Jump to content

DRL - US version


Tracto
 Share

Postare recomandată

florinagache

cine vrea sa tina acest tip de semnalizare si totusi sa se stinga detot filamentu 1 poate sa recurga ca o metoda relativ simpla sa faca chesti asta cu ajutorul a unui releu care sa decuplaze filamentele in momentul cand apare o tensiune pe releul de semnalizare.

Daca cineva doreste pot sa ii desenez o schema sa stie ce are de facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Tracto

    25

  • MKA III

    7

  • claus_tazz

    4

  • taz21

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Florin . Cand ai timp poate ne desenezi si noua acea schema :) Multumim.

Totusi acest sistem ne mai aduce o problema. Unde gasim noi soclu pentru bec cu dublu filament care sa intre in carcasa semnalizatorului .... ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit si eu cu un baiat din SUA si mi-a explicat la fel ca si tine . Tu ai si bara specifica modelului american cu acel bandou cu o lampa pe el ? Si acela semnalizeaza ?

nu mai am bara origanal (un mic incident) dar acea lampa de pe laterala barii nu este semnaliyare ci doar pozitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa facem un mic rezumat la tot ce s-a discutat pana acum .

Pentru acest sistem DRL exista 2 posibilitati de realizare :

1) Folosind un bec cu filament simplu alimentat continuu iar atunci cand vrei sa semnalizezi un releu il va face sa clipeasca .

2) O solutie mult mai complicata (foarte apropiata de cea OEM). Spun complicata deoarece avem nevoie de niste piese "americane" (foarte rare la noi ). Este nevoie de un bec cu dublu filament . Primul filament functioneaza continuu si cel de al doilea filament intra in actiune clipind dar la o intensitate mai mare . Pentru toate acestea este nevoie de un soclu specific pentru becul cu dublu filament si mufa cu 3 fire care intra in soclu. Pe modelele noastre europene avem soclu specific pentru filament simplu si mufa cu 2 fire . Solutia de pe urma mi se pare pe langa accesibilitatea mai mica si mai putin vizibila in trafic .

Orice idee ar fi bine venita .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. tocmai am testat drl-ul. si anume: pe pozitie am folosit un stabilizator - reductor de tensiune care imi reduce tensiunea la 9 v. lumina se vede mai slab ( aproximativ jumate din intensitate) iar pentru semnalizare am tras firul de la releul de semnalizare pe "+" de la iesirea stabilizatorului. astefle am obtinut o crestere de intensitate. dar vorba aceea, "zici ca-i semnalizare de logan in scurt cu frana".nu se vede suficient pe timp de zi. tin sa precizez ca eu am semnalizari oem albe cu plexiglas galben in interior pe care l-am dat jos, pot zice ca semnalizez cu alb (legislatia imi permite). am stat si am rumegat ideea ca semnalizarile americane cu drl sunt gandite sa reziste la caldura degajata de bec pus in sarcina continuua, pe cand semnalizarea euro este folosita intermitent. imi este teama ca dupa un drum lung sa nu cedeze plasticul si sa se topeasca. solutia a venit de la un bun prieten, sa folosesc leduri mixate (albe si galbene) sa le intercalez si sa folosesc o schema banala de circuit basculant. drl galben si semnalizez cu alb sau viceversa, totul se rezuma sa fie vizibil pe zi ata drl-ul cat sa se vada ca si semnalizez. am vazut sistem drl cu leduri (home made) s-au folosit 120 leduri superflux pentru ambele semnale (albe 40 cu unghi de 120 grade iar galbene 80 cu unghi de 30 grade) cu sticla calara se vede foarte bine. insa pe noi ne avatnajeaza sticla cu striatii care va uniformiza lumina pe toata semnalizarea si nu se va observa ca este led. o sa revin cu detalii. o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca exista un asemenea releu.

Altfel te vede lumea cu DRL :rolleyes:

Ieri pe DN1 am avut ocazia sa vad pe viu primul Golf 3 cu DRL original .

Daca exista era prea simplu. :lol: Trebuie sa fie o cale sa se modifice cel existent, sau altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inca cateva US-Blinkere....

post-10002-1279183876_thumb.jpg

post-10002-1279183891_thumb.jpg

post-10002-1279183957_thumb.jpg

post-10002-1279183962_thumb.jpg

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare eu am model usa si iti pot spune cum era la masina mea (am renuntat la acest tip de pozitie si semnalizare pt. ca atunci cand batea soare mai tare din fata abia se vedea ca semnalizez) filamentul 1 nu se stinge cand semnalizezi ci doar se aprinde filamentul 2 (becul este identic cu cel de pozitie si stop pe frana)

mentionez ca in semnalizarile tip USA intra 3 fire si in cel european 2 fire

...normal ca nu se stinge fil. 1 .. de aia sunt si numite daytime running lamp - ca sa ramana aprinse

sunt de parere ca e un sistem destul de interesant, atat ca look cat si dpdv al unui lucru practic, dar, nu pentru romania

mie unul, mi-ar fi teama sa umblu cu asa ceva instalat

sigur se gasesc 2-3 sa ma ciobeasca si sa spuna ca nu am dat eu semnal

pot sa ma apuc eu la locul accidentului sa-i explic omului ce-s alea drl-uri ? :(... no

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine punem niste DRL-uri pe baza de leduri care sigur o sa se vada de la distanta. Merg puse in acele aerisiri false din bara.

Inainte nu eram de acord cu ele la masinile care nu le au din fabrica, dar acum cand trebuie sa aprinzi tot timpul faza de intalnire, ar fi utile pentru ca se aprind numai ele si nu tot sistemul (becuri faruri, lampi pozitii, luminite in bord si altele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre filamentul de 5W al becului de DRL si filamentul de 21W este destul de vizibila . Am vazut cateva filmulete pe youtube .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca nu ma pricep la instalatii electrice si e foarte posibil sa radeti de mine am o idee. :icon_thumright: Stock, semnalizatoarele stau stinse iar atunci cand vrei sa clipoceasca, un releu le da curent pentru o fractiune de secunda. Daca pt DRL ele tre sa stea aprinse nu se poate pune un releu care le da curent tot timpul si le taie alimentarea atunci cand vrei sa clipoceasca?

Normal ca exista, se numesc relee cu contact normal inchis, adica atunci cand alimentezi releul respectiv atunci intrerupe circuitul.

Propun si o schema simpla.

Functioneaza asa: cand nu exista tensiune pentru semnalizare atunci lamela releului este pe stanga si alimenteaza continuu becul, atunci cand primeste semnal de la semnalizare atunci lamela este atrasa de bobina releului si deschide circuitul intrerupand alimentarea becului. Rezistenta de balast este necesara deoarece rezistenta bobinei releului este destul de mare si atunci ar fi ca si cum ai avea becul de semnalizare ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tracto...golful rosu din postul 21 cu nr de Romania, e golful meu :salut: de unde ai luat poza? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit poza pe forum . Stiu ca este masina ta. Mi-a placut poza si era si on topic. Totusi ca sa nu te superi ca am folosit-o fara acordul tau am sters numarul :))

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no problem :lol: ca sa fiu ontopic...eu nu am drl...s-a nimerit sa prind avariile pornite in poza...norocul meu :lol: pot sa zic ca este interesant sistemul drl...cel putin la bmw seria 5 modelul nou, da destul de bine. Eu personal, daca ar fi sa ma apuc de asa ceva, as pune banda leduri in interiorul lampii de semnalizare, in partea de jos. Ledurile sunt destul de puternice, se vad ziua, separate de becul de semnal. Iar la semnalizare parerea mea ca se va observa destul de bine. Nu e o idee prea grozava, dar e prima care mi-a venit in gand. bafta tracto & all

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mia placut cum vine pe masina din ce am vazut aici in poze,si mam decis sa-mi fac si eu pe ventolica meu:D si mam framantat putin pana cand mia venit idea de a da gaura in semnalizare si a pune un bec de poziti de 4w cel de semnalizare avand 21w ma gandesc ca se va face diferenta ziua.am pus idea in practica in stil romanesc,ca numai unui roman iar veni asemenea idei stupide:D:Do sa le leg pe contact.atunci cand pun contactu sa se aprinda doar ele fara poziti fara nimic.si o sa revin cu poze:D

Modificat de claus_tazz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam poze clauss.

Ieri, in drum spre Bucuresti am avut ocazia sa vad din nou un Vento model din state inmatriculat in Romania (deci Jetta) cu sistem DRL. Este a doua masina din Ro cu sistem DRL pe care o vad pe viu. :) I-am facut si o poza cum am putut .

post-10002-1279536179_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si dupa cum spuneam am si trecut la fapte si am adus si poze:D:D

si aici e si o mica filmare:D la cum se vede:D:D

post-70531-1279537812_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent clauss. :)

Nu inteleg de ce semnalizeaza si ornamentul central ?

Cum ai facut pana la urma ai dat gaura si ai pus un bec de 4w ? Cum ai fixat soclul becului ca sa nu intre apa ? Ce mufa ai folosit ? Detaliaza putin :Driver: Nu se topeste plasticul semnalizatorului pentru ca este aprins tot timpul ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am eu pe masina (jetta 2) asa ceva si sunt un pericol public ...nu se vede cand semnalizez pe timp de zi ...asa ca mi-am modificat instalatia si am facut becurile laterale ca semnalizare ( am pus si becuri mai puternice ) si pt pozitiile pe fata am pus leduri (care pe timp de zi aproape nu se vad deloc ) ... acum mai am o problem si sper sa o rezolv..cand dau contact mi-se aprind si farurile pe o intensitate un pic mai mica (foloseste becurile ca becuri pt pozitie) si nu stiu cum sa fac sa pun becuri separate pt pozitii in faruri pt ca imi arde becurile prea des :D ... nu mai spun ca am stat cu stres cand am facut rar-ul la masina.. :D .. sistemul DRL arata bine dar esti un pericol public cu el pe masina (parerea mea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. eu unul am folosit schema cu releul prezentata in paginile anterioare si pot spune ca este ok schema, chiar foarte simplu de realizat. nu am avut probleme. arata foarte bine, mai ales ca becurile mele de semnalizare sunt albe nu galbene. sper sa reusesc o poza sau chiar si un filmulet. o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asteptam cu poza/filmuletul .

In curand ma voi apuca si eu de implementarea acestui sistem cu niste piese OEM dar de pe alta masina .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am piese OEM asa ca am folosit ca la noi la romani:D am dat gaura in semnalizator exact cat becul de fapt lam bagat putin fortat ca sa stea si lam lipit.apoi neavand soclu pt el am legat fire direct de beg si am dat cu silicon din belsug:D:Dpot sa zic ca il am functional de 1 saptamana si nu am probleme se vede excelent si ziua dupa cum se vede si in filmulet:D:Dam pus si niste poze..becul din interior este un bec normal de pozitie de 4w iar la semnalizare este de 21w asa ca se vede diferenta. :icon_thumright:

post-70531-1279913376_thumb.jpg

post-70531-1279913397_thumb.jpg

post-70531-1279913410_thumb.jpg

Modificat de claus_tazz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi domnul claus de ce semnalizeaza si ornamentul central? ai pus becuri si acolo sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.inainte cand aveam si eu dacie ca toata lumea era un pic aranjata si spoilarita sa zic asa .dupa un mic accident sia stricat tot aspectu si am preluat eu oglinzile de pe ea care erau nichelate si aveau becuri in ele cum au cele de la mercedes cand semnalizezi sa se vada si pe oglinda.acolo sunt 6 leduri 4 galbene pt semnalizare si 2 albastre pt poziti.am renuntat la cele albastre si au ramas cele galbene care merg odata cu semnalizarile. si leam aruncat acol inauntru ca orcum era spatiu goll:D:D astea sunt idei deale mele.si am mai multe astfel de idei facute pe la masiana sa din mintea mea "bolnava" .eu zic ca se vede bine:D:D

Modificat de claus_tazz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare. scuze de intarziere. atasez si eu pozele, schema este prezentata de un coleg in posturile anterioare. momentan sunt becuri albe ma rog galbui, dar o sa trec pe becuri galbene in viitor sa fie un drl ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!