Jump to content

Schimb ulei de cutie


adrianTNT
 Share

Postare recomandată

chiar azi am cumparat 2litri de 75w90 ADELCO.Sper sa fie okai.Poze:

A folosit cineva?Corespunde norma?(intreb si eu ca nu stiu) Multumesc!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu cateva nelamuriri.

Am cu masina 200k km. am cumparat-o la 160k.

Nu stiu daca s-a schimbat uleiul in cutie.

Ar fi bine sa il schimb sau doar sa completez?

Cat ulei intra in cutie cu 6 trepte, motor ajm?

Multumesc

2,40 l intra in cutia 6+1 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rugamintea sa imi spui si mie de unde ai cantitatea asta cu mai multe amanunte? Vreau sa reverific in autodata si daca ei gresesc sa-i pun cruce la program.

Multumesc.

@zebrocksky, dupa cateva experiente cu uleiul de cutie am ajuns la concluzia ca cel mai bun ulei este cel luat de la reprezentanta DAR nici acolo nu mai am incredere.

Il pui in cutie si daca apar manifestari neplacute, sa nu fortezi niciodata ci doar sa schimbi uleiul. Cam atat pot eu sa spun despre uleiul de la cutia de viteze.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!am si eu o intrebare(sper sa nu fiu off-topic):ce marca de cutie de viteze este pe 1.4 axp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai in portbagaj un sticker cu toate codurile PR. De acolo vezi ce cutie ai pe masina. Pentru a decoda codurile PR vezi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot OEM am vrut dar aveam nevoie rapid,ca nu stiam cand mai ajung pe la magazin prea curand si amanasem demult schimbul.Am schimbat ambreaiajul acum 1luna jumate si din cauza experientelor neplacute inainte de schimbatul ambreiajului(caraieli la greu in cutie) am zis ca uleiul exsitent e compromis.O sa vad care e treaba cu acest ulei.Oricum initial ma gandeam sa fie mai mult un ulei de "spalare" a cutiei.La ce faceai referire in legatura cu fortatul?Daca la intratul in viteze nu e problema mare pt ca intra usor.Mai are toane cand trebuie sa apas mai tare.In rest e 8/10 pt o cutie cu multi km si o experienta dureroasa din cauza debraierii defectuase a ambreiajului(pana l'am schimbat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Mihai. Am reverificat si autodata imi da 2 litri. :) . Bine ca e doar domeniul auto desi am vazut softuri care la doua versiuni diferite obtineai alte valori la calculul final si un intreg departament lucra dupa aceste rezultate. M-am intrebat mereu la ce lucrau oamenii aia de fapt daca seful si 10 ingineri aveau alte rezultate in proiect.

Scuze de offtopic.

@zebrocksky, una e teoria si alta este viata reala unde, cand crapa buza dupa ulei din cutie, nu gasesti decat la distanta de sute de km si asta la reprezentante.

Pui ce ulei ai si la primul semn ca ceva nu-ti convine la cutie te gandesti si la ulei, asta vroiam sa spun.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

getodac catalin

Doresc sa schimb uleiul cutiei automate la un golf 4, ce tip de ulei trebuie sa pun?

Datele masinii sunt: Golf 4, cod motor AKL, 1.6 benzina, fabricatie 1998, cutie automata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dexron II, 3 litri conform cu autodata sau aici.

Apropos, avem aceeasi masina cu exceptia cutiei.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

getodac catalin,tu ai 1.6 si iti intra 3litri de ulei?intreb pt ca si eu am 1.6(16v)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zebrocksky cuvantul magic este cutie de viteze automata.

Getodacule ia intreaba-l tu pe doru ce e aia CVA. :)

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

getodac catalin

@zebrocksky, asa se pare ca as avea nevoie de 3 litri

@divinewind, CVA=cutie viteze automata

Acum mi-e clar ce fel de ulei am nevoie, la tipul asta de cutie exista si filtru ce trebuie schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

getodac catalin

Multam mult inca o data :icon_thumright:

Necunoscutule :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sant detinatorul a doua masini cu cutie 6+1 trepte,un golf 4 si un sharan,ambele iau 2,4 litri,eu merg mai mult pe practica decat pe teorie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei utie ca am citit in graba...si graba strica treaba.Nu am vazut si cuvantul magic:AUTOMATA ;)Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca colegul zebrocksky a cumparat ulei cutie cu specificatia GL-5.

Nu ar fi trebuit GL-4? Ca asa am citit pana acum pe forum.

La cutia mea in 6 trepte manuala ar trebui alt tip de ulei, cu alta specificatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e iarasi diferenta in fctie de tipul cutiei.Acu' nici eu nu mai zic nimic...sunt confuz.La magazin(unde de altfel am incredere in vanzator,ne stim de ceva vreme) asta corespundea(era un echivalent al uleiului de reprezentanta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu GL-ul tine de tipul rotilor dintate. La bronz GL4 la otel GL5. Ca sa va linistiti puneti G4/GL5, care tine cont de amandoua, sau ce va da reprezentanta. Desi la masinile dupa 2000 nu cred ca mai e cazul sa va ganditi la GL. Vanzatorii din magazine nu prea stiu astea iar efectele se vad dupa cateva luni deci cine ii poate acuza de ceva?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu GL-ul tine de tipul rotilor dintate. La bronz GL4 la otel GL5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fosta masina care am avut-o (fabricatie 1994) avea ca specificatie pt. cutia de viteze ulei norma GL5. Deci nu este neaparat o regula ca cele sub 2000 folosesc ulei GL4.

In privinta coroziunii chimice mai puternice fata de bronz a uleiului GL5 comparativ cu GL4 sunt de acord cu tine. De treaba asta am mai auzit si eu.

Parerea mea ramane in continuare ca uleiul OEM ramane sfant pt. cutie si astfel scapi de bataie de cap in privinta alegerii marcii de ulei si a calitatii sale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!