Jump to content

Golf 4 SDI


nublete

Postare recomandată

Buna tuturor, bine v-am gasit. In primul rand doresc sa-mi cer scuze ca nu am postat in sectiunea potrivita, din pacate contul meu (facut in urma cu 5 ani) nu imi permite sa postez in alta sectiune decat aceasta.,

am gasit de vanzare un golf 4 sdi, 68 cp, 2002, 215.000 km, WVWZZZ1JZ2D007915, "full electric", masina pe care doresc sa o achizitionez pentru mama mea (a ei este o epava, care necesita reparatii capitale. deh..cielo). Pretentii nu are in ceea ce priveste masina, sportiv nu conduce, asa ca m-am gandit ca o astfel de masina ar fi perfecta pentru ea. (no turbo, consum mic, motor fiabil, care s-o tina mult si bine).

pretul cerut este de 4500 de euro, negociabil. timisoara. (vedem de ce este asta relevant putin mai incolo, asta in caz ca nu se va sterge thread-ul). :rolleyes:. cum nu ma pricep aproape deloc la masinile VW, personal avand o alta masina, va rog din suflet sa incercati sa ma lamuriti si sa nu va suparati in caz ca pun intrebari de "gaga" :Driver:

cateva detalii despre masina :

- cumparata din germania, inmatriculata in romania in iunie 2007, la 149.000 km. acum are 215.000 km.

- recent schimbate bucse fata, pompa de apa, distributie (rola, curea), curea transmisie, rola intinzatoare la transmisie. (factura de la o firma cunoscuta din tm)

- proprietarul accepta orice fel de test la masina (more on this later).

- am facut un drive test, masina merge bine, motorul mai silentios decat ma asteptam, pleaca la sfert.

Acum observatiile mele legate de masina (in acelasi timp asteptand feed-back legat de ele, cat de grave sunt si cam la ce ar trebui sa ma astept.

- virat maxim stg/dreapta stand pe loc si pornind, se aud o pocnitura destul de puternica. (cap de planetara ? bucse ? flansa amortizor ? preturi ? :icon_thumright:

- placutele / discurile varza (sunt scumpe unele noi ?)

- uzura mare pe volan / schimbator viteze / pedale. (sa aiba oare 500.000 ?)

As dori sa o duc sa i se faca o diagnoza, din care am inteles ca se poate afla istoricul masinii (proprietarul afirma ca e totul trecut in baza de date vw, pana in 2007 de cand a luat-o, dupa care nu a dus-o la reprezentanta ca era prea scump)

- in afara de diagnoza standard la vag-com, ce ar mai trebui sa fac pentru a MAI sigur ca iau o masina buna ? un test de retur la injectoare ? un test de compresie ?

- avand in vedere ca in general motoarele mananca ulei si unele dintre ele chiar foarte mult ulei... cum as putea verifica daca acest motor este al naibii de gurmand sau dimpotriva ?

la ce alte lucruri ar trebui sa ma uit la masina ?

- e ciudat faptul ca la parbriz, unde e locul pentru VIN, e spatiu gol ? asa e in mod normal la g4 sau e ceva "putred" ? singurul loc la vedere unde era trecut vin-ul era undeva la compartimentul motor, in partea dreapta. si era un fel de abtibild.

- codul motor nu m-am gandit sa-l aflu. Exista anumite coduri motor care sunt mai putin fiabile la sdi ? sau toate sunt ok ?

Imi cer scuze anticipat pentru multele intrebari, sper sa primesc un raspuns la majoritatea dintre ele. dar masina pare cel putin la prima vedere o afacere buna, o masina fiabila care sa "tina" multi ani de acum incolo. Multumesc anticipat.

P.s. : ce se poate afla "decodand" vin-ul mai sus postat ? M-ati putea ajuta si cu asta ?

Link către comentariu

La modelele pana in 2003/2004 daca nu mai insel Vin-ul nu este inscriptionat sub parbriz la vedere .

Ai putea sa te uiti si dupa VW Lupo SDI . O sa ramai uimit de consum .

Modificat de Tracto
Link către comentariu

Multumesc pentru raspunsuri, Tracto. Daca nu cer prea mult, ai putea sa-mi raspunzi la inca cateva (scuzati cacofonia) din intrebarile puse ? merci anticipat.

Link către comentariu
- in afara de diagnoza standard la vag-com, ce ar mai trebui sa fac pentru a MAI sigur ca iau o masina buna ? un test de retur la injectoare ? un test de compresie ?

Poti sa ii faci si o ridicare pe rampa si sa te uiti si pe dedesubt .

Discuri si placute - le poti numi consumabile :) - deci .....

Vezi ca sunt baieti in TM care se pricep la masini ( iti pot recomanda pe cineva ) si te pot ajuta sa faci si testul cu Vag / Un test de compresie ar fi OK ( intreaba-l pe SwatCat cat trebuie sa fie la SDI )

In rest daca iti place cum merge ....

Link către comentariu

Un set de placute bune costa cam 200 - 230 ron .

Istoricul se poate afla la o reprezentanta VW daca exista . In general SDI-urile sunt foarte fiabile (pentru ca nu au turbo) Sunt doar doua coduri de SDI : AGP si AQM . AGP-ul s-a montat pe masini pana in 2001 iar AQM-ul a continuat pana la sfarsitul productiei acestui model . Un minus la acest motor este faptul ca are cam acelasi consum cu 1,9 TDI de 101 cai si foarte putini cai in comparatie . Economie se face doar la capitolul fiabilitate as putea spune .

Link către comentariu

Niste numere de telefon / id-uri de messenger (eventual pe pm) de la niste timisoreni priceputi la vw ar fi exceptional (la reprezentanta probabil ma usca de bani :P).

Il voi contacta pe swatcat, multumesc.

@tracto : masina fiind din 2002 are in acest caz AQM. care teoretic ar fi cel mai ok, nu ? :) Merci pentru preturi, am cautat (si gasit) preturi pentru diverse consumabile (nu originale), si am ramas de-a dreptul uimit ca sunt in unele cazuri considerabil mai ieftine decat la masina proprie si personala :(

Modificat de nublete
Link către comentariu

diagnoza cu vag e pe la 50 ron. aflii cati km are,afli daca are ceva bube (ce poate fi vazut de computer),poti face test in mers si aflii detalii despre injectoare...

despre consumul de ulei,unde ai auzit tu,ai auzit si de SDI sau doar de TDI?oricum la mine la TDI nu manaca ceva de speriat. e bine sa ai un bidon mic in portbagaj si completezi cate50-100 ml cand e cazul. in multe cazuri bidonul te tine pana la urmatorul schimb (mai ales ca mama ta nu conduce sportiv)

daca nu are VIN la parbriz,verifica ce scrie pe parbriz in colt-posibil sa fi fost spart si schimbat;la mine asa a fost cazul si nu mai am vin acolo. dar este pe stickerul de la motor de langa amortizon si undeva sub stergatoare,e un capacel transparent.

pe baza VIN-ului aflii multe detalii dar trebuie sa ai pile la un dealer VW sa iti verifice seria. aflii istoricul,confirmi cu ce e scris in cartea masinii (daca are) ,daca a avut incidente serioase pe perioada aia....ce dotari a avut din fabrica (util in cazul in care vezi ca avea un tip de far,roti,elemente interioare si acum le are schimbate -> accident)

daca ai unde o poti urca pe rampa si verifici amortizoare,bucse,rugina,lovituri dedesupt.

placute,discuri te copsta cateva milioane,in functie de ce marca iei.

la viraj se aud zgomote si in stanga si in dreapta?

cat de uzat este volanul,schimbatorul...? de km oricum aflii la VAG

Link către comentariu

Merci de recomandari. La masina mea, care e luata de noua si are un nr de km similar (a mea are 223.000 km) uzura la schimbator / pedale / volan este nesemnificativa/greu sesizabila. La acest g4 nuca schimbatorului e bine tocita, pedalele idem, iar volanul.... ouch. si mai e si acoperit cu burete. ma rog. sa vad ce pot afla de la reprezentanta legat de istoricul masinii.

Link către comentariu

nu cred ca afli ceva cu VIN decat daca ai pile. am mai spus. pile adica cineva cu acces unde trebuie si dispus sa te ajute. cu "buna ziua,va rog sa imi verificati asta" vei fi respins. ei verifica la oficial cand fac revizia unui auto si ii continua istoricul.

pe langa uzura,daca masina are 500k iti dai seama si dupa aspect la exterior si la cum merge. daca merge ok,arat bine si are 500k unde sa fie problema (poate decat psihologica,stiind ca a mers mult)

Link către comentariu

Heh, in acest caz va trebui sa-mi folosesc foarte eficientele tehnici de manipulare. Sau sa pornesc un nou thread intreband daca are cineva pile la quark motors timisoara :D (glumesc). Atat timp cat masina merge bine, zau ca nu m-ar deranja sa aiba 500.000 km.

Link către comentariu

Ai cam gresit aria. Putea sa postezi fara probleme in topicul: Sfaturi pt achizitie golf 4/bora.

Nu mai cereti VIN decodere pe forumuri. Pe langa faptul ca nu e permis de regulament, mai compromiteti si anumite persoane/ dealeri.

Link către comentariu

Probabil scuza "nu am stiut" nu pare credibila, dar este perfect adevarata. asta atat in ceea ce priveste aria in care am postat cat si vin decoding-ul. rog un moderator sa mute topicul in aria corespunzatoare. Multumesc anticipat.

Link către comentariu

compresia ar trebuii sa fie peste 30.... dar la un motor in mintile lui e 38 barii.... si un motor poate a fie in minti si la 300 mii km...

Link către comentariu
  • Administrator

Aceasta arie este dedicata prezentarii masinilor personale, nu este o arie tehnica. Rog foloseste sfatul lui Roger referitor la achizitia masinii dar si partea referitoare la VIN. Considera acest post ca un ultim avertisment. Multumesc!

Topicul a fost

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!