Jump to content

nu mai porneste golf GTD 1.6


Sebster
 Share

Postare recomandată

Salut,

Se pare ca e sezonul problemelor la diesel-ul meu. Pica una dupa alta. Ieri a pus capac la toate...,am iesit cu ceva treaba si am lasat masina parcata pentru vreo ora. Cand am revenit, i-am dat cheie si nimic.. doar un tzacanit scurt cand puneam contactul. Am incercat de vreo cateva ori fara succes, aceeasi chestie. In bord toate se aprindeau normal, chiar am aprins si farurile si era ok. Fiind vale, am reusit sa o pornesc impingand-o putin.

Imi amintesc situatia similara a unui prieten cu un Ford Focus. L-a "lasat" pe om exact in Peco, fara drept de apel, nu a mai pornit. La service i-au zis ca e bateria dusa. A schimbat-o si nu a mai avut probleme. M-am gandit ca e cam aceeasi chestie, avand in vedere ca masina are bateria asta de cel putin patru ani, .. mi-a facut si ceva probleme iarna asta.. am zis ca e clar dusa.

Azi am luat baterie noua de 75 Ah si da-i cheie. Surpriza.. face exact la fel. Tzacane cand ii dau cheie si .. nimic mai mult.

M-am gandit ca poate sunt dusi carbunii de la electromotor, l-am desfacut .. curatat un pic, dar sunt ok.

Am mai cautat pe forum situatii asemanatoare .. dar nu am gasit nimic concret, ca rezolvare. Ma poate ajuta vreun cunoscator cu ceva sfaturi ?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Se pare ca e sezonul problemelor la diesel-ul meu. Pica una dupa alta. Ieri a pus capac la toate...,am iesit cu ceva treaba si am lasat masina parcata pentru vreo ora. Cand am revenit, i-am dat cheie si nimic.. doar un tzacanit scurt cand puneam contactul. Am incercat de vreo cateva ori fara succes, aceeasi chestie. In bord toate se aprindeau normal, chiar am aprins si farurile si era ok. Fiind vale, am reusit sa o pornesc impingand-o putin.

Imi amintesc situatia similara a unui prieten cu un Ford Focus. L-a "lasat" pe om exact in Peco, fara drept de apel, nu a mai pornit. La service i-au zis ca e bateria dusa. A schimbat-o si nu a mai avut probleme. M-am gandit ca e cam aceeasi chestie, avand in vedere ca masina are bateria asta de cel putin patru ani, .. mi-a facut si ceva probleme iarna asta.. am zis ca e clar dusa.

Azi am luat baterie noua de 75 Ah si da-i cheie. Surpriza.. face exact la fel. Tzacane cand ii dau cheie si .. nimic mai mult.

M-am gandit ca poate sunt dusi carbunii de la electromotor, l-am desfacut .. curatat un pic, dar sunt ok.

Am mai cautat pe forum situatii asemanatoare .. dar nu am gasit nimic concret, ca rezolvare. Ma poate ajuta vreun cunoscator cu ceva sfaturi ?

Multumesc anticipat

Am avut si eu o problema similara si era de vina bendixul , se blocase ... daca zgomotul "tzacanit scurt" se aude de la electromotor atunci starterul face zogmotul ala (incearca sa scoata bendixul ) (blocat bendix= bucse uzate, probleme cu furca , gripat bendixul ) (la mine a fost de vina furca )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, bendix blocat, dar nu pot verifica asta daca ii dau jos electromotorul? Ii pun bobina sub tensiune si vad daca cupleaza sau nu.

Imi dau si eu cu parerea... As prefera sa pot verifica daca chiar asta e problema..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate verifica daca il scoti .cel mai bine e sa il scoti dar sa lasi firele si in plus sa mai pui un fir de masa pe corpul lui si sa dai cheie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am testat pe direct si electomotorul si bobina, si functioneaza ambele. Problema ar fi ca dupa ce cupleaza bendix-ul, nu ii mai da curent si electromotorului. Banuiesc ca e dus acel contact din bobina. Se poate remedia in vreun fel sau trebuie cumparata de intregul ?

Modificat de Sebster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin cu amanunte. Am dat jos electromotorul, curatat carbuni, verificat continuitate, am cumparat solenoid nou, toate bune. Il testez in casa, cupleaza si invarte destul de bine. Il pun pe masina...doar mult doritul "clanc".

Montat daca-l verific, chiar si be direct , la firul gros de alimentare electromotor (de la baza) tot nu vrea sa plece. face doar niste scantei. Bateria e noua.

Am verificat si curatat, masa de pe cutie, cablaraie baterie-electromotor... Am schimbat si bucsa din bloc.

L-am dat jos de vreo trei ori de pe masina..ma termina psihic. Chiar nu ii gasesc explicatie.

Daca mai are cineva vreo idee.. multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic starterul trebuie sa scoata bendixul si imediat ce bendixul este scost se formeaza o punte ce alimenteaza electromotorul pt a invarti .daca se aude numai zgomotul starterului si nu si al ellectromotorului inseamna ca ceva blocheaza bendixul .incearca sa desfaci electromotorul si sa misti bendixul sa vezi poate e ceva blocat pe acolo (trebuie sa iasa relativ usor cand il tragi cu mana) ,verifica si furca vezi ca ea trebuie sa stea perfect orizontala si sa nu aiba joc prea mare (daca are joc prea mare cand anclanseaza starterul bendixul se poate bloca ) . daca ai drum prin vs da un semn si te ajut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am depistat ca de fapt electromotorul nu are putere suficienta. Pe liber invarte, dar in sarcina e mort. Am luat din nou toate contactele la slefuit, borne, fire de masa. Am facut un test pe liber si a luat-o puternic tare. L-am montat si i-am dat cheie. A pornit la sfert. Se fare ca prima data am facut curatirea de mantuiala...

Dar.. am dat din lac in put. Cand inchid contactul, motorul continua sa mearga .. cumva tare subturat. Daca ii las contactul si scot borna de + de la baterie, tot merge pana inchid si contactul.

Ceva idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am depistat ca de fapt electromotorul nu are putere suficienta. Pe liber invarte, dar in sarcina e mort. Am luat din nou toate contactele la slefuit, borne, fire de masa. Am facut un test pe liber si a luat-o puternic tare. L-am montat si i-am dat cheie. A pornit la sfert. Se fare ca prima data am facut curatirea de mantuiala...

Dar.. am dat din lac in put. Cand inchid contactul, motorul continua sa mearga .. cumva tare subturat. Daca ii las contactul si scot borna de + de la baterie, tot merge pana inchid si contactul.

Ceva idei ?

Dupa cum explici, pare sa fie contactul (partea electrica a lui).

Macar de ar fi ala (e in jur de 20 lei, si se schimba in 10 min), ca, altceva.... nu prea vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura contactul cu mersul acesta subturat ? I-am scos si cheia din contact si tot gafaie.. destul de urat.

Din cate am vazut azi, dupa ce fac un drum, adica se incalzeste oarecum motorul, nu mai face faza asta. se opreste corect din cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrovalva de pe pompa de inj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrovalva de pe pompa de inj.

Nu e exclus... mai ales ca, aia se poate verifica usor (durerea e ca e asa de mica si asa de scumpa... :rolleyes:)

E foarte posibil, dar, poti si verifica, daca mai face asa... pornind-o 2-3 min.

Sau il rogi pe vecinul (care e vechi pe la noi, si mai e si prieten cu dieselurile) sa te ajute :blah:

Modificat de Archanghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In leg cu electrovalva ..e foarte posibil sa fie ea, dar nu ma deranjeaza foarte tare. Daca s-a incalzit putin motorul nu mai apare problema. Doar daca il pornesc si il opresc cand e rece, situatie care nu prea se gaseste in practica, deci e ok din punctul asta de vedere.

Dar bineinteles a aparut altceva. Dupa ce am, curatat electromotorul, schimbat carbuni, bucsa bloc, solenoid, curatat contacte si alea alea, dupa montaj, cam .. 10 15 secunde dupa ce pornesc motorul se aude un zgomot de fond, un fel de fasait, sasait, poate carait, dar foarte fin. Dupa ce zgomotul inceteaza, motorul merge rotund, parca prinde un pic in putere, si se aude un zgomot de decelerare a ceva.., ca atunci cand sa zicem, opresti o bormasina ...

Ma gandesc ca poate ramane agatat bendixul pe coroana, de aceea l-am dat iar jos, curatat de vaselina veche si l-am gresat si curatat cu WD40 (spray). La rece aluneca super usor, si nu pare defect.

Cum imi pot da seama ca bendixul e problema ? Pot sa-l comand separat ? Am vazut ca e prins de angrenajul de forta, il pot demonta ?

Orice parere e binevenita.

Merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am patit aceasi chestie, dupa ce am schimbat bendixul,era uzat si scapa, si dupa pornire ,cand luai mana dupa contact,caraia- cand se retragea bendixul

am inlocuit toate bucsele electromotorului si cea unde vine axul electromotorului si a disparut caraitul.

se poate sa fie uzata bucsa bendixului -care e presata in bendix, si sa aibe joc pa ax

bendixul e in jur de 100 de lei..se gaseste separat

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Exact ce relatezi ca ai patit am avut si eu surpriza sa patesc si am cumparat un demaror foarte mic de 1.1kw cu reductor incorporat si care nu mai avea capatul axului fixat in bucsa de pe cutia de viteze ce era uzata si fura curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am schimbat simbata: cureau de distributie,rola de la curea si pompa de apa.

am invirtit la rece motorul cu mina(cheia de 19) si a fost ok.

tot simbata am adus sotia de la giob(dus intors 32 km) acasa.

duminica masina s-a odihnit .

luni dimineata a refuzat sa mai porneasca.am dat la cheie de 5 ori(pina s-a decuplat singura) si nik.

ieri am desfacut inca o data si verificat de 2 ori distributia=e la fix.

in timp ce am data la cheie am scos contactul de la solenoid si a continuat sa invirta ....

am desfacut piulitele de pe capul injectoarelor si primeste motorina...chiar daca solenoidul nu e conectat....

am golit de 2 ori bateria si tot nu vrea sa porneasca.(scoate fum de motorina incomplet arsa,alb,-nu miroase a ulei...)

gol de idei sunt si io.mai merg aku afara la ea sa incerc s-o pornesc.

cine are idée ce ar putea fi rog sa zica

mersi anticipat

Modificat de 3-1.6td
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca ai bujiile duse

demonteazale, si verificale, si sau schimbale cu unele probate

trebuie sa porneasca

pompa de injectie ai puso cu ceasu comparator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am alimentat direct din baterie solenoidul si se aude cum face clik deci dupa parerea mea el functioneaza

cineva cu idei????

@seby

pompa de injectie a fost blocata in momentul in care am pus motorul la "0" cu un bolt.

e exact in aceeasi pozitie cum a fost si inainte de schimbarea curelei.

am facut cu masina dupa schimabre 32 de km.

si de la oprirea ei la urmatoarea pornire nu mai vrea nicicum sa o ia

daca imi aduc aminte bujiile le-am schimbat in noiembrie 2008

o sa le verific akuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de injectie stiu ca o poti bloca, si da, asa se face dar cum masinile sunt vechi si alea alea, exista o scula speciala cu un ceas comparator la care ii reglezi avansu static

e si un topic pe aici pe undeva

sigur te-au lasat bujile,

daca o tragi , porneste, desigur nu stiu cati sunt de acord cu trasul pe acilea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut bujiile 2 si 3 care nu functionau.

le-am schimbat si aku porneste la sfert de cheie.

mersi mult de tot de ajutor seby :icon_thumleft:

stiu sigur ca pompa mea de injectie are capul hidraulic stricat(nu stiu ce naiba e aia)

am in plan sa cumpar o pompa noua de injectie dar nu stiu cind si cum

deocamdata merge asa cum este si nu cred ca e nevoie sa fac reglajul cu ceas la o pompa ce vreu sa scap de ea.

nici eu nu-s de acord cu trasul mai ales ca abia am schimbat cureaua de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni..."astia care spuneti ca nu e bine sa tragi masina ca rupi cureaua" de unde si pana unde? pai ia iao putin asa logic...electromotorul actioneaza volant care e pe vilbrochen da? tu in momentul in care impingi masina cutia iti invarte motorul tot prin intermediul volantei nu? deci ce treaba are distributia cu impinsul sau cu pornitul la cheie? indiferent in ce mod pornesti masina distributia nu e afectata cu nimic....scuze de off topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreigtd

eu cred ca in momentul in care electromotorul actioneaza volant nu e asa de violent ca si cind sa porneste din rampa sau trasa.

cred ca nu sa poate rupe cureaua decit daca e destul de veche sau prost strinsa.

poate ca ma insel dar nu cred ca asta are vreo relevanta-e doar asa o "manie" a mea de a-mi proteja cit mai bine masina(ma serveste impecabil)

Modificat de 3-1.6td
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, asa zic si eu, ca nu se intampla nimica, dar, trebuie sa stii cum ii dai drumu la ambreiaj, nu ca berbecu in viteza 1, ca atuncea, clar ai sanse sa sara distributia un dinte, ptr ca face un soc foarte mare

Ma bucur ca te-am putut ajuta

Cine ti-a zis ca ai cappul hidraulic stricat?curios doar

ti-a verificat cineva presiunea care o scoate pompa de injectie?

nu cred ca vrei sa stii cat costa o pompa de injectie noua, mai degraba cumperi un cap hidraulic si asta basta, mai ai doar montajul la cineva care face pompe si proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e sa cupleze bendix-ul pe coroana volantei si sa o invarta si alta e sa dai drumul la ambreiaj la 30-40 de km/h. La fel, daca stii cum se face treaba asta nu afecteaza masina asa tare, dar tot nu e ok. Motorul trebuie sa porneasca din cheie, ca de-aia are cheie pentru pornire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!