Jump to content

ESP foarte activ dupa schimbarea casetei de directie


Extreme
 Share

Postare recomandată

Luna trecuta am schimbat caseta de directie (noua) iar dupa schimbare au inceput problemele. Prima ar fi ESP-ul se activeaza foarte repede si este foarte suparator. La directie nu mai am probleme s-a veificat tot aveam dus un cap de bara pe care l-am inlocuit s-a facut si geometria masinii. Cuciucurile pe fata sunt noi cumparate in ziua schimbarii casetei (kormoran :icon_thumright: ) Iar pe spate am 2 caucicuri care mai au mai mult de jumatate din viata (michelin). Ma gandesc ca nu e de la cauciucuri deoarece am circulat si cu 2 cauciucuri de vara pe fata (noi ) si 2 de iarna pe spate(cam terminate) si nu facea asa. Ar trebui recalibrat sistemul sau ceva?

Si o alta problema aparuta la ridicarea masinii este : la franarea usoara exact inaintea opririi masinii , frana parca ar scapa se simte ceva in pedala. In rest nu am probleme cu frana prinde foarte bine. Iar fenomenul nu se intampla la alta viteza decat exact inaintea opririi. Ce credeti ca ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Extreme

    16

  • Borisake

    10

  • Al Bundy

    7

  • SeanPaul

    4

Este problema de la senzorii de ABS. Sunt scumpi rau, dar poti sa incerci sa-i scoti afara, ii cureti cu un spray de curatat si ii pui la loc. Daca ai noroc:) mai merg o vreme buna. Daca nu ...o sa trebuiasca sa-i schimbi, sorry. Iti spun din experienta, am patit la fel.

Bafta

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar problema a aparut brusc. adik dupa schimbarea casetei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu cum vrei sa-ti dea senzorii un sms ca se vor strica? Parerea mea este ca sunt pusi aiurea mai ales ca spui ca iti intra si abs-ul. Ia legatura cu cineva priceput si te rezolva. Pe vag-com l-ai intrebat care ar fi problema? vorbim totusi de esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa imi dea sms :( scuze daca am deranjat.

Ontopic: maine am sa merg la service sa vedem ce zic baietii sper sa se rezolve intr-un fel.

De aici sa vina si problema cu frana?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai deranjat...doar ca am mai explicat de mai multe ori ca noi nu avem cum sa stim mereu si concret rezolvarea la problema ta iar asa sa ne dam cu presupusul consider ca nu are rost.

E clar ca senzorii nu sunt la locul lor iar despre asta mai sunt topic-uri, daca rasfoiai un pic forumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok merci mult! Sper sa se rezolve prin curatarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic nu ai ce curata ca sunt senzori Hall. Cred ca sunt prea departe de inel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare sa vezi daca nu da eroare la vreun senzor de ABS. Daca sunt ok, probabil au umblat la ei si nu i-au impins de tot la loc.

Sau problema poate fi de la senzorul de pozitie a volanului.

Geometria ti-au refacut-o, dar a citit cineva ce indica senzorul ala? Nu cumva la montarea casetei sa fi nimerit cu un nut mai intr-o parte, sa masoare o deviatie mai mare de 5 grade cand masina e in linie dreapta si de-aici toate problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e des intalnita la Passat B5. Confirm teoria lui cosmin, citeste ce valoare iti arata senzorul volanului cand este pus pe drept - trebuie sa arate fix 0 (zero). Cea mai mica abatere duce la anomalia descrisa de tine. Un alt motiv ar fi jocurile din trenul de rulare si sistemul de directie, dar daca spui ca le-ai schimbat recent, cu siguranta nu ti calibrat bine senzorul volanului. Trebuie pus volanul pe "mijloc", senzorul sa arate ZERO, si apoi reglata directia din capetele de bara.

Provizoriu poti rezolva problema decupland ESP-ul din bord de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria mi-au facut-o. Dar nu stiu daca s-au uitat si la senzorul volanului. Maine merg si va tin la curent. merci multpt idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la service. Problema cu frana s-a rezolvat un senzor de abs era prea distantat. Dar problema cu esp-ul nu s-a rezolvat :((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe vag-com l-ai intrebat...poate stie el.

A spus si Cosmin ceva util, ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si de senzorul acela. O sa mai merg si vineri la ei. Pe vag com au vazut doar deviatia senzorului de la abs. Despre senzorul de pozitie al volanului nu au zis nimic. Nu am avut acces in atelier cat au muncit la ea. Sper sa o rezolve cumva ca e foarte deranjant. Mi-am notat procedura data de anditdi si merg cu ea la ei si insist sa o urmeze ca la carte.

Procedura e urmatoare pentru ce-i interesati

"Un lucru scapat cu vederea de foarte multi mecanici (aprox99%) se refera la adaptarea pozitiei de mijloc a senzorului de rotire a volanului G-85 care este necesara ori de cate ori:

- unitatea de control ABS/ESP, senzorul de rotatie G-85, sau coloana de directie sunt inlocuite

- dupa recodarea unitatii de control

- cand se ajusteaza geometria directiei

- cand codul de eroare storat din unitatea de control cere acest lucru

Proceduri:

- porniti motorul

- rasuciti volanul o rotatie completa dreapta si apoi una stanga

- porniti intr-un drive test scurt pe o suprafata plana neteda. Conduceti in linie dreapta cu o viteza nu mai mare de 20 Km/s. Daca volanul este in pozitie dreapta in timpul mersului atunci opriti vehiculul FARA A MISCA VOLANUL DIN POZITIA DE MERS DREPT.

- NU opriti motorul

- in cazul in care volanul nu se afla in pozitia mediana in timpul drive testului refaceti geometria trenului de rulare si pozitia centrala a volanului conform procedurilor din manualul service.

- conectati VAG-COM-ul si selectati modulul "Brakes/ABS - 03"

- selectati menu-ul "login - 11" si introduceti codul 40168 "Do It!"

- selectati "Basic setting - 04" apoi selectati grupul 001

- daca pe display este afisat Error sau Function Unknown atunci procedura de login nu a fost corect realizata (cod gresit introdus sau controller diferit/varianta software diferita)

- in cazul afisarii mesajului "steer. angle sender compens. OK" atunci adaptarea a fost realizata cu succes, lucru care se verifica in grupul de masura 005.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. not OK" atunci stergeti codurile de eroare storate, scoateti contactul, reporniti motorul si reluati procedura de la inceput.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. Disabled" acest lucru se datoreaza nerespectarii procedurii de rotire a volanului o rotire completa dreapta apoi stanga" (textul apartine colegului ANDITDI)

Modificat de Extreme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am pus vag-comul pe ea. Si am urmat pasii de mai sus. Dar nu a dat rezultate. Mi-a dat ok. Volanul in linie dreapta are valoare 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva ai cauciucuri de marimi diferite?Ia uita-te sa vezi daca sunt toate aceeasi marime!Daca sunt cauciucuri de marimi diferite,apar diferente de rotatie si din cauza asta iti intra esp-ul.

Modificat de cosminwon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate 4 sunt 195/65/r15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI_PD_116_2000

Sal,

Aceeasi problema (se activa inainte de oprire pe sosea neteda si curata, in curba fara sa fie nevoie..) am avut-o si eu cu senzorii abs dar dupa ce am schimbat diferite piese la directie si suspensii (piese fara reglaj,brate...). Cauza era manipularea butucului adica firele de la senzori le agatam cu diferite scule si ii fortam afara. Dupa ce am schimbat un senzor (degeaba , cel vechi era bun) am reglat distanta la toti si problema a disparut, am introdus senzorul maxim in interior dupa care i-am retras o distanta foarte mica cat sa nu atinga capul de planetara cu inel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V6 TDI 4Motion

Caseta de directie are si ea o pozitie de 0 care se blocheaza cu ajutorul unui 'stift' (V.A.G 1907) care se infileteaza in ea. Daca nu a fost montata in aceasta pozitie, e posibil ca directia sa fie reglata si volanul sa stea drept, dar in momentul unui viraj sa apara o diferenta de bracaj intre cele 2 roti care sa provoace activarea ESP-ului. Cauta pe cineva care are ElsaWin, procedura e destul de simpla si banuiesc ca de aici e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca ElsaWin este un program sau ceva. Ma poate ajuta cineva cu asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea asemanatoare (la Passat B5) a rezolvat-o Antoniu, lucreaza foarte bine si are preturi rezonabile. Service-ul se afla pe centura, "pe varianta", dupa fosta reprezentanta Iveco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei na ca nu sunt singurul cu buba asta.

Eu am capatat-o tot la un service si ma roade de 2-3 ani, aviz amatorilor.

Si in timpul asta nu am stat cu mainile in san.

Cum se manifesta la mine: nu da nicio eroare pe nimic, geometrie facuta ca la carte, recalibrare de N ori, cauciucuri noi, ce sa va mai zic etc. toate bune si frumoase cand ies cu ea la drum ca doar acolo ii simt prezenta, gen un viraj banal de dreapta larg (este mai prezent la virajele de dreapta decat cele de stanga, anomalie totala), foarte larg si nu mai mult de 60km/h ESP-ul isi face aparitia.

Ce ai ma nene ca si cu 120km/h nu it derapeaza masina in virajul ala neam.

Deci cum a aparut la mine buba; am fost la service sa imi schimb bieletele de directie, un cap planetar si cam atat.

Cand au coborat masina de pe elevator ca sa plec, surpriza aveam pom de craciun pe bord, ABS, ESP.

A venit omul cu VAS-ul parca scula aia minune a lor si nu putea sa stinga martorii.

La un moment dat apare ucenicul de lucrase la ea si i-a infipt 1 sau 2 mufe undeva de sub vasul de expansiune (nici in ziua de azi nu mi-am dat seama ce a facut el acolo si la ce mufe a umblat si de ce acolo cand bieletele de directie unde a umblat el sunt mai jos si mai in spate) si abia dupa aceea a putut sa stinga martorii si sa stearga erorile stocate.

Ei de atunci pe mine ma scoate din minti ESP-ul, basca la drum merg cu el off, si tot isi mai face simtita prezenta cand si cand.

Este foarte dubioasa problema.

Initial am zis ca se intampla ceva cu senzorul de la volan G85, dar nu am avut niciodata eroare pe el, dupa zic ca poate din cauza senzorrului de acceleratie laterala (parca) G200 ii zice, ala de sub bancheta spate, inlocuit si tot asa se manifesta.

Senzorii de ABS sunt si ei curatati si reglati, asa ca nu mai stiu ce sa ii mai fac.

Am vorbit si cu ingineri in ESP ce mi-au descris si confirmat cati senori sunt si care sunt ei, deci...astept si alte pareri de la cei napastuiti de ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta de directie are si ea o pozitie de 0 care se blocheaza cu ajutorul unui 'stift' (V.A.G 1907) care se infileteaza in ea. Daca nu a fost montata in aceasta pozitie, e posibil ca directia sa fie reglata si volanul sa stea drept, dar in momentul unui viraj sa apara o diferenta de bracaj intre cele 2 roti care sa provoace activarea ESP-ului. Cauta pe cineva care are ElsaWin, procedura e destul de simpla si banuiesc ca de aici e problema.

Cum poate ca o roata sa vireze mai mult decat cealalta legate fiind de aceeasi cremaliera ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema omului e ca nu s-a facut recalibrarea ESP-ului dupa interventia la directie - o masinuta cu prea multa electronica pentru mecanici nostri - "merge si asa"

Arunca un ochi pe topicul asta - probleme similare raspunsuri similare

http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1047492

Si ce spune ross tech-ul

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html

This procedure should be performed when vehicle alignment is performed or if any of the following components have been removed or replaced:

* ABS/EDL/ASR/ESP control unit (J104)

* Steering Angle Sensor (G85)

* Steering Column

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!