Jump to content

Nu porneste nici mort un k-jetronic 1.8


Bugtuner
 Share

Postare recomandată

Discul de aluminiu ii centrat cu lera, al 5-le a injector e probat, merge ok, pulverizeaza bine. Abia ieri am probat ca imi scuipa benzina pe injectoare cand dau la automat. distributia si aprinderea sunt verificate de xxx ori deja, aste le-am descris deja mai sus in topic. Scantea verificata la fiecare bujie in parte. O sa incerc sa ridic talerul cu mana cand sa da la automat sa vad poate da un semn. In rest am mai pus injectorul 5 pe direct, pompa de benzina pe direct, scos furtunul de aer de pe taler, si am dat asa si tot nimic. Ma asteptam macar la un semn.

Sper ca termin cat mai repede fittingurile pentru manometre si sa vad exact ce presiuni si unde da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bugtuner

    17

  • iZOTOPE

    8

  • MK16V

    8

  • stefan56gti

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

pune intreruptor la al 5-lea injector, si lasa burduful la taler, altfel o sa o ia doar o data si apoi o sa moara ca nu are benzin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discul de aluminiu ii centrat cu lera, al 5-le a injector e probat, merge ok, pulverizeaza bine. Abia ieri am probat ca imi scuipa benzina pe injectoare cand dau la automat. distributia si aprinderea sunt verificate de xxx ori deja, aste le-am descris deja mai sus in topic. Scantea verificata la fiecare bujie in parte. O sa incerc sa ridic talerul cu mana cand sa da la automat sa vad poate da un semn. In rest am mai pus injectorul 5 pe direct, pompa de benzina pe direct, scos furtunul de aer de pe taler, si am dat asa si tot nimic. Ma asteptam macar la un semn.

Sper ca termin cat mai repede fittingurile pentru manometre si sa vad exact ce presiuni si unde da.

Mergi pe pista falsa, repet, daca injectorul de pornire baga, ar fi trebuit sa porneasca motorul cateva secunde si apoi sa se opreasca, asta in cazul in care nu e reglata injectia, ca daca e reglata merge motorul in continuare, prost, cu amestec bogat sau nu sta la relanti, insa treb sa mearga. Nu se aprinde, deci cauta in zona asta, chiar daca ai mai facut-o de cateva ori, misca de delco pana da un semn ceva.

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau perfecta dreptate, toata logica mea spune la fel. Din toatele incercarile, macar la cateva trebuia sa o ia cateva ture. Pana acuma nimic. Da semns ca mort din aprindere si bineinteles ca o voi verifica si acolo de multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul hall l-ai masurat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are scanteie la bujii inseamna ca e bun senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fragment luat de pe un jurnal:

Am avut ghinionul ca respectivul de la care a cumpărat motorul să v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k-jetronic-ul e chiar foarte simplu, trebuie doar sa-i inveti bine principiul de functionare

la toti ne-a dat batai de cap, pt ca noi stim sa complicam lucrurile :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat presiunea in tur, acolo la holenderul de la intrarea in capul hidraulic, si e 5 bari in cap. Cand dau la automat oscileaza pulsatoriu intre 4,5 -5 bari (de la caderea de tensiune pe baterie).

Dupa ce opresc pompa, scade rapid la 2 bari, apoi urca imediat iar pana la in jur de 3-3,5 bari si scade iar relativ rapid la 2 bari unde se stabilizeaza si ramane asa (presiunea remanenta)

Cat timp tine presiunea remanenta nu am verificat, ca nu e relevant pana nu schimb furtunele alea inmoiate, care mai scapa un pic pe la imbinari. Din mai multe site-uri pe net vad ca toi zic ca 5 bari e presiunea normala. , dar posibil ca pe injectile astea primele generatii, presiunea sa fie 5 bari, iar pe cele de pe golf 2 sa fie un pic mai mult? Asa ca intrebare.

De ce e mica presinuea remanta, eu am impresia ca scapa ceva injectoare. Oricum eu am doua supape de retinere a presiunii in circuit, una exact la holenderul de iesire din pompa de benzina, si una la holenderul de iesire din filtru de benzina, care e montat langa capul hidraulic (golf/scirocco 1). Asa e normal sau aia de pe filtru a aparut in plus ?

In alta ordine de ideii, a dat dat asa un semn (mic, mic de tot) de viata, mortul nostru. Acum il pot trece din stadiul de mort in stadiul de coma foarte profunda. Cum s-a intamplat?

Cand scoteam pe injectoare lsa vad daca pulverizeaza in timp ce dau la demaror, cand am scos un injector, am uitat sa ii astup gaura cu injectorul vechi. Cand am dat la automat, a avut ceva tendinte mici de a lua-o din loc.

Am pus injectoarele toate, si am scos furtunul de vacuum ce merge la servofrana, sa isi traga aer pe acolo. La fel a avut ceva tendinte de a lua-o din loc, dar nu a facut-o.

E ciudata comportarea. Poate ca de la testele anterioare se strange ceva benzina prin el, si apoi cand ia aer fals, ( poate nu vine destul pe la taler?) tinde sa o ia.

Filtrul de aer e nou, si apoi l-am scos cu totul, (m-am gandit ca o fi prea dens, naiba stie) dar tot nu a luat-o.

Imi fac un tester mai simplut de injectoare, sa ma lamuresc ce e cu ele, (am 12 total) si sa fac o selectie care sunt mai bune. Si apoi fittingurile pentru presiunea de WUR.

Nu a vrut nimic, cand am incercat sa ridic cu mana talerul, cu caciula de cauciuc scoasa de pe taler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unu la mana in capul de la injectie trebuie sa intre minim 6.5 bar, pompele de benzina pentru cis/cis-e au presiune mare cele originale sunt cotate la 8 bar si undeva la 4-5 litri pe minut, sunt diferite fata de cele pe carburator si injectie monopunct.

ti-am zis sa verifici presiunea la al 5-lea injector, acolo ar trebui sa ai undeva la 5.5-5.7 bar.

a doua la mana, incearca sa imbogatesti putin amestecul din distribuitorul de benzina, iti trebuie un imbus de 3mm si sa fie lung ca sa ajunga pana la surub, cand reglezi mergi in pasi de 1/8 din tura, pasi foarte mici deoarece este foarte sensibil, nu lasa imbusul in locas cand incerci sa pornesti motorul.

ai verificat cum ti-am zis eu ? sa iei burduful de la cantar, sa pui un prieten sa dea la cheie, si cu pompa de benzina sa fie pe direct, si tu ridici usor de taler pana cand vezi ca incepe sa dea semne ca ar vrea sa porneasca .

k-jetronic_1976.jpg

la cis sunt 2 presiuni, presiunea de sistem care trebuie sa fie peste 5 bar, si presiunea de control (cea pe care o da warm-up-ul) cand motorul este rece este de pana la 1 bar, apoi cand motorul este cald ajunge la 3.5 bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta am zis ca am facut in ultima linie din postul precedent. Am ridicat talerul putin cu mana, cativa mm, cand cineva dadea la automat. Si n-a vrut. Poate ar trebui sa ma joc putin si cu clapeta de acceleratie in timpul acesta.

Trebuie sa imi fac alte fittinguri sa testez presiunea la injectorul 5 si la WUR. Sunt in lucru.Pentru in jectorul 5 s-ar putea sa fie gata azi. De asemenea mai pun o saiba sub arcul regulatorului sa ridic un pic presiunea.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si cu 5 bar in pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injection system

Type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . K-Jetronic, continuous injection system (CIS)

Application . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.8 litre (code EV) engine

System pressure:

Pre March 1986 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.7 to 5.4 bar

From March 1986 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.2 to 5.9 bar

asta spune Haynes despre 1.8 112 cai de pe golf 2

deci 5 bari ar fi tocmai bine, in niciun caz 6.5 bari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e un DX din 83, 1.8 112 CP, s-a montat pe ultimele generatii golf 1 GTI si pe scirocco II.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@masist da dupa haynes, dar se refera la presiunea de sistem a injectiei nu la presiunea de la pompa de benzina.

presiunea de sistem am zis mai sus : este data de regulatorul de presiune de pe distribuitor, in timp ce acumulatorul, piesa dintre pompa si filtrul de benzina, mentine o presiune constanta in distribuitor.

pompa ce am avut-o pe GX-ul meu era de 7 bar, presiunea la al 5-lea injector era de 5.7 bar, si pompa era usor mai mica ca a unui KR/PL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A INVIAT, A INVIAT :)) ;) A PORNIIIIIIIIIIIIIIIIIT.

S-A INTORS MORTUL DE LA GROAPA. FACE BRRRRRRRRR

Revenind din euforie, cum s-a intamplat toata povestea.

Ieri, chinuindu-ma pe la motor cu fel de fel de incercari, mi-am adus aminte ca am citit in Haynes ceva de reglajul talerului. Am citit manualul, si am observat ca la mine talerul nu era reglat bine. Discul acela de aluminiu de pe cantar era prea jos, adica cu 1-2 mm sub buza de jos a conului de aer. Am reglat talerul cum trebuie (discul aliniat cu buza de jos a conului) si stiam ca acum s-a dat peste cap reglajul surubului imbus de 3, asa ca l-am destrans cu doua ture, si am scos un injector sa testez cum pulverizeaza in timp ce dau la automat. Nu am apucat sa dau de doua ori, ca a decedat electromotorul (nu e de mirare dupa cat am tras de el saptamana asta).

Azi am pus alt electromotor (mai zdravan un pic cei drept) si i-am dat o cheie, A facut ceva besini, m-am mai jucat eu cu pedala de acceleratie, la a doua cheie ceva besini in plus, la a treia o ia da moare imediat, la a patra am reusit sa il tin pornit :D :cheers:

Altceva nu am facut fata de zilele precedente.

Cum a pornit s-a incalzit foarte rapid, in unu doua minute era incins deja. (il tinem turat cei drept.) In relanti statea dar la 2000 ture. Am pus avansul al semn, ca il aveam mai mic un pic ca sa porneasca mai usor. de asemenea mergea foarte sarac, rateuri, nu se tura deloc) asa ca m-am mai jucat cu cu imbusul de 3 pana ce se accelera relativ ok, si nu mai dadea rateuri.

Am facut o tura cu el pe strada, (entuziasm mare), dar mergea ca mortul, se ridica in ture foarte greu, parca avea 40 CP nu 112. In rest nu trepida, scutura, sau rateuri. Porniri la cald greoaie, doar cu pedala de acceleratie apasata un pic, si apoi tinut un pic turat dupa ce porneste, ca altfel moare.

Am terminat toate fittingurile, si o sa masor acum toate presiunile, dar astept sa imi vina furtunele noi de benzina, sa le schimb pe astea inmoiate.

Acum sper ca maine dimineata sa porneasca si sa nu imi faca surprize.

Acum daca primul hop cu pornirea l-am trecut, urmeaza partea cu reglatul.

Va multumesc tuturor de sfaturile si indrumarile primite pana acum.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a bucur! Cu reglatul la cite cunostinte ai o sa-ti fie usor.

Bafta cu proiectul si pune o poza sa vedem mortul inviat. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur sa aud ca l-ai pornit intr-un final, intr-un post anterior am precizat sa verifici talerul sa nu fie dereglat :icon_thumright:

acum trebuie sa jonglezi din reglaje si apoi sa-i dai talpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva un filmulet sau link sau ceva cu niste injectoare bune, Ok de K-jetronic in timp ce sprituie, ca sa am referinta la forma jetului cand le testez pe ale mele.

Am vazut pe you tube ceva teste cu injectoatre, dar nu stiu daca cele testate in filmulete sunt ok sau nu? Le pot lua ca referinta sau nu?

Sau din astea presentate, sunt Ok cateva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat presiunile in sfarsit

-la holenderul de intrare in capul distribuitor (pe tur) 5 bar

-la al cincilea injector 5 bar

-Presiune remanenta 3 bari, scade incet pana la 2 bari (in 2-3 minute) si de acolo scade mai rapid, deci nu pot sa zic ca stau ok cu ea.

-WUR - la rece 5 bari. Am schimbat cu WUR-ul cu altul tot 5 bari, si in sfarsit am luat ultimul ce il aveam si asta scoatea 1 bar. Dupa care a urcat incet la 3 bari, (era conectat doar electric si hidraulic, mecanic nu l-am prins de bloc, il tineam in mana)

Faptul ca WUR-urile cu care am incercat sa pornesc erau blocate pe inchis , banuiesc ca m-au ajutat foarte mult sa ma chinui o saptamana cu pornirea. (explica si vacuumul mare ce il facea si miscare greoaie a talerului etc)

Azi montez pe bloc WUR ala mai bun sa vad exact ce presiuni da. Oricum cu acest ultim wur, motorul merge sensibil mai bine, in gol se tureaza ok. La relanti tot merge neuniform si sub 1200-1500 ture moare, dar acolo banuiesc ceva injectoare.

Recomandarea voastra e sa urc presiunea din sistem de la 5 bari mai sus , la 5,5 bari?

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca momentan poti sa lasi presiunea de sistem la 5 bari si eventual sa o cresti dupa ce va fi motorul reglat cat de cat. momentan trebuie sa reglezi wurul sa iti dea 3.7 bari la cald. atasez un grafic cu presiunea in wur in functie de temperatura.

KJet_15.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si poza cu pacientul.

Cu wur-ul asta mai bunicel se comporta mai bine. Porneste acum la cald fara sa ii mai dau pedala, si porneste relativ ok. La rece am ceva dubii cu functionarea regulatorului auxiliar de aer (banuiesc ca e blocat pe inchis, sau inchide foarte repede), si am dubii ca termoswitch-ul tine cam mult (4-6 s) pornit al cincilea injector, mai ales ca afara e cald. Azi dimineata am scos mufa , la injectorul 5, si a pornit mai bine ca ieri la rece.

Am ridicat presiunea in sistem la 5,7-5,8 bari.

WUR-ul porneste de la 1 bar si se urca incet pana la 3,5 unde stationeaza.

In continuare merge rau si sacadat in relanti, cu tendinte de oprire. si daca ii dau incet sa se tureze, merge cu hopuri mici pana la 2000-2500 ture, dupa se tureaza ca albinuta.

Si filmulete cu pacientul. Din film se aude relantiul sacadat, si presiunile de pe manometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu masinuta mea , scuze ca postez aici dar nu am gasit ceva asemanator . Tocmai am pus un kr pe golful meu si am probleme mari cu el . De pornit porneste , sta la relanti in jur de 800 de ture , nu se balbaie nu nimic . Daca pisc pedala de acceleratie moare ... am observat ca talerul se misca foarte greu , ce imi sugerati sa fac ? o fi blocat wur-ul pe inchis ? presupun ca presiunea de control e foarte mare si de aceea nu se ridica talerul suficient. Daca ridic talerul si misc si clapeta de accceleratie concomitent merge pana in 7000 de ture fara probleme , astept un raspuns de la voi sa stiu ce sa desfac maine :)

p.s. am nevoie si de al cincilea injector (csv) , eu nu il am deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit am facut motorul sa se tureze prin forta lui proprie , problema e de la imbusul ala de 3 ... dupa ce am desfacut de n ori injectia, stat la coada la dentist pentru curatat injectoarele toata treab era de la un imbus de 3 :icon_thumright: , am desfacut si wur-ul si nu are nici o problema .. putina rugina pe membrana care am curat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Paul Silaghi

Salutare tuturor!

Ipoteza: Golf II 1.8 GTI, 8V

Problema: la apasarea brusca a pedalei de acceleratie, motorul nu trage, parca nu primeste aer.

Banuiala: clapeta de aer din filtru nu face serviciu din cauza debitmetrului sau... isi prea face serviciul, adica deschide prea tare. Daca las pedala si o apas progresiv (cu o oarecare finete) lucrurile se intampla aproape normal.

Sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!