Jump to content

Intercooler mai mare...avantaje si dezavantaje


alexs307
 Share

Postare recomandată

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    8

  • andREI

    5

  • ninu

    5

  • psycho_mishu

    4

decat sa dai atata bani pe un smic de la tyrol mai bine iei pe cele 2 ale lui bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna, revin cu vesti noi.

Am cumparat intercooler cu 7 milioane jumate, marca Valeo dimesiunile putin mai mari ca cel ce l-am avut inainte pe masina care era tot Valeo original .

Ce parere aveti de pret? eu cred ca am facut o afacere buna, nu? pretul l-am optinut de la un prieten ce are un magazin de piese.

have a good time :lol:

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam tot atat costa unul sport (ma refer la radiator nu si la furtune) ....unul complet cu tot cu furtune/tevi de aluminiu/etc se invarte intre 450 si 500 de euro.Oricum daca nu schimbi turbina e cam degeaba intercooler sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

In momentul de fata eu am probleme cu interculer-ul stock de pe masina . Am un Golf 4 2002 , 1.9 TDI 74 kw, 101 Cp ( acum ~130 ) . Interculer-ul are 3 pori in el si stau pe ganduri daca sa il schimb cu unul la fel sau sa fac un upgrade . Binenteles idea de upgrade imi surade mai mult . Ce ati recomnda pentru motorul meu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Laurentiu_LWR

salut...recomandarea mea ,cea mai ieftina modificare este sa pui un intercooler stock dar de 130hp...daca tot ai dus motorul la 130hp poti monta foarte frumos si elegant din punctul de vedere al muncii si potrivirii acest tip de intercooler...

si eu am ceva probleme cu intercooler-ul si am cautat mult timp variante si m-am documentat mult

intr-adevar cel de 90 si 116 au aceeasi dimensiune DAR diferenta dintre cele 2 si cel de 130 este grosimea, adica are 85mm grosime fata de 65mm cat au cele de 90 respectiv 116hp

cum au spus si colegii de sus pentru un intercooler de 150hp sau unul sport trebuie sa modifici putin mai mult tubulatura traseului turbina-intercooler-EGR

recomandarea mea unul stock de 130hp si nu vei modifica decat foarte putin la sistemul de mufare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna observatie Laurentiu dar, la Autokarma, intercoolerul pt Alh are dimensiunile de 183 X 195 X 85, hmmm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

hmmm...ciudat,inseamna ca s-ar putea sa avem surprize cand comandam de pe autokarma...eu am vazut aceasta diferenta direct pe site la valeo...iar al meu,adica de asz,are sigur 85 ca l-am masurat cu manuta mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai este cineva paci? Cunoasteti vreo firma care poate toate modificarile astea la 1 motor de 74kw TDI?

Daca da PM va rog !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...

Problema: La viteze mari 200-220km/h temperatura motorului >100 grade noaptea (15 grade in exterior), ziua pe caldura (30grade) imi fierbe apa dupa 10-15 min la viteze de peste 180km/h. Si problema nr 2 ar fi ca in jurul intercoolerului e plin de ulei (posibil fisurat... ??).

Merita sa schimb intercoolerul cu unul mai mare? (masina deja are ceva caluti in plus...)

As avea urmatoarele optiuni:

http://www.ok-shop.ro/auto_si_tuning/tunin...00x80/id/39892/

sau

http://www.ok-shop.ro/auto_si_tuning/tunin...40x65/id/39887/

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...ciudat,inseamna ca s-ar putea sa avem surprize cand comandam de pe autokarma...eu am vazut aceasta diferenta direct pe site la valeo...iar al meu,adica de asz,are sigur 85 ca l-am masurat cu manuta mea

se pare ca pur si simplu e o chestiune de model, nu de eficienta

la skoda ASZurile de pe octavia sau fabia au IC cu grosime de 65 mm

la bora ASZ am remarcat si eu ca e de 85 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca ma bag, dar nu prea vad legatura intre intercooler si lichidul de racire al motorului. Parca rolul inercoolerului era sa raceasca aerul ce intra in admisie, nu lichidul de racire al motorului... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

cand temperatura exteriora este mai mare = ti se inchinge mai repede motorul. corect?

daca aerul care intra in cilindrii are deja 90-100 grade = supraincalzire inutila fata de o temperatura a aerului de 40 grade

asta ar fi o explicatie

thx

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca temperatura aerului intrat in cilindrii are o influenta directa foarte mare asupra temperaturii lichidului de racire. Totusi in ciilindrii are loc o ardere - la temperaturi mult mai mari, asa ca devine nesemnificativa o diferenta de cateva zeci de grade a aerului iesit din intercooler.

Deci putin probabil ca upgradarea intercoolerului sa te ajute in mod direct din punctul asta de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, am si io un golf IV 1.9 TDI de 130CP cu soft (asa l-am cumparat) are ~170 cp si i-am pus un intercooler sport cam de trei ori mai mare decat ala de fabrica .. Senzorul de presiune nu l-am montat inca .. si imi trage bine .. dar dupa o anumita perioada ... imi taie turbina .. Sa fie oare de la acel senzor ? Trebuie schimbat si senzorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu l-ai montat unde l-ai pus :) pune-l pe traseul de aer intre intercooler si motor si o ma mearga bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este o modificare prin care bagi mai mult aer (fiind mai rece = mai dens) in motor. Daca nu aduci si niste motorina in plus vei avea castig 0,00 CP si 0,00 Nm. Insa daca deja bagi mai multa motorina decat poti arde, un FMIC (Front Mounted InterCooler) va aduce multishori cai si Nm..

salut

eu am montat pe un tsi 122 cp un intercooler 1,8t peste cel original care este o tentativa si pot spune ca diferenta e mare fata de standard sint foarte multumit de masina.merge f bine pot spune ca merge mult mai rotund mai aerisita.cu incalzirea mai grea a motorului si eu am sesizat treaba asta tinind cont ca e prima iarna cu intercoolerul montat si a fost o iarna destul de rece. am pus ulei mobil 1 0w 40 pentru o lubrifiere mai buna la pornire .consumul acelasi ,putere si cuplu mai mare f sigur

intrun cuvint sint multumit si atit

Modificat de forceturbo
Te rog sa respecti prevederile regulamentului si regulile limbii romane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare. decat sa punem un intercooler motat in fata nu mai bine incercam sa ii gasim un alt loc pentru a avea o traseu mai scurt in asa fel sa scada turbo lagul ?. probabil ca nu are aceasi eficienta ca cel montat in fata dar scade turbo lagul cea ce mi se pare foarte importat. as zice undeva in zona filtrului de aer desi nu prea mai e loc pe acolo da ma gadesc ca am putea muta filtru pe undeva. Nu sunt specialist deci astept sa-mi dati in cap eu doar imi dau cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

daca il montezi in zona filtrului din cauza temperaturii de la motor efect 0 trebuie montat in asa fel in cit sa ai si conductaraia scurta si el in pozitia cea mai buna pentru a racii aerul perfect.jos in masca e f bine crede+ma

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok atunci renunt la idee desi traseu tot mi se pare lung. pe fosta masina un escort de 1.8 td distanta dintre turbo si admise era foarte mica si intercooleru era montat langa motor. intradevar nu avea acelasi randament dar turbo lagul era mult mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,

cine stie o firma (mai de "calitate" si cu pret acceptabil) pt montarea si cumpararea unui intercooler pt masina din semnatura???

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok atunci renunt la idee desi traseu tot mi se pare lung. pe fosta masina un escort de 1.8 td distanta dintre turbo si admise era foarte mica si intercooleru era montat langa motor. intradevar nu avea acelasi randament dar turbo lagul era mult mai mic.

Turbo-lag-ul nu are treaba cu traseul de la filtru la turbo. Volumul total - inclusiv al IC - incepand de la turbo si pana in poarta supapei, impreuna cu inertia sistemului de reglare VNT (daca exista) si inertia ansamblului compresor/turbina = aste sunt cele ce influenteaza lag-ul.

In 2 cuvinte - lag-ul e independent de traseul de admisie pana in compresorul turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!