Jump to content

Maf-ul, G62-ul si consumul. Motor AVF


miho
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi!

Zilele trecute am implinit o luna de cand am masina.

Multumesc, la fel si Dvs.! :)

Passat AVF 4motion 2002, 89000 km (reali).

Euforia a trecut, consumul (si fumul) au ramas :(

Am fost de mai multe ori tentat sa postez, insa m-am abtinut si-am citit cam tot ce se poate de pe forumul nostru (si nu numai).

Din pacate n-am gasit raspunsuri care sa se plieze in totalitate pe nedumeririle mele.

Concret:

Am parcurs 3800km, 90% extraurban cu media de 8l/100km.

Mie mi se pare cam mult.

Maximum de viteza (si asta dupa "insistente" - 190km/h).

Fum gri albastrui la schimbari de rgim.

Mai nou (de vreo doua saptamani) pornire mai grea dimineata.

O bujie dusa, am inlocuit-o.

La fel!

Mi-am luat laptop, interfata OBD.

Am rezolvat la inceput chestiile usurele - afisaj in engleza, inchidere a usilor cu beep, curba de raspuns a radioului etc.

Erori la 01 - G62 (open or short to plus). Dupa ce l-am demontat pt. a-i citi codul pt. a-l comanda si l-am pus la loc, la o noua scanare "no fault codes"!!!

Asta pentru cateva zile, pentru ca de ieri iar mi-a aparut :)

Sa fie contactele de vina, e senzorul defect?

Cat de mult poate influenta consumul?

Mai apoi am trecut la loguri.

Se pare ca am in jur de 90kW (din cei 96 specificati).

Log pe grup. 005, 006 si "popometer" :)

In ceea ce priveste log. pe 003, 010, 011 rezultatele (interpretate de mine :P ) erau "in parametrii".

Mi-am zis, totusi hai sa-mi iau un MAF nou (citisem ca in timp se cam duce).

Pierburg xxxxxx.08.0 pt VW. L-am inlocuit astazi, nici o diferenta.

Trebuie cumva ca ECU "sa-l invete" pe asta nou? Nu cred.

Multumesc pentru atentie si astept ceva pareri mai ales de la posesorii de AVF 4motion.

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul nu e invatat de ECU. Te-ai uitat pe log-urile de la 10 si 11 sa vezi cum e cu presiunea generata de turbina? E in cat de cat apropiata cea reala de cea ceruta?

Filtre presupun noi..

EGR-ul este redus? Stiu ca se poate face o recalibrare. Mie mi-a fost facuta.

Temperatura "apei" cum sta?

Anvelopele sunt umflate corespunzator? Directia (Geometria) e buna?

Log-ul pe grupul 3 (parca 3?) unde indica air flow cum e? Ca mai poate fi o imbacsire a admisiei de aer?

Care sunt consumurile nominale pentru masina ta? 4Motion mananca si el ceva mai mult..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zice si andREI dupa ce verifici tot ce a scris, vezi ca un 130 cp 4motion consuma mixt cam 9 si in afara orasului cam 7.

Un alt aspect este si cutia de viteze. Ai si cutie de vit automatica?

Cel mai mare consum il are un 4motion cu automatic. 2-3 litri la 100de km in plus fata de un 130cp cutie manuala si 2WD.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul nu e invatat de ECU. Te-ai uitat pe log-urile de la 10 si 11 sa vezi cum e cu presiunea generata de turbina? E in cat de cat apropiata cea reala de cea ceruta?

Da, presiunea reala urmeaza aceleasi tendinte ca si cea specificata, in general fiind mai mare cu aprox 10% in wot si 3000rpm.

Filtre presupun noi..

Ooops! Aici m-ai prins :)

Dupa cum am zis, masina am luat-o la 89.000km, iar conform cartii service, urmatoarea revizie este la 98.000.

Asa ca toate filtrele au fost schimbate (PROBABIL :) ) la 83.000 de catre dragii nostrii mecanici-specialisti de la PBN.

Promit :P  ca de maine sa-mi procur tot "setul" necesar si sa-l inlocuiesc inainte de termen!

Apropos, cum stiti voi?: ulei Castrol 5W40 PD, filtru ulei (cod?), filtru motorina (cod?), filtru aer (cod?), filtru polen (cod?), mai trebuie ceva?

EGR-ul este redus? Stiu ca se poate face o recalibrare. Mie mi-a fost facuta.

Daca te referi la reducerea cantitatii de gaze arse retrimise, da, am redus-o cu vag-com-ul pana la (parca) 33628.

Temperatura "apei" cum sta?

Pe bord 90 (exact la jumatate), in ECU Dumnezeu cu mila...

Am zis ca G62 e cam pe pustii cateodata  ;)  :)  :)

Anvelopele sunt umflate corespunzator? Directia (Geometria) e buna?

Da.

Log-ul pe grupul 3 (parca 3?) unde indica air flow cum e? Ca mai poate fi o imbacsire a admisiei de aer?

Cred ca OK, nu sunt sigur (totusi am doar de doua sapt. vag-com-ul).

Care sunt consumurile nominale pentru masina ta? 4Motion mananca si el ceva mai mult..

Exact nu stiu acum (cartea e in masina) dar ceva de genul 6 cu 8 (afara, in oras) iar la mine e 8 cu 10.

<{POST_SNAPBACK}>

Fumul de unde e? Poate de la filtrul de motorina?

Pornirea mai grea de dimineata, tot de acolo?

Multumesc!

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zice si andREI dupa ce verifici tot ce a scris, vezi ca un 130 cp 4motion consuma mixt cam 9 si in afara orasului cam 7.

Un alt aspect este si cutia de viteze. Ai si cutie de vit automatica?

Nu, am 6+1.

Cel mai mare consum il are un 4motion cu automatic. 2-3 litri la 100de km in plus fata de un 130cp cutie manuala si 2WD.

Numai bine.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc,

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mai bine mai tarziu decat niciodata... pornirea grea dimineata poate fi cauzata de G62... ECU ia valoarea implicita de 80 de grade dar de fapt sunt doar 15 sau cate sunt afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miho salut eu am o masina asemanatoare cu a ta motor AVF 4Motion 6+1 vit high line fabricat la 10 2002 168 k km referitor la consum pot sti spun ca in afara in ragim normal ia cam 5.5/100 ,in oras 7.5/100 tot economic iar media de cind am masina de o luna este de 6/100.La functionare mai sportiva mai pot sa pui de la 0.5/100pina 1l/100.As vrea sa intreb si eu ceva in legatura cu esapamentul montat pe 4Motion care este dublu am auzit de la vechium proprietar ca iar aduce 5 sau 6 cai in plus voi stiti ceva despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca diferenta intre mers economic si mers sportiv este mult mai mare de 0.5-1l/100km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Audi 1.9 TDI Quattro motor AVF, deci ceva asemanator, si mi-a consumat din Germania pina in Bucuresti - 1800 km - un 6,3%, cu viteza extraurbana de 130 - 140 km/h in afara tarii. Am incercat si un mers economic in tara, cu viteza pina in 120 km/h si consumul a scazut la 6%. Mersul sportiv mi-a consumat in medie 7 - 7,2%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers sportiv pe quattro 7-7.2%? Cred ca depinde ce intelege fiecare prin mers sportiv. Eu am 90CP si fara quattro si daca vreau sa merg intr-adevar sportiv sar de 9 lejer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine mers sportiv inseamna accelerari mai violente si viteze de 160-180 km/h. Sigur ca se poate si mult mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o singura data am mers cu adevarat sportiv un drum intreg, de la pescarus pana la mine acasa. de-obicei ma joc 2-3min si ma potolesc. Dar asta era in prima seara in care mi-am pus chip si eram entuziasmat :blink: Consum mediu: 9.8%. Skimbat vitezele doar > 3500rpm cu vizitari dese pe la 4300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

readuc in discutie problema consumului,

am si eu un avf 131cp,2003,cutie 6+1 si ma exaspereaza consumul.13 in oras,7,2 afara mers normal.g62 in parametri si pe ecu si pe vdo.o sa fac un log si o sa-l postez cand am timp.

sarbatori fericite!!!

Modificat de romeo01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul la axa cu came, cum se prezinta ? parametrii injectoarelor ?

cel mai bine, fa log-ul si ne uitam pe el.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,revin on top.

de curand am schimbat senzorul de pe tubulatura de aer dupa filtru.

consumul a scazut pe 80km autostrada mers 110 constant de la 6,7 la 6,1.ce am observat cand am dat senzorul jos:cupla sensorului este dedicata ptr senzorul care se foloseste,o margine dreapta,una semirotunda ca si senzorul.

senzorul are ambele margini semirotunde,cupla era fortata sa intre in el.l-am inlocuit cu un senzor de pe un alh(cealalta masina a mea).

am certitudinea ca la plecarea de pe loc nu mai are putere pana intra turbina undeva pe la 2000 ture.

avansul este la 0,pornirea foarte usoara.

intrebarea mea:care este codul senzorului ce trebuie inlocuit?(pe cel vechi nu am nici un cod)

scuze pentru postul lung.

Modificat de romeo01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vorbesti de maf. Cel de pe alh tau nu e compatibil, in sensul ca nu poate lucra in parametrii pe motorul tau avf. Daca zici ca nu are putere doar peste 2000 ar trebui sa vezi si ceva fum negru in spate. Scoate mufa de la debitmetru(maf) si vezi daca merge mai bine. Daca merge mai bine atunci e clar...e dus maf-ul. Un log in mers ar fi fost ideal sa gasim problema ta. Succes

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am un log cu vechiul senzor maf.l-am facut de vreo trei ori.daca nu este bun mai fac unul.LOG-01-003-010-011.zip

stie cineva codul senzorului original de pe afv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul nu e bine facut. Pedala de acceleratie trebuie sa fie la fund tot timpul, pe tot parcursul logului. Chiar si asa iti pot spune ca maf-ul e bun. Iti agata geometria. Trebuie curatata turbina.Iti postez aici si codul debitmetrului (depinde si de seria de sasiu) dar eu iti zic ca il schimbi degeaba.

post-55955-0-01554100-1327824727_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf-ul trebuie sa-l schimb pentru ca nu se potriveste bine in mufa(nefiind de avf).o sa-i curat cat de curand geometria,ma gandeam ca de aici poate sa fie,mai ia limp mode cateodata.consumul marit poate sa fie si din aceasta cauza?injectoarele au valori normale +,-0,

distributia este pe 0.care ar mai fi campurile unui log care sa denote cresterea consumului?multumesc pentru raspuns,si o sa mai fac un log'' ca la carte''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Laurentiu_LWR

salutare

am un prieten cu un passat 2001 AVF care are debitmetrul dus(cand ii conecteaza mufa masina merge foarte prost) si am vrea sa stim daca se potriveste cel de la masina mea bora 2003 ASZ ca vrea sa vada cum se comporta masina...

inainte sa ne apucam de demontat,am cautat codurile la ambele si am observat ca difera o singura cifra

071 906 461 B-AVF

074 906 461 B-ASZ

are rost sa incercam?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna ziua!

Sunt nou pe forum, am tot citit si la ceva concret nu am ajuns. Probelma se afla la un passat b5.5 Avf (96kw) 4motion si anume consumul. Avand in vedere ce am mai gasit pe forum, am impresia ca este un pic cam mare. La un drum extern, 70 km, mers normal, 30 km pe A1, 130-140 km/h , consum de 8,1 L/ 100km.

Ce am mai observat, la 140 km/h , pe autostrada, un consum de 8.6 , mi se pare putin cam mult pentru acest motor de 1,9,

Cutie manuala 6+1.

Am o interfata vcds, pe engine-01 nu e inregistrata nicio eroare, insa nu stiu exact ce loguri trebuie facute , la ce si cum.

Va sunt recunoscator daca ma poate ajuta cineva cu un mic tutorial sau indicatiii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre diagnoza, valori, etc... te-ar ajuta sa citesti topicurile dedicate... e mult de spus, informatiile sunt postate, trebuie un pic de timp si rabdare, ca sa te documentezi.

 

posteaza valorile injectoarelor - pe Engine, blocul 013 - motorul peste 80 grade, valoarea avansului - blocul 004, casuta a-4-a... si vezi daca nu cumva ai EGR-ul stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu am laptopul dupa mine, undeva mai pe seara voi posta cateva printscreen-uri cu cea ce mi-ai spus.

Multumesc pentru promptitudine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu printscreen-uri la motor.

 

In printscreen-ul 2, am accelerat putin motorul si am obersvat ca s-a schimbat valoare la Group 003 -  MAF(actual).

 

Si al 3 printscreen este un log facut de mine, primul facut de mine ( treapta 3 , accelerare maxima ).

Poate fi o problema la MAF ?  observ ca apare o diferenta de la specified fata de actual. 

 

Mai am un Log (cel de apare in printscreen-ul 3) in format CSV dar nu merge sa-l urc.

 

Ultimul printscreen e facut in Excel. Acolo unde graficul actual coboara brusc, am luat piciorul dupa acceleratie , fara a pune frana , RPM coborand normal.  Ce concluzie pot sa trag ? Este vreo problema la EGR sau la debitmetru 

post-136797-0-07525000-1409852980_thumb.

post-136797-0-61056000-1409852983_thumb.

post-136797-0-42822800-1409853201_thumb.

post-136797-0-35112200-1409855095_thumb.

Modificat de liviucosmin3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF ul e bun. fa log in mers pe blocurile 003, 010 si 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!