Jump to content

Intercooler mai mare...avantaje si dezavantaje


alexs307
 Share

Postare recomandată

M-am hotarat...remaparea lui Voinea m-a impins catre ganduri de a imbunatati functionarea TDI-ului PD din dotare...am cautat pe ceva site-uri,m-am lamurit legat de cateva chestii,am inteles efectiv ajutorul adus de un intrecooler mai mare...pe langa faptul ca cel stock este penibil de mic,am vazut ca si la partea cu ventilatia tentativei de intercooler proiectantii au zabovit extrem de putin...intercoolerul actual,pe care probabil il regasim si pe alte motoare,are undeva in jur de 25x15x5 cm cubi,iar amplasarea lui face ca ventilatia sa aiba loc printr-o fanta de maxim 8-9 x 5-6 cm...cu aproximatie...m-am hotarat si am gasit in Germania ceva la vreo 200 euro acolo,la care se vor adauga inca 50 euro pana in Romania...are 40x30x7 cm cubi,incape perfect in fata radiatoarelor...intrebarea mea se refera la eventualele dezavantaje pe care le va aduce acest intercooler urias...va creste consumul?...iarna imi va provoca probleme datorita racirii puternice a aerului?...lamuriti-ma si va voi multumi...numai bine tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    8

  • andREI

    5

  • ninu

    5

  • cosmin74

    4

Top Posters In This Topic

va creste consumul?...iarna imi va provoca probleme datorita racirii puternice a aerului?...lamuriti-ma si va voi multumi...numai bine tuturor...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu prea va creste consumul. Adica cam deloc. Problema e ca iarna va dura incalzirea motorului mai mult daca nu iti pui un carton sau alt obturator in fata FMIC-ului (FMIC = Front - Mount InterCooler = Intercooler montat in fata/central). Cat te costa cartonul ala care oricum e intre bara si intercooler si nu se vede? Ti-l platesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea motorului??? Ce are intercooler-ul cu incalzira motorului??? Nu cred ca aerul care ajunge in motor reuseste sa influenteze simtitor incalzirea/racirea motorului. Teoretic va ajunge in motor aer mai racit, mai mult oxigen. Pe baza temperatutii aerului aspirat si presiunii acesteia ECU 'stie' cata motorina sa injecteze. Singura problema e ca temperatura e masurata inaintea intercooler-ului, probabil ar trebui modificata mapa de temperatura in ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi oameni cu intercooler mare, frontal de pe TDICLUB au acuzat probleme iarna (si din Canada si din USA) ca motorul se incalzeste mult mai greu. Eu tind sa ii cred de aceea am si postat ce este mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Multi oameni cu intercooler mare, frontal de pe TDICLUB au acuzat probleme iarna (si din Canada si din USA) ca motorul se incalzeste mult mai greu. Eu tind sa ii cred de aceea am si postat ce este mai sus.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai va spun eu,chiar se incalzeste mai greu!Deocamdata timpul a crescut doar cu un 1-2 minute pt ca nu e asa de frig,dar la iarna.. :P

Sa nu uitam ca aduce si o fiabilitate mai mare motorului :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scade EGT-ul si de aici o fiabilitate mai buna. Dar daca analizam faptul ca motorul se incalzeste mai greu, dat fiind faptul ca in perioada de incalzire uzurile sunt mai mari, eu inclin sa cred ca balanta este in echilibru.

A, un dezavantaj totusi exista. In cazul in care volumul de aer al traseelor de admisie este mult marit fata de stoc, se mereste considerabil turbo lag-ul

Eu sunt de parere ca cel mai bun intercooler este cel stoc, dar cu admisie fortata de aer si eventual cu duze care sa stropeasca apa in jet foarte fin in fata lui, in functie de temperatura acestuia. Sa nu uitam ca nu mergem tot timpul cu pedala la fund si in consecinta nu sunt motive de a miscora in permanenta IAT-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura problema e ca temperatura e masurata inaintea intercooler-ului, probabil ar trebui modificata mapa de temperatura in ECU.

Senzorul MAP/IAT este montat la iesirea IC-ului, inaintea conductei de plastic ce-l leaga de valva EGR. In consecinta nu trebuie modificata mapa de corectie a IQ-ului cu temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit cu Ender si mi-a zis ca as da pe pere ce iau pe mere daca fac ceva care ar mari considerabil volumul (sau lungimea?) traseului de admisie de aer post turbo. Adica as avea intr-adevar un turbo lag mai mare dar pe acceleratii maxime mai lungi de gen 30-50 secunde mai conteaza lag-ul? Ca doar nu o deveni lag-ul ceva de 10 secunde??! Sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit cu Ender si mi-a zis ca as da pe pere ce iau pe mere daca fac ceva care ar mari considerabil volumul (sau lungimea?) traseului de admisie de aer post turbo. Adica as avea intr-adevar un turbo lag mai mare dar pe acceleratii maxime mai lungi de gen 30-50 secunde mai conteaza lag-ul? Ca doar nu o deveni lag-ul ceva de 10 secunde??! Sau?

<{POST_SNAPBACK}>

depinde si de harta,de ex: la 2000 de ture cu o harta am turbo lag insesizabil cu alta de o secunda or so...Daca e turbina incarcata de ex la 3000 de ture lagul nu e sesizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai va spun eu,chiar se incalzeste mai greu!Deocamdata timpul a crescut doar cu un 1-2 minute pt ca nu e asa de frig,dar la iarna..  :D

Sa nu uitam ca aduce si o fiabilitate mai mare motorului  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Salut.

Cat te-a costat si unde ai facut modificarea?

Ce ziceti, merita facuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Cat te-a costat si unde ai facut modificarea?

Ce ziceti, merita facuta?

<{POST_SNAPBACK}>

1000 euro, l-am montat la Seat metrotehnica manopera a fost cam 3 milioane,ulterior am aflat c puteam sa mi-l i-au la jumatate de pret dar asta e mi-am furat-o :P .De meritat...merita daca ai de gand sa iti faci modificari majore(sa schimbi si turbo,injectoare,etc etc) ,daca vrei sa iti pui doar intercooler nu merita pt ca mai mult de 5 hp nu cred ca poti scoate in plus...considerand ca ai deja o remapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ziceti, merita facuta?

asta este o modificare prin care bagi mai mult aer (fiind mai rece = mai dens) in motor. Daca nu aduci si niste motorina in plus vei avea castig 0,00 CP si 0,00 Nm. Insa daca deja bagi mai multa motorina decat poti arde, un FMIC (Front Mounted InterCooler) va aduce multishori cai si Nm..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este o modificare prin care bagi mai mult aer (fiind mai rece = mai dens) in motor. Daca nu aduci si niste motorina in plus vei avea castig 0,00 CP si 0,00 Nm. Insa daca deja bagi mai multa motorina decat poti arde, un FMIC (Front Mounted InterCooler) va aduce multishori cai si Nm..

<{POST_SNAPBACK}>

Da dar motorina mai multa inseamna si presiune in turbo mai mare...intr-un final turbo va face buf daca presiunea e prea mare.Cel mai bine un turbo mai mare si am terminat povestea:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar. Daca ai prea multa motorina si / sau arderea se apropie prea mult de evacuare (de timpul evacuare - ala din cei 4 timpi ai motorului) atunci risti sa topesti paletii de pe evacuarea turbinei.

"Turbo grenading" se petrece cand de la prea multa solicitare pe partea de admisie a turbinei fie se rupe un palet fie se rupe axul si la peste 100.000 rpm (ai turbinei) acolo se petrece un macel urmat de o hemoragie de ulei care de obicei e oprit de intercooler, dar au fost cazuri nefericite cand a intrat in motor a calat motorul si a indoit biele, pistoane etc.

Nu vreau sa va sperii desigur insa prezint situatii care s-au intamplat.

Cat despre mai multa motorina = mai multa presiune nu e chiar asa in sensul ca turbina furnizeaza de obicei cata presiune ii comanda ECU care citeste mapele (stock sau remapate - chiptuning) din el. Daca ECU ii comanda mai mult decat poate furniza fizic se produce "surge" care este simtibil ca niste scuturaturi - variatii ale alimentarii cu aer urmate de variatii ale alimentarii cu motorina (da in nas ritmic ca sa zic asa).

Oricum ideea e una: Faci ceva pentru mai mult aer, compensezi cu ceva ca sa intre mai multa motorina. Altfel nu prea castigi si ai si un sistem dezechilibrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Desi e un topic vechi si parasit ... tin sa va aduc la cunostinta doua aspecte:

1. in cilindri se formeaza condens in urma admisiei de aer. Cu cat temperatura aerului este mai mica , densitatea lui este mai mare, oxigen mai mult ... dar in acelasi timp si condenseaza mai tare (diferenta de temperatura este mare). Din cauza asta in functie de "punctul de roua" se stabilesc exact tipurile si dimensiunile de intercooler.

2. O cantitate prea mare de aer nu aduce un plus de putere, ci din contra ... pierdere de putere (asta in cazul in care nu este compensata cu adaos de motorina). Ganditiva ca pentru o ardere completa si buna raportul de aer / motorina ar fi 1:1 (ipotetic ca nu mai stiu exact raportul). Motorul va primi o cantitate de aer suplimentara de aer, care nu va putea sa contribuie la ardere si care pur si simplu va fi plimbat prin motor. Acest aer se va incalzi in timpul arderii dar nu va produce energie mecanica, ci doar va consuma din energia degajata de ardere => energie macanica mai putina decat in cazul in care raportul ar fi fost 1:1.

Desi posibil o sa combateti ceea ce am zis aici ... va asigur ca este corect (doar daca nu am fost mintit 2 ani de facultate de profil :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca tu nu stii despre ce vorbesti iar legile fizicii te contrazic.

1. Nu are cum sa condenseze aerul la intrarea in cilindrii. Temperatura in cilindrii este mult peste temperatura aerului la mers normal, odata ce motorul a ajuns la temperatura de lucru, ca atare nu se face condens la admisie. Nici la compresie nu se face condens pentru ca orice compresie se face cu crestere de temperatura a fluidului si nu invers.

2. Raportul motorina/aer nu este stoechiometric, ba dimpotriva, este pe undeva la 1:5 la WOT si 1:40 la mers normal. In toate cazurile motorul merge cu aer in surplus.

Ai dreptate cind afirmi ca aer in surplus fara motorina nu aduce nimic bun, ba dimpotriva, insa explicatia este alta. Acel surplus de aer se face cu pierdere de randament deoarece turbina va lucra mai greu. Nu se pierde din randament doar prin marirea interculer-ului, facind abstractie de turbolag, care oricum este un fenomen tranzitoriu.

Poate ca ai retinut tu gresit sau poate ca profesorul pe care-l pomenesti era un "teoretician" desavirsit

Si inca ceva. Espe practic imposibil sa arzi toate moleculele din motorina, dar daca practic ar fi posibil nu ti-ar ajunge aerul din cilindrii.

Surplusul de aer la turbodiesel, rezultat in urma unui boost ridicat, asigura o temperatura de ardere mai mare si o temperatura la TDC mai mica. Numai lucruri bune d.p.d.v al fiabilitatii motoruli si al poluarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

buna stiu ca ie un topic vechi dar nu am gasit unde sa imi scriu problema.

Deci dupa o fisura in intercooler (de mult timp o pasare mi la fisurat si numai azi iarana am constatat si simtit) am ''pierderi'' sau goluri nu stiu cu m sa ma exprim, de putere ; deci am constatat cel mai bine in treapta a 5 cu pedala in blana viteza maxima este de 160 pe drept si imi sta adica simt cum impinge sa teta pe 160 si tot din 10 in 10 secunde imi da putere sa stea pe 160 km/h da nu trece daca nui ceva coborare sau un vant din spate ca intreapta a 3 ori trage si tot dupa30000 de tur/min iara mi se opreste adica nu mai impinge si dupa aia pe la 37000 mi iara da pik de putere si atat. deci intrebarea mea este daca il schimb cat ma costa (pret in 20009) si daca il refac ca am vazut ca ii fisurat cred pe undeva pe la partile de jos plasticate deci normal se poate reface are rost sa il refac sau iara se va strica sau nu se poate reface cum trebuie?

Inca o intrebare daca cumpar altu mai mare de ce model sa caut (golf 4 tdi 150 GTI sau ce mod A3??, ) sau ce dimensiunii??

Si inca o intrebare mai prosteasca nu se poate repara ''astupa'' gaura daca o gasesc ptr ca de fapt o pasare(ceoara) mio intrat in intercooler si pana azi iarna ce a ingetzat sau nu stiu ce sa intamplat nu se simtea nimik avand in vedere ca pasarea mia intrat azi vara si am scoso azi iarna ma gandeam ca daca il astup macar o perioada sa tina poatear merge mai bine daca se poate va rog sa imi ziceti si cu ce .

merci

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles nimik, reia tot ce ai scris dar cu calm , nu te emotiona :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot ce am inteles e ca ai o gaura intercooler sau pe tubulatura...daca da incerca sa sudezi intercoolerul sau sa schimbi teava respectiva...nu stiu daca o sa tina sudura dar poti incerca.Poti pune intercoolerul de arl dar tre sa tai din armatura barii si sa schimbi tot traseul si in plus te costa la fel de mult cat unul sport ti-l recomand pe ala sport in loc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

multumesc 5TROM, deci sa optez pentru cel sport, nu poti sa imi dai ceva marci sau referinte sau chiar diametru lui ??

si de une pot sa il cumpar si cam cat costa? la vw m-am informat si miau spus aprox ca pretu se invarte pe undeva pe la 13 milioane...

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unul sport cu tot cu tubulatura costa intre 350 si 1000 de euro ,dar e complet cu tot cu tubulatura de aluminiu furtune siliconice,etc .Dimensiunile difera....depinde ce vrei sa faci cu el...schimbi turbina actuala,o lasi depinde ce vrei sa faci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

in curand voi da comanda ptr intercoolerul nou si voi opta ptr unu sport,adica putin mai mare dar mi-am pus o intrebare care nu ii stiu raspunsu.

Oare daca pun intercooler cu alte dimensiuni (putin mai mare) trebuie sa schimb si tubulatura, furtunasele ? ptr ca m-ar costa mai mult atunci si prefer sa pun unu stoc daca trebuie schimbata tubulatura, traseu etc ?

merci

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe modificari de facut si trebuie sa incluzi si un alt soft printre ele, fara soft vei avea lag in turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc insanity de raspuns dar eu cand spun intercooler "sport" nu ma refer la ceva foarte mare cum ar fi cel pus pe mijloc tuning sau altele, eu vreau sa pun unu putin mai mare in acelas loc unde se pune originalul si as prefera sa nu schimb tubulatura. In legatura cu "softu" nu vad de ce ar trebuia schimbat ptr ca nu are nici o legatura. Tin sa precizez ca masina mea este doar un golf 4 TDI AGR de 90 cp si vreau sa schimb intercoolerul ptr ca sunt obligat ( ii fisurat) si am citit si mi-a spus un membru de pe acest forum ca daca tot il schimb sa pun unu putin mai mare ptr ca cel de origine isi face cu greu treaba.

Poate pot pune unu de un alt model mai mare, de exemplu de un golf 4 TDI de 150 cp care banuiesc ca ii mai mare sau de 130cp, nu ?

merci

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de 150 cai este pus in bot si e mare cat cel de racire antigel si A/C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!