Jump to content

Nu mai dati banii pe tacheti


codres_ali
 Share

Postare recomandată

Acum cateva saptamani au inceput sa-mi tzacane tachetii groaznic, de nu mai puteam sa stau in masina. Primul gand a fost sa ma duc la mecanic si sa-l intreb.

Raspunsul a fost scurt, trebuie sa-i schimb pe toti 16 si costa cam 7 mil numai tachetii.

Atunci am inceput sa caut solutii alternative.

Prima a fost sa masor distanta intre tacheti si came si sa inlocuiesc doar cativa.

Nu a dat rezultate, faceau la fel de nasol.

Apoi tot scormonind pe internet am gasit thread-ul asta pe ClubGti UK:

http://www.clubgti.co.uk/forum/forum_posts...pets&PN=0&TPN=2

Va dati seama ca m-am bucurat ca englezii au avut aceeasi problema si au gasit rezolvarea.

Si asa am trecut la curatat tachetii. In final problema s-a rezolvat, dar a mai ramas un pic de tzacanit de la tacheti. Probabil ca se uzeaza totusi in timp, dar tzacane foarte tare doar cand sunt murdari. Eu i-am gasit pe ai mei si murdari si intepeniti.

Dupa cum se spune si in link tachetul trebuie lovit de o suprafata tare ca sa ii iasa butoiasul din mijloc(cel care detine si rolul functional al tachetului).

E bine sa incercati sa scoateti uleiul din ei inainte si sa aveti grija sa nu astupati orificiul prin care intra uleiul cand ii loviti ca sa iasa mijlocul.

Tachet desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butoiasul din mijloc desfacut complet. In a doua e asezat in ordinea in care se asambleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheti la tava :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumim pentru post-ul interesant. Chiar aveam nevoie.

Am aceeasi problema....imi tzacane un tachet de ma apuca dracii, dar se potoleste in momentul in care motorul se incalzeste si ajunge uleiul la el.

Ma intereseaza cat ti-a luat demontarea (ca timp) si care este gradul de dificultate, ca sa stiu la ce ma bag.

In afara de curatat ce ai mai facut la ei? A fost nevoie sa cumperi altii noi? Daca da, atunci la ce pret i-ai gasit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa scoti tachetii tre sa dai axele cu came jos (la 16V) si deci tre sa faci distributia dupa aia. Daca nu ai mai facut asa ceva io zic sa nu te bagi, ca io am facut-o si a trebuit sa mai schimb si o parte din supape (prietenii stiu de ce). Eu i-am schimbat pe toti 16 cu tacheti noi la 250k bucata acu vreun an si ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa scoti tachetii tre sa dai axele cu came jos (la 16V) si deci tre sa faci distributia dupa aia. Daca nu ai mai facut asa ceva io zic sa nu te bagi, ca io am facut-o si a trebuit sa mai schimb si o parte din supape (prietenii stiu de ce). Eu i-am schimbat pe toti 16 cu tacheti noi la 250k bucata acu vreun an si ceva.

<{POST_SNAPBACK}>

Nasol , ai gresit punerea la semn ?

Voi la reasamblare folositi specificatiile de strangere ?

sau dupa ureche cum fac toti mecanicii nostrii :( ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au disparut post-urile si attachment-urile :banghead: .

Si eu m-am gandit prima data sa schimb toti tachetii, dar costa destul.

Si de multe ori s-ar putea sa fie inutil, ei tacane deoarece sunt murdari.

Scoaterea axelor si punerea distributiei cere un pic de documentare inainte, dar in principiu nu e o treaba grea(eu am facut-o de doua ori in ultima luna).

Exista o gramada de semne pe care sa le verifici ca sa fii sigur. Sunt doua semne pe fulia de la axa de evacuare, mai sunt punctele de pe pinioanele axelor, e semnul de pe vilbrochen, iar daca nu esti sigur scoti bujia de la cilindrul nr. 1 si bagi ceva lung prin gaura ca sa vezi cand e sus pistonul(eu asa am descoperit ca aveam pusa gresit distributia). Dupa ce pui cureaua nu pornesti motorul, invarti motorul cu mana si urmaresti cum se invarte, asculti daca se aud zgomote si urmaresti la fiacare rotatie semnele.

Sincer eu n-am vazut mecanic care sa le urmareasca pe toate, asa ca nu vad de ce ar pune el mai bine cureaua de distributie(la mine au fost 2 care au gresit).

Specificatiile de strangere le urmaresc inainte pe toate in documentatie. Normal ca nu am cheie dinamometrica, dar incerc sa le strang cu aceeasi forta cu care erau stranse inainte tinand cont si de specificatiile de strangere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa nu crezi ca am facut altfel. Am pus tot la semne. Am invartit cu mana de 2 ori, m-am uitat sa fie la semne din nou, si abia dupa aia am pornit ... si .... bang,trosc :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa nu crezi ca am facut altfel. Am pus tot la semne. Am invartit cu mana de 2 ori, m-am uitat sa fie la semne din nou, si abia dupa aia am pornit ... si .... bang,trosc :(

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.scirocco16v.com/broken_gallery/DSCN0505.JPG

http://www.scirocco16v.com/broken_gallery/Dcp_1080.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare, am citit ca la tachetii hidraulici nu este nevoie de interventie...si ca tachetii hidraulici au fost "indrodusi" dupa anul 85

eu am masina din 87 deci inseamna ca am tacheti hidraulici??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca la cei hidraulici nu este nevoie de nici o interventie....daca cumva incep sa bata, dupa un timp ajung sa se "alimenteze" cu ulei si zgomotul inceteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Interesant..daca e vreun coleg care a rezolvat-o singur...doar dupa documentatii sa posteze pasii...sau ceva sa inteleaga si incepatorii :)...NU AM INCREDERE IN MECANICI...multumim ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. La motorul meu, 1.3 NZ, am tacheti hidraulici. Asta vara am umblat la ei, sub indrumarea lui Archanghel. Exact cum spune si in post se face, dar ca sa fie un mic mai usor, se pun toti tachetii in benzina, sa se subtieze de tot uleiul. Apoi cu un ac, apesi pe biluta din capat ca sa scoti lichidul din ei. Apoi vine partea cea mai dureroasa. Iei fiecare tachet si dai cu el de o bucata de placaj de lemn pana iese...dupa ce s-au desfacut toti si urmeaza montarea inapoi in chiulasa, este indicat preumplerea lor cu ulei. Se pune un pic de ulei in fiecare butoias, iar ca metoda de verificare, cilindrul sa fie intrat cam jumatate. Si cam asta am facut eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!