de ulei cand le scot. la prima vedere sunt un pic afumate.

pur si simplu bujiile nu mai functioneaza in parametri. am incercat sa combin din bujiile folosite cu speranta ca sunt cateva rebuturi din fabrica si zic sa scap de ele. da nimic.

si apropo chestia asta o asociez si cu urmatorul fapt: face asa dupa ce sta masina mai mult nepornita.

am suspectat si fisele la bujii.le-am schimbat cu unele de pe alta masina sa vad daca face la fel. si nimic.

cand bag bujii noi motoru merge brici!

voodooo frate ! :) cred ca trebuie sa mai trec pe la biserica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica fisele vezi ce rezistenta au (se masoara in kiloohm ) fisele trebuie sa aiba intre 3 si 6 k si fisa centrala intre 10 si 20 .. uite aici o metoda mai neortodoxa de a testa fisele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea e electronica sau cu platina?

Daca la bujiile care ''le-a terminat" cum zici tu, le micsorezi distanta la electrozi, (0,4-0,5 mm) merge ok sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea e electronica sau cu platina?

Daca la bujiile care ''le-a terminat" cum zici tu, le micsorezi distanta la electrozi, (0,4-0,5 mm) merge ok sau nu ?

Aprinderea e clasica cu platina. Nu am incercat sa micsorez distanta la electrozi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e cu platina e posibil , ca scanteia sa fie mai slaba (platina uzata, bobina sau curent la bobina mai slab) un pic, iar cand bujia e noua sa faca fata Ok, dar pe cand apar depuneri sau si fum pe bujie, din cauza scanteiei slabe sa faca figuri. E doar o ipoteza de lucru

Daca micsorand distata la buji , va merge mai bine cu bujiile "duse", inseamna ca scanteia e slaba si trebuie sa verifici platine, bobina etc

Daca scoti fisa centrala din delcou si o aproprii de masa, si altcineva da la automat, aproprie varful fisei de masa pana cand incepe sa dea scanteie. In mod normal in aer, ar trebui sa sara scanteie de la 8-15 mm. Daca face scanteie doar cand fisa e foarte aproape de masa (2-3mm) scanteia e slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. am verificat platina si se pare ca e ok.

eu sincer suspectez bobina. intradevar scanteia e slaba la masa. am incercat aseara cu una de o aveam pe skodita lu taicameu da merge mai prost asa ca am renuntat la teste pana nu cumpar una noua pe care oricum vreau s-o tin de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite o chestie de printr-un curs de "benzinar": Rolul sistemului de aprindere este amorsarea, la momentul cel mai potrivit, a arderii amestecului aer-benzină comprimat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva de cat trebuie sa fie rezistenta la bobina la mk1???? Ma refer la cat zice fabricantu nu cum avem fiecare pe masina.

Modificat de BARO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are mare relevanta, dar primarul ar trebuii sa aibe cam 3-7 ohm si secundarul cateva sute sau mii de ohm. Idea e ca primarul sau secundaul nu fie in scurt, adica rezistenta foarte mica (spre zero ohm). Daca primarul era in scurt, iti prajea platina foarte repede, cum nu ai problema cu platina , e mica sansa sa fie in scurt.

Bobinele pentru aprindere cu platina au rezistenta primarului un pic mai mare decat cele cu aprindere electronica. Cel mai usor verifici cu alta bobina. Vezi sa nu fie rupt firul la condensator, sau condensatorul in scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BUN

hai s-o iau altfel

deci daca ma duc la magazin sa cumpar o bobina ce caracteristici trebuie sa aiba ca sa se inscrie in parametri constructorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functional merge de orice masina cu aprindere cu platina la 12 V, dar bobine second-hand si noi de vw (bosch) se gasesc destul de usor. Parca nu merita agitatia cu adaptatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sunt posesorul unui golf 2 GTI 1.8 16V KR si de 2 zile ma confrunt cu o mare problema.nu prea mai vrea sa porneasca ca inainte.astazi nu am reusit sa o mai pornesc deloc.am schimbat bujiile si am reusit sa merg cu ea 3 km dupa care am oprit-o in speranta ca de acolo era buba.nicidecum.acum nu mai porneste din nou.am verificat aprindere,bobina si delco.delco-ul arata ca nou,fara fisura si cu electrozii intregi.bobina da curent.pana acum ceva vreme masina pornea incredibil de bine.

am avut 2 tipuri de bujii.cu 3 electrozi si cu 1.tin sa precizez ca am mers cu masina decat 250 km.in ultimii 50 km a avut pornirea f dificila.

la alimentarea cu benzina nu cred ca sunt pb deoarece in momentul in care reusesc sa o pornesc merge perfect,nu intrerupe.

in legatura cu fisele....fisa cea mai lunga a fost rupta de la capatul care vine pe motor.am bagat-o eu la loc prin presare si a mers pana acum fara pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat cu alte fise si o alta bobina si tot nu porneste.am schimbat si capacul de delcou si degeaba.bobina imi da curent insa la bujii nu vine curent.ce alte probleme legate de delcou ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul Hall din delco. Dezasamblezi delco-ul si il inlocuiesti sau schimbi delco-ul cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

REferitor la primul mesaj al topicului , incearca sa verifici cureaua de distributie , daca e la puct si daca e destul de intinsa

Eu am patit-o si din fericire a mers motorul de atunci fara probleme

Desi pot spune ca la service odata au inversat doua fise de bujii si pateam cam ce pateai tu, la rece mergea dar la cald le termina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e din 2010 si intrebarea si topicul :D

Cred ca a rezolvat problema de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!