Jump to content

Aer Conditionat - Recomandari pentru vreme calda


PsyChoRo
 Share

Postare recomandată

Salut,

De cand a inceput sa fie foarte cald afara, voi cum va reglati atat setarile cat si venturile pentru aerul conditionat ?

Eu am incercat de la a orienta venturile in sus [ca sa racesc aerul cald] pana la a seta aerul sa bata inspre geam,cap si picioare.

Voi cum faceti si ce recomandari aveti.

Folosesc climatronic.

Modificat de PsyChoRo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina a stat in soare,deschid geamurile si merg cu ele asa circa 50m cat sa iasa aerul f. fierbinte apoi dau climatronicul pe 19grade si pe o ventilatie medie pe la picioare si pe parbriz (evit mereu sa dau pe gurile care imi vin in fata pt. ca racesc f. repede). Dupa ce s-a facut racoare in masina o pun pe auto. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Lo si ventilatia maxim, toate gurile deschise maxim si recircularea pornita. Cand se racoreste bine cobor turatia la jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca este recomandat sa nu fie o diferenta foarte mare intre temperatura de afara si cea setata pe Climatronic. Dauneaza si organismului, dauneaza si instalatiei care va fi fortata. Eu setez de obicei cu 3-5 grade mai putin la temperaturi de pana in 28 de grade, niciodata mai jos de 20 grade. La temperaturi de peste 28-30 grade setez undeva in jur de 24-26 grade, aici ajungand uneori la diferente mai mari in functie de temperatura exterioara. De obicei folosesc modul Auto, doar in cazuri speciale modificand calea de intrare sau turatia ventilatorului. Este foarte important ca masina sa fie aerisita inainte pentru a egaliza temperatura din interior cu cea de afara.

Modificat de xpert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschid usa sofer, cobor din remote geamurile electrice, pornesc motorul, recirculare si AC pe 22 grade, incerc sa nu stau prea mult pe loc (dauneaza la volant) si in 2-3 minute decuplez recircularea si apoi pun pe 18 grade.

Las ventilarea spre picioare, sa nu afecteze direct parbrizul sau piepturile :icon_thumright: celor din masina... apoi dupa cativa km reduc viteza la jumatate (ventilatorul) si las la 19-20 grade, directionat jumatate parbriz, jumatate direct spre pasageri :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auto din prima si stat 20 de secunde pe loc, masina sta in soare toata ziua inainte las 1 minut geamurile jos ca nu poti sa intri in ea de cald, apoi intru pornesc maisna apas auto si ridic geamurile , in 1 minut se face super in ea, auto intra pe 22 la mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Lo si ventilatia maxim, toate gurile deschise maxim si recircularea pornita. Cand se racoreste bine cobor turatia la jumate.

Total gresit, doar dezavantaje:

-zgomot de "aspirator" in masina;

-intreaga instalatie de climatizare suprasolicitata - ventilator la maxim, presiune foarte ridicata pe instalatie;

-debit mare de aer dar nu foarte rece - obtii un randament mult mai bun la o turatie mica a ventilatorului (debitul este mai mic dar aerul este mult mai rece);

-sanse mari de raceala, de fapt asta e problema celor care racesc de la clima, afara sunt 35 de grade iar ei isi seteaza clima la 19 grade sau chiar mai jos, directioneaza aerul direct pe ei ca vezi doamne "nu mai pot de cald", e voila! reteta perfecta pentru o sinusita.

Setati temperatura la 20-23 grade pe AUTO, setati gurile de ventilatie astfel incat sa nu vina aerul pe voi, si veti vedea ca veti obtine mai repede si fara sa raciti o temperatura confortabila in masina, si asta fara sa sa va zboare braduletul de la oglinda si fara sa va sune in cap ventilatorul dat la maxim. Daca e prea frig, urcati temperatura cu 1 grad, daca e prea cald coborati temperatura cu 1 grad, chiar nu inteleg de ce mai trebuie sa umblati si la viteza ventilatiei :salut:

Si de ce recircularea pornita? In loc sa racesti aerul de 35 de grade de afara, tu racesti aerul de 75 de grade din interior?!?!

Cred ca se poate muta la generalitati, nu este un subiect specific Octavia2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As veni si eu cu o observatie, si anume ca vad ca toata lumea vorbeste de climatronic, dar mai suntem si useri care avem A/C manual :D

Eu dupa ce a stat masina in soare plec imediat de pe loc cu geamurile deschise. Dupa ce temperatura din interior scade pana la cea exterioara inchid geamurile si dau drumul al A/C pe treapta 3/4 de viteza a ventilatorului, pe temperatura minima, directionarea aerului majoritar spre duzele de pe bord si un pic spre parbriz. Dupa ce se raceste un pic, dau ventilatorul pe viteza 2/4, ridic un pic temperatura (pana indicatorul de pe buton e in dreptul orei 21 pe ceas) si indrept aerul 50% spre parbriz si 50% spre duzele de pe bord, pe care le indrept un pic in sus, sa nu-mi bata in gat.

Apoi pot sa merg multi km in confort, modificand daca e cazul doar temperatura cate un pic. N-am patit pana acum sa racesc, dar cateodata ma mai apuca un pic de durere de gat, sau de oase (in special umarul drept), zici ca am 80 de ani :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestie ciudata care se intimpla.Masina sta in soare toata ziua si deschid geamurile si haionul sa se aeriseasca ,apoi pornesc motorul si clima.Inca sunt cu geamurile fata jos.Incepe sa sufle cald desi eu am pus pe 18 grade.Plec,inchid geamurile ,fac vreo 100 m poate mai mult si incepe sa raceasca aerul.Ce poate sa aiba?E NORMAL ASA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e cam normal... dupa ce pornesti AC, instalatia are nevoie de vreo 20-30 de secunde sa se raceasca bine. Gandeste-te: tubulatura prin care vine aerul din bord e incinsa cu mult peste temperatura exterioara. Radiatorul de la AC e posibil sa fie si el incins pentru ca sta langa cel de antigel care are 90"C (in cazul in care ai mers deja cu masina).

Instalatia si tubulatura trebuie sa se raceasca inainte sa ajunga aerul rece in masina... 100m ii faci in mai putin de 30"... mie mi se pare destul de normal.

Ideal e sa nu astepti stand pe loc sa bage rece... sistemul se raceste mai repede in mers pentru ca radiatorul e eficient cand trece aer prin el.

Modificat de Sp!der
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce sta masina o zi intreaga in soare eu procedez astfel:

- deschid toate usile + hayonul

- pornesc motorul si astept cca. 1 minut afara din masina

- reintru in masina si plec cu geamurile inchise

Climatronicul il am setat pe 22 grade si grilele orientate in sus spre parbriz de mai bine de un an de cand am cumparat masina (mentin aceste setari chiar si iarna).

Pana acum nu am avut nici o problema de sanatate dar cu ultimul val de caldura am simt o usturime in gat si o usoara durere de cap. Astept sa vad daca se repeta si atunci stiu sigur daca e de la AC sau din alte cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pleci cu usile si haionul deschis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca faceti chestia asta doar o spuneti, doar nu aveti toti loc unde parcati s adeschideti toate usile si hayonu sa fim seriosi ce parcare e aia...

Al Bundy , banuiesc ca omul a omis sa spuna ca le si inchide ca daca pleaca asa inseamna ca nu mai da drumul la clima... ;)

Oricum vad ca aici unu posteaza ca are bmw unu ca are seat unu vw unu audi, etc....eu zic sa trecem topicul asta la general... ca nu isi mai are rostul nu sunt la fel setarile la toate masinile enumerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pleci cu usile si haionul deschis?

:( ... Evident ca am omis sa spun ceea ce era de la sine inteles.

Acuma vorbind serios, eu chiar asa fac. Parcarea de acasa imi permite sa deschid toate usile la maxim. La serv. parchez pe o straduta laturalnica unde circulatia nu este chiar asa de intensa si pot face lucrul asta iar in cazul in care nu pot, deschid usile de pe partea cu trotuarul si hayonul. Mult mai comod ar fi sa deschid toate geamurile dar evacuarea aerului cald dureaza un pic mai mult (stand pe loc).

Fiecare face cum crede de cuviinta. Nu am pretentia ca metoda mea este cea mai eficienta dar eu asa m-am obisnuit de un an si ceva (fara probleme de sanatate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu deschid geamurile, o las 5 10 min sa iasa cuptorul din ea, apoi pornesc clima pe 22, cu ventilatia cam la jumatate! Se raceste destul de repede, cu toate ca Balena e cat un autobuz!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pornesc cu geamurile deschise si le inchid abia cand se simte ca a mai iesit din zapuseala si cand incepe sa se simta ca baga aer rece. Daca nu gresesc asa este recomandat si in carte.

Modificat de PsyChoRo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine solutia este urmatoarea:

Pornesc AC-ul pe treapta 2 la 22 grade, deschid geamurile cat sa iasa caldura din masina si cea provenita in primele secunde din instalatia de climatizare, iar din momentul in care simt ca sufla aer rece (cca 30 secunde) activez si recircularea. Pozitia aeratoarelor este catre fata. Niciodata sub 22 grade deoarece suprasolicit inutil compresorul si niciodata la putere maxima din acelasi motiv de suprasolicitare a instalatiei.

Desigur un filtru de polen curat asigura un flux maxim de aer, iar racirea este eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu folosesc recircularea decat cand trec prin zone urat mirositoare si cand doresc o racire in masina mai rapida (desigur nu recircul aerul cand masina a stat in soare). Ma sfatuiti sa folosesc mai des recircularea ? Consuma mai putin daca folosesti recircularea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanel, But_FNS - va rog sa va abtineti de la comentarii de acest gen... stiti voi despre ce vorbesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auto din prima si stat 20 de secunde pe loc, masina sta in soare toata ziua inainte las 1 minut geamurile jos ca nu poti sa intri in ea de cald, apoi intru pornesc maisna apas auto si ridic geamurile , in 1 minut se face super in ea, auto intra pe 22 la mine...

salut o intrebare se poate schimba interfata de AC cu o interfata de CLIMA doar intreb mersi :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai orice se poate schimba daca nu te intereseaza costurile ... dar daca nu vreai sa dai o gramada de bani si sa desfaci masina in doua atunci mai bine renunti la idee.

PS: Parca am mai pus cineva intrebarea asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar interfata degeaba o schombi, mai trebuie si aeroterma , instalatia electrica, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al si adrian, colegul intreba la golf 4 cred...stiu ca existau niste cabluri adaptoare si se schimba direct...sper sa nu ma insel

Nu se putea controla decat max si minim la temperatura si treptele de ventilatie dar nu bag mana in foc ca merge, stiu ca era o discutie pe forum la pssat b5 sau la g4 undeva...

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi sa intrebe la G4 atunci ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!