Jump to content

Schimb ulei de cutie


adrianTNT
 Share

Postare recomandată

Ok si ce faci daca ai masina in service si iti spune mecanicul ca nu au gasit pe stoc ulei de cutie la reprezentanta. Pui ce gasesti ca sa pleci cu masina si dupa 1 luna uiti sa-l mai schimbi ca ai altele pe cap. Vezi tu ca am transmis alt mesaj undeva in posturile mele? Am trait asemenea cazuri si am ales GL4 cu alte sppecificatii de densitate ca sa nu am pe constiinta o cutie de golf 3 desi puteam sa pun GL5 asa cum au recomandat cei din service pe care ii durea fix in cheia tubulara. Am fost poate lacunar in explicatii dar dupa cate stiu la VW au pus GL 5 si au reinceput apoi sa foloseasca iar GL4 pentru ca picau cutiile. La cutiile de japoneze inca apare GL4 la unele chiar si azi. Depunerile de sulf si aditivii nu le fac asa bine. Uleiul GL5 care iese si are usoare colorare in galben poate sa fie si de la coroziune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
florynbadescu

Am schimbat azi uleiul la cutie (cod ERT). Am scos 1,4 litri si am bagat aprox. 1,6 litri. Ulei folosit: Castrol 75w90 API GL4 tranxsale- 45lei bidonul de 0,5l. Busoanele se desfac destul de greu cu inbus de 17 si o teava. Fara elevator e foarte greu (nu recomand nimanui).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Pentru masina din semnatura, VW Golf 4 variant, 1,9TDI, motor AXR, cutie de viteze EUH, pozitia dopurilor de golire (Ablassschraube)si de umplere (Einfüllschraube) este indicata corect in poza de mai jos? Vreau sa inlocuiesc uleiul din cutie in zilele urmatoare si doresc sa cunosc exact pozitia dopurilor. Poza este luata de pe www.motor-talk.de.

Am in posesie 2 litri de ulei original, G 070 726 A2. 

 

image.thumb.png.8a65ac27e88e25df2b771ff24b5e5e99.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e corecta si logica. sus se baga si jos se scoate :P 
Eventual sa o scoti si pe aia de sus sa intre aer sa curga mai repede si mai usor uleiul. Nivelul de umplere se face cu masina pe loc drept si se baga pana ajunge un buza gaurii de umplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, pentru confirmare și pentru explicații, cu toate că le știam și eu, însă este mai bine așa decât să-mi scape ceva. Prima dată îl voi desface pe cel pentru umplere, fiindcă dacă cumva nu se va lăsa desfăcut, să nu rămân cu cutia goală. Apoi îl voi ataca pe cel de jos, de golire. Sper să nu întâmpin greutăți, adică să nu le pot desface. Am citit pe forum, că unii colegi nu au reușit să le desfacă! Oare chiar așa de înțepenite pot fi? Dispun de o groapă și de chei profesionale. O să dau cu degripant prima dată înainte de a încerca să le desfac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destul de greu de desfacut insa cu o bara si un imbus bun merge usor. Sa ai grija sa nu deformezi surubul cu imbusul, daca nu merge cauta un imbus si mai fix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat sâmbata uleiul din cutia de viteze, la masina din semnatura, mai precis motor AXR, cutie de viteze EUH. Dopurile de golire sunt asa cum se vede in poza pusa de mine câteva posturi mai sus. Cel de jos, de golire, s-a desfacut fara pic de efort, insa la cel de umplere a trebuit sa trag destul de tare. Oricum ca sfat, este bine ca sa desfaceti conducta de servodirectie din cele 2 cleme de sustinere, pentru a avea loc sa introduceti cheia pentru surubul de umplere.

Au iesit maxim 1,6 litri de ulei, cu tot cu ce a mai curs pe lânga bidonul de recuperare a uleiului vechi si au intrat cca. 1,8 litri de ulei, fata de cei 1,9 litri pe care ii indica ETKA. Dupa ce am umplut pâna la buza gurii de umplere, am pus dopul, am fixat conducta de servodirectie si am facut un drum de cca. 5 km., dupa care am revenit si am mai putut completa inca aproximativ 100 ml., dupa care am pus definitiv dopul gaurii de umplere. Pentru umplere am folosit o pâlnie si un furtun destul de gros pe care l-am introdus in gaura de umplere. Am turnat usor, usor, ca sa nu dea pe dinafara. Eu am avut inca o persoana care m-a ajutat si a mers foarte repede. E mai bine asa, fiindca unul toarna si celalalt tine furtunul in gaura. Operatiunea am facut-o pe un sant de apa pluviala, la o curte, cu masina in plan orizontal, apreciere ochiometrica. Drumul de cca. 5 Km., l-am facut pentru a schimba in mers toate vitezele si pentru ca uleiul sa umple toate spatiile din cutie, ca ulterior sa mai pot completa ulei. Acest trick l-a gasit pe un forum VW german.

Ca feed-back, deocamdata nu pot spune nici ca e mai bine nici ca e mai rau ca inainte, insa eu sunt linistit, fiindca am ulei nou in cutia de viteze.

Uleiul folosit G 070 726 A2

IMG_20171023_113208.jpg

Sculele folosite pentru desfacerea dopurilor de golire si umplere. Cheia hexagonala 17 mm., tip imbus, este profesionala si a intrat corect in locasul hexagonal al dopurilor, fara a exista riscul de a le strica. Am putut sa trag de cheie fara teama, acolo unde am avut nevoie, respectiv la dopul de umplere.

IMG_20171023_090952.jpgIMG_20171023_091020.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! am vrut sa verific si eu uleiul la cutia de viteza numai ca am intampinat nesansa de a gasi capul la hexagon uzat practic imbusul de 17mm scapa, aveti vro sugestie cum pot rezolva problema ? Am incercat si cu un imbus de 18 mm si acelasi comportament scapa s-au deformat muchiile.

 Multumesc !  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasoala treaba, altfel puteai sa dai o gaura in el cu masina de gaurit sa-l detensionezi si poate ca reusea-i dar risti sa ajunga span in cutie si iar nu e bine.
Ce ai putea face ar fi cu dalta sa incerci sa-l desfaci, asta daca ai loc destul sa pui dalta pe el. Insa mare grija ca lucrezi la cutie si carcasa e din aluminiu. Ar mai merge sudat un surub pe surubul defect si apoi cu cheia sa-l desfaci insa si acolo e riscant. In afara de dalta si ciocan nu stiu ce sfat sa-ti dau. Fii grijuliu cand pozitionezi si bati pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa incalzesti usor dopul cu o lampa pe gaz , fa operatiunea asta de 2-3 ori iar atunci cand se raceste aplici degripant .

La final o incalzesti un pic mai bine si cu daltita nu foarte ascutita si ciocanul incerci sa o desfaci , circular. Atentie la sensul de infiletare sa nu o strangi mai rau .

Daca nici asa nu merge singura sansa este sa dai cutia jos .

Daca nu vrei sa dai cutia jos , confectionezi , adaptezi un dop  cu stut si bagi uleiul pe la busonul de golire , aici bagi un pic mai mult ptr ca va curge un pic pana schimbi stutul cu dopul original .

Sper sa fie de folos . Acesta ultima varianta am vazut-o foarte des .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc ! Dragi ,colegi am sa încerc sfaturile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!