Jump to content

Nu porneste nici mort un k-jetronic 1.8


Bugtuner
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca VOOODOOO exsita si la alti dar la mine sigur exista. Am un motor care refuza cu incapatanare sa imi dea un semn de viata.

Se da date. Masina Scirocco MK1

Pe un motor de 1.8 90 CP carb, ce functiona si am circulat cu el, am dat jos tot ce tine de carburatie, si am pus la loc tot ce tine de injectie (masina era originala GTI) . Am pus segmenti noi, chilasa de K-jetronic nou, rectificata si tot ce tinea de sistemul de injectie.

Am refacut toate legaturile electrice ca la carte. Pompa alimentata prin releu functional, verificat.

-am facut testul de debit cu injectia (scos fiecare injector si pus in o sticla, am folosit 4 sticle identice). Injectia functioneaza bine, fiecare injector pulverizeaza relativ OK, am last sa curga in sticle cam 300ml benzina. Nu a fost diferenta mai mare de 10-12% intre sticla cea plina si cea mai goala. Am schimbat injectoarele intre ele si diferenta s-a pastrat, deci diferenta apare din capul hidraulic.

-termoswitchul merge, porneste cateva secunde apoi se opreste, al 5-lea injector merge, pulverizeaza fin, conic cam la juma de metru

Distributia verificata de 3 ori deja , e pusa la punct la semn. Aprinderea (electronica) la fel, e pusa la semn, da scinteie, verificat scanteia la fiecare fisa si e OK, in aer sare la 10-15 mm, deci vana are. Ordine de aprindere verificata de n-ori si e ok. Toata aprinderea e cea cu care am circulat inainte si n-am avut nici o problema cu ea.

Nu e problema de la contact, nu intrerupe sau mai stiu eu ce, pe verificate, plus ca inainte sa pun injectia nu imi facea figuri.

Electromotor bun, baterie buna.

NU PORNESTE. E MORT COMPLET. Nici macar un rateu, un zgomot, ceva in toba. Nimic , nimic, nimic. Nici o mica tendinta de a face o aprindere la macar un cilindru.

Am pus pe direct al 5-lea injectior i-am dat benzina sa fie. Nimic. Nici cu pedala la fund sau mai putin apasata. Am pornit injectia (pompa de direct), am ridicat cu mana platoul. Se auzea piuitul de la injectoare, i-am dat asa cateva secunde banzina. Am montat furtul ala mare de aer, dat cheie, nimic nimic nimic. Nici măcar un patrz. (sigur nu era inecat, ca am scos bujiile de zz ori si le-am tot verificat,)

Compresie are sigur. Am scos toate bujiile, i-am dat cheie se invartea ca toti draci. Cu buji se simtea zravan diferenta, deci compresie are.

L-am tras pe strada,

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bugtuner

    17

  • iZOTOPE

    8

  • MK16V

    8

  • stefan56gti

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aprinderea e reglata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu aspira indeajuns aer sa ridice talerul care comanda capul de injectie.

Incearca in momentul in care dai la automat sa bagi mina in carcasa filtrului de aer si sa ridici manual talerul, dar atentie miscarea trebuie sa fie f fina. In caz de porneste inseamna ca este dereglat capul de inj.

S-au vb lui Cristi verifica sa fie la punct tot inclusiv aprinderea la cilindrul nr1.

Modificat de stefan56gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea e reglata, e cand trebuie si la cilindrul care trebuie.

Cu talerul banuiesc ca e o problema. Cand dau la automat, caciula aia de cauciuc de deasupra talerului(din care pleaca teava de plastic de aer spre motor), caciula asta de cauciuc se vede cum se strange vreo 1-2 mm (vacuum mare). Acum nu stiu cat de usor ar trebui sa se ridice talerul. In gol, (fara pompa pornita si fara presiune remanenta) se ridica foarte usor liber.

Cand pornesc pompa ridicare talerului (cu mana) devine mult mai greoaie, trebuie sa strang bine cu degetele de capul surubelului ala care prinde mijlocul discului de aluminiu ca sa il pot ridica. Am zis ca o fi presiune de control prea mare, am 2 WUR-uri si am incercat cu amandoua dar face la fel. Ei, pot ambele sa fie stricate nu am de unde sa stiu, sau e ceva cu returul din WUR spre capul hidraulic. Sper azi sa termin fittingurile la manometru si sa pot masura presiunile.

Am facut urmatorul test.

Pe teava pe care bagi imbusul de 3 de reglare, am introdus o sarma subtire de cupru (0.5-08 mm) cam de 20 cm. Ma gandeam ca daca talerul o sa se ridice, o sa vad cum iese sarma in afara.

Am dat la automat. Sama urca si cobora pulsatoriu cam 1 mm (asa la ochi) sau poate mai putin . In acelasi timp , caciulia aia de guma se strangea deasupra talerului. Se ridica talerul destul sau ar trebuii sa se ridice mai mult in timp de dau la automat?

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai scos injectoarele si ai pus pe direct pompa si iti vine benzina la injectoare cand ridici de taler, atunci ar trebui sa porneasca sau macar sa dea un semn. Miros de bezina in evacuare este? E bine ca se intareste talerul, inseamna ca ai presiune buna. Eu zic ca nu e in regula aprinderea, ai verificat scanteia la bujii? Scoate o bujie si pune-i fisa si vezi daca ai scanteie. Daca e stricat senzorul Hall ai scanteie la bobina dar nu ai dupa delco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, si eu zic ca dupa simptome e de la aprindere de lor. Scanteia nu am verificat-o la fisa centrala, ci la fiecare fisa de bujie in parte. si era cel putin 10 mm in aer.

Ordinea de aprindere din cate stiu eu 1-3-4-2. doar daca nu o fi diferita la astea de K-jetronic.

Cilindrul 1 l-am luat la volant, dupa pozitia supapelor, pe care am urmarit-o pe chiluasa veche de la carb (am pus pinionul de distributie la semn si am vazut cum stau supapele pe cilindrul de langa volant si erau pe scanteie, prin analogie si chiulasa de k-jetronic, cand pinionul e la semn supapepe tot in acea pozitie trebuie sa fie). Dar o sa dau capaul de culbutori jos sa fiu sigur.

Am mai incercat

-am pus al cincilea injector pe direct cu electromotorul (cat timp dadeam la automat al cincilea injector functiona)

-am deschit clapeta de aceleratie un pic

-am scos tubul de aer spre capul hidraulic (deci aer sigur intra)

E clar ca nu ma asteptam sa meraga, dar voiam macar sa vad daca macar da sa porneasca de la sine, macar ceva.

Nimic, nici un rateu macar.

Cand ajung acasa reverific toata aprinderea. Si eu simt ca imi scapa ceva. dar in acelasi timp si asupra injectiei am ceva dubii.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% aprindere sau distributie dereglata. Cu injectorul de pornire pe direct trebuia sa porneasca masina cateva secunde cel putin. Axa cu came e la semn cand linia de pe pinion e in plan cu chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum iar manual de haynes, si am o banuiala ca am f-tttttto la aprindere. Cand pinionul de pe arborele cu came e la semn, ei spun ca cilindrul 1 de la fulie e pe scanteie. In aceiasi pozitie a pinionului eu dupa cum am pus aprinderea dau scanteie la cilindrul 1 de la volant (cilindrul 4 de fapt din haynes).

Sper ca de aici sa fie buba. Verific cand ajung acasa. Acum stau ca pe cuie ca nu mai am rabdare. Tot week-endul m-am chinuit sa il pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pus pe direct la 8v injectorul 5 la buton dar daca tineam in timp ce dadeam la automat (cum zici tu ca ai pus odata cu electromotorul) nu reuseam decat sa o innec. Rezultate bune au fost 5 secunde inainte sa ii dau cheie, in rest nu ajuta cu nimic (doar ca eventual vroiai sa pornesti de pe loc cu motorul rece...atunci este f bun tinut apasat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cilindrul 1 e la fulie si cilindrul 4 la volant, indiferent ca e carburator sau k-jet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum iar manual de haynes, si am o banuiala ca am f-tttttto la aprindere. Cand pinionul de pe arborele cu came e la semn, ei spun ca cilindrul 1 de la fulie e pe scanteie. In aceiasi pozitie a pinionului eu dupa cum am pus aprinderea dau scanteie la cilindrul 1 de la volant (cilindrul 4 de fapt din haynes).

Sper ca de aici sa fie buba. Verific cand ajung acasa. Acum stau ca pe cuie ca nu mai am rabdare. Tot week-endul m-am chinuit sa il pornesc.

Asta este sigur. Pune in pozitia opusa axul delcoului , de accea nu da nici un semn pt ca este inversata aprinderea.

Modificat de stefan56gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutati. Bineinteles nimic.

-am verificat pozitia aprinderii si era totusi buna. Nu era inversata cum am crezut. Am purjat tot sistemul si am pus benzina proaspata, tot degeaba ( de asteptat de altfel, dar acum incerc orice)

-distributia e pusa asa. "0" de pe volant la semnul din gaura cutiei de viteze (semnul fuliei e la sageata de pe capacul de plastic). Semnul de pe spatele pinionului (spre chiulasa) a axului cu came e la nivelul imbinarii chilasa-capac chiulasa, pe partea dinspre fata masinii.

-in aceasta pozitie delcoul e pus ca da scanteie la cilindrul 1 de la fulie, si de acolo in ordinea 1-3-4-2. Avansul la delcou e dat prin alinierea liniei pipei cu semnul de marginea delcoului. Deci am dat avans zero. (in carte am inteles ca e cam 10 grade, am incercat si asa, dar oricum trebuia sa porneasca)

-pompa livreaza 1.6l la 30 s, la intrarea in filtru.

Nu am treminat inca fittingutile sa cuplez manometre sa vad exact presiunile. Cum nu mai am furtunele originale intre rezervor si capul hidraulic, am avut azi surpriza sa constat ca furtunele de benzina ce le-am montat s-au infoiat, muiat in benzina si trebuie sa le schimb. :) . Si scrie "fuel hose" pe ele. Trebuie sa caut ceva furtune mai bune.

In alta ordine de idei, daca priviti poza, cam cat trebuie ridicat talerul (in mm) pentru ca injectoarere sa inceapa sa jeteze?

Eu ridic cam 5 mm pana incepe sa se vada ceva scursuri pe la injectoare, ori picaturi sau jeturi (nu pulverizare), cand ridic cam 10 mm talerul, injectoarele incep sa pulverizeze oarecum ok.

Capul hidraulic e model care are o supapa lateral conectata cu doua tevi la capul in sine, (initial era pentru sistem cu sonda lambda), dar la supapa nu am conectat nici o comanda electrica. Presupun ca supapa e normal inchisa fara comanda electrica, si capul se comporta in acest fel ca unul simplu, fara lambda. Gresesc in rationament?

Sper ca azi sa reusesc sa pun ceva poze sau filmilete cu treaba.

post-2506-1277191970_thumb.jpg

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand imi pornea numai cu talerul ridicat (erau primele tentative dupa ce montasem 8valvele pe golf) aveam jet complet la 0.5 mm, iar acesta varia in functie de miscarea talerului, oirucum in nici un caz nu aveam numai "scursuri" (la pornire)..jetul era complet (cu intensitate mare sau mai mica, in functie de cat ridicam). Eventualele scursuri sunt la urma, din cauza ca nu inchide bine injectorul. (asta este experienta mea, nu zic ca e neaparat si normal asa, pot sa ma corecteze eventual cei ce stiu mai bine)

Cat despre distributie ar fi indicat sa nu iei punctul de pe volant ca si lucru sigur, ia joja (sau o surubelnita) de ulei bag-o in cilindrul 1 pe la bujie si "joaca-te" putin cu distributia fatza-spate sa vezi daca e la maxim sus.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul k-jet este exact ca un ceas elvetian, daca este bine reglat functioneaza perfect, daca are o singura piesa putin decalibrata ai numai batai de cap. Scoate filtrul de aer si pune pe cineva sa-ti dea la automat, in acelasi timp tu ridica talerul cu mina exact acolo unde sti tu ca pulverizeaza injectoarele. Concomitent cu ridicarea talerului incearca sa deschizi putin si clapeta de acceleratie Trebuie sa porneasca mai ales ca este vara.

Bujiile spun tot, daca sunt umede ai jet prea mare la pornire, daca sunt uscate nu ai jet deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cool: Silviu-le nu te lasa, insista si o scoti tu la capat, jonglezi cu Kaferurile pe degete si te face un k-jetronic, nu cred, te salut toate respectele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa iti functioneze cat de cat ok era bine daca aveai calculatorul pentru supapa aceea, pentru ca el o deschidea la 50% daca nu avea semnal de la sonda, iar daca primea semnal din supapa aceea regla amestecul exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor de sfaturi. Nu ma las stai linistit. Luam totul cu incetisorul si o sa o scoatem la capat.

Am verificat supapa aia pentru sonda lambda, si dupa cum am banuit e pe normal inchis, si tine , nu scapa, deci de acolo nu cred sa fie probleme. Intradevar , calculatorul pulsa supapa, si o tinea cam pe la juma deschis, dar cu ea inchisa complet sistenul e un K-jetronic clasic, iar CO se poate regla de la surubul imbus de 3.

La sfatul bun al unui coleg de forum, am scos un singur injector si am dat la automat, sa vad daca scoate ceva pe injector in timpul invartirii cu demarorul. Nu scotea nimic, asa am am stans incet imbusul de 3, pana a inceput sa scuipe ceva pe la acel injector. dar problema era acum ca el pisa tot timpul, picaturi, jeturi mici, etc. Am zis ca am strans prea mult surubul de 3 si acum tine injectoarele pe deschis si cu talerul pe repaus, dar dupa aia m-am gandit mai bine si cred ca injectorul asta scapa sub aceia 3 bari. Am pus alt injector, ce il aveam pe acolo. In prima faza, cand dadeam la automat, pulveriza asa cam 1-2 s dupa aia nimic. M-am mai jucat cu surubul de 3 , si acum pulverizeaza alea primele 1-2 s dupa aceaa mai scoate ceva fasuri scurte la fiecare rotatie, dar nu de puterea primului.

Dupa aceea nu am mai avut destula baterie pentru teste, continui astazi.

Vreo sa scot toate injectoarele sa vad cum se comporta la demaror. Mai am in plan sa imi fac un tester basic pentru injectoare. Manometrul e aproape gata si o sa masor si presiunile. Furtunele noi pentru benzina imi vin abia pe joi , vineri, pana atunci sper sa ma tine astea pe care le am.

Voiam sa incerc si ce a propus Stefan, dar am ramas fara baterie. Voi incerca azi.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu ai presiune in instalatie.

La wur pe tur ai o sita, desfa surubul si vezi cum este. Cu cit ridici mai mult talerul de pe aer trbuie sa jeteze mai multa benzina, deci... ai probleme cu presiunea. Pompa de benzina este mai jos decit rezervorul? Cam astea ar fi momentan, wurul si pompa sa ai presiune la capul de inj.

Important este sa ai pompa pusa pe direct, comanda o ia de la bobina de inductie dar o poti pune direct de la releu.

Modificat de stefan56gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sita de la intrare in WUR e verificata si e ok. Presiune eu banuesc ca am, o sa verific si cu manometrul cand e gata. Cu pompa pe direct, daca ridic cu mana de taler, pulverizeaza ok, departe. Ce am descris eu mai sus e doar in timpul invartirii demarorului, cand dupa cum ai precizat si tu, nu stiu cat se ridica talerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scoti injectorul astupa gaura din galeria de admisie altfel nu o sa creezi vacuum in admisie, prin urmare nu poti sa ridici talerul, asa ca nu o sa iti pulverizeze injectoarele niciodata. Si scoate bujiile cum zice Stefan si vezi ce iti spun, ele vorbesc singure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaura era astupata cu un injector vechi, deci nu tragea aer fals pe acolo. Bujiile le-am verificat aprope dupa fiecare proba, sunt uscate. De cateva ori am scos toate bujiile si am dat la automat cateva secunde bune, sa se aeriseasca ca mi-e tot era frica sa nu se inece de la atat invartit . Bineinteles asta cu injectia oprita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius_16V KR

masoara presiunile intai vezi la vurm-up si vezi presiunea de control !dupa asta mergi mai departe ,poate ai filtrul de benzina infundat,sau cine stie daca ai bujiile uscate e din alimentare zic eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e sa impingi cu mana de taler, cam cat se ridica in sus ?

aduci motorul la semn : semnul de la fulia de la vilbrochen sa se alinieze cu sageata de pe capacul de protectie de la cureaua de distributie, sus la fulia de la axa ai un semn pe interior, acela trebuie sa fie la nivel cu suprafata chiulasei, apoi la delco semnul de pe corpul delcoului sa fie aliniat cu pipa, verifica apoi fisele sa fie puse corect si fisa de la bujia nr 1 sa fie in drept cu pipa de la delco, acum motorul este la 0 daca este benzina ar trebui sa porneasca si sa mearga oarecum.

poti incerca urmatoarea metoda:

dai jos burduful de pe cantar, verifica talerul sa fie centrat si sa nu atinga marginile plenum-ului, apoi pune un prieten sa dea la cheie si tu ridica usor de taler, daca motorul da sa porneasca atunci probabil ori ai o gaura mare de vacuum ori e dereglat distribuitorul de benzina ( imbus-ul de 3mm ) poate e reglat pe amestec foarte sarac. de asemenea verifica sa ai 12 v la mufa de la WUR (warm up regulator) si verifica termotime switch sa fie in parametrii (este senzorul cu mufa maro si este pe flansa de apa pe chiulasa), poti scoate al 5-lea injector si cand dai la cheie verifica daca pulverizeaza benzina.

alta metoda:

legi al 5-lea injector astfel : la unul din pini mergi cu un fir, pe acel fir inseriezi un intreruptor si legi capatul celalalt de la fir la +12, apoi celalt pin il legi direct la masa, apoi pui contactul si dai 2 3 spritz-uri scurte de la buton si dai la cheie, nu da foarte mult ca o sa ineci motorul.

de asemenea poti verifica cu un barometru cum este presiunea la al 5-lea injector - trebuie sa fie 5.5-5.7 bar.

pompa de benzina trebuie sa bage minim 6.5 bar. iar presiunea la wur ar trebui sa fie 3.4 bar ..

daca nu da sa porneasca nici asa, verifica pompa de benzina, eventula sunteaza pinii mari de la releu sa o pui pe direct cat timp faci testul, verifica si filtrul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ridici de taler in timp ce dai la cheie indiferent daca ai sau nu presiune buna, un semn ar trebui sa dea, ai zis ca ai scos injectoarele si aveai benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e dat pe amestec foarte sarac, sau talerul loveste in marginea plenum-ului si nu se ridica, sau nu pulverizeaza prima data al 5-lea injector.

pot fi cateva cauze, urmeaza pasii de mai sus poate reusesti sa-l faci sa dea un semn de viata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!