Jump to content

Inlocuire filtru aer


bbogdan23
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Nu am o problema cu mirosurile in masina cu ac pornit dar as vrea sa curat instalatia/filtru de polen.

Accesul la el se face ridicand capota, in partea stanga dupa desfacerea chederului.

Intrebarea mea este daca acel plastic iese/se da jos cu totul .

Am reusit sa scot filtrul dar mai greu.

Recomandati un filtru mai special sau sa il iau pe al mai ieftin?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie "mai special" neaparat, dar e bine sa cumperi unul cu carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai plasticul jos daca scoti din el furtunasul pentru duza de stropit parbrizul. Eventual sa dai drumul la stergatoare si sa le opresti cand sunt in pozitie verticala pt acces mai facil. Inainte sa montezi plasticul sa cureti canalul de la baza parbrizului in care intra maginea de prindere a bucatii de platic - de obicei se aduca mizerie sau poate sa cada acolo cand scoti plasticul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Problema este cum se da plasticul ala jos.

Prima data se da chederul si stergatorul la o parte si apoi trebuie tras cumva de plastic.Intrebarea e cum trebuie tras avand in vedere ca plasticul se duce si dupa balamaua de la capota.(vezi desenum unde am incercuit unde e dus plasticul dupa balama si cam unde "tine").

Eu am reusit sa scot filtrul dar e mai dificil de nimerit in partea dinspre boord urecile in locase.

La golf e mult mai simplu, ei au prevazut o "usita" de vizitare. Si in plus acum vad si capace la amortizoare.(sa nu mai zic de "economia" de 2m cablu + bec per usa pentru lumini in usi).

post-10382-1276259187_thumb.jpg

post-10382-1276259515_thumb.jpg

Modificat de bbogdan23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf4 e cu suruburi (poza 2). La Octavia 1 este bagata prin forta.

Dupa ce ai ridicat stergatorul si ai scos si chederul (cel de la baza piese, spre motor, nu cel de la baza parbrizului, care e lipit de piesa), iei o surubelnita drepata, nu foarte groasa, o bagi sub plastic (in zona in care este chederul) si eliberezi marginea piesei de plastic. Faci operatiunea de mai multe ori, delicat. Dupa ce ai eliberat marginea de jos ridici usor de piesa si eliberezi si marginea de sus (trebuia sa iasa din santul de fixare de la baza parbrizului). Scoti apoi furtunasele de la spalatorul de parbriz si misti piesa in sus/jos si dreapta/stanga pana gasesti o pozitie ca sa treaca de coltul capotei. Daca mai e cineva cu tine, il pui sa tina de capota si sa o lasa putin in jos (capota sa stea la 45 grade sau mai putin), in felul asta se creaza mai mult spatiu in coltul cu pricina si iese piesa mai usor.

Bafta la demontat. Daca nu iese din prima nu trage de piesa; iei o pauza de 3 minute si reincerci. :icon_thumright:

Modificat de tartorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf4 e cu suruburi (poza 2). La Octavia 1 este bagata prin forta.

Dupa ce ai ridicat stergatorul si ai scos si chederul (cel de la baza piese, spre motor, nu cel de la baza parbrizului, care e lipit de piesa), iei o surubelnita drepata, nu foarte groasa, o bagi sub plastic (in zona in care este chederul) si eliberezi marginea piesei de plastic. Faci operatiunea de mai multe ori, delicat. Dupa ce ai eliberat marginea de jos ridici usor de piesa si eliberezi si marginea de sus (trebuia sa iasa din santul de fixare de la baza parbrizului). Scoti apoi furtunasele de la spalatorul de parbriz si misti piesa in sus/jos si dreapta/stanga pana gasesti o pozitie ca sa treaca de coltul capotei. Daca mai e cineva cu tine, il pui sa tina de capota si sa o lasa putin in jos (capota sa stea la 45 grade sau mai putin), in felul asta se creaza mai mult spatiu in coltul cu pricina si iese piesa mai usor.

Bafta la demontat. Daca nu iese din prima nu trage de piesa; iei o pauza de 3 minute si reincerci. :(

Salut.

Care e principiul de prindere pentru partea dinspre parbriz?

Sugerezi ca surubelnita se baga intre parbriz si masca de plastic?

Adica aici?

post-10382-1276267371_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Surubelnita se foloseste numai la partea de jos a piesei (considerand partea de sus marginea de la parbriz si partea de jos marginea de la motor). Am incercuit cu verde in poza chederul care se scoate cu mana si locul unde folosesti surubelnita. Ai putea sa scoti si cu mana dar e mai sigur cu o surubelnita.

post-28138-1276268524_thumb.jpg

Marginea de sus se soate tragand usor de piesa in sus sau poti sa bagi mana sub ea si sa ridici piesa usor, atat cat it permite spatiul. Chederul mic de sus are rol de protectie si nu trebuie sa il rupi/strici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vedeti pe unde umblati cu surubelnita,vad in poza ca are deja rupt capacul de pe orificiul circular ,incearca sa il lipesti la loc,cel mai usor sa il schimbi e in felul urmator:chemi un prieten, dai jos chederul dinspre capota,cel incercuit cu verde in poza din postul anterior,ridici capacul de plastic negru cat permite ,rogi sa il tina prietenul, bagi mana dupa filtru, il scoti,scoti rama filtrului,pui filtru nou in rama si il bagai la loc.

Merge si singur dar e un pic mai greu.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... sa nu mai zic de "economia" de 2m cablu + bec per usa pentru lumini in usi....

Despre ce economie de cablu este vorba? Si care lumini in usa? Am mai citit pe aici pe forum despre asa ceva, dar din pacate nu mai gasesc post-ul. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea unde sunt ochi de pisica.

ON TOPIC. Bagi degetele intre marginea de cauciuc si parbriz in partea dreapta a masinii, acolo unde intra sub balama si ridici usor, nu tragi de cauciuc ca se rupe, bagi cat mai adanc si o sa vezi o lamela de plastic perpendicular pe plasticul mare care intra intr-un canal de la baza parbrizului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea unde sunt ochi de pisica.

ON TOPIC. Bagi degetele intre marginea de cauciuc si parbriz in partea dreapta a masinii, acolo unde intra sub balama si ridici usor, nu tragi de cauciuc ca se rupe, bagi cat mai adanc si o sa vezi o lamela de plastic perpendicular pe plasticul mare care intra intr-un canal de la baza parbrizului.

Salut.Cred ca asta era indicatia de care am nevoie pentru a face treaba mai repede si mai comod.

Deci in partea de la parbriz NU folosesc surubelnita ci ridin in sus prinzand de plastic.

O sa incerc si o sa revin si cu poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dar ce tip de filtru folosim pt ca exista doua dimensiuni la tipul cu carbon Grosime 25mm si 30mm.

Majoritatea magazinelor il ofera pe cel de 30mm fiind mai ieftin dar la mine a intrat fortat.

Am model Elegance cu climatronic,este posibil sa fie nevoie de cel de 25 mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CORTECO CC1027 carbon inaltime 25 mm,pe mann fara carbon 25mm cu carbon 30 mm,pe bosch fara carbon 25mm cu carbon 30 mm,Din cate vad pe corteco e singurul cu carbon de 25...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

............

O sa incerc si o sa revin si cu poze.

Ai reusut?

Se incepe de la mijloc. Daca nu ai reusit suna-ma; eu am facut ieri operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Vad ca in acest topic s-a discutat numai despre filtrul de polen, iar intrebarea mea e despre filtrul de aer al motorului: a venit randul sa-l schimb a treia oara si v-as intreba pe ce marca ati mers voi? Cel original a fost Mann, apoi am pus Knecht, care mi s-a parut ca a fost putin mai mare decat cel original. N-as mai merge tot pe Mann, ca cel original e prea scump, iar de cele aftermarket nu prea am auzit lucruri bune...Am fost azi sa iau si avea doar Knecht, pe care am vazut ca toti le lauda, insa nu mi-a placut mica diferenta de dimensiune a sa... Ce experiente ati avut voi si pe ce producatori ati mers?

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mahle = Knecht (e acelasi producator, difera doar culoarea cutiei)

Eu flosesc la Tour de regula ce e mai ieftin la momentul reviziei din cativa producatori ale caror filtre le-am studiat cate de cat. Mann, Mahle, Bosch, Purflux, Champion, Ufi.

De exemplu unul din cele mai folosite filtre la Octavia 2. Golf 5, Passat etc,  1K0129620D,  pe original acesta a fost multa vreme (din 2008 pana prin 2012) produs de Filtron (polonia). Bineinteles ca acest filtru pe aftermarket , respectiv pe Filtron, il gasesti la 35-37 lei, dar nu te uiti la el ca ... e Filtron. 

 

La fel si filtrele de benzina de aluminiu, pe OE sunt UFI, Mann, Mahle, Made in China. SI daca iei un Mann sau Ufi Made in China, deja te uiti urat la acel filtru.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Filtru aer OEM 60 ron daca ai filtru 6Q0 129 620, la mine a venit pe Mann. Diferenta de pret intre reper Mann si oem era mica daca retin bine , am folosit Mahle odata si am zis pas , se vede diferenta de calitate intre ele

post-34129-0-49041700-1446892042_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, nu stiu ce sa zic cu diferenta de calitate dintre filtrele OEM si aftermarket... Cel original cu care a venit masina mea era Mann Germany, cod 1J0 129 620. Iar cel Knecht LX684 ( facut in Austria), montat ulterior, nu parea cu nimic mai slab, doar ca a fost putin mai mare ca dimensiune. In rest, nu stiu cum poti sa-ti dai seama daca e mai bun sau mai slab... Oricum, cel cu cod de Polo, din poza de mai sus, facut in Bosnia Hertzegovina, nu prea cred ca merita banii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala facut in Bosnia este un Mann

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, de aceea am zis ca nu merita banii cele OEM... Oare filtrele de aer Mann aftermarket unde s-or face, daca cele OEM se fac prin China si alte tari obscure?

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact in aceleasi fabrici ca si cele oem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e clar ca nu-si merita pretul dublu cele "OEM"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul nu este dublu ,cum spuneam mai devreme am cumparat filtru oem si a fost fix cu 10 ron mai scump decat reper Mann

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e dublu, dar nici cu zece lei mai mult, e chiar cu 20, daca ai dat 60...Adica o data si jumatate in plus.  Am luat eu Mann aftermarket zilele trecute cu 40 lei. De diferenta de pret fata de cel OEM am luat si filtrul de ulei  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!