Jump to content

Uzura placute de frana si scartait la franare


toni
 Share

Postare recomandată

Incepand de azi franele mele scartaie intr-un mod ingrozitor, parca ar fi de la un harb de 30 de ani. Asa ca am dat o roata jos sa vad ce si cum pe acolo, oricum vroiam sa vad in ce stare sunt placutele mele. Acum apar intrebarile:

1. Din poza de mai jos, placutele mele sunt pe duca, nu? Poate cineva sa-mi estimeze cat mai au din viata? Sau macar ce grosime ar trebui sa aiba cand sunt noi.

2. Discurile cum se prezinta? Mai tin un set de placute?

3. Scartaitul ... ai e grav, pur si simplu m-a disperat azi cat am umblat cu masina. Cum am atins frana, cum scartaie. Daca franez mai tare nu se mai aude. Exista vreo solutie? In afara de a frana ca inecatul ..

4. Sunt probleme 1 si 3 legate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt OK. Poti sa mai mergi linistit cu ele. Zic eu. Eu aveam mai putina "materie" pe ele si la service mi-au spus ca ma mai tin sigur 5-6 mii KM.

Scartaitul poate fi si de la mizerie. Discul de frana in mod normal se schimba pe la 150 - 200 mii km. Eu nu stiu cat ai la bord. Plus, fiind masina sport s-ar putea sa aiba discuri mai rezistente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

warranty_4_cars

1 cred te mai tin aproape 2k km

2 discurile sunt f uzate ; pe disc trebuie sa apara o inscriptie cu grosimea minima acceptata pt siguranta ; masoara-le grosimea cu un micrometru si compara

3 scartaitul apare din cauza materialului folosit la constructia placutelor; probabil acum este f ars din cauza franarilor violente ; se vad urme de suprasolicitare si pe disc

4 parerea mea este ca sunt legate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu doar ce-am schimbat si discurile si placutele si roata din dreapta spate scartaie foarte tare la frane medii. daca apas pedala mai tare inceteaza

m-am intors la service si mi-au spus ca sa mai rulez vreo 1000 km si va dispare

eu cred ca e defect de fabricatie al placutelor, la unele probabil scapa anumite impuritati cand le toarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar la tine placutele sunt noi, la mine Dumnezeu stie cat or avea (masina SH), numai eu am facut aproape 20k cu ele. Nu cred ca asta e problema.

PS: trebuie spus ca din acest topic s-au pierdut aprox. 7-8 post-uri foarte importante. Cel mai interesant fiind ca e posibil ca placutele sa aiba un fel de sistem de avertizare cand ajung la sfarsitul vietii si din acest motiv scartaie (cel putin asa zicea "andREI").

Intre timp scartaitul a mai disparut un pic, nu mai e chiar asa frecvent dar tot persista. Voi masura discurile si placutele si ma gandesc la schimbarea lor, oricum mult nu mai au pana cedeaza de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar la tine placutele sunt noi, la mine Dumnezeu stie cat or avea (masina SH), numai eu am facut aproape 20k cu ele. Nu cred ca asta e problema.

PS: trebuie spus ca din acest topic s-au pierdut aprox. 7-8 post-uri foarte importante. Cel mai interesant fiind ca e posibil ca placutele sa aiba un fel de sistem de avertizare cand ajung la sfarsitul vietii si din acest motiv scartaie (cel putin asa zicea "andREI").

Intre timp scartaitul a mai disparut un pic, nu mai e chiar asa frecvent dar tot persista. Voi masura discurile si placutele si ma gandesc la schimbarea lor, oricum mult nu mai au pana cedeaza de tot.

<{POST_SNAPBACK}>

Scartaitul nu provine de pe suprafata de frecare a placutelor cu discul, ci de pe suprafata dintre cilindrul etrierului si dosul placutelor de frana. Ungeti placutele pe spate (NU PE SUPRAFATA DE FRECARE) cu un strat foarte fin de vaselina si problema se rezolva sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cmiron: Foarte posibil sa ai dreptate, am mai vazut sugerata si in alta parte solutia mentionata de tine.

Merge orice fel de vaselina? Stiu ca sunt mai multe tipuri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva termorezistent ar fi super.. dar nu stiu cum se cheama, unde se gaseste samd...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva termorezistent ar fi super.. dar nu stiu cum se cheama, unde se gaseste samd...

<{POST_SNAPBACK}>

Vaselina de rulmenti este sufucient de buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu m-as hazarda cu vaselina la sistemul de frinare.

La cit de tare se incing discurile, oricum n-o sa se mentina decit pret de citeva frinari sanatoase. In plus te mai trezesti ca ajunge pe suprafata de frinare si dupa aceea vorbesti singur...

Scirtitul "de tren" e specific placutelor cu compozitie mai dura. Asa suna si la curse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu opinia lui. Fiecare decide singur pentru el intr-un final. Cum sa ajunga vaselina pe suprafata de franare? Spuneam de o pelicula "FINA" de vaselina. Nu este un hazard, este treaba sigura! Imi mentin opinia ca scartaitul nu provine de pe suprafata de franare. Aceasta pelicula fina este sufucienta pentru o perioada indelungata, nu doar pentru "citeva frinari sanatoase". Explicatia tehnica este aceea ca suprafata de culisare a placutelor de frana in etrieri nu este gresata, in momentul franarii placutele "vibreaza" producand acel scartait. Asadar daca va temeti sa gresati placutele, aplicati o pelicula foarte fina pe interiorul etrierilor, in zona suprafetei de culisare a placutelor, sau pe cantul acestora. Daca va supara cu adevarat zgomotul aveti doua variante: sa incercati varianta mea, sau sa il suportati in continuare. Toate bune!

Modificat de cmiron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cmiron: m-ai pierdut la partea cu gresarea placutelor pe spate. Daca le gresesi pe spate cum vor aluneca ele mai bine in etrier? Pe spatele placutelor apasa cilindrul de frana. Daca vrei sa alunece mai bine in etrier trebuie sa le gresezi pe lateral sau sa gresezi etrierul.

Parerea mea este ca scartaitul provine de la suprafata de alunecare a placutelor pe disc. Materialul din care sunt facute oboseste in timp iar schimbarile de temperatura mari le intareste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cmiron: m-ai pierdut la partea cu gresarea placutelor pe spate. Daca le gresesi pe spate cum vor aluneca ele mai bine in etrier? Pe spatele placutelor apasa cilindrul de frana. Daca vrei sa alunece mai bine in etrier trebuie sa le gresezi pe lateral sau sa gresezi etrierul.

Parerea mea este ca scartaitul provine de la suprafata de alunecare a placutelor pe disc. Materialul din care sunt facute oboseste in timp iar schimbarile de temperatura mari le intareste.

<{POST_SNAPBACK}>

Exact asta am recomandat ultima data: "aplicati o pelicula foarte fina pe interiorul etrierilor, in zona suprafetei de culisare a placutelor, sau pe cantul acestora", si cand am scris "acestora" m-am referit la placute. Este adevarat ca una din sursele zgomotoase este suprafata de frecare, dar, crede-ma zgomotul cel mai suparator provine din vibratiile in etrier. Nu fac afirmatii gratuite, am avut un Opel la care m-am chinuit f. mult sa-i elimin zgomotul asta; dupa ce am gresat lateralele placutelor cu vaselina, "i-a luat cu mana". II rog pe cei care au problema asta sa incerce, dupa care sa posteze impresiile. Ciao!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la mecanic pentru o verificare ochiometrica. Concluziile sunt cam asa: placutelele sunt pe la jumate iar discurile trebuie schimbate la urmatorul schimb de placute.

Cu scartaitul tind sa-i dau dreptate lui cmiron deoarece daca franez incet si incep sa scartaie iar apoi apas putin mai tare si revin la aceeasi forta de apasare ca inainte scartaitul dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o vaselina cu cupru ce rezista la 800-1000 C special pentru dat pe spatele placutelor.

Daca va da mina Wurth are.

andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un spray cu Cupru. L-am folosit pt "lubrifierea" suprafetei de contact dintre placuta si etrier. La Fabia mea si la Felicia socrului meu. La el scartaia, la mine nu, dar am dat preventiv. La el a disparut scartaitul, la mine nu a aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am problema asta dar numai la Polo care e luat din Ro ,la Golf care e neamt nu am aceeasi problema cu totte ca e mult mai batran daci tind sa cred ca problema este compozitia placutelor care am inteles ca fiind ecologice contin mai mult bronz(cred) si de accea cateodata se aud asa. Asta mi-a spus un prieten ca s-ar putea sa fie cauza (e mecanic le Peugeot)

Am vrut sa postez la Polo ,rog un moderator sa mute!

Modificat de memoris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ce se intampla de multe ori e de fapt praf care intra intre placuta si disc. Particulele mici si tari de exemplu pietricelele pot fi stranse si impltantate in placuta, care e mai moale. Odata intrate acolo nu se mai misca pana nu se sfarma incet incet sau cateodata raman acolo si se duc tot mai adanc in placuta. Daca se aduna mai multe din astea pe suprafata se formeaza un microstrat mai dur, care provoaca scartaiala la franare.. Unii pun WD40 de exemplu si scapa. Normal ca fenomenul e mai frecvent la placutele vechi, cu cat sunt mai vechi sansa sa prinda praf si sa adune pietricele e mai mare....

O fi si vibratia aia de care zicea cineva, insa sigur si praful e o cauza..A doua chestie e ca placutele noi nu mai contin azbest ca e interzis, asa ca sunt oarecum mai dure si uzeaza discul mult mai tare. Poate si asta contribuie la frecare dur pe dur care da zgomot.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba de frane si probleme la franaare

totul e bine si frumos la mine doar ca la viteze de peste 100km/h cand franez incepe sa-mit repideze toata masina, si in special volanul asta daca apas incet pentru incetinire lenta, daca apas mai tare nu se manifesta fel, pe mine ma duce gandul la un disc de frana ovalizat, sau ceva de genul dar si ceva la directie ar putea fi.. are cineva idee sa mai intalnit cu asta?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@evident: este evident :mellow: ca unul sau ambele discuri pe fata sunt descentrate/ovalizate/uzate. Schimba-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba de frane si probleme la franaare

totul e bine si frumos la mine doar ca la viteze de peste 100km/h cand franez incepe sa-mit repideze toata masina, si in special volanul asta daca apas incet pentru incetinire lenta, daca apas mai tare nu se manifesta fel, pe mine ma duce gandul la un disc de frana ovalizat, sau ceva de genul dar si ceva la directie ar putea fi.. are cineva idee sa mai intalnit cu asta?

multumesc

asa a fost si la mine... discuri strambe...

p.s. unde gasesc vaselina cu Cu pt placutze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

p.s. unde gasesc vaselina cu Cu pt placutze

nu stie nimeni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e sa nu folosesti nici un fel de unsoare cu sau fara Cu pe placute pt ca totusi e vorba de un element de securitate ce nu prea rabda "inovatii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am schimbat lichidul de frana si imi scartaie cand eliberez frana... acelasi lucru si la frana de mana, pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Mie imi scartaie f tare la apasarea medie a franei dar s-a intamplat si la apasarea mai puternica. Dar cel mai mult ma intriga faptul ca scartaie cauciucurile(cred) la intoarcerile bruste(gen 180grade). Ce-ar putea fi? :lol:

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!