Jump to content

VW Passat CC 3.6 FSI


CristianMarin

Postare recomandată

In sfarsit, am reusit sa "rezolv "problema modulului de control pentru RVC. Problema initiala a fost ca cei de la carsystems mi-au livrat un modul de Sharan (7N0 907 441). De ce spuna asta? Pentru ca modelul masinii din codare nu se poate schimba in acest modul, cred ca sunt codate specific din fabrica. Din aceasta cauza liniile galbene/verzi "bateau in plopi" in loc sa fie paralele cu solul. Am trimis modulul inapoi si le-am cerut unul de Passat CC. Mi-au timis unul de Passat (3C9 907 441), care nu mai mergea deloc pe CC. Eroarea: Incorrect software version. Din ce m-am documentat reiese ca acest modul verifica modelul masinii din CAN. Exceptie fac cel de Sharan si Tiguan care am citit ca au mers montate pe alte masini cu specificarea modelulul "Offroad" sau "Other" in CAN. In ultima instanta am comandat un modul pentru Passat CC (3C8 970 441 A) si acesta a mers codat corect. A mai ramas de facut adaptarea camerei. Pentru asta am achizitionat un dispozitiv de masurat distantele cu laser si mai am de printat la un plotter device-ul de calibrare (VAS 6350).

Link către comentariu

Cata nebunie! :tuktuk: Astia isi proiecteaza intentionat echipamentele atat de complicat tocmai sa te tina legat de ei...codari, recodari, incompatibilitati intre aceleasi tipuri de module. Sa ajungi sa folosesti aparate cu laser si plotere doar ca sa aranjezi o camera rear. :sly:

Link către comentariu

Oarecum calibrarea camerei are sens, ca trebuie sa arate traiectoria masinii in functie de unghiul volanului.

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu

Da , si la masina mea le artata si nu a fost nevoie de nicio calibrare.

Culmea, am tot o camera OEM si sunt afisate perfect. Din cate stiu eu datele pentru traiectorie sunt preluate din modulul ESP si sunt suprapuse prin OSD direct peste imaginea video. La mine a fost foarte usor pentru ca practic am tras firul video pana in fata la navigatie, si am adus un 12V permanent (de pe VBAT) pentru alimentarea electronicii (motorului de actionare). Inca un fir de comanda de pe becul marsarier si asta a fost tot.Totul a functionat din prima.

De-aia zic ca astia de la VW sunt aiuristici rau cu toate sistemele lor de configurari si calibrari.

Link către comentariu

Ma rog, nu cred ca nemtii fac ceva inutil. Si apropo, unitatile sunt facute in Japonia. La adaptare se regleaza si focalizarea.

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Link către comentariu

Nu am zis ca fac lucruri inutile, dar ca-s intentionat proiectate complicat ceea ce-i aiurea dpmdv. Eu sunt adeptul standardizarii si al simplitatii :dry:

Faptul ca unitatile sunt made in Japan nu ma sperie. Regleaza focalizarea? :sly: Oare este nevoie de asa ceva atata timp cat camera este autofocus si are ca iesiri RGB fara niciun control din exterior asupra focalizarii?!? Probabil acel reglaj de care mentionezi sa fie strict pentru OSD-ul de afisare a traiectoriei.

Afisarea ( cu calibrare in viziunea VW) corecta a traiectoriei se poate face atat de usor...ai o imagine cu rezolutie AxB cunoscute. Aplici semnalul overlay perfect centrat in fereasta respectiva, nimic mai mult.

Sa nu fiu inteles gresit, VW face lucruri cool si OK, doar ca le complica intentionat ca sa-si arda clientii la buzunar.

Link către comentariu

Daca acea camera e fixa, cum e la Mitsu, sunt oarecum de acord cu tine (dar chiar si atunci nu sunt convins ca unghiul e mereu acelasi) dar la mine camera e rabatabila si cred ca e mai complicat sa asiguri (mecanic) acelasi unghi al camerei, decat sa faci o calibrare.

Din curiozitate, poti sa pui o poza cu imaginea pe care o ai pe unitate, cu liniile de ghidare?

PS: Ai cumva un sistem de diagnostic pentru Mitsu? Sau de unde stii ca nu trebuie calibrare?

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu

Si camera mea este la fel de rabatabila ca a ta! Am specificat mai sus ca este OEM.

Calibrare nu trebuie pentru simplu fapt ca este pur si simplu un overlay OSD cu o grila a carei sincronizari la miscare se face prin canbus de la modulul ESP.

Atasez poze cu camera si imaginea pe navi. Daca mergi me topicul masinii mele poti vedea grila in miscare atat pe spate cat si pe camera din fata.

Nu am niciun fel de scule de calibrtat pentru ca nu a fost nevoie. Vezi cum complica VW lucrurile inutil?...sau ma rog, ca sa depinda clientii de ei :sly:

post-64001-0-63919100-1354372754_thumb.j

post-64001-0-77356700-1354372760_thumb.j

post-64001-0-26743100-1354372771_thumb.j

post-64001-0-31405800-1354372778_thumb.j

Link către comentariu

Nu e un simplu overlay. El se schimba in functie de pozitia camerei.

De exemplu, aceeasi camera la mine si la Ego, la mine e jos la numar, la el e in emblema. E diferenta de jumatate de metru intre dungile orizontale la el si la mine.

In acelasi timp dungile laterale la mine am impresia ca sunt mai inguste decat masina, din acelasi motiv.

Calibrarea se face pentru a se asigura ca indiferent de pozitia camerei pe masina (care difera intre CC Touran, Touareg etc) sa se comporte la fel si sa fie 100% unde trebuie.

Ceainiz fac lucruri ok... Dar nu sunt perfecte. Ca sa ai ceva 100% perfect platesti diferenta pentru OEM.

Sent from the 

Link către comentariu

Da, m-am uitat si pe topicul tau si mi se pare cam blurry imaginea. Poate din cauza pozei, nu dau cu parul.... Acum zici ca e OEM camera. De ce se vede atunci bara spate in imagine? Ce ai conectat la CAN, ANS-ul? El plaseaza dungile?

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu

Nu vreau sa intru in polemica cu voi, dar chiar stiu cum functioneaza draciile astea.

Camera este cat se poate de OEM cumparata de la polonezii de la carsystems. Imaginea este ok ca la orice camera, ba chiar pot spune ca cea de pe fata (o "chinezarie" )este mai sensibila noaptea decat originala de pe spate.

Zici ca nu apare bara in imagine? E ditamai bara maro in imagine! :winter: Pana pe la jumatatea marcajului cu galben este bara!

ANS-ul formeaza overlayul cu grila, preia de pe canul masinii (citeste din modului ESP) si afiseaza datele pe ecran.

@Rave

Si cea mai prapadita camera china are grila in ziua de azi. Eu de 3ani n-am mai vazut camera fara grila.

Si am curajul sa afirm ca unii dintre ei (chineji) au ajuns sa le faca mai bine decat originalul.Un exemplu este chiar acesta, cu un overlay simplu si perect functional, fara calibrari si paracalibrari.

Link către comentariu

Cristi, pentru ca tu ai controlerul OEM sunt curios daca poti folosi camera si in mode 2. Din cate stiam eu, are 2 moduri de functionare

1. Este modul standard in care-ti afiseaza cele 2 grile (fixa- verde si mobila-galben).

2. Este modul gandit pentru parcare laterala.Ar trebui sa-ti afiseze 2 suprafete dreptunghiulare dupa care niste arce care sa te ghideze. Nu stiu exact cum se intra in acest mod, dar ma gandesc sa incerci cu semnalizatorul....

Link către comentariu

Da, merge si in mode 2. Sunt doua icoane in dreapta imaginii din care se comuta intre perpendicular/paralel parking.

Eu ziceam ca bara masinii apare la tine. Daca te uiti la imaginea postata de mine, nu se vede nici o bara.

PS: Dar nu mi-ai spus cine face overlay-ul.

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu

Dupa mine, faptul ca se vede bara inseamna ca pozitia camerei este ok. Oricum nu se poate regla pozitia atata timp cat camera este ascunsa in logo si nu ai ce ajusta.

Si cred ca este normal sa apara diferente ale pozitiei imaginii atata timp cat caroseriile masinilor sunt diferite. Una se vede din pozitia unui golf si alta de la un passat. Sunt sigur ca orice passat B7 cu astfel de sistem va afisa imaginea din aceeasi pozitie.

Link către comentariu

Daca zici tu.... eu nu am vazut in nici o imagine pana acum bara masinii. Ce cod are emblema cu camera?

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Link către comentariu

................................................

Si cred ca este normal sa apara diferente ale pozitiei imaginii atata timp cat caroseriile masinilor sunt diferite. Una se vede din pozitia unui golf si alta de la un passat. Sunt sigur ca orice passat B7 cu astfel de sistem va afisa imaginea din aceeasi pozitie.

Tocmai de aceea sunt coduri diferite pentru platforme diferite. Pentru CC codul incepe cu 5K0.

Link către comentariu

Aceea e camera simpla, la care nu se misca liniile de ghidaj in functie de pozitia volanului, asa ca nu are nevoie de calibrare.

Acesta doar aplica un overlay fix peste imagine, overlay care s-ar putea sa nu se potriveasca la fix din cauza pozitei diferite de montaj, vezi cazul meu(desi pozitia difera foarte, foarte putin intre B6, B7 si CC).

Nefiind nevoie de calibrare, se foloseste la toate cele 3 masini acelasi cod.

Camera asta, de exemplu, este identica si cu cea de Golf, dar din cauza unor mici diferente intre sigle sunt coduri si produse diferite pentru ele.

Link către comentariu

Exact asta spun si eu aici : dpdv mecanic, logoul cu tot blocul mecanic nu difera. Difera doar tipul camerei si minunatele controlere.Si pun pariu ca si cea de golf are exact aceeasi dimensiune.

Vis a vis de calibrare, nu vad de ce este nevoie atata timp cat logoul se afla EXACT PE CENTRU. Dar in fine, daca filosofia VW impune scarpinarea pe diagonala...Raman la ideea ca le place sa complice lucrurile de multe ori inutil.

Modificat de Akaiu07
Link către comentariu

Nu te baza pe ce scriu cei de la carsystems. Nu se pricep cand vine vorba de compatibilitate. Codurile la VW sunt diferite daca piesa difera nu de dragul artei. Ai sa vezi coduri comune intre VW/Audi/Skoda nu doar intre platforme. Chiar daca logo-ul e acelasi la B6/B7-CC inaltimea la care e pozitionat difera. De asemenea pentru trasarea traiectoriei se ia in calcul distanta dintre axe care difera si asa mai departe...

Sent from my Galaxy using Tapatalk 2

Link către comentariu

Un lucru este 100% sigur. Forma mecanica a intregului ansamblu logo+sistem mecanic camera sunt identince.Acelasi bloc se foloseste la b6/b7/cc. Din acest bloc difera doar tipul de camera ( mecanic are aceleasi cote / pozitie. ) care poate fi RGB sau videocomplex in functie de necesitate. La fiecare model de masina pozitia imaginii va fi diferita. Dar la toate B7-urile va afisa bara spate, la CC nu o va afisa si asa mai departe.

Atata timp cat pozitia camerei se afla pe centrul masinii, nu vad ce nevoie are de calibrare.Rotile fata se misca simultan.Pentru o masina la care camera nu se afla perfect centrata, este altceva.

Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, doar ca ma minunez sa vad cate extra echipamente sunt necesare pentru instalarea unei camere..Parca se va lansa masina pe vreo orbita :winter:

OFF topic Am prostul obicei de a analiza cu foarte mare atentie tot ce achizitionez. Am desfacut complet intregul subansamblu, pana la ultima rotita :D

Stiu exact cum functionbeaza atat mecanic cat si electric. Se intreba lumea aici de ce exista acel lag pana se inchide camera. Am descoperit logica de functionare:Un monostabil care Intra in functiune odata cu scoaterea din marsarier.

Modificat de Akaiu07
Link către comentariu

Akaiu07 are dreptate. la B7 se vede bara...

Akaiu, camera ta e videocomplex? Stiam ca cele Highline cu videocomplex pot fi folosite doar in combinatie cu acel controller care misca liniile camerei in functie de rotatia volanului.

Link către comentariu

Danny2012,

Da, camera este videocomplex pentru ca eu o am conectata la o unitate aftermarket. Grila dinamica este afisata de unitatea AM.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!